quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Tot voor kort was er geen enkele keuze op dat gebied.
Als er (redelijkerwijs) geen andere keuze is, dan is het een compleet andere situatie. Dat begrijp jij ook wel, maar jij praat liever goed dat jij actief jezelf inzet voor het in stand houden van slavernij, waarbij jij jou positie als mod inzet om mensen die een kritisch geluid laten horen te censureren.
Walgelijk vind ik dat.
Neger, alsjeblieft.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:18 schreef DS4 het volgende:
Tot voor kort was er geen enkele keuze op dat gebied.
Als er (redelijkerwijs) geen andere keuze is, dan is het een compleet andere situatie. Dat begrijp jij ook wel, maar jij praat liever goed dat jij actief jezelf inzet voor het in stand houden van slavernij, waarbij jij jou positie als mod inzet om mensen die een kritisch geluid laten horen te censureren.
Walgelijk vind ik dat.
Er is geen vergelijking geweest. 1 persoon die vrouwen broeken bekijkt terwijl hij expert is voor mannen jeans lijkt me niet erg representatief voor een man. Daarbij zie ik wel echt verschil tussen cheape broeken en dure broeken, al kun je dat met een beetje handigheid zelf een stuk faken. Ik vind vaak dat in de basis iedere spijkerbroek hetzelfde is, als je kijkt naar het materiaal scheelt het echt allemaal niet zo veel. De cut en afwerking is vaak wat een broek duurder laat ogen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:04 schreef nikky het volgende:
[..]
Dat zou je nog verbazen.
http://www.npo.nl/de-rekenkamer/28-11-2013/KRO_1645715
Uitzending van de rekenkamer over spijkerbroeken. De duurdere merken kwamen er niet zo heel best uit.
Vorig jaar heb ik er een spijkerbroek voor mijn dochter gekocht. Goede kwaliteit.
Nu generaliseer je echt wat ze zeggen. Er zit kwaliteitsverschil tussen de broeken en dat werd ook door de fabrikant gezegd. Het aparte is alleen dat dit kwaliteitsverschil zorgt voor een paar euro (1-4 euro) verschil in het fabriceren en vervolgens er in Nederland vanuit wordt gegaan dat een duurdere broek automatisch een duurdere stof heeft. Terwijl die stof goed in een broek kan zitten van 20 euro.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:56 schreef nikky het volgende:
[..]
Het grootste verschil in prijs zit hem in de naam. Niet de kwaliteit.
De broek van dertien euro kan van dezelfde of betere kwaliteit zijn dan de broek van 130 euro en andersom.
Dat gaat alleen over het huismerk, er zijn bij de bijenkorf vast ook merken die beter scoren, bv. die bij fair wear zijn aangesloten.quote:Op zaterdag 13 december 2014 17:37 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je regelmatig kleding winkelt in de Bijenkorf, deze heeft label D voor duurzaamheid. Zelfs Primark heeft label C voor duurzaamheid. Ter vergelijking: H&M heeft label B voor duurzaamheid. http://www.rankabrand.nl/modeketens/De+Bijenkorf
Wat ze dan elders wegtrekken en sowieso is geld nu juist duidelijk onderschikt in deze discussie. Want natuurlijk is profiteren van uitbuiting financieel voordelig.quote:Op zaterdag 13 december 2014 17:37 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Ik weet niet welk niveau van politiek, maar je hebt het over consumenten, de fabrikanten, de makers en inkopers van andere winkels. Ooit bij stilgestaan dat:
- aanwezigheid van Primark gemiddeld 30% meer omzet brengt in het winkelgebied
Het is gewoon een kulargument. Hetzelfde als het gezeik over Gore en vliegen. Alsof deze dan maar de wereld rond moet op de fiets!quote:Op zaterdag 13 december 2014 17:49 schreef bijdehand het volgende:
Dus het is niet erg als je slavernij in stand houdt, mits je je gadgets niet elders kan kopen? Walgelijk, je mag het in stand houden zolang je het product leuk vindt.
Nee, mijn werk vereist dat.quote:Op zaterdag 13 december 2014 18:19 schreef psychedelicate het volgende:
[..]
Geen andere keuze? Ach jochie, moest je per se een smartphone of tablet hebben dan? Kan je niet zonder?
Gelukkig kan jij het voor jezelf verantwoorden dat jij slavernij ook steunt, net als mensen die bij de Primark shoppen. Het is weer een lekker gevalletje van de pot die de ketel iets verwijt.quote:Op zaterdag 13 december 2014 18:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is gewoon een kulargument. Hetzelfde als het gezeik over Gore en vliegen. Alsof deze dan maar de wereld rond moet op de fiets!
Wat een onzin. Ik probeer het zoveel mogelijk te ontlopen. Dat is wezenlijk ander gedrag dan die ene euro bij primark uit willen sparen en daar de uitbuiting mee voor lief willen nemen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 19:32 schreef bijdehand het volgende:
Gelukkig kan jij het voor jezelf verantwoorden dat jij slavernij ook steunt, net als mensen die bij de Primark shoppen. Het is weer een lekker gevalletje van de pot die de ketel iets verwijt.
Fijn voor je, en fijn voor iedereen die het kan betalen. Feit blijft dat veel mensen het niet kunnen betalen en voor hen is de Primark helemaal awesome. Ook voor mensen die hun geld liever aan iets anders uitgeven is de Primark awesome. Dat is het fijnen van wonen in het Westen, je hoeft je niet te verantwoorden voor je koopgedrag.quote:Op zaterdag 13 december 2014 20:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik probeer het zoveel mogelijk te ontlopen. Dat is wezenlijk ander gedrag dan die ene euro bij primark uit willen sparen en daar de uitbuiting mee voor lief willen nemen.
+1 Lekker met je zolderkop verantwoording proberen uit te stralen terwijl je uitbuiting op geen enkele manier in de westere wereld uit de weg kunt gaanquote:Op zaterdag 13 december 2014 20:17 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ook voor mensen die hun geld liever aan iets anders uitgeven is de Primark awesome. Dat is het fijnen van wonen in het Westen, je hoeft je niet te verantwoorden voor je koopgedrag.
ben er 2-3 jaar geleden geweest, en heb daar toen genoeg spullen gekocht die voor die prijs lang genoeg meegingen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 20:45 schreef Drinky het volgende:
Primark awesome
Evem afgezien van het kinderarbeid verhaal want dat kan me vrij weinig schelen, maar die producten daar vallen al uit elkaar als je er naar kijkt. Goedkope synthetische materialen voor zowat alles en vaak ook nog eens flinterdun met slecht stiksel. En als je dan iets hebt weten te vinden wat je toch niet te vaak gaat gebruiken sta je bijna een uur in de rij omdat er mensen zijn die elke dag een hele nieuwe kledingkast hebben
Ik zou m'n tijd er niet verspillen TS, maar je komt er vanzelf wel achter als je er een keertje bent geweest.
Moest lachen om die binnenkomerquote:Op zaterdag 13 december 2014 20:45 schreef Drinky het volgende:
Primark awesome
Evem afgezien van het kinderarbeid verhaal want dat kan me vrij weinig schelen, maar die producten daar vallen al uit elkaar als je er naar kijkt. Goedkope synthetische materialen voor zowat alles en vaak ook nog eens flinterdun met slecht stiksel. En als je dan iets hebt weten te vinden wat je toch niet te vaak gaat gebruiken sta je bijna een uur in de rij omdat er mensen zijn die elke dag een hele nieuwe kledingkast hebben
Ik zou m'n tijd er niet verspillen TS, maar je komt er vanzelf wel achter als je er een keertje bent geweest.
Ik vind het erg vreemd dat zij een spijkerbroek bij de Primark voor E8,- hebben gekocht wat geen kindermaat oogde. Een jaar voor deze aflevering was mijn eerste bezoek aan Primark; sindsdien nog enkele keren geweest. Nog nooit heb ik een spijkerbroek bij de Primark gezien voor E8,- en ook nog nooit van anderen gehoord dat je bij de Primark spijkerbroeken kan kopen voor E8,-quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:04 schreef nikky het volgende:
http://www.npo.nl/de-rekenkamer/28-11-2013/KRO_1645715
Niet echt elders wegtrekken, voornamelijk pubermeisjes gaan naar de Primark. Deze gaan meestal wanneer ze niks te doen hebben, niet echt om kleren te halen. Dat zijn daguitjes, toevallig komen ze dan regelmatig met tassen vol naar buitenquote:Op zaterdag 13 december 2014 18:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat ze dan elders wegtrekken en sowieso is geld nu juist duidelijk onderschikt in deze discussie. Want natuurlijk is profiteren van uitbuiting financieel voordelig.
Ik vind Primark zelfs te duurquote:Op zaterdag 13 december 2014 20:17 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Fijn voor je, en fijn voor iedereen die het kan betalen. Feit blijft dat veel mensen het niet kunnen betalen en voor hen is de Primark helemaal awesome. Ook voor mensen die hun geld liever aan iets anders uitgeven is de Primark awesome. Dat is het fijnen van wonen in het Westen, je hoeft je niet te verantwoorden voor je koopgedrag.
Ik hou er ook niet van, maar hell, als je of geen geld hebt of er weinig om geeft, wat let je dan?quote:Op zaterdag 13 december 2014 20:45 schreef Drinky het volgende:
Primark awesome
Het klinkt niet geloofwaardig als je in een ander topic zegt dat je een Ipad gebruikt om tijdschriften te lezen. Heb je een Ipad mede gemaakt door slavenarbeid en kinderhanden echt nodig? Waarom gooi je al die Apple producten niet de deur uit? Neem zo'n eerlijke telefoon, een fairphone.quote:Op zaterdag 13 december 2014 20:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik probeer het zoveel mogelijk te ontlopen. Dat is wezenlijk ander gedrag dan die ene euro bij primark uit willen sparen en daar de uitbuiting mee voor lief willen nemen.
Wat?quote:Op zaterdag 13 december 2014 21:04 schreef Mylene het volgende:
[..]
Het klinkt niet geloofwaardig als je in een ander topic zegt dat je een Ipad gebruikt om tijdschriften te lezen. Heb je een Ipad mede gemaakt door slavenarbeid en kinderhanden echt nodig? Waarom gooi je al die Apple producten niet de deur uit? Neem zo'n eerlijke telefoon, een fairphone.
De minima liep vroeger ook niet naakt over straat. Er is best een keuze. Dat het met minder gekd minder makkelijk te vermijden is, maar ik pleit ook niet voor 100% vermijden. Dat is zo goed als onmogelijk.quote:Op zaterdag 13 december 2014 20:17 schreef bijdehand het volgende:
Fijn voor je, en fijn voor iedereen die het kan betalen. Feit blijft dat veel mensen het niet kunnen betalen en voor hen is de Primark helemaal awesome.
Dat moet maar eens snel veranderen.quote:Ook voor mensen die hun geld liever aan iets anders uitgeven is de Primark awesome. Dat is het fijnen van wonen in het Westen, je hoeft je niet te verantwoorden voor je koopgedrag.
Ik koop niet bij Apple. En waarom moet dat veranderen? Die landen waar wij onze mooie consumptiegoederen vandaan halen kunnen ook wetten invoeren en deze handhaven. Dat is het mooie van overheden, die kunnen dat.quote:Op zaterdag 13 december 2014 21:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
De minima liep vroeger ook niet naakt over straat. Er is best een keuze. Dat het met minder gekd minder makkelijk te vermijden is, maar ik pleit ook niet voor 100% vermijden. Dat is zo goed als onmogelijk.
Maar kopen bij een van de meeste foute bedrijven ter wereld, dat is het andere uiterste.
[..]
Dat moet maar eens snel veranderen.
Uit de weg gaan kan je het wel. Misschien dat jij niet helemaal weet wat uit de weg gaan betekent... Dat is niet hetzelfde als dat je het volledig vermijdt.quote:Op zaterdag 13 december 2014 20:47 schreef ybez het volgende:
+1 Lekker met je zolderkop verantwoording proberen uit te stralen terwijl je uitbuiting op geen enkele manier in de westere wereld uit de weg kunt gaan![]()
Jij koopt bij primark, dus je bent de laatste die zich voor moet staan op uiterlijkheden...quote:zou lekker een pittig kapseltje aanmeten en op zoveel anti uitbuiting demonstraties gaan staan
Ooh dus als iemand wat basics haalt bij de primark doet diegene geen moeite voor zn uiterlijkquote:Op zaterdag 13 december 2014 21:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Uit de weg gaan kan je het wel. Misschien dat jij niet helemaal weet wat uit de weg gaan betekent... Dat is niet hetzelfde als dat je het volledig vermijdt.
[..]
Jij koopt bij primark, dus je bent de laatste die zich voor moet staan op uiterlijkheden...
30% extra omzet in het gebied is een fors bedrag? Dat zouden tienermeisjes anders gewoon op de pennyrekening zetten? Is dat serieus wat je nu beweert?quote:Op zaterdag 13 december 2014 20:52 schreef Yiwei het volgende:
Niet echt elders wegtrekken, voornamelijk pubermeisjes gaan naar de Primark. Deze gaan meestal wanneer ze niks te doen hebben, niet echt om kleren te halen. Dat zijn daguitjes, toevallig komen ze dan regelmatig met tassen vol naar buiten
Ik heb die iPad kado gekregen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 21:04 schreef Mylene het volgende:
[..]
Het klinkt niet geloofwaardig als je in een ander topic zegt dat je een Ipad gebruikt om tijdschriften te lezen. Heb je een Ipad mede gemaakt door slavenarbeid en kinderhanden echt nodig? Waarom gooi je al die Apple producten niet de deur uit? Neem zo'n eerlijke telefoon, een fairphone.
Ooit gehoord van eigen verantwoordelijkheid?quote:Op zaterdag 13 december 2014 21:17 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik koop niet bij Apple. En waarom moet dat veranderen? Die landen waar wij onze mooie consumptiegoederen vandaan halen kunnen ook wetten invoeren en deze handhaven. Dat is het mooie van overheden, die kunnen dat.
O, voor basics heb jij de beste primark nodig? Logisch!quote:Op zaterdag 13 december 2014 21:22 schreef ybez het volgende:
Ooh dus als iemand wat basics haalt bij de primark doet diegene geen moeite voor zn uiterlijk
Jazeker.quote:Op zaterdag 13 december 2014 21:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ooit gehoord van eigen verantwoordelijkheid?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |