quote:Op woensdag 3 juni 2015 17:10 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Logisch vanuit een marketing standpunt, misschien. Die mensen proberen aan te spreken die, net zoals zij zelf, het verschil niet weten tussen apocalyptisch en post-apocalyptisch.
En ja, het is maar een trailer. Maar ik kan me herinneren hoe ik ook de hype voelde bij bvb Skyrim en voorgaande games. Terwijl achteraf gezien dat, net zoals de trailer, alleen visuele spektakels waren. Dus trek die lijn door en dat belooft weer weinig voor een serie als Fallout die het zou moeten hebben van 't schrijfwerk.Gelukkig, ik ben niet de enige die er zo over denktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Positief gezien kan 'ie voor mij misschien alleen maar meevallen op deze manier. Het is ook lekker rustig zo, met iedereen op de hypetrain.![]()
Maargoed we moeten accepteren dat het zonder Brian Fargo toch nooit meer hetzelfde wordt.
Niettemin hyped natuurlijk, NV was heerlijk vermaak.Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
Brian Fargo heeft ook niet meegeholpen aan F2, naar mijn mening (met NV) het beste deel uit de serie.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:34 schreef 2dope het volgende:
Gelukkig, ik ben niet de enige die er zo over denkt![]()
Maargoed we moeten accepteren dat het zonder Brian Fargo toch nooit meer hetzelfde wordt.
Ik kan hier niet warm van worden, terwijl ik dat als fan wel zou willen.quote:Niettemin hyped natuurlijk, NV was heerlijk vermaak.
Urquhart danquote:Op woensdag 3 juni 2015 18:52 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Brian Fargo heeft ook niet meegeholpen aan F2, naar mijn mening (met NV) het beste deel uit de serie.![]()
En met schrijvers als Chris Avellone & co kom je al een heel eind.
[..]
Ik kan hier niet warm van worden, terwijl ik dat als fan wel zou willen.
*schudt hand*quote:
Voor mij hetzelfde. Ben nu weer bezig met een run Fallout 3 inclusief alle DLC's. Vind Point Lookout best een aardige aanvulling.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:52 schreef Gezicht het volgende:
Ben ik dan echt de enige die Fallout 3 vele malen beter vond dan NV? Ik weet niet waarom, maar NV kreeg me maar niet te pakken waar Fallout 3 dat wel deed.
Nope vond Fallout 3 ook veel beter.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:52 schreef Gezicht het volgende:
Ben ik dan echt de enige die Fallout 3 vele malen beter vond dan NV? Ik weet niet waarom, maar NV kreeg me maar niet te pakken waar Fallout 3 dat wel deed.
quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:52 schreef Gezicht het volgende:
Ben ik dan echt de enige die Fallout 3 vele malen beter vond dan NV? Ik weet niet waarom, maar NV kreeg me maar niet te pakken waar Fallout 3 dat wel deed.
quote:Op woensdag 3 juni 2015 19:16 schreef Noppie2000 het volgende:
New Vegas vond ik veel minder dan 3, voorkeurskwestie I guess.
Deze mensen weten.quote:Op woensdag 3 juni 2015 20:04 schreef Vault-Boy het volgende:
Hier ook hoor
Alleen als je bergen mods gebruikt dan is New Vegas toch wel super vet hoor, maar uiteindelijk is de wereld en de sfeer voor mij belangrijker en dat doet Fallout 3 toch echt 10x beter.
Pfff krijg ook meteen weer zin om weer te beginnen aan Fallout 3.
Zowel oprichter Black Isle, als Obsidian. Dus die heeft vast zowel met F1, 2 en NV te maken gehad.quote:
In het originele spel zat inderdaad wat minder van die humor dan in F1 en 2. Maar daarvan hadden ze ook een groot deel gelinkt aan die Wild Wasteland-trait en dus optioneel gemaakt.quote:Ik lees ook iedere keer weer iets anders, maar heb altijd begrepen dat Fallout in den beginne een persoonlijk project was van Fargo, min of meer als vervolg op het succes van Wasteland. Heb ook interviews gelezen waaruit blijkt dat hij zich wel degelijk tegen de ontwikkeling van deel 2 aan bemoeide, als een soort secondary supervisor-achtige rol. Aan de andere kant, omdat hij topman van Interplay was destijds krijgt hij wellicht meer credit dan 'ie verdient.
Anyhoo, ik vind ook New Vegas niet eens in de buurt komen qua zwartgallige humor en 'witty' personages. Het was al wel een stuk meer Fallout dan deel 3.
Raar, want bij TES doet niets wat je doet er toe. Die vrijheid die je in Fallout hebt, heb je daar niet. De personages die je in Fallout hebt, heb je daar niet. Die vergelijking gaat voor mij alleen technisch gezien op (first person, optioneel third person, rpg in een open wereld). Niet inhoudelijk.quote:Toch vond ik 't een uitermate vermakelijke RPG, op dezelfde manier als de Elder Scrolls, logischerwijs.
Welke onheilspellende sfeer had F3 dan? Bij NV hing echt heel 't spel de tweede strijd om Hoover Dam in de lucht. F3 had niets vergelijkbaars.quote:Op woensdag 3 juni 2015 19:51 schreef Citizen.Erased het volgende:
Fallout New Vegas miste de onheilspellende sfeer.
Het verdwalen in het metro stelsel van DC vond ik zo ongeveer het engste van F3. Die tunnels zaten altijd vol met gespuis en hou toch wel van daglicht. Om die zelfde reden vind ik het altijd zwaar klote om Vaults in te gaanquote:Op woensdag 3 juni 2015 20:32 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Welke onheilspellende sfeer had F3 dan? Bij NV hing echt heel 't spel de tweede strijd om Hoover Dam in de lucht. F3 had niets vergelijkbaars.
Ok, je kon inderdaad lekker ronddwalen in DC. Maar dat soort momenten zit ook in NV. De vaults, en ook in voornamelijk Dead Money (en Lonesome Road ook wel). Dus dat is niet echt iets specifieks uit F3.quote:Op woensdag 3 juni 2015 20:49 schreef TigerXtrm het volgende:
Het verdwalen in het metro stelsel van DC vond ik zo ongeveer het engste van F3. Die tunnels zaten altijd vol met gespuis en hou toch wel van daglicht. Om die zelfde reden vind ik het altijd zwaar klote om Vaults in te gaan![]()
Tering hey, Dead Money was echt fucking creepyquote:Op woensdag 3 juni 2015 21:02 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ok, je kon inderdaad lekker ronddwalen in DC. Maar dat soort momenten zit ook in NV. De vaults, en ook in voornamelijk Dead Money (en Lonesome Road ook wel). Dus dat is niet echt iets specifieks uit F3.
Helemaal op Hardcore/Very Hard mode. Moest tijdens m'n eerste playtrough zelfs uit toiletten drinken om wat health terug te kunnen krijgen. Jammer dat sommigen niet geboobytrapt waren.quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:08 schreef TigerXtrm het volgende:
Tering hey, Dead Money was echt fucking creepy
Geniaal!quote:Op woensdag 3 juni 2015 20:59 schreef TigerXtrm het volgende:
Dit is wel een interessant stukje leesvoer. Leaks die 11 maanden geleden gepost zijn op Reddit en nu, met de release van de trailer, ineens toch wel behoorlijk lijken te kloppen.
https://www.reddit.com/r/(...)/i_played_fallout_4/
Als die leaks kloppen is de map van F4 3 keer zo groot als die van Skyrim
Haha true. Ik heb die DLC voor Fallout NV overigens nooit gezien/gespeeld, dus kan daar weinig over zeggen. Misschien ooit nog eens het proberen waard, al ben ik best klaar met die game.quote:Op woensdag 3 juni 2015 20:30 schreef The_Substitute het volgende:
In het originele spel zat inderdaad wat minder van die humor dan in F1 en 2. Maar daarvan hadden ze ook een groot deel gelinkt aan die Wild Wasteland-trait en dus optioneel gemaakt.
Maar wat betreft witty personages, dat zat er zeker wel voldoende in. Zeker met de dlc. Dus ik denk dat nostalgie bij jou een grote rol speelt.Volgens mij hadden wij het daar laatst op de FP ook al over.
Met Cass, Veronica, House, Elijah, Dog/God, Dean Domino, Brains in Jars en Ulysses had je ook personages die zich met vorige personages kunnen meten.
Ik vind het vergelijken eigenlijk zinloos (oude generatie Fallouts met nieuwe), het voelt voor mij een beetje als je afvragen waarom de oude C&C beter is dan C&C Renegade. Maar qua personages, de 'talking heads' in F1/F2 hadden m.i. veel geloofwaardigere personages. Dat heeft niet alleen te maken met wat ze zeggen of hoe ze zijn ontworpen, maar ook hoe ze worden gepresenteerd. Er lijkt meer nagedacht over de personages, het is meer filmisch ofzo. Sowieso, wat je zegt, het is nogal moeilijk om voor alle npc's in een 3d-game een persoonlijkheid te verzinnen, laat staan de oneindig vele dialogen geloofwaardig/realistisch doen overkomen.quote:Het enige is dat je in het geval van een 3d spel natuurlijk al snel bepaalde elementen zult moeten opofferen, omdat een personage toevoegen daar veel meer werk is en tijd kost dan in een isometrische game. Dus in F1 en 2 zaten er ook meer gevolgen vast aan zulke gesprekken. Dus ik reken NV daar niet op af. Want Obsidian leverde met NV al een veel beter spel af dan F3, in veel minder tijd.
quote:Waar ik NV beter in vind, is dat het meer een situatie schetste in heel de wasteland. Bij F2 was het meer bepaalde links tussen verschillende plekken. De driehoek tussen NCR, Vault City en New Reno; Vault City vs Gecko, New Reno vs Redding. In NV had het meeste met elkaar te maken en ging de logica voor mij een stuk verder.
Bedoel je consequenties van keuzes? Dat had je al in Morrowind volgens mij. Welke vrijheid bedoel je? Dat het verder inhoudelijk niet hetzelfde is kloptquote:Raar, want bij TES doet niets wat je doet er toe. Die vrijheid die je in Fallout hebt, heb je daar niet. De personages die je in Fallout hebt, heb je daar niet. Die vergelijking gaat voor mij alleen technisch gezien op (first person, optioneel third person, rpg in een open wereld). Niet inhoudelijk.
Gelukkig boeit me dat vrij weinig. Ik las dat het op dezelfde engine als Skyrim gemaakt was? Vond Skyrim een prachtige game, niet door de graphics maar door het oog voor detail in de wereld. De vlinders en vuurvliegjes die rondvlogen, de wind die de bladeren wegblaast, dat soort dingen die net dat extra beetje immersie bieden. Als Fallout 4 dat ook heeft dan kan het op 'grafisch' vlak al niet meer stuk voor mij.quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:33 schreef Smoofie het volgende:
Graphics vallen wel tegen. Vind ik wel jammer. Had in dat F4 topic wat ik ff snel had gemaakt een screen gepost. Anno 2015...
Vond de DC sfeer beter en de verwoesting door de bommen. Bij New Vegas ontbrak dat voor mij.quote:Op woensdag 3 juni 2015 20:32 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Welke onheilspellende sfeer had F3 dan? Bij NV hing echt heel 't spel de tweede strijd om Hoover Dam in de lucht. F3 had niets vergelijkbaars.
Skyrim op PC zag er erg slecht uit normaal. Slechte lightening, weinig dieren etc. Skyrim volledig gemod ziet er 10x beter uit dan datgene wat in de F4 trailer is getoond. En dat is 2011.quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:40 schreef Cikx het volgende:
[..]
Gelukkig boeit me dat vrij weinig. Ik las dat het op dezelfde engine als Skyrim gemaakt was? Vond Skyrim een prachtige game, niet door de graphics maar door het oog voor detail in de wereld. De vlinders en vuurvliegjes die rondvlogen, de wind die de bladeren wegblaast, dat soort dingen die net dat extra beetje immersie bieden. Als Fallout 4 dat ook heeft dan kan het op 'grafisch' vlak al niet meer stuk voor mij.
Heb Skyrim op de console gespeeld, dus denk dat ik gewoon niet zo'n hoge standaard heb in dat geval.quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:47 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Skyrim op PC zag er erg slecht uit normaal. Slechte lightening, weinig dieren etc. Skyrim volledig gemod ziet er 10x beter uit dan datgene wat in de F4 trailer is getoond. En dat is 2011.
Die dlc zijn zeer zeker de moeite waard. Die zijn de reden waarom 't voor mij van één van naar hèt favoriete spel ging. Dead Money, Treasure of The Sierra Madre-thema, toffe survival-horror feel, met zeer goede personages. Honest Hearts, omtrent de Burned Man, tof nieuw gebied, met op zich een goed uitgangspunt, maar i.m.o. incompleet; 'minste' van de 4. Als de humor voor je al de trekpleister was, dan mag je Old World Blues zeker niet missen. Hilarisch is de beste omschrijving. En Lonesome Road, die echt de game goed afsluit en voor mij goed de serieuzere kant van de Fallout serie weet te raken. Betere dlc (of beter gezegd, uitbreidingen) voor een game zul je niet snel vinden. Denk dat het wel zo'n ca. 50 uur aan speeltijd toevoegt, bij elkaar.quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:30 schreef 2dope het volgende:
Haha true. Ik heb die DLC voor Fallout NV overigens nooit gezien/gespeeld, dus kan daar weinig over zeggen. Misschien ooit nog eens het proberen waard, al ben ik best klaar met die game.
Precies de reden waarom ik ze niet vergelijk qua gameplay, maar qua geloofwaardigheid idd.quote:Ik vind het vergelijken eigenlijk zinloos (oude generatie Fallouts met nieuwe), het voelt voor mij een beetje als je afvragen waarom de oude C&C beter is dan C&C Renegade. Maar qua personages, de 'talking heads' in F1/F2 hadden m.i. veel geloofwaardigere personages. Dat heeft niet alleen te maken met wat ze zeggen of hoe ze zijn ontworpen, maar ook hoe ze worden gepresenteerd. Er lijkt meer nagedacht over de personages, het is meer filmisch ofzo. Sowieso, wat je zegt, het is nogal moeilijk om voor alle npc's in een 3d-game een persoonlijkheid te verzinnen, laat staan de oneindig vele dialogen geloofwaardig/realistisch doen overkomen.
Morrowind is inderdaad de uitzondering.quote:Bedoel je consequenties van keuzes? Dat had je al in Morrowind volgens mij. Welke vrijheid bedoel je? Dat het verder inhoudelijk niet hetzelfde is kloptIk bedoel inderdaad technisch / gameplay wise. Dat bepaald voor mij grotendeels in hoeverre ik het kan waarderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |