Geweldig dit Geert Wilders wil dit ook daarom staat hij nu op 40 zetels PVV aan de macht.quote:De Oostenrijkse centrumlinkse regering wil een omstreden wet invoeren waarin de positie van de islam in het alpenland wordt vastgelegd.
In de wet staat onder andere dat islamitische organisaties in Oostenrijk niet vanuit het buitenland gefinancierd mogen worden. Imams die betaald worden door buitenlandse financiers, mogen niet meer werken.
Het Oostenrijkse kabinet onder bondskanselier Werner Faymann is het vandaag eens geworden over de nieuwe wet. Islamitische organisaties hebben al kritiek geleverd en ook de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) heeft bedenkingen.
"Onze nieuwe islamwet betekent rechtszekerheid maar ook plichten voor de moslims", verklaarde de minister van Integratie, Sebastian Kurz. (ANP)
Je weet dat een ondernemer ook gewoon moet kunnen verklaren waar z'n centen vandaan komen?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:11 schreef Jellereppe het volgende:
Boeiend. Makkelijk te omzeilen. Geldstromen houd je niet tegen. Een kwestie van een bv/nv (of hoe de rechtsvormen in Oostenrijk ook heten) op papier oprichten en een zakenrekening openen bij de bank. Je hangt alleen een andere naam aan. Kinderspel.
Dan nog kun je niet weten welke euro uit het buitenland komt:quote:Op woensdag 10 december 2014 21:14 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Je weet dat een ondernemer ook gewoon moet kunnen verklaren waar z'n centen vandaan komen?
Dit.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:11 schreef Jellereppe het volgende:
Boeiend. Makkelijk te omzeilen. Geldstromen houd je niet tegen. Een kwestie van een bv/nv (of hoe de rechtsvormen in Oostenrijk ook heten) op papier oprichten en een zakenrekening openen bij de bank. Je hangt alleen een andere naam aan. Kinderspel.
Wat? Veel moskeeën zijn verenigingen. Sommigen daarvan ontvangen hun geld ook uit het buitenland. Weinig mensen die daar na kraaien of wat tegen kunnen doen, anders neemt men zulke wetten niet aan. Ik ben geen fiscalist, maar mensen die thuis zijn in die wereld, omzeilen deze wet met twee vingers in de neus. Ik denk dat ik zelfs die wet kan omzeilen als ik mij daar even een week in ga verdiepen/navragen. Het is verder heel kieskeurig. Tegenwoordig is alles met elkaar verbonden door globalisatie. Hoeveel mensen/partijen worden gesteund met buitenlands geld. Alleen maar de ogen richten op moskeeën geeft meer blijk van ongelijkheid/kieskeurigheid. Het schept een mooi tendens. De mens is ingenieus. Momenteel zijn die geldstromen te volgen, maar meer wegen die naar Rome leiden, en men vindt wel andere wegen.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:14 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Je weet dat een ondernemer ook gewoon moet kunnen verklaren waar z'n centen vandaan komen?
Misschien. Maar grote kans dat "het bedrijf" dan alsnog de fiscus over de vloer krijgt, want zo werkt het witwassen van geld vaak ook.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:17 schreef agter het volgende:
[..]
Dan nog kun je niet weten welke euro uit het buitenland komt:
BV ontvangt 100 euro uit buitenland en 80 euro uit binnenland. BV keert 50 euro uit aan Imam. Is dat binnenlands of buitenlands geld?
Ja precies. Geld uit het buitenland rondpompen in Oostenrijk en dan is het opeens binnenlands geworden.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:18 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Wat? Veel moskeeën zijn verenigingen. Sommigen ontvangen daarvan hun geld ook uit het buitenland. Weinig mensen die daar na kraaien. Ik ben geen fiscalist, maar mensen die thuis zijn in die wereld, omzeilen deze wet met twee vingers in de neus. Ik denk dat ik zelfs die wet kan omzeilen als ik mij daar even een week in ga verdiepen/navragen. Het is verder heel kieskeurig. Tegenwoordig is alles met elkaar verbonden door globalisatie. Hoeveel mensen/partijen worden gesteund met buitenlands geld. Alleen maar de ogen richten op moskeeën geeft meer blijk van ongelijkheid/kieskeurigheid. Het schept een mooi tendens.
Dat denk ik ook.quote:
quote:Op woensdag 10 december 2014 21:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Fascisme steekt de kop op in Europa, je verwacht het niet.
Maar goed, hopelijk beginnen steeds meer moslims (en andere buitenlanders) in te zien dat men niet blind moet vertrouwen op een Europeaan. Voor je het weet zit je op een trein richting het oosten.
Ja lach jij maar, kijken of je ook nog zo lacht als de mujahadeen hier verschijnen omdat men op moet komen voor eigen belangen in Europa.quote:
quote:Op woensdag 10 december 2014 21:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ja ik zou zeker eerder vertrouwen hebben in een moslim dan een Europeaan. Maar goed men moet niet vergeten dat moslims niet zoals joden zijn. Wij zullen gewoon strijden als het er op aan komt.
quote:Op woensdag 10 december 2014 21:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja lach jij maar, kijken of je ook nog zo lacht als de mujahadeen hier verschijnen omdat men op moet komen voor eigen belangen in Europa.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |