ja dat klopt! ik probeer wel is om vaker bij één vriend te gaan zitten. om toch een echt 'vertrouwensband' op te bouwen. maar na een poosje verdwijnt dit. zonder echt 'close' te worden zeg maar. wel gezellig maar niet meer dan dat.quote:Op maandag 8 december 2014 20:19 schreef RingBewoner het volgende:
Als je veel vrienden hebt moet je de aandacht spreiden en word het moeilijk om met één persoon die speciale klik op te bouwen. Zou dat het kunnen zijn?
Ik merk inderdaad vrij snel als ze over mij aan het praten zijn. (achter mijn rug om) ik ben ook wel vaak het 'zwarte schaap' in de groep. dat ze me 'belachelijk' maken en ik weet dat de meeste mensen dat als grapje hebben. en bij een aantal niet.quote:Op maandag 8 december 2014 20:21 schreef banaantjeEE het volgende:
Good luck met 'iederen te vriend' houden. Heb ik ook geprobeerd en werkt vermoeiend... Theoretisch is dit allemaal mooi en wel, maar in de praktijk onhoudbaar. Je hebt altijd wel mensen die in de face vriendelijk zijn, maar achter je rug enorm tegenwerken.
Daarnaast zit ik in de omgekeerde situatie... weinig vrienden, wel veel kennissen en 1 super goede vriend die alles van me weet en mij altijd steunt... en die persoon ben ik enorm dankbaar omdat hij er altijd is en zal zijn... en heb ik sowieso meer aan, dan 1000 kennissen
Ik zeg ook niet dat ik niet tevreden ben. en het is niet mijn bedoeling om andere mensen voor het borst te stoten. en ik wil al helemaal niet populair zitten doen. ik vind het probleem en wil dat graag kwijt, misschien heeft iemand hier ervaring mee en heeft hij dit kunnen oplossen of iets in die zin.quote:Op maandag 8 december 2014 20:41 schreef imikethat het volgende:
Misschien moet je wat minder perfectionistisch proberen te zijn. Dan moet je straks weer een topic openen omdat je vrienden verliest, dankzij het vinden van een beste vriend. Wees tevreden met wat je hebt, er zijn genoeg mensen die helemaal geen vrienden hebben
Praat jij ook met je vrienden over de niet zo leuke dingen die in je leven gebeuren? Ikzelf heb namelijk gemerkt dat ik voornamelijk de leuke/positieve dingen vertel om een gezellige sfeer te houden. Maar wanneer je ook praat over vervelende dingen met je vrienden, bijvoorbeeld overlijden van je opa/oma etc dat dit een hechtere band creeërt. Dat is dus misschien een tip voor jouw om vriendschappen naar een "hoger" level van commitment te brengen. Kan zijn dat je dit al doet is alleen het enige wat ik bedenken kan. Mensen die graag iedereen te vriend houden, praten niet over hun problemen met andere naar mijn ervaring.quote:Op maandag 8 december 2014 20:49 schreef benjamin15 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ik niet tevreden ben. en het is niet mijn bedoeling om andere mensen voor het borst te stoten. en ik wil al helemaal niet populair zitten doen. ik vind het probleem en wil dat graag kwijt, misschien heeft iemand hier ervaring mee en heeft hij dit kunnen oplossen of iets in die zin.
maar als ik verkeerd overkom. mijn excuses daarvoor
Klinkt als een behoorlijk luxe probleem. En ja dat komt nogal verwaand overquote:Op maandag 8 december 2014 20:49 schreef benjamin15 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ik niet tevreden ben. en het is niet mijn bedoeling om andere mensen voor het borst te stoten. en ik wil al helemaal niet populair zitten doen. ik vind het probleem en wil dat graag kwijt, misschien heeft iemand hier ervaring mee en heeft hij dit kunnen oplossen of iets in die zin.
maar als ik verkeerd overkom. mijn excuses daarvoor
Een beste vriend is anders meer dan enkel een luxe hoor. K kan duizend vrienden hebben; een beste vriend is niet met ze te vergelijken.quote:Op maandag 8 december 2014 21:23 schreef imikethat het volgende:
[..]
Klinkt als een behoorlijk luxe probleem. En ja dat komt nogal verwaand over
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |