Bronquote:Aantrekkelijke mensen maken eerder kans op een baan of een vriendschap dan lelijke mensen. Dat is een open deur, maar het Sociaal en Cultureel Planbureau heeft het nu ook onomstotelijk bewezen. De kans dat mooie werkzoekenden worden uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek is 20 procent groter en de kans dat knappe mensen voor een etentje worden gevraagd ligt 30 procent hoger.
Volgens de onderzoekers was al wel bekend dat uiterlijk een rol speelde in de maatschappij, maar was nog niet bekend dat die factor belangrijker is dan werkervaring of opleiding. Vooral bij laagopgeleid werk zijn uiterlijk en zelfvertrouwen doorslaggevend. Bij hoogopgeleid werk zijn die eigenschappen even belangrijk als een diploma en werkervaring. Het is zelfs zo dat mooie mensen meer loon krijgen dan lelijke mensen.
Charme
In de studie is gekeken naar wat de onderzoekers noemen esthetisch kapitaal. Dat is een combinatie van er goed uitzien, slank zijn, uitstraling hebben en charmant zijn. Een hoger esthetisch kapitaal biedt meer kansen in de maatschappij.
Het zelfvertrouwen over het eigen uiterlijk komt met de jaren, concludeert het SCP. Oudere mensen zijn blijer met de manier waarop ze eruit zien dan jongeren.
Het SCP zegt dat er bij het nemen van maatregelen om iedereen gelijke kansen te bieden vaker zou moeten worden gekeken naar esthetische problemen. Nu ligt de focus vooral op mensen met een lichamelijke of psychische handicap. Maar mensen zouden ook geholpen moeten worden als ze weinig zelfvertrouwen hebben of er slordig uitzien.
?quote:Op woensdag 10 december 2014 19:19 schreef john-hert het volgende:
Nu heeft menig FOK!'er een WO bacholer, dan wel niet een WO master op zak
Ik begrijp dat je mijn verwarrende autisten-spreektaal niet goed begrijpt, ik zal het bericht even aanpassen.quote:
quote:Op woensdag 10 december 2014 19:30 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]
Ja? Blij dat je nooit hoeft te werken?
quote:Op woensdag 10 december 2014 19:31 schreef nofxtbr het volgende:
[..]![]()
ik ga stoppen met mn studie
krijg zo ook wel een baan
oke baasquote:Op woensdag 10 december 2014 19:33 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]
Ik zie het helemaal zitten, een punker die mijn kopietjes maakt en me koffie brengt
Je bent aangenomen
Oh ja... wel af en toe in het kopieerhok doktertje spelen, comes with the job
Terecht ook, ik zou liever een lekker milfje in dienst hebben dan een dikke zeug.quote:Op woensdag 10 december 2014 19:35 schreef quajonger94 het volgende:
Vandaar dat lekkere wijven altijd leuke baantjes hebben.
je moet niet met je pik denken als je een echte zakenman bentquote:Op woensdag 10 december 2014 19:37 schreef john-hert het volgende:
[..]
Terecht ook, ik zou liever een lekker milfje in dienst hebben dan een dikke zeug.
Ik ben toch ook een wajonger, geen echte zakenmanquote:Op woensdag 10 december 2014 19:44 schreef quajonger94 het volgende:
[..]
je moet niet met je pik denken als je een echte zakenman bent
ja, gewoon de lekkertjes op sales zettenquote:Op woensdag 10 december 2014 19:45 schreef john-hert het volgende:
[..]
Ik ben toch ook een wajonger, geen echte zakenman![]()
Verder ligt het er aan wat voor een functie het is. Als je iemand aanneemt die nieuwe klanten moet werven is uiterlijk en uitstraling erg belangrijk.
Nee hoor, bij de sociale werkplaats zijn we om 16:00 uur gewoon afgewerkt.quote:Op woensdag 10 december 2014 19:45 schreef TheStranger1158 het volgende:
TS had even pauze op de sociale werkplaats
Nee, die extra diensten moeten ze maar bij mij doen voor een bonusquote:Op woensdag 10 december 2014 19:46 schreef quajonger94 het volgende:
[..]
ja, gewoon de lekkertjes op sales zetten
en eventueel wat extra diensten laten verrichten om de omzet te boosten
quote:Op woensdag 10 december 2014 19:51 schreef john-hert het volgende:
[..]
Nee, die extra diensten moeten ze maar bij mij doen voor een bonus
Oehquote:Op woensdag 10 december 2014 19:52 schreef john-hert het volgende:
[..]
ondergespoten worden door mij is dan ook de bonus
Het spijt me zeer Slaap_Zak maar je moet toch echt minimaal de basisschool afgemaakt hebben om bij mij in dienst te mogenquote:
quote:Op woensdag 10 december 2014 19:55 schreef john-hert het volgende:
[..]
Het spijt me zeer Slaap_Zak maar je moet toch echt minimaal de basisschool afgemaakt hebben om bij mij in dienst te mogen
Ja maar niet als FOK!'erquote:Op woensdag 10 december 2014 19:55 schreef terrastegel het volgende:
Je kan ook mooi zijn en een goed diploma hebben hoor![]()
Dit wordt niets merk ik welquote:Op woensdag 10 december 2014 19:59 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]
Godverdomme... moet ik daar wat mee dan?
Niemand legt me ook ooit iets uit hier ook hequote:
Moeten we ook nog je eten voorkauwen?quote:Op woensdag 10 december 2014 20:02 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]
Niemand legt me ook ooit iets uit hier ook he
KUTVOLK
Jij bent toch een 16-jarige mbo student, kneus.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:03 schreef .sfinx het volgende:
klopt wel anders was ik nu niet aan deze baan gekomen
Doe maar een eiwitshake andersquote:Op woensdag 10 december 2014 20:03 schreef john-hert het volgende:
[..]
Moeten we ook nog je eten voorkauwen?
quote:Op woensdag 10 december 2014 20:04 schreef john-hert het volgende:
[..]
Jij bent toch een 16-jarige mbo student, kneus.
Of bedoel je je bijbaantje bij de aldi?
ik heb enkel de middelbare afgemaakt en ik had ws je vader kunnen zijn maar je moeder had liever dat ik haar in de bek spootquote:Op woensdag 10 december 2014 20:05 schreef john-hert het volgende:
[..]
Oke, misschien dan hbo student maar de leeftijd kan nooit veel hoger zijn
Verwachten dat volwassen mensen niet zo raar kunnen zijn als julliequote:Op woensdag 10 december 2014 20:05 schreef john-hert het volgende:
[..]
Oke, misschien dan hbo student maar de leeftijd kan nooit veel hoger zijn
Geen vervolgopleiding gedaan?quote:Op woensdag 10 december 2014 20:06 schreef .sfinx het volgende:
[..]
ik heb enkel de middelbare afgemaakt en ik had ws je vader kunnen zijn maar je moeder had liever dat ik haar in de bek spoot
Ja want het leven draait om studerenquote:Op woensdag 10 december 2014 20:08 schreef john-hert het volgende:
[..]
Geen vervolgopleiding gedaan?Woon je soms in een volksbuurt?
Verder ben je gewoon een treurige maagd dus wat praat je onzin
Daar heb je wel een punt, maar .sfinx lijkt vaak wel een gefrustreerde maagdquote:Op woensdag 10 december 2014 20:08 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]
Verwachten dat volwassen mensen niet zo raar kunnen zijn als jullie
Wacht maar jong... ik hoop voor je dat je het dan nog kan, anders ben je dood, saai en oud...
Ik sta al een paar maanden droog, ja daar raak je wel gefrustreerd van. Dat doet elke gezonde vent.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:10 schreef john-hert het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt, maar .sfinx lijkt vaak wel een gefrustreerde maagd
Daar heb je zeker wel gelijk in, maar in de regel verdien je als hoog-opgeleide meer dan als laag-opgeleide. Verder ken ik wel een paar mbo'ers die veel geld maken en hard werken, maar die zitten ongetwijfeld niet op FOK!quote:Op woensdag 10 december 2014 20:09 schreef .sfinx het volgende:
[..]
Ja want het leven draait om studerensommige mensen komen ook hogerop door gewoon te werken. En nee geen supermarktchef. En inderdaad ik ben nog steeds maagd, maar dat doe ik omdat ik een wizard wil worden.
Ga fappen dan, of sporten.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:12 schreef .sfinx het volgende:
[..]
Ik sta al een paar maanden droog, ja daar raak je wel gefrustreerd van. Dat doet elke gezonde vent.
Vind ik niet hoor, zat hoogopgeleide die minder verdienen dan ik. Hangt er maar net vanaf wat je doet, een advocaat zal wel meer verdienen dan een wetenschapper.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:13 schreef john-hert het volgende:
[..]
Daar heb je zeker wel gelijk in, maar in de regel verdien je als hoog-opgeleide meer dan als laag-opgeleide. Verder ken ik wel een paar mbo'ers die veel geld maken en hard werken, maar die zitten ongetwijfeld niet op FOK!
Wat doe jij dan voor een werk als ik vragen mag?quote:Op woensdag 10 december 2014 20:14 schreef .sfinx het volgende:
[..]
Vind ik niet hoor, zat hoogopgeleide die minder verdienen dan ik. Hangt er maar net vanaf wat je doet, een advocaat zal wel meer verdienen dan een wetenschapper.
Ja hoor.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:44 schreef D.D.W. het volgende:
Van die mannen die te veel naar de sportschool gaan kan ik ook niet echt serieus nemen.
Ik heb een sollicitant wel eens afgewezen omdat hij te gespierd was (te veel met uiterlijk bezig), omdat het gewoon niet past bij de functie / team waar hij in terecht zou komen.
Van die mannen die hun benen laten verlengen in China kan ik ook niet echt serieus nemen.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:44 schreef D.D.W. het volgende:
Van die mannen die te veel naar de sportschool gaan kan ik ook niet echt serieus nemen.
Ik heb een sollicitant wel eens afgewezen omdat hij te gespierd was (te veel met uiterlijk bezig), omdat het gewoon niet past bij de functie / team waar hij in terecht zou komen.
Het is een moeilijk dilemma. Het fysieke resultaat van ijdelheid is misschien wel aantrekkelijk, echter de karaktereigenschap is behoorlijk lelijk.quote:Op donderdag 11 december 2014 01:31 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Idd![]()
Niets mis met jezelf verzorgen etc
Niks mis met een beetje ijdelheid, behalve dan dat het jaloerse blikken oplevert.quote:Op donderdag 11 december 2014 01:33 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Het is een moeilijk dilemma. Het fysieke resultaat van ijdelheid is misschien wel aantrekkelijk, echter de karaktereigenschap is behoorlijk lelijk.
Vrij véél mis met ijdelheid... Narcistische / egocentrische mensenquote:Op donderdag 11 december 2014 02:21 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Niks mis met een beetje ijdelheid, behalve dan dat het jaloerse blikken oplevert.
Je voelt je gewoon onzeker ten opzichte van hem omdat je zelf met een dikke pens rondloopt.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:44 schreef D.D.W. het volgende:
Eenieder zou moeten streven het beste te zijn wat hij/zij kan zijn. Dit geldt op bijvoorbeeld intellectueel vlak, creatief vlak en ook qua uiterlijk. De term ijdelheid wordt in mijn optiek vooral misbruikt om mensen die het laatste doen in diskrediet te brengen en het eigen gebrek aan streven impliciet goed te praten. Daarom kan je de termen ijdelheid en narcisme wat mij betreft maar beter omarmen. Nederigheid is ook maar overgewaardeerd.quote:Op donderdag 11 december 2014 02:28 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Vrij véél mis met ijdelheid... Narcistische / egocentrische mensen(Tenzij je dat niet zo'n probleem vindt. Wat weer een kenmerk is van narcisme)
Want iemand die ijdel is is gelijk een narcist?quote:Op donderdag 11 december 2014 02:28 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Vrij véél mis met ijdelheid... Narcistische / egocentrische mensen(Tenzij je dat niet zo'n probleem vindt. Wat weer een kenmerk is van narcisme)
Lekker racistisch.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:44 schreef D.D.W. het volgende:
IJdelheid is inderdaad wel kenmerkend bij narcisme.quote:Op donderdag 11 december 2014 13:06 schreef BozeHaas het volgende:
[..]
Want iemand die ijdel is is gelijk een narcist?
haha jij bent zeker een Marokkaan, die schijnen de Grootsten Te Hebbenquote:Op donderdag 11 december 2014 15:59 schreef roodborst het volgende:
Ik leg bij sollicitaties altijd direct mijn 30cm penis op tafel. Weten ze meteen wat voor vlees ze in de kuip hebben.
Nee, gelukkig niet.quote:Op donderdag 11 december 2014 16:00 schreef quajonger94 het volgende:
[..]
haha jij bent zeker een Marokkaan
Helemaal niet.quote:Op donderdag 11 december 2014 16:00 schreef quajonger94 het volgende:
[..]
die schijnen de Grootsten Te Hebben
dat wordt altijd beweerd op fokquote:Op donderdag 11 december 2014 16:01 schreef roodborst het volgende:
[..]
Nee, gelukkig niet.
[..]
Helemaal niet.
Hoezo heeft hij een beenverlenging gedaan?quote:Op donderdag 11 december 2014 14:23 schreef getfitbysmith het volgende:
[..]
Lekker racistisch.
Dwergen die been verlenging doen ga ik afwijzen
Onder de gordel dese.quote:Op donderdag 11 december 2014 17:40 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik stond er ook van te kijken toen het postbedrijf besloot juist jou aan te nemen.
Ik dacht dat deadprez op zijn ouders teerde?quote:Op donderdag 11 december 2014 17:40 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik stond er ook van te kijken toen het postbedrijf besloot juist jou aan te nemen.
Je kan wel slagroom op een hoop stront gooien maar je blijf het altijd proeven joh.quote:
quote:Op donderdag 11 december 2014 13:58 schreef SideEffect het volgende:
Daarom heb ik dus geen diploma!![]()
Mooie mensen
Jij bent toch nog maagd?quote:Op donderdag 11 december 2014 17:59 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
geniet er maar van nu het nog kan
zodra je de 25 aantikt word je uiterlijk bijzonder snel afgeschreven
Hij kan nog naar de hoeren gaanquote:Op donderdag 11 december 2014 18:26 schreef john-hert het volgende:
[..]
Ik vind het wel typisch dat jij als maagd zijnde die opmerking maakt.
Een diploma is maar tijdelijk, schoonheid heb je voor het leven.quote:Op donderdag 11 december 2014 17:59 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
geniet er maar van nu het nog kan
het is gewoon een feit dat de meerderheid van de vrouwen na hun 25e met rassenschrede achteruit gaan qua uiterlijkquote:Op donderdag 11 december 2014 18:26 schreef john-hert het volgende:
Ik vind het wel typisch dat jij als maagd zijnde die opmerking maakt.
quote:Op donderdag 11 december 2014 18:28 schreef TorroFernandes het volgende:
Hé, dát zei ik niet!quote:
en jij bent niet met uiterlijk bezig? godver je sig (big), ondertitel (big) en plaatje zeggen in combi met je beenverlenging topics genoeg, maar ik heb dan ook je beenverlenging topics gelezen hequote:Op woensdag 10 december 2014 23:44 schreef D.D.W. het volgende:
Goed zo, de positiviteit van je eenzaamheid moet je ook kunnen inzien.quote:Op donderdag 11 december 2014 18:29 schreef Dimachaerus het volgende:
beter niet investeren in depreciërende goederen
ik begrijp niks van deze zinquote:Op donderdag 11 december 2014 18:45 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Goed zo, de positiviteit van je eenzaamheid moet je ook kunnen inzien.
Nou enerzijds is het wel jammer dat je nog nooit intiem bent geweest met een vrouw, maar het pluspunt is dat je tenminste niet hebt geinvesteerd in een ''depreciërend goed''. Dat laatste was natuurlijk een enorme misstap geweest.quote:Op donderdag 11 december 2014 18:47 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
ik begrijp niks van deze zin
Ja, maar kan die topic niet vinden.quote:Op donderdag 11 december 2014 16:27 schreef john-hert het volgende:
[..]
Hoezo heeft hij een beenverlenging gedaan?Is daar een topic van?
KLB / Beenverlenging en revalidatiequote:Op donderdag 11 december 2014 16:27 schreef john-hert het volgende:
[..]
Hoezo heeft hij een beenverlenging gedaan?Is daar een topic van?
er zijn er meerdere over. wat mij betreft de beste fok topics , dat moet ik hem wel nagevenquote:Op donderdag 11 december 2014 19:03 schreef getfitbysmith het volgende:
[..]
Ja, maar kan die topic niet vinden.
Hij is onzeker over zichzelf/lengte en gaat maar haten op mensen
quote:Op donderdag 11 december 2014 19:11 schreef madeliefff het volgende:
[..]
er zijn er meerdere over. wat mij betreft de beste fok topics , dat moet ik hem wel nageven
Je denkt dus echt dat er knappe hoogopgeleide succesvolle jonge vrouwen zijn die hier zouden kunnen reageren?quote:Op donderdag 11 december 2014 19:06 schreef Frank_Drebin het volgende:
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
ja dat kan je hem 100 keer vertellen maar t komt niet aanquote:Op donderdag 11 december 2014 19:18 schreef getfitbysmith het volgende:
[..]![]()
60k neerleggen voor beenverlenging![]()
Hij kan beter aan zijn zelfvertrouwen werken.
Heerlijke topics waren dat altijd ja.quote:Op donderdag 11 december 2014 19:11 schreef madeliefff het volgende:
[..]
wat mij betreft de beste fok topics , dat moet ik hem wel nageven
Ik heb geen flauw idee.quote:Op donderdag 11 december 2014 19:18 schreef Gelser het volgende:
[..]
Je denkt dus echt dat er knappe hoogopgeleide succesvolle jonge vrouwen zijn die hier zouden kunnen reageren?
Nee, dat valt niet uit te sluiten.quote:Op donderdag 11 december 2014 19:25 schreef Gelser het volgende:
[..]
Maar het valt niet uit te sluiten?
Godverquote:Op donderdag 11 december 2014 19:04 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
KLB / Beenverlenging en revalidatie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |