abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147450974
180 uur niet slapen, kan dat überhaupt wel zonder drugs?

Op een begeven moment val je gewoon in slaap toch?
pi_147451223
Zijn er eigenlijk ook onderzoeken die aantonen hoelang een gemiddeld mens geestelijke martelingen zoals lang geen slaap, harde verhoormethodes, luide muziek kunnen hebben voordat ze helemaal gek worden?
pi_147451701
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 13:19 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

[..]

Maar dat is nou juist tegenstrijdig met de uitspraken van Bush. Hij heeft altijd benadrukt dat hij volledig op de hoogte was van wat de CIA allemaal uitspookte.
Het kan natuurlijk zo zijn dat Bush niet de gehele waarheid spreekt en wist of kon vermoeden dat hij niet geheel op de hoogte was.
of dat hij dat wel was maar het nu "opeens" vergeten is
pi_147452593
Is het niet gewoon een taak van het internationaal strafhof om verantwoordelijken en machthebbers die "er van wisten"(Bush, Cheney) aan te houden en te veroordelen?
pi_147452798
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 14:13 schreef emil23 het volgende:
Is het niet gewoon een taak van het internationaal strafhof om verantwoordelijken en machthebbers die "er van wisten"(Bush, Cheney) aan te houden en te veroordelen?
Alsof de VS dat toe zou laten, zo hypocriet zijn ze natuurlijk wel.
pi_147453089
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 14:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Alsof de VS dat toe zou laten, zo hypocriet zijn ze natuurlijk wel.
Ik weet wel dat de VS, sinds de regering Obama, behoorlijk welwillend zijn tegenover het strafhof. Sterker nog, toen in 2010 het strafhof onderzoek ging doen in Kenia, heeft Obama in een een verklaring Kenia opgeroepen volledige medewerking te verlenen aan het strafhof.

Maar aan de andere kant is tijdens de regering Bush afgesproken om nooit Amerikaans staatburgers uit te leveren aan het strafhof.
  woensdag 10 december 2014 @ 14:26:57 #58
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_147453105
quote:
Volgens mij hebben de Amerikanen de daarvoor benodigde statuten (nog) niet geratificeerd.

Maar op basis van welke aanklacht zouden die mensen moeten worden aangeklaagd, volgens jou?
pi_147453295
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 14:26 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Volgens mij hebben de Amerikanen de daarvoor benodigde statuten (nog) niet geratificeerd.

Maar op basis van welke aanklacht zouden die mensen moeten worden aangeklaagd, volgens jou?
Oorlogsmisdaden, schendingen van de menselijke waardigheid, schendingen van internationale verdragen.
pi_147453697
CIA,Bush regering en USA :')
pi_147456495
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 13:19 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

[..]

Maar dat is nou juist tegenstrijdig met de uitspraken van Bush. Hij heeft altijd benadrukt dat hij volledig op de hoogte was van wat de CIA allemaal uitspookte.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 13:44 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk zo zijn dat Bush niet de gehele waarheid spreekt en wist of kon vermoeden dat hij niet geheel op de hoogte was.
of dat hij dat wel was maar het nu "opeens" vergeten is
"The Senate report also reveals new information that former president George W. Bush was not briefed by any CIA officer on the extent of the interrogations until April 2006.
When he finally was told, Bush expressed discomfort about the "image of a detainee, chained to the ceiling, clothed in a diaper, and forced to go to the bathroom on himself," according to the report, a declassified 525 page summary of a still-confidential 6,000 page document."

http://edition.cnn.com/20(...)re-report/index.html

en in 2007

of hij loog
pi_147458943
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:24 schreef Ajacied422 het volgende:
arjenUSA twitterde op dinsdag 09-12-2014 om 17:22:23 BREAKING Senaatrapport: CIA heeft gelogen over marteltechnieken, hele programma was 'deeply flawed' en leverde bovendien weinig op. #CIA reageer retweet
Reuters twitterde op dinsdag 09-12-2014 om 17:23:01 BREAKING: CIA misled the public, policymakers about the effectiveness of its interrogation program and how it was conducted: Senate probe reageer retweet
AP twitterde op dinsdag 09-12-2014 om 17:23:01 BREAKING: Obama says he hopes Senate CIA torture report helps leave torture techniques in the past. reageer retweet
erikmouthaanRTL twitterde op dinsdag 09-12-2014 om 17:23:15 In november 2002 stierf gevangen aan onderkoeling na naakt aan een betonnen vloer geketend te zijn. Gevangenen mochten 180 uur niet slapen reageer retweet
Hele rapport: http://www.intelligence.senate.gov/study2014/sscistudy1.pdf

[..]

http://www.nu.nl/buitenla(...)eder-dan-gemeld.html

Samenvatting van het rapport
http://www.documentcloud.org/documents/1376736-release-final.html
NIets wat we niet al wisten dus. :)
Nu ja, behalve dat iemand door onderkoeling was gestorven maar dat het doden heeft opgeleverd is eveneens geen verrassing.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_147459590
quote:

[..]

[..]

Diezelfde Bush jr. die deed alsof Irak massavernieitingswapens aan het maken was om een smoes te hebben om het land binnen te vallen. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 00:59 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Natuurlijk wisten ze dat niet, ze horen onder andere de president af te schermen van enige verantwoordelijkheid van hun daden. Zolang de president niet weet welke illegale zaken de CIA uitvoert kan hij het altijd ontkennen zonder daadwerkelijk te liegen
En dat wisten Rumsfeld en Bush en de anderen ook.
Plausible deniability is inderdaad ook een optie. Rumsfeld zie ik daar trouwens wel toe in staat om dit toe te staan en de president af te schermen. Het maakt Bush jr. natuurlijk niet minder schuldig, hij kon en moest vragen hoe de vork in de steel zit na die eerste geruchten.

[ Bericht 19% gewijzigd door Bram_van_Loon op 10-12-2014 18:18:15 ]
#NoDAPL
  woensdag 10 december 2014 @ 18:18:16 #64
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_147459676
Six years later, political debate over CIA interrogations hasn’t gone away
In the spring of his first year in office, President Obama talked to senior Cabinet and White House officials about options for dealing with the past practices of the CIA’s anti-terrorism detention and interrogation program. (Washington Post)

Obama Avoids Taking Sides on Effectiveness of C.I.A. Techniques
WASHINGTON — The C.I.A. maintains that the brutal interrogation techniques it used on terrorism suspects a decade ago worked. The Senate Intelligence Committee concluded that they did not. And on that, at least, President Obama is not taking sides. (New York Times)
pi_147460748
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 17:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

NIets wat we niet al wisten dus. :)
Nu ja, behalve dat iemand door onderkoeling was gestorven maar dat het doden heeft opgeleverd is eveneens geen verrassing.
Rectal feeding was een nieuwe voor mij
pi_147462036
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 18:58 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Rectal feeding was een nieuwe voor mij
Ja, maar dat zijn eerder details. Dat ze martelden en vernederden was bekend, dat het weinig effect heeft werd ook al lang aangegeven door deskundigen (binnen en buiten de USA). Hoe ze dat precies deden vind ik eerder een detail, hoe erg dit ook is.
#NoDAPL
  woensdag 10 december 2014 @ 20:00:02 #67
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147462783
quote:
Ja, dat kan, maar dan staan er hoogstwaarschijnlijk vrij snel Amerikaanse mariniers bij Scheveningen om ze te bevrijden.

De American Service-Members' Protection Act (ASPA) ("Wet ter bescherming van Amerikaanse militairen"), door tegenstanders de The Hague Invasion Act ("Invasie van Den Haag-wet") genoemd, is een Amerikaanse federale wet, geïntroduceerd door Senator Jesse Helms als een amendement op de National Defense Authorization Act die in 2002 door het congres werd goedgekeurd. Het amendement is bedoeld om “Amerikaans militair personeel en andere verkozen of benoemde vertegenwoordigers van de Verenigde Staten van Amerika te beschermen tegen rechtsvervolging door een internationaal strafhof waarvan de VS geen deel uitmaken” en geeft de president de macht om “met alle mogelijke middelen de vrijlating van Amerikaans personeel te bewerkstelligen dat gevangen wordt gehouden door of op verzoek van het Internationaal Strafhof (in Den Haag)”.
pi_147462854
quote:
7s.gif Op woensdag 10 december 2014 20:00 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ja, dat kan, maar dan staan er hoogstwaarschijnlijk vrij snel Amerikaanse mariniers bij Scheveningen om ze te bevrijden.

De American Service-Members' Protection Act (ASPA) ("Wet ter bescherming van Amerikaanse militairen"), door tegenstanders de The Hague Invasion Act ("Invasie van Den Haag-wet") genoemd, is een Amerikaanse federale wet, geïntroduceerd door Senator Jesse Helms als een amendement op de National Defense Authorization Act die in 2002 door het congres werd goedgekeurd. Het amendement is bedoeld om “Amerikaans militair personeel en andere verkozen of benoemde vertegenwoordigers van de Verenigde Staten van Amerika te beschermen tegen rechtsvervolging door een internationaal strafhof waarvan de VS geen deel uitmaken” en geeft de president de macht om “met alle mogelijke middelen de vrijlating van Amerikaans personeel te bewerkstelligen dat gevangen wordt gehouden door of op verzoek van het Internationaal Strafhof (in Den Haag)”.
Hoe denk jij over dit rapport?
  woensdag 10 december 2014 @ 20:04:14 #69
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147462959
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 20:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoe denk jij over dit rapport?
Hoe ik erover denk? Ik vind het grappig dat er nog mensen zijn die hier verbaast over doen. Dat de VS martelkampen hebben was toch al jaren bekend? En nu begint iedereen massaal schande te roepen.

Had dat eerder gedaan.
pi_147462997
quote:
7s.gif Op woensdag 10 december 2014 20:04 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Hoe ik erover denk? Ik vind het grappig dat er nog mensen zijn die hier verbaast over doen. Dat de VS martelkampen hebben was toch al jaren bekend? En nu begint iedereen massaal schande te roepen.

Had dat eerder gedaan.
Helemaal mee eens. Maar hoe denk jij over het feit dat ze marteltechnieken gebruiken?

Ben je voor marteltechnieken?
  woensdag 10 december 2014 @ 20:06:18 #71
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147463021
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 20:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Maar hoe denk jij over het feit dat ze marteltechnieken gebruiken?

Ben je voor marteltechnieken?
Nee, jij?
pi_147463076
quote:
7s.gif Op woensdag 10 december 2014 20:06 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Nee, jij?
Hangt er vanaf, ben er niet per definitie tegen. Wetenschap heeft alleen al aangetoond dat het niet erg effectief is, je krijgt vaak de verkeerde antwoorden, onschuldige schreeuwen dat ze schuldig zijn om van de pijn af te zijn enz.

Maar moralistisch gezien ben ik er niet tegen. Van mij mag je best een terrorist martelen, om meerdere mensen te redden.
  woensdag 10 december 2014 @ 20:09:56 #73
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147463148
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 20:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hangt er vanaf, ben er niet per definitie tegen. Wetenschap heeft alleen al aangetoond dat het niet erg effectief is, je krijgt vaak de verkeerde antwoorden, onschuldige schreeuwen dat ze schuldig zijn om van de pijn af te zijn enz.

Maar moralistisch gezien ben ik er niet tegen. Van mij mag je best een terrorist martelen, om meerdere mensen te redden.
Volgens mij zijn de meeste technieken die de Amerikanen gebruiken ook niet bedoeld om het slachtoffer in fysieke zin pijn te doen. Het is vooral mentale afbraak.
pi_147463204
quote:
7s.gif Op woensdag 10 december 2014 20:09 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de meeste technieken die de Amerikanen gebruiken ook niet bedoeld om het slachtoffer in fysieke zin pijn te doen. Het is vooral mentale afbraak.
Dat is het ergste. Je gaat dan dingen zeggen zelf al weet je zelf dat ze niet waar zijn.
  woensdag 10 december 2014 @ 20:13:39 #75
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147463271
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 20:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is het ergste. Je gaat dan dingen zeggen zelf al weet je zelf dat ze niet waar zijn.
Je zegt dan inderdaad dingen die ze willen horen. En dan kunnen ze met je bekentenis gaan zwaaien en roepen "zie je wel dat het nodig is".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')