abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 9 december 2014 @ 15:47:43 #1
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_147423973
Briljant stukje van Lubach met schokkende nieuwe ontwikkelingen op het gebied van privacy en onze rechten die steeds verder uitgehold worden. Zo zie je trouwens ook dat het niet uitmaakt welke politieke partij je hebt, zowel PvdA als VVD werken er aan mee.

Feyenoord!
  dinsdag 9 december 2014 @ 15:49:04 #2
437826 quajonger94
markant en sjarmant
pi_147424028
gewoon op een hutje op de hei leven geen internet geen telefoon muren en plafond bedekken met aluminium
schat je straalt helemaal
  dinsdag 9 december 2014 @ 15:51:41 #3
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_147424110
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 15:49 schreef quajonger94 het volgende:
gewoon op een hutje op de hei leven geen internet geen telefoon muren en plafond bedekken met aluminium
Je reageert zo snel dat je het filmpje niet eens bekeken hebt. Bekijk het even en kom dan terug met een inhoudelijk antwoord zou ik zeggen.
Feyenoord!
pi_147424976
Het publiek klaagt over geweld en berovingen op straat en wil meer beveiliging, de politie installeert camera's om incidenten te kunnen verifiëren. Het publiek klaagt over schending van de privacy.. op straat :?

Ik hou van de moderne wereld.

p.s. je filmpje werkt hier niet in Turkije, privacy settings waarschijnlijk
  dinsdag 9 december 2014 @ 16:43:25 #5
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_147425653
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 15:51 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je reageert zo snel dat je het filmpje niet eens bekeken hebt. Bekijk het even en kom dan terug met een inhoudelijk antwoord zou ik zeggen.
hmm zo geweldig is het stukje niet, maar goed voor Nederlandse standaard is het te doen..
Amerikanen en britten zijn beter daarin.


Plus wat quajonger94 al zei!
Gewoon op een hutje op de hei leven geen internet geen telefoon muren en plafond bedekken met aluminium.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 9 december 2014 @ 16:43:35 #6
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_147425657
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:21 schreef Beathoven het volgende:
Het publiek klaagt over geweld en berovingen op straat en wil meer beveiliging, de politie installeert camera's om incidenten te kunnen verifiëren. Het publiek klaagt over schending van de privacy.. op straat :?

Ik hou van de moderne wereld.

p.s. je filmpje werkt hier niet in Turkije, privacy settings waarschijnlijk
Dit is een heel ander soort privacy, namelijk de koppeling van allerlei gegevens en het vrijgeven van bepaalde persoonsgegevens. Dus dat heeft niks met berovingen op straat te maken.

Ik zal even een ander linkje geven: (op vakantie in Turkije? Lekker hoor)

http://dutchamazingnewsbl(...)ubach-privacy-video/
Feyenoord!
  dinsdag 9 december 2014 @ 16:45:37 #7
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_147425724
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:43 schreef theguyver het volgende:

[..]

hmm zo geweldig is het stukje niet, maar goed voor Nederlandse standaard is het te doen..
Amerikanen en britten zijn beter daarin.


Plus wat quajonger94 al zei!
Gewoon op een hutje op de hei leven geen internet geen telefoon muren en plafond bedekken met aluminium.
What the hell heeft op een hutje op de hei te maken met dat al je persoonsgegevens aan elkaar gekoppeld worden door de overheid om te kijken of je wel in de pas loopt?
Feyenoord!
  dinsdag 9 december 2014 @ 17:02:22 #8
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_147426240
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:45 schreef Japie77 het volgende:

[..]

What the hell heeft op een hutje op de hei te maken met dat al je persoonsgegevens aan elkaar gekoppeld worden door de overheid om te kijken of je wel in de pas loopt?
Simpel, geen internet dus kunnen ze je moeilijk in de gaten houden met wat je de hele dag doet.
de volgende gegevens hebben ze altijd van je hoe het went of keert.
Bank gegevens alles wat in je paspoort of ID staat.

Als je op hutje op de hei van de rest van de wereld afzonderd, kunnen ze moeilijk overige gegevens opvragen..
Tenzij je door iemand van de instantie in de gaten word gehouden. :)

En Wat Beathoven ook al zegt van je maakt onderdeel van een systeem wil je internet vrijheid, zorg dat je alleen werkt via Prive tabs, super hightech viruswall en spamfilter etc, DRUK NOOIT op akkoord, dus .googlen ja maar verder nergens op klikken, of je gaat al akkoord met cookies, beter is dus helemaal geen internet.. geen stroom geen water geen mobiel niks, hoe minder de overheid van je weet hoe beter, door op een hutje op de hei te wonen, beperk je alles tot een minimum.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:21 schreef Beathoven het volgende:
Het publiek klaagt over geweld en berovingen op straat en wil meer beveiliging, de politie installeert camera's om incidenten te kunnen verifiëren. Het publiek klaagt over schending van de privacy.. op straat :?

Ik hou van de moderne wereld.

p.s. je filmpje werkt hier niet in Turkije, privacy settings waarschijnlijk
Ditto :)
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_147426391
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:43 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dit is een heel ander soort privacy, namelijk de koppeling van allerlei gegevens en het vrijgeven van bepaalde persoonsgegevens. Dus dat heeft niks met berovingen op straat te maken.

Ik zal even een ander linkje geven: (op vakantie in Turkije? Lekker hoor)

http://dutchamazingnewsbl(...)ubach-privacy-video/

Nee, ik woon en werk er. :)

Bedankt voor 't herdelen, deze link werkt wel goed. Het is een beetje a la de John Stewart show.

Hij heeft wel een punt, maar het verbaast me ook weer niet heel erg. De technologie wordt steeds beter en de overheid probeert het touwtrekken te winnen van extreme fraudeurs en criminelen die de technologie ook beter benutten, daar wordt de burger ook in meegetrokken helaas maar het is erg lastig om de goede weg te vinden en erin te modereren.

Terwijl we best aardig meededen werd er vaak geklaagd dat de overheid liep te klootviolen in de IT en politie b.v. beeldschermen meenam ipv computers en het communicatie systeem T2000 dat voor geen kant deugde. Nu is dat allemaal wat meer gelijkgetrokken en nu vinden we alles ineens eng.

Als men vorig jaar on-hold was gaan staan in de wedloop dan hadden we de eenzijdige criminele ontwikkeling kunnen volgen en aan de bel van de overheid getrokken om dit aan te pakken. Wat is 't alternatief? Ik heb geen idee.
pi_147426466
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 15:49 schreef quajonger94 het volgende:
gewoon op een hutje op de hei leven geen internet geen telefoon muren en plafond bedekken met aluminium
Dit is natuurgebied, graag binnen de paden blijven!
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
  dinsdag 9 december 2014 @ 17:11:54 #11
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_147426549
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Nee, ik woon en werk er. :)

Bedankt voor 't herdelen, deze link werkt wel goed. Het is een beetje a la de John Stewart show.

Hij heeft wel een punt, maar het verbaast me ook weer niet heel erg. De technologie wordt steeds beter en de overheid probeert het touwtrekken te winnen van extreme fraudeurs en criminelen die de technologie ook beter benutten, daar wordt de burger ook in meegetrokken helaas maar het is erg lastig om de goede weg te vinden.

Terwijl we best aardig meededen werd er vaak geklaagd dat de overheid liep te klootviolen in de IT en politie b.v. beeldschermen meenam ipv computers. Nu is dat allemaal wat meer gelijkgetrokken en nu vinden we alles ineens eng.

Als men vorig jaar on-hold was gaan staan in de wedloop dan hadden we de eenzijdige criminele ontwikkeling kunnen volgen en aan de bel van de overheid getrokken om dit aan te pakken. Wat is 't alternatief? Ik heb geen idee.
Terug pakken de wikileaks way :Y

In de VS hebben ze een aantal mooie BNW en TRU onderwerpen die ze van mij part wel openbaar mogen maken.

Ja dingen zoals in een eerder programma van Bovengenoemde al eens naar voren kwam dat als je aanmeld bij KVK je gebeld word door bedrijven om over te stappen, is van de zotte..

En daarom terug pakken op de manier waarop ze ons pakken onze privacy..

Door bijvoorbeeld alles uit te lekken van de bedenkers van dit soort privacy schendingen :)
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_147427005
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:11 schreef theguyver het volgende:

[..]

Terug pakken de wikileaks way :Y

In de VS hebben ze een aantal mooie BNW en TRU onderwerpen die ze van mij part wel openbaar mogen maken.

Ja dingen zoals in een eerder programma van Bovengenoemde al eens naar voren kwam dat als je aanmeld bij KVK je gebeld word door bedrijven om over te stappen, is van de zotte..

En daarom terug pakken op de manier waarop ze ons pakken onze privacy..

Door bijvoorbeeld alles uit te lekken van de bedenkers van dit soort privacy schendingen :)
Het is ook niet heel makkelijk om nieuwe wetten te maken. Aan de ene kant lost het een probleem op, aan de andere kant worden er soms één of meerdere nieuwe problemen gecreëerd.

Maar de burger heeft dankzij de technologie toch ook wel voordelen. Als er iets niet klopt kan hij gewoon een vertegenwoordiger in de kamer kan mailen en die kan het evt. doorsturen als het niet in z'n portefeuille zit. Zolang men een beetje fatsoenlijk kan communiceren rond het onderwerp zonder persoonlijke aanvallen te openen kan zoiets al snel uitgezocht worden of op de vergadertafel belanden. Mijn ervaring ermee is in elk geval vrij goed. Heb je de media niet voor nodig.
pi_147451521
Mijn 900 wachtwoorden staan op de chip in m'n hand'
Dinsdag, 9 december 2014, 07:16
Binnenland, Tech
Zo wordt een onderhuidse chip gezet Flickr CC / Jonas Lönborg

Met een chip in je hand je kop koffie afrekenen of inchecken op 't station: het klinkt als toekomstmuziek, maar het kan al echt. Wereldwijd hebben zo'n 2000 mensen al zo'n ding laten implanteren. En ook steeds meer Nederlanders lopen rond met een onderhuidse chip.

Tom van Oudenaarden, eigenaar van een piercingshop, is – voor zover hij weet – de enige in Nederland die de chips implanteert. Hij heeft er dit jaar bij zo'n vijftig Nederlanders eentje gezet. En volgens hem wordt de belangstelling alleen maar groter. Wel zijn het vooral de technerds die er eentje laten 'zetten'.
Hoe implanteer je een chip?

Hieronder zie je hoe Tom een RFID-chip zet bij onze stagiair Erik. Katten en honden krijgen dezelfde chip als Erik, zodat ze makkelijk gevolgd kunnen worden.

In de handen van Martijn Wismeijer zitten sinds een aantal weken twee chips. Na de installatie had hij een paar dagen pijn, maar dat ging al snel over. "Je voelt ze nog wel, maar je vergeet al snel dat ze er zitten."

Martijn gebruikt de ene chip als spaarrekening voor bitcoins. Volgens hem is het de veiligste manier om zijn geld bij zich te houden: "Het is gemakkelijk en ik heb ze altijd bij me." Op de chip in zijn andere hand bewaart hij wachtwoorden voor zo'n 900 websites. "Veel mensen gebruiken overal hetzelfde wachtwoord", zegt Martijn. "Ik vind dat een heel slechte gewoonte."

In Martijns linkerhand zitten dus zijn bitcoins. Die kan hij overmaken naar zijn telefoon, en zo kan 'ie betalen. Bekijk hier hoe dat werkt:
Geld overmaken van je hand naar je telefoon
Video afspelen
01:31

Martijn kan nog veel meer met de chips. Hij heeft zijn telefoon zo ingesteld dat hij zijn wekker alleen kan uitzetten als hij met zijn hand langs zijn telefoon gaat. Zo weet hij zeker dat hij elke morgen op tijd wakker wordt. Als hij naar een grote conferentie gaat, zet hij zijn visitekaart op zijn chip.

Mensen hoeven alleen mijn hand te scannen, dan hebben ze al mijn contactgegevens.
Martijn Wismeijer

En binnenkort opent hij zijn autodeur door met zijn hand langs het raam te strijken.
'Makkelijk te hacken'

Maar is zo'n hand vol informatie wel veilig? Volgens VU-onderzoeker Melanie Rieback niet. "De chips zijn makkelijk te hacken", zegt ze. Je kunt ze wel versleutelen, maar dat is volgens haar lastig. "De chip is goedkoop en heeft niet veel stroom, daardoor ondersteunt het geen sterke cryptografie."

Martijn is niet zo bang voor dieven; hij heeft zijn chip namelijk met een speciale, eigen encryptie versleuteld. "Ik nodig mensen uit om mijn hand te scannen. Als ze toch veel bitcoins eraf kunnen halen, mogen ze die houden. Maar ik weet absoluut zeker dat mijn bitcoins veilig zijn."

Deze wetenschapper zette zelfs een virus op de chip in zijn hand. Hij zou de eerste mens zijn met een computervirus in zijn lichaam.

Amal Graafstra is de bedenker van de onderhuidse chip. Hij legt in onderstaande video uit hoe hij op het idee is gekomen

bron:http://nos.nl/op3/artikel(...)hip-in-m-n-hand.html

Want pinnen is zoooooo 2014? Tjeez ga met de tijd mee _O-
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 10 december 2014 @ 13:47:34 #14
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_147451795
Ze zullen mij toch echt moeten dwingen,
want vrijwillig een RFID chip laten plaatsen? NO WAY!
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_147451899
Wat is dit voor een journalistiek?? De enige zorgvraag die gesteld wordt is of het veilig is tegen dieven/hackers?
pi_147451906
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 13:47 schreef Izzy73 het volgende:
Ze zullen mij toch echt moeten dwingen,
want vrijwillig een RFID chip laten plaatsen? NO WAY!
girl power!
Conscience do cost.
pi_147452832
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 13:50 schreef ems. het volgende:

[..]

girl power!
Baas over eigen lichaam :P

Trouwens wel makkelijk voor IS, die zijn toch al van het afhakken van lichaamsdelen, hebben ze meteen toegang tot al je gegevens _O_
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
pi_147453767
Je bent niets verplicht hoor, alleen jammer dat sommige users het wel zo verkondigen.
En daarbij dus eigenlijk zelf ook de gene zijn die mee werken aan het verspreiden van angst.
En dat terwijl zij het zelf vaak hebben over de angst die ze brengen via de media, hypocriet ?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_147454823
quote:
10s.gif Op woensdag 10 december 2014 14:18 schreef Bombvis het volgende:

[..]

Baas over eigen lichaam :P

Trouwens wel makkelijk voor IS, die zijn toch al van het afhakken van lichaamsdelen, hebben ze meteen toegang tot al je gegevens _O_
Je moet ze iig niet in je hoofd laten implanteren.
  woensdag 10 december 2014 @ 15:37:36 #20
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_147455362
quote:
10s.gif Op woensdag 10 december 2014 14:18 schreef Bombvis het volgende:

[..]

Baas over eigen lichaam :P

Trouwens wel makkelijk voor IS, die zijn toch al van het afhakken van lichaamsdelen, hebben ze meteen toegang tot al je gegevens _O_
Zijn er al namen uit gelekt?

Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_147455467
quote:
14s.gif Op woensdag 10 december 2014 15:37 schreef theguyver het volgende:

[..]

Zijn er al namen uit gelekt?

[ afbeelding ]
Tom van Oudenaarden is de man die de piercings zet, misschien hem maar even een bezoekje brengen >:)
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
pi_147456434
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 15:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je moet ze iig niet in je hoofd laten implanteren.
_O- _O_
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  woensdag 10 december 2014 @ 16:23:29 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_147456646
"Wereldwijd hebben zo'n 2000 mensen al zo'n ding laten implanteren. "

2000 mensen wereldwijd neer zetten als veel is in zichzelf al misleidende journalistiek. Doet mij overkomen alsof er een positief bericht over rfid's de wereld in geslingerd moest worden en ze niet verder kwamen dan dat. Ook nog het feit dat deze technologie al meer dan 10 jaar voor het publiek bestaat maakt het een beetje een mislukt experiment eigenlijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 10 december 2014 @ 16:24:20 #24
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_147456682
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 15:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je moet ze iig niet in je hoofd laten implanteren.
:D met je kop langs de scanner en zo..

Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 10 december 2014 @ 16:28:07 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_147456818
Ik zou pas iets in mijn lichaam laten proppen als het ook daadwerkelijk een voordeel zou brengen, geïntegreerde netwerk en processor technologie en een soort van futuristische IOS Siri met een daadwerkelijk niveau van intelligentie die je aan kan spreken.

Maar een RFID die je net zo goed ergens in je sleutelhanger kan verstoppen die dan zonder enige bescherming de gegevens (wel of niet versleuteld) de wereld in slingert waardoor iemand op zijn minst een hele specifieke digitale 'footprint' krijgt en dus makkelijker te volgen is wat mij betreft 3 tot 8 stappen te ver.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')