De wereldberoemde Britse acteur Christopher Lee (92), bekend uit onder meer de Lord of the Rings- en Hobbit-films waarin hij de gevreesde tovenaar Saruman speelt, heeft een snoeiharde heavy metal-kerstsingle uitgebracht. In het nummer Darkest Carols, Faithful Sing geeft de hoogbejaarde zanger zijn stembanden er eens flink van langs.
Het is het derde achtereenvolgende jaar dat Lee met een ietwat ludiek kerstliedje op de proppen komt. Vorig jaar scoorde de seniore ster een bescheiden hitje met het nummer Jingle Hells. Daarmee werd hij direct de oudste zanger ooit die een hoge positie (22) veroverde in de internationale billboards. Het nieuwe nummer is een soort medley van meerdere - nieuwe en bestaande - nummers die Lee schreef met in zijn achterhoofd de feestdagen.
Vorig jaar stelde de geridderde acteur over het succes van Jingle Hells: ,,Prachtig nieuws! Ik wil iedereen die er bij betrokken was bedanken, vooral mijn fans. Ik heb mijn hele carrière mensen willen verrassen, dus op naar de volgende.''
![media_l_2651232.jpg]()
Sir Christopher Lee werkte sinds het begin van zijn acteurscarrière in 1948 mee aan meer dan 200 films en talloze televisieseries. In 2010, op 86-jarige leeftijd, nam Lee als zanger zijn eerste metal-album op: Charlemagne: By the Sword and the Cross.
Lee staat al tientallen jaren bekend als een fanatiek liefhebber van heavy metalmuziek. Hij heeft al vier cd's uitgebracht met mellodieuze en ook keiharde muziek waarmee je volgens kenners makkelijk een paar luidsprekers kunt opblazen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !