Dit. Beter werk je het mooi af dan dat je het probeert weg te werken, wat waarschijnlijk niet gaat.quote:Op maandag 8 december 2014 07:45 schreef hans1985 het volgende:
die "naad" word toch wel zichtbaar want anders kan het luik niet dicht/open
of je moet het luikje strak maken en met trespa schroeven vast zetten.
Om het luik dicht te houden had ik bedacht om een katrol met een contra gewicht te maken, bediend via de trapkast (= ruimte naast de wc..)quote:Op maandag 8 december 2014 09:43 schreef Barrah het volgende:
Wat is er boven het luik?
Jouw tekening kan op zich wel, maar zulke scharnieren bestaan niet ben ik bang. En anders zullen ze duur en lastig te verkrijgen zijn. Scharnier aan de onderkant of tussen het luik is dan logischer, maar minder mooi qua aanzicht. Daarbij ontbreekt in jouw tekening een oplossing om het luik dicht te houden, wat je in mijn opzet niet nodig hebt.
Helaas is de (bewegings-)ruimte boven het plafond beperkt, zo'n 5 tot 10cm voordat je de leidingen van cv verdeler tegenkomt.quote:Op maandag 8 december 2014 11:14 schreef Pfooh het volgende:
Ik zou hem gewoon los op/tussen een paar latjes leggen, en verwijderen zoals je bij een systeemplafond doet: omhoog duwen, iets opzij, kantelen en laten zakken.
5-10 centimeter is toch meer dan genoeg? Heb je wel eens een plaat uit een systeemplafond getild? Die til je normaal 3 centimeter op ofzo.quote:Op maandag 8 december 2014 11:19 schreef RodaR het volgende:
[..]
Helaas is de (bewegings-)ruimte boven het plafond beperkt, zo'n 5 tot 10cm voordat je de leidingen van cv verdeler tegenkomt.
Er is dus niet veel ruimte om te kantelen als de plaat 'los' zou liggen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |