Zoe, wat top van je nacht en wat fijn dat die medicatie meteen z'n werk doet!
SQ, ik dacht dat wij in Den Haag belachelijk vroeg moeten inschrijven met anderhalf jaar.
Maar ik worstel zelf met nogal elitair dilemma wat betreft die school. Wij wonen in een gemengde wijk, precies in een deel waar aan een oude ambachtsschool (

) een hofje is gebouwd met nieuwbouwhuizen. Wij wonen dus in een van die huizen. Maar in de wijk is ook veel sociale woningbouw en sowieso veel oude pandjes en mensen die daar wonen met lagere inkomens en redelijk wat allochtonen. Nu wordt de basisschool van de wijk helemaal vernieuwd en omgebouwd tot 'brede school'. In het inspectierapport van afgelopen januari staat dat de school veel verbeteringen heeft doorgevoerd en goed bezig is. Daarnaast is er een 'buurtinitiatief' van ouders zoals wij (sorry, dat klinkt fout en elitair, ik weet het) die hebben besloten om hun kind op die school te doen, ipv te kiezen voor een witte school met hoge cito scores in een andere wijk. En nu vind ik het moeilijk wat te doen... Er zijn namelijk ook twee scholen op een kwartier fietsen in een andere wijk die goed zijn en leuk. Maar dat betekent dan wel dat I niet samen met haar buurtkindjes op 1 school zit. Moeilijk, moeilijk.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"