abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147533931
Vanaf februari ga ik een half jaar stage lopen in het buitenland. Tegen die tijd hebben mijn vriend en ik zo'n 3 jaar een relatie (allebei 19 jaar oud). Hij is zelf niet van het reizen etc. en bovendien zit ik erg ver weg, dus hij zal me helaas niet komen opzoeken (ook mede door geldgebrek).
Nu hoor ik soms succesverhalen, maar ook veel break-ups.
Is zoiets nu de ultieme relatietest of gedoemd om te mislukken?
pi_147533976
Soms wel, soms niet
  zaterdag 13 december 2014 @ 00:14:42 #3
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_147533977
Je geeft zelf het antwoord al?
pi_147534062
Het is al uit
pi_147534063
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 00:14 schreef Dribbel_ het volgende:
Je geeft zelf het antwoord al?
  zaterdag 13 december 2014 @ 00:18:11 #6
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_147534065
Ga maar vast op zoek, een half jaar gaat niet goedkomen.
pi_147534109
TS, neem aan dat je dit topic niet voor niets opent. Waar ben je bang voor? En heb je het daarover gehad met je vriend?
pi_147534116
Half jaar is wel echt te lang.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147534203
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 00:20 schreef blondetrien het volgende:
TS, neem aan dat je dit topic niet voor niets opent. Waar ben je bang voor? En heb je het daarover gehad met je vriend?
Waar ben ik allemaal bang voor. Een hele boel eigenlijk.
Dat hij het wachten zat wordt. Dat ik het zo leuk ga hebben dat ik hem niet super mis (zou ik mezelf kwalijk nemen). Dat ik terug kom en dat je allebei in 'een andere wereld' zit. Je veranderd toch allebei. Dat ik terugkom en dat hij zolang zonder mij gewend is dat hij niet meer met mij kan leven etc etc.
  zaterdag 13 december 2014 @ 00:26:31 #10
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_147534273
Wat mij betreft is samenwonen de ultieme test :')

Een half jaar niet samen zijn kan prima als beide personen achter de keuze staan.
pi_147534343
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 00:24 schreef Vincento17 het volgende:

[..]

Waar ben ik allemaal bang voor. Een hele boel eigenlijk.
Dat hij het wachten zat wordt. Dat ik het zo leuk ga hebben dat ik hem niet super mis (zou ik mezelf kwalijk nemen). Dat ik terug kom en dat je allebei in 'een andere wereld' zit. Je veranderd toch allebei. Dat ik terugkom en dat hij zolang zonder mij gewend is dat hij niet meer met mij kan leven etc etc.
Twijfel je dan eigenlijk zelf om het van tevoren op een break te zetten en daarna vrijblijvend te zien hoe het gaat en kijken wat er gebeurt als je elkaar weer ziet? Of dat ook weer niet? Of misschien de relatie wat vrijblijvender houden?

:) In ieder geval wel gewoon zorgen dat je geniet van je tijd in het buitenland. En als een van de twee twijfels heeft, die van tevoren goed uitspreken en duidelijk zijn in wat je van elkaar verwacht en hoe je zou willen communiceren.
pi_147534344
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 00:26 schreef kwiwi het volgende:
Wat mij betreft is samenwonen de ultieme test :')

Een half jaar niet samen zijn kan prima als beide personen achter de keuze staan.
Hij heeft het er het moeilijkste mee. Maar hij gunt het me wel heel erg, omdat hij weet dat ik nu eenmaal een reiziger ben, en dit toch wel mijn ultieme droom is.
pi_147534363
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 00:28 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Twijfel je dan eigenlijk zelf om het van tevoren op een break te zetten en daarna vrijblijvend te zien hoe het gaat en kijken wat er gebeurt als je elkaar weer ziet? Of dat ook weer niet? Of misschien de relatie wat vrijblijvender houden?

:) In ieder geval wel gewoon zorgen dat je geniet van je tijd in het buitenland. En als een van de twee twijfels heeft, die van tevoren goed uitspreken en duidelijk zijn in wat je van elkaar verwacht en hoe je zou willen communiceren.
Nee dat eigenlijk niet. We willen de relatie wel allebei gewoon aanhouden.
Hij is gewoon ook mijn beste vriend en dat wil ik gewoon niet kwijtraken.
pi_147534413
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 00:29 schreef Vincento17 het volgende:

[..]

Oké, dan dus gewoon heel goed bespreken wat je van elkaar verwacht. Je weet van tevoren niet hoe het zal gaan, maar verwachtingen uitspreken helpt echt al. Dat niet een van de twee telkens tevergeefs zit te wachten op skype ofzo, omdat die meer behoefte heeft aan communicatie :P
pi_147534436
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 00:30 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Oké, dan dus gewoon heel goed bespreken wat je van elkaar verwacht. Je weet van tevoren niet hoe het zal gaan, maar verwachtingen uitspreken helpt echt al. Dat niet een van de twee telkens tevergeefs zit te wachten op skype ofzo, omdat die meer behoefte heeft aan communicatie :P
Kijk dat is al een goede tip. Bijvoorbeeld gewoon afspreken iedere maandagavond om 8 uur skype?
pi_147534470
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 00:31 schreef Vincento17 het volgende:

[..]

Kijk dat is al een goede tip. Bijvoorbeeld gewoon afspreken iedere maandagavond om 8 uur skype?
Tijden zou ik niet afspreken, daar kun je je niet altijd aan houden. Gewoon zeggen, ik heb behoefte aan 1x per week skypen en maak daar 1x per week tijd voor vrij en net voor die week kun je het gewoon afspreken want dan weet je hoe je planning er uit ziet (en hij ook ;) ) :D
pi_147534511
Ik ben ook gewoon een onzeker type af en toe... :P
pi_147534533
Verder gewoon vertrouwen hebben in elkaar maar ook eerlijk blijven en je twijfels eerlijk uitspreken. Zelfs als ze niet leuk zijn om te horen. :)
pi_147534561
Dit is ook wel een lastige situatie, hoor ;) Veel mensen kunnen ook gewoon niks met die afstand. Als dat zo is, moet je dat ook onder ogen zien en er eerlijk in zijn, dan is dat een consequentie. Zo niet, dan is dat hartstikke mooi. :)
pi_147534786
Ligt eraan hoe graag jij andere piemels wilt en hoeveel verleiding je daarvoor gaat opzoeken.
pi_147534843
Ik zou eerder voor jezelf vrezen..ik heb veel gereisd en doelwitten zoals jij ragde ik graag aan mijn stok,
pi_147534844
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 00:34 schreef Vincento17 het volgende:
Ik ben ook gewoon een onzeker type af en toe... :P
Ah, da's handig. Zo'n type die even iets te weinig hoort van d'r vriendje, paranoïde wordt en dan maar voor de zekerheid aandacht (of meer) van andere jongens gaat vangen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2014 00:54:51 ]
pi_147534869
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 00:29 schreef Vincento17 het volgende:

[..]

Hij is gewoon ook mijn beste vriend en dat wil ik gewoon niet kwijtraken.
Brrrr, op zo'n leeftijd je vriendje als beste vriend bestempelen.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_147535267
Zou makkelijk kunnen. Als jullie elkaar goed genoeg vertrouwen en natuurlijk contact blijven houden, dan gaat de tijd zo voorbij. O+
pi_147536448
Nee, een half jaar buiten elkaar zijn is niet de ultieme relatietest. Eerder een zelftest. Een relatie beoefen je met zijn tweeën. Die test je dus ook door iig bij elkaar te zijn of enige regelmatige vorm van interactie te hebben. Een paar maanden niet bij elkaar zijn is eerder een test voor jezelf, en de manier waarop jij in relaties staat / er tegen aan kijkt.

En 6 maanden is niet echt lang.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')