abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147499081
We horen er wel eens van en er zijn ook sektes in Nederland.

Wie heeft ervaring met sektes gehad of kende mensen die erin zitten of zaten en of dat een nasleep had?

Persoonlijk ben ik bijna ergens nietsvermoedend heen gegaan (een retreat) waarbij er twee kampen zijn, een kamp die zegt dat het een sekte is, ander kamp zegt dat het geweldig is en hun leven heeft veranderd. Dit klinkt natuurlijk heel vaag. Maar ik schrok wel even en moet mijn aanmelding denk ik opzeggen, want ik had me aangemeld en keek er na uit na enkel goeie verhalen te hebben gelezen kwamen echter de slechte verhalen.
Liefde voor God
pi_147499174
Sektes zijn voor mensen met een minderwaardigheidscomplex.

Heb je enig gevoel van eigenwaarde, laat het liggen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 11 december 2014 @ 22:39:22 #3
434769 GokHoogte
Winner winner chicken dinner
pi_147499276
Nee, helaas eigenlijk..
Lijkt me wel mooi om zo iets mee te maken. Gewoon een kijkje nemen hoe ze te werk gaan. Persoonlijk zoek ik geen hogere macht of wat dan ook. Maar het psychologische spelletje wat ze spelen. Daar ben ik benieuwt naar
pi_147499299
Ik ga binnenkort met een maat van me naar de Scientology-kerk in Amsterdam, gewoon om te kijken hoe ze met ons gaan lopen fucken ^O^
pi_147499327
Ik ken iemand die bij een groep zat, die zichzelf geen sekte noemde, maar dit in feite wel was.

Toen hij meedeed met van alles was hij goed en geweldig, maar toen hij vraagtekens kreeg en wilde uitstappen, begonnen de problemen en werd hij opeens gezien als de duivel.

Enge dingen hoor, je moet je nooit zo laten leiden door een of andere groepering en blind doen wat zij van je vragen.
pi_147499372
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:36 schreef sitting_elfling het volgende:
Sektes zijn voor mensen met een minderwaardigheidscomplex.

Heb je enig gevoel van eigenwaarde, laat het liggen.
Nee zeer zeker, enkel je gaat er niet heen vanwege het is een sekte. Blijkt dat ik iets dacht te doen wat zij zeggen te doen onder dezelfde naam maar ze doen het heel anders.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:39 schreef GokHoogte het volgende:
Nee, helaas eigenlijk..
Lijkt me wel mooi om zo iets mee te maken. Gewoon een kijkje nemen hoe ze te werk gaan. Persoonlijk zoek ik geen hogere macht of wat dan ook. Maar het psychologische spelletje wat ze spelen. Daar ben ik benieuwt naar
Ze maken een rigoureus schema, en als je dan moe bent zo bijna het eind van de dag komen ze met de indoctrinatie blijkbaar en de algemene gevoelens die het uitstraalt en natuurlijk de subtiele regels etc.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:40 schreef NoInspiration het volgende:
Ik ken iemand die bij een groep zat, die zichzelf geen sekte noemde, maar dit in feite wel was.

Toen hij meedeed met van alles was hij goed en geweldig, maar toen hij vraagtekens kreeg en wilde uitstappen, begonnen de problemen en werd hij opeens gezien als de duivel.

Enge dingen hoor, je moet je nooit zo laten leiden door een of andere groepering en blind doen wat zij van je vragen.
Dit is gelukkig wel een sekte die niet zo hardnekkig is, je zou er zo uit kunnen als je dat wilt. Maar sommige mensen blijven hangen natuurlijk.
Liefde voor God
pi_147499411
Maar ook ik wil binnenkort langs gaan bij een soortgelijke groep om te kijken hoe die mensen hun spelletje spelen. Gewoon pure nieuwsgierigheid ;)
pi_147499430
Ik kijk weleens op joop.nl, dan krijg ik altijd de sekte-vibe.
pi_147499436
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:34 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
We horen er wel eens van en er zijn ook sektes in Nederland.

Wie heeft ervaring met sektes gehad of kende mensen die erin zitten of zaten en of dat een nasleep had?

Kijk hier eens
pi_147499441
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:40 schreef Vanillekwark het volgende:
Ik ga binnenkort met een maat van me naar de Scientology-kerk in Amsterdam, gewoon om te kijken hoe ze met ons gaan lopen fucken ^O^
Ik moest met een knuffelbeer praten en dit werd gefllmd.. Had meer het idee dat ze mij liepen te fucken
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_147499495
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:43 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Ik moest met een knuffelbeer praten en dit werd gefllmd.. Had meer het idee dat ze mij liepen te fucken
Man dat zou ik prachtig vinden _O-
pi_147499834
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:43 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Ik zou dan meespelen, en net doen alsof ik echt een conversatie met die beer heb :+
Ook in moeilijke tijden.
pi_147499940
Mensen, sekte is een heel gevaarlijke psychologisch spel waarmee sekteleden en een leider iemand proberen te manipuleren naar standaarden en wetten die ze invoeren. Maar ik vind sekte helemaal niet thuis hoort in deze moderne wereld. Ze proberen je helemaal overrulen waar je zelf helemaal kwijt kan raken, want als je bij sekte zit, ben je jezelf niet meer en weet je wie je eigenlijk bent. Dan herkennen jouw vrienden, kennissen en familie jouw oude jij niet meer, wat het ook dat je hierdoor heel erg negatief veranderd bent. Dat kan voor iedereen die je zo dierbaar en liefhebt heel erg zijn dat ze jou niet meer kennen voor dat je in sekte bent ingestapt.

Ik zou zelfs echt nooit nooit doen!
Humor, serieus en vrolijk!
pi_147499960
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:52 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Ik zou dan meespelen, en net doen alsof ik echt een conversatie met die beer heb :+
Ik moest echt een conversatie houden en mijn gevoelens tonen :')
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  donderdag 11 december 2014 @ 22:55:37 #15
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_147500020
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:54 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, sekte is een heel gevaarlijke psychologisch spel waarmee sekteleden en een leider iemand proberen te manipuleren naar standaarden en wetten die ze invoeren. Maar ik vind sekte helemaal niet thuis hoort in deze moderne wereld. Ze proberen je helemaal overrulen waar je zelf helemaal kwijt kan raken, want als je bij sekte zit, ben je jezelf niet meer en weet je wie je eigenlijk bent. Dan herkennen jouw vrienden, kennissen en familie jouw oude jij niet meer, wat het ook dat je hierdoor heel erg negatief veranderd bent. Dat kan voor iedereen die je zo dierbaar en liefhebt heel erg zijn dat ze jou niet meer kennen voor dat je in sekte bent ingestapt.

Ik was er dus per ongeluk nietsvermoedend heen te gaan omdat ze zich voordoen als een gewone organisatie maar het is ook heel subtiel en de sekte kenmerken zijn veel losser dan een echte sekte als jehova's maar ze hebben die trekjes. Ik denk dat ik er beter weg blijf... Wel jammer want wat ze aanbieden is heel mooi als ze maar geen sekte waren....
Liefde voor God
pi_147500028
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:54 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Ik moest echt een conversatie houden en mijn gevoelens tonen :')
:+ _O- godver xd. Ik ga er ook heen :P
Ook in moeilijke tijden.
pi_147500066
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:55 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

:+ _O- godver xd. Ik ga er ook heen :P
Samen gaan? _O-
pi_147500205
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:56 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Samen gaan? _O-
Ik zou helemaal para gaan doen een roepen "Wil je echt dat ik ze ga vermoorden :o !!!! " en krijs " Stop , auw, ik geef me over, Satan, NNNEEEEEEEEE !!!!!! :'( " :')
Ook in moeilijke tijden.
pi_147500487
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:59 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Ik zou helemaal para gaan doen een roepen "Wil je echt dat ik ze ga vermoorden :o !!!! " en krijs " Stop , auw, ik geef me over, Satan, NNNEEEEEEEEE !!!!!! :'( " :')
Te opvallend, moeilijk te spelen. Gewoon van die spastische tikken in je gezicht tentoonstellen, en dan als iemand erbij zit, hem af en toe recht in de ogen aankijken en fluisteren "Hij weet het...." :X
  donderdag 11 december 2014 @ 23:14:56 #20
434769 GokHoogte
pi_147500964
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:54 schreef Ven1972 het volgende:

Fysiek en mentaal in orde bent us dat geen probleem.
pi_147500985
Ik ken iemand die bij een sekte zit. Noemen elkaar allemaal broeders en zusters en dan heb je een hoofdbroeder die de leider is. Ze hebben allemaal in hun testament staan dat alles naar de sekte gaat.

Ze geloven ook dat op de dag des oordeels alleen zij gered zullen worden. Echt een vaag zooitje bij elkaar, gewoon creepy.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  donderdag 11 december 2014 @ 23:18:04 #22
434769 GokHoogte
pi_147501114
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 23:15 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Ik ken iemand die bij een sekte zit. Noemen elkaar allemaal broeders en zusters en dan heb je een hoofdbroeder die de leider is. Ze hebben allemaal in hun testament staan dat alles naar de sekte gaat.

Ze geloven ook dat op de dag des oordeels alleen zij gered zullen worden. Echt een vaag zooitje bij elkaar, gewoon creepy.
Weet je ook zo hoe de sekte heet?
  donderdag 11 december 2014 @ 23:19:56 #23
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_147501196
Is Fok ook niet een soort sekte dan?
pi_147501205
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 23:18 schreef GokHoogte het volgende:

[..]

Weet je ook zo hoe de sekte heet?
Nee, is een kennis van m'n vader die een keer is mee geweest. Die heeft toen het een en ander verteld. Ik heb met die persoon nog nooit direct over gesproken.

Het is ook maar een kleine gemeenschap van een mannetje of 40-50 dacht ik.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_147501275
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 23:05 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Te opvallend, moeilijk te spelen. Gewoon van die spastische tikken in je gezicht tentoonstellen, en dan als iemand erbij zit, hem af en toe recht in de ogen aankijken en fluisteren "Hij weet het...." :X
:+ Wel wat makkelijker uit te voeren inderdaad.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 23:15 schreef Donnie-Brasco het volgende:

Zo'n meisje ken ik ook die daar in gelooft.

En zelf heb ik wel 's een gozer gehoord over de ' Federatie van het licht'
iets met power sourced stones, en weet ik veel wat allemaal.
Ook in moeilijke tijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')