abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 december 2014 @ 20:17:48 #1
247418 benjamin15
Aan het typen...
pi_147402379
Hallo,

ik heb veel vrienden waar ik mee omga, altijd gezellig en ik ben altijd en overal welkom. ik maak ook makkelijk vrienden en kan dan ook goed bevriend worden met alles en iedereen. ik heb altijd het gevoel dat ik iets mis. enerzijds is dat een vriendin en anderzijds toch een beste vriend. waar je alles tegen kan zeggen. waarmee je serieus kan zijn en ook dom mee kan doen.

ik merk de laatste wel dat ik geen 'vijanden' heb om het zo te zeggen. ik probeer altijd iedereen te vriend te houden. ik hou er niet van als iemand mij niet mag. aan de ene kant is dit leuke eigenschap. maar aan de andere wel vervelend het voelt alsof ik geen eigen mening hebt.

ik heb een open houding, denk ook altijd aan een ander en zet mijzelf graag opzij voor het geluk van iemand anders. waardoor ik mezelf vaak tegenkom en het vervelend vind dat ik dat altijd moet doen.

mijn vraag is:
hoe kan het, dat ik ondanks mijn open houding en dat ik sociaal ben toch geen 'beste vriend' heb.

Benjamin. (21 jaar trouwens)
Binge-watcher
  maandag 8 december 2014 @ 20:19:25 #2
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_147402444
Als je veel vrienden hebt moet je de aandacht spreiden en word het moeilijk om met één persoon die speciale klik op te bouwen. Zou dat het kunnen zijn?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_147402540
Good luck met 'iederen te vriend' houden. Heb ik ook geprobeerd en werkt vermoeiend... Theoretisch is dit allemaal mooi en wel, maar in de praktijk onhoudbaar. Je hebt altijd wel mensen die in de face vriendelijk zijn, maar achter je rug enorm tegenwerken.

Daarnaast zit ik in de omgekeerde situatie... weinig vrienden, wel veel kennissen en 1 super goede vriend die alles van me weet en mij altijd steunt... en die persoon ben ik enorm dankbaar omdat hij er altijd is en zal zijn... en heb ik sowieso meer aan, dan 1000 kennissen
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  maandag 8 december 2014 @ 20:35:04 #4
247418 benjamin15
Aan het typen...
pi_147403115
quote:
10s.gif Op maandag 8 december 2014 20:19 schreef RingBewoner het volgende:
Als je veel vrienden hebt moet je de aandacht spreiden en word het moeilijk om met één persoon die speciale klik op te bouwen. Zou dat het kunnen zijn?
ja dat klopt! ik probeer wel is om vaker bij één vriend te gaan zitten. om toch een echt 'vertrouwensband' op te bouwen. maar na een poosje verdwijnt dit. zonder echt 'close' te worden zeg maar. wel gezellig maar niet meer dan dat.

quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 20:21 schreef banaantjeEE het volgende:
Good luck met 'iederen te vriend' houden. Heb ik ook geprobeerd en werkt vermoeiend... Theoretisch is dit allemaal mooi en wel, maar in de praktijk onhoudbaar. Je hebt altijd wel mensen die in de face vriendelijk zijn, maar achter je rug enorm tegenwerken.

Daarnaast zit ik in de omgekeerde situatie... weinig vrienden, wel veel kennissen en 1 super goede vriend die alles van me weet en mij altijd steunt... en die persoon ben ik enorm dankbaar omdat hij er altijd is en zal zijn... en heb ik sowieso meer aan, dan 1000 kennissen
Ik merk inderdaad vrij snel als ze over mij aan het praten zijn. (achter mijn rug om) ik ben ook wel vaak het 'zwarte schaap' in de groep. dat ze me 'belachelijk' maken en ik weet dat de meeste mensen dat als grapje hebben. en bij een aantal niet.

ik wou dat ik in die omgekeerde situatie zat. met 1000 kennissen en geen vriend kan je je 'gevoelens' ook niet kwijt. dat gevoel stoort me de laatste maanden verschrikkelijk erg.
denk dat ik ook te bang ben dat mensen mij niet serieus gaan nemen. ondanks dat iedereen wel weet dat ik een gevoelige jongeman ben
Binge-watcher
  maandag 8 december 2014 @ 20:41:03 #5
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_147403365
Misschien moet je wat minder perfectionistisch proberen te zijn. Dan moet je straks weer een topic openen omdat je vrienden verliest, dankzij het vinden van een beste vriend. Wees tevreden met wat je hebt, er zijn genoeg mensen die helemaal geen vrienden hebben
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
  maandag 8 december 2014 @ 20:49:47 #6
247418 benjamin15
Aan het typen...
pi_147403742
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 20:41 schreef imikethat het volgende:
Misschien moet je wat minder perfectionistisch proberen te zijn. Dan moet je straks weer een topic openen omdat je vrienden verliest, dankzij het vinden van een beste vriend. Wees tevreden met wat je hebt, er zijn genoeg mensen die helemaal geen vrienden hebben
Ik zeg ook niet dat ik niet tevreden ben. en het is niet mijn bedoeling om andere mensen voor het borst te stoten. en ik wil al helemaal niet populair zitten doen. ik vind het probleem en wil dat graag kwijt, misschien heeft iemand hier ervaring mee en heeft hij dit kunnen oplossen of iets in die zin.

maar als ik verkeerd overkom. mijn excuses daarvoor
Binge-watcher
pi_147404853
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 20:49 schreef benjamin15 het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat ik niet tevreden ben. en het is niet mijn bedoeling om andere mensen voor het borst te stoten. en ik wil al helemaal niet populair zitten doen. ik vind het probleem en wil dat graag kwijt, misschien heeft iemand hier ervaring mee en heeft hij dit kunnen oplossen of iets in die zin.

Praat jij ook met je vrienden over de niet zo leuke dingen die in je leven gebeuren? Ikzelf heb namelijk gemerkt dat ik voornamelijk de leuke/positieve dingen vertel om een gezellige sfeer te houden. Maar wanneer je ook praat over vervelende dingen met je vrienden, bijvoorbeeld overlijden van je opa/oma etc dat dit een hechtere band creeërt. Dat is dus misschien een tip voor jouw om vriendschappen naar een "hoger" level van commitment te brengen. Kan zijn dat je dit al doet is alleen het enige wat ik bedenken kan. Mensen die graag iedereen te vriend houden, praten niet over hun problemen met andere naar mijn ervaring.
  maandag 8 december 2014 @ 21:23:46 #8
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_147405202
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 20:49 schreef benjamin15 het volgende:

[..]

Klinkt als een behoorlijk luxe probleem. En ja dat komt nogal verwaand over
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
  maandag 8 december 2014 @ 21:27:39 #9
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_147405368
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 21:23 schreef imikethat het volgende:

[..]

Klinkt als een behoorlijk luxe probleem. En ja dat komt nogal verwaand over
Een beste vriend is anders meer dan enkel een luxe hoor. K kan duizend vrienden hebben; een beste vriend is niet met ze te vergelijken.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_147427222
Herkenbaar. Ik heb meegekregen dat je je aandacht moet geven aan mensen die je lief hebt. Niet aan mensen waar je eigenlijk helemaal niet zo veel mee hebt en waarbij het draait om het willen dat iedereen je maar aardig vindt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')