Bron: Volkskrant.quote:Hennis ontkent prijsgarantie over JSF
Minister Jeanine Hennis van Defensie ontkent dat ze prijsgaranties heeft gekregen van de Amerikaanse regering over de kosten van de JSF. Hennis zei dat vandaag kort voor aanvang van een Kamerdebat in reactie op een bericht van de NOS. Ze heeft wel contact gehad met haar toenmalige Amerikaanse collega Chuck Hagel, maar daarbij zij geen garanties gegeven. 'Was het maar waar', aldus de minister.
11 december 2014, 19:10 Bron: ANP
2
Hennis sprak een paar maanden geleden met Hagel over de 4,5 miljard euro die Nederland zou moeten betalen voor 37 JSF-toestellen. Volgens de NOS zou hij hebben gezegd dat de aanschaf niet duurder zou uitpakken. Hennis zou dat hebben opgevat als een garantie. Maar in een Kamerdebat ontkende ze op vragen van D66-Kamerlid Wassila Hachchi herhaaldelijk dat er garantie-afspraken waren.
CDA-Kamerlid Raymond Knops zei na de NOS-berichtgeving: 'Ik ken de bron van de NOS niet, maar als dit klopt, heeft Hennis wat uit te leggen.' Jasper van Dijk (SP) wil ook weten hoe het zit. 'Wij moeten precies weten wat er is besproken. Anders kunnen wij ons werk niet doen als Kamer.' D66'er Wassila Hachchi wil weten 'welke vorm van zekerheid of geruststelling' Hennis zou hebben gekregen. VVD en PvdA gingen niet op de zaak in.
Vooral van de PvdA wilde de oppositie graag helderheid. In die partij lag het toestel lang gevoelig. De sociaaldemocraten hebben uiteindelijk gekozen voor de JSF, maar waren ook lang tegen. Angelien Eijsink (PvdA) liet op vragen van D66 weten niet door het kabinet op de hoogte te zijn gebracht over een mogelijke prijsgarantie voor het toestel dat in 2019 de F-16 moet gaan vervangen.
Over storm in een glas water gesproken.quote:Op donderdag 11 december 2014 21:33 schreef Fir3fly het volgende:
Storm in een glas water.
Gaat nergens over dit, kunnen ze het niet over Onno Hoes hebben?
Dit. Misleidende TTquote:Op donderdag 11 december 2014 21:59 schreef ems. het volgende:
Ik verwachtte een spannend verhaal waarbij Jeanine met seksuele overtuigingskracht wat gratis straaljagers heeft weten te hosselen.
Precies. Zelfde nieuwswaarde.quote:Op donderdag 11 december 2014 23:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Over storm in een glas water gesproken.
In het neoliberale denkraam waarin men vast zit denkt men dat het altijd goedkoper kan?quote:Op vrijdag 12 december 2014 08:43 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik snap het eigenlijk niet, ze had toch juist wel een prijsgarantie moeten krijgen?
Ik vraag me ook af hoeveel van de naoorlogse ministers van Defensie überhaupt militaire ervaring hadden, buiten het eventueel volbrengen van de militaire dienstplicht.quote:Op donderdag 11 december 2014 23:53 schreef L3gend het volgende:
Een vrouw zonder militaire ervaring als minister van Defensie
Iemand met jouw posthistorie die kritiek heeft op anderenquote:Op vrijdag 12 december 2014 00:41 schreef Fir3fly het volgende:
Wel leuk trouwens, als er ook maar iemand een scheet laat richting het kabinet staat deze TS klaar om met een suggestieve TT het einde van het kabinet aan te kondigden.
Wat?quote:Op vrijdag 12 december 2014 10:05 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Iemand met jouw posthistorie die kritiek heeft op anderen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |