abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 december 2014 @ 13:31:59 #51
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_147540786
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 december 2014 13:26 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Je mag iemand wel doodrijden met een Renault maar niet met een Ford want een Ford heeft een hardere bumper.
De enige correcte manier om iemand dood te rijden is in een Daf of een Spyker.
reset
pi_147541117
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 13:31 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

.

Slechte vergelijking.
Als reactie op een slechte stelling.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 13 december 2014 @ 13:55:08 #53
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_147541249
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 09:13 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Kwaliteit is gewoon slecht van Primark. Ik spreek uit eigen ervaring.
Ik heb tassen, vesten, broeken en shirts. Nog niets is kapot gegaan. En de eerste Primark waar ik naartoe was gegaan was Almere (dacht ik?) en vlak na de opening en dat is 3 jaar terug?
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  zaterdag 13 december 2014 @ 13:56:36 #54
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_147541272
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 06:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat klopt. Bij de media markt kun je ook nog fatsoenlijk spul kopen. Die hebben niet alleen maar prullaria.

[..]

Het is lelijk, kwalitatief kut en je steunt moderne slavernij. Het is wel goedkoop.

Kortom: alleen geschikt voor asociale paupers.
Sorry, ik ga even de harde waarheid vertellen.

TENZIJ je luxe producten koopt wat zich in de markt neer zet als: Te duur, maar kwaliteit boven alles. is alles wat jij in je klauwen vastpakt gemaakt in China of een ander aziatisch land waar mensen veels te goedkoop werken.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  Milf zaterdag 13 december 2014 @ 13:57:30 #55
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_147541288
Dat het allemaal zo verschrikkelijk zou zijn vind ik wel wat meevallen.

Her en der lees ik positieve verhalen over Primark.

http://zakelijk.infonu.nl(...)oord-ondernemen.html
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zaterdag 13 december 2014 @ 13:59:24 #56
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_147541322
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 13:57 schreef nikky het volgende:
Dat het allemaal zo verschrikkelijk zou zijn vind ik wel wat meevallen.

Her en der lees ik positieve verhalen over Primark.

http://zakelijk.infonu.nl(...)oord-ondernemen.html
Het valt ook wel mee! Het is leuke kleding voor een prikkie. Ga die broek van 13 euro niet vergelijken met een broek van 130 euro, maar desondanks is het een leuke broek!
  Milf zaterdag 13 december 2014 @ 14:04:21 #57
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_147541406
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 13:59 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Het valt ook wel mee! Het is leuke kleding voor een prikkie. Ga die broek van 13 euro niet vergelijken met een broek van 130 euro, maar desondanks is het een leuke broek!
Dat zou je nog verbazen.

http://www.npo.nl/de-rekenkamer/28-11-2013/KRO_1645715

Uitzending van de rekenkamer over spijkerbroeken. De duurdere merken kwamen er niet zo heel best uit.

Vorig jaar heb ik er een spijkerbroek voor mijn dochter gekocht. Goede kwaliteit.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_147541426
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 10:02 schreef thom_05 het volgende:

Ik wil je zelfbeeld dat je een held bent niet verpesten maar merkkleding is zelfs nog erger wat de werkomstandigheden en vergoeding betreft.
Nee.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147541485
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 13:19 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Klopt van Apple, alleen primark is echt stukken erger. China is heilig als je het vergelijkt met India of Bangladesh.
Child labour uncovered in Apple's supply chain

Maar tik maar lekker verder vanaf je Iphone of Ipad.
pi_147541556
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 10:18 schreef Individual het volgende:

[..]

Het is zo hypocriet om dan alleen Primark te beschuldigen.
Het gaat hier nu toevallig over Primark.

En ze hebben een voortrekkersrol als het gaat om uitbuiting...
pi_147541568
quote:
Apple products made with child labor – internal report

Apple Inc. used child labor in the making of its products by employing 106 underage workers across 11 facilitates in 2012, an internal audit revealed. According to a report, the company also discovered wage problems and forced pregnancy tests.

Apple’s annual ‘Supplier Responsibility’ report, which includes nearly 400 audits, 72 per cent more than in 2011, reviewed sites where over 1.5 million workers make some of the world’s leading products, including iPhone and iPad.

In addition to 106 underage children that were employed, the report discovered 70 more that either left or passed the age of 16 by the time of the audit.

Seventy-four of 106 underage individuals were employed by a single Chinese manufacturer, Guangdong Real Faith Pingzhou Electronics, responsible for producing circuit-board components for Apple.

The California-based company terminated work with all of the underage individuals following the investigation into the matter.

Inquiry revealed that a labor agency, Shenzhen Quanshun Human Resources, “knowingly” provided children with fake records after conspiring with families to forge identification documents, the report stated.

Upon discovery, Apple reported the labor agency to local authorities.

Instances triggered by working conditions in Apple’s supply facilities overseas:

July 2009: A Foxconn worker fell from apartment building after reportedly losing an iPhone prototype. 18 more workers were linked to attempted suicides in 2010 and over the next two years.

2010: 137 workers were injured by poisonous chemical, n-hexane, used to clean iPhone screens at Suzhou facility, owned by Apple suppliers Wintek.

May 2011: Four workers died and 18 injured in dust explosion at Foxconn factory that produces iPad parts in Chengdu, China.

December 2011: 61 workers were injured in a gas explosion in Shanghai, China at Riteng Computer Accessory Co factory that makes iPad 2 back panels.

September 2012: A fight involving up to 2,000 workers forced Foxconn to close a plant in Shanxi province in northern China.

The children’s age was not disclosed, but according to Apple’s code of conduct, the company cannot employ workers under the age of 15, or under the legal working age in any given jurisdiction, which is 16 years old in China.

“Our approach to underage labor is clear: We don’t tolerate it, and we’re working to eradicate it from our industry,” report said.

Apple demanded that all the underage workers be returned to their families and the employer was "required to pay expenses to facilitate their successful return", including education fees.The company instructed the suppliers to reimburse excessive recruitment fees amounting to higher than one month’s wages.

Other offences noted in the report included 34 suppliers demanding mandatory pregnancy tests, eight factories implementing wage confiscation from bonded workers to pay off debts imposed by recruitment agencies, 90 workplaces docking wages as punishment, and one supplier dumping waste oil down toilets.

In the past, Apple has faced criticism of profiteering off severely underpaid workers and bad working conditions overseas.

Apple’s report was commissioned under Chief Executive Tim Cook shortly after a series of at least 18 employee suicides in China linked to working conditions at Foxconn, the Taiwanese company that puts together iPads and iPhones, and a number of explosions at other plants.
bron
pi_147541599
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 14:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het gaat hier nu toevallig over Primark.

En ze hebben een voortrekkersrol als het gaat om uitbuiting...
We trekken de discussie bij deze verder :).
  zaterdag 13 december 2014 @ 14:12:42 #63
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_147541601
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 14:08 schreef Mylene het volgende:

[..]

Child labour uncovered in Apple's supply chain

Maar tik maar lekker verder vanaf je Iphone of Ipad.
Apple heeft veel hippere dingen dan Primark kleren dus dan is het wel goed.
reset
pi_147541622
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 december 2014 12:26 schreef bijdehand het volgende:

Ja, ik koop er zelf ook nooit, maar de mensen hier die Roomser zijn dan de paus zijn echt irritant. Spammen ook elk topic over de Primark vol terwijl ze verder niets constructiefs doen om te zorgen dat mensen er niet meer kopen.
Ik kan mijzelf veranderen en niet anderen. Overigens ben ik via de politiek weldegelijk betrokken bij veranderingen, dat gaat echter niet van vandaag op morgen.
pi_147541627
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 14:12 schreef Individual het volgende:

[..]

iSlavery is goed want er staat een i voor.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_147541644
Eindhoven vind ik altijd fijn
pi_147541724
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 december 2014 14:13 schreef bijdehand het volgende:

[..]

iSlavery is goed want er staat een i voor.
Your iPhone Was Built, In Part, By 13 Year-Olds Working 16 Hours A Day For 70 Cents An Hour*

Primark is ook niet mijn ding, maar kom op zeg, huilen over deze keten, ondertussen wel tikken vanaf je Iphone of Ipad, hoe sneu en hypocriet ben je dan :') .
pi_147541726
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 13:12 schreef Mylene het volgende:

Jij steunt ook moderne slavernij omdat je producten van Apple gebruikt.

Kortom: selectieve verontwaardiging is hypocriet.
Tot voor kort was er geen enkele keuze op dat gebied.

Als er (redelijkerwijs) geen andere keuze is, dan is het een compleet andere situatie. Dat begrijp jij ook wel, maar jij praat liever goed dat jij actief jezelf inzet voor het in stand houden van slavernij, waarbij jij jou positie als mod inzet om mensen die een kritisch geluid laten horen te censureren.

Walgelijk vind ik dat.
pi_147541758
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 14:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Tot voor kort was er geen enkele keuze op dat gebied.

Als er (redelijkerwijs) geen andere keuze is, dan is het een compleet andere situatie. Dat begrijp jij ook wel, maar jij praat liever goed dat jij actief jezelf inzet voor het in stand houden van slavernij, waarbij jij jou positie als mod inzet om mensen die een kritisch geluid laten horen te censureren.

Walgelijk vind ik dat.
Praat jezelf maar goed knul. Je houdt slavenarbeid net zo goed in stand omdat je zo nodig hip wilt zijn.
pi_147541793
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 13:56 schreef Brammetjuh94 het volgende:

Sorry, ik ga even de harde waarheid vertellen.

TENZIJ je luxe producten koopt wat zich in de markt neer zet als: Te duur, maar kwaliteit boven alles. is alles wat jij in je klauwen vastpakt gemaakt in China of een ander aziatisch land waar mensen veels te goedkoop werken.
Nou, dat komt dan goed uit, want ik heb al die extreem dure luxe producten.

Verder is er nog genoeg verschil in productie. In de rekenkamer zag je dat een Chinese producent van jeans met de kostprijs voor hun jeans hoger zat dan de verkoopprijs bij primark...

Nou jij weer.
pi_147541847
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 14:04 schreef nikky het volgende:

[..]

Dat zou je nog verbazen.

http://www.npo.nl/de-rekenkamer/28-11-2013/KRO_1645715

Uitzending van de rekenkamer over spijkerbroeken. De duurdere merken kwamen er niet zo heel best uit.

Op een na werden ze prima uit de vergelijking gehaald. Dus dat is wel zien wat je wil zien.
pi_147541905
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 14:12 schreef Individual het volgende:

Nee, dat is het niet en ik overweeg dan ook serieus de fatsoenlijk geproduceerde smartphona als opvolger te nemen.
pi_147541922
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 december 2014 14:19 schreef Mylene het volgende:

Praat jezelf maar goed knul. Je houdt slavenarbeid net zo goed in stand omdat je zo nodig hip wilt zijn.
Tot voor kort was iedere mobiel als zodanig geproduceerd. Geen mobiel is jouw oplossing?
  zaterdag 13 december 2014 @ 14:32:54 #74
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_147541976
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 14:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet en ik overweeg dan ook serieus de fatsoenlijk geproduceerde smartphona als opvolger te nemen.
Is er zo'n smartphone op de markt?
reset
pi_147542008
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 14:32 schreef Individual het volgende:

[..]

Is er zo'n smartphone op de markt?
Fairphone, al wordt daar het 'faire' ook betwist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')