Komt een beetje raar over, een dag werken omdat je een onbekende en hak wilt zetten. Maar hè, het is jouw tijd en jouw leven. Ik had met mijn vrienden een dagje in mijn nieuwe huis geklust.quote:Op maandag 8 december 2014 08:59 schreef cvboer2 het volgende:
Ik ben erg makkelijk in dit soort dingen, ik vraag niet de hoofdprijs, echter is het wel alles of niets.
Ben altijd blij dat de nieuwe huurders het willen overnemen, scheelt mij een hoop werk.
Vaak is het geen probleem, maar heb in het verleden ook wel eens een woning compleet leeggetrokken,
De nieuwe huurders wilden alleen de vloer overnemen, verder niets. Prima, doen ik niet moeilijk over, op een zaterdag met een paar vrienden de hele vloer eruit gerost en de overige spullen eruit gehaald, zo op een grote aanhanger gemikt en richting de stort. Ik niks, jullie niks.
Ja hoor, en zo mag de oude huurder ook beslissen dat hij z'n koelkast niet weggeeft als hij het zeil uit het hele huis moet weghalen.quote:Op maandag 8 december 2014 09:09 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik vind 800,- erg veel. Wij zijn recent verhuisd naar een koopwoning, de nieuwe huurders van ons oude huis hebben de koelkast, fornuis met oven, laminaatvloer en gordijnen overgenomen voor 300. Zo'n prijs lijkt me hier ook redelijk.
Ik snap de 'alles of niets" reacties hier overigens totaal niet; mag een nieuwe huurder zelf even beslissen wat hij wel of niet wil hebben?
Wat kinderachtigquote:Op maandag 8 december 2014 08:59 schreef cvboer2 het volgende:
Ik ben erg makkelijk in dit soort dingen, ik vraag niet de hoofdprijs, echter is het wel alles of niets.
Ben altijd blij dat de nieuwe huurders het willen overnemen, scheelt mij een hoop werk.
Vaak is het geen probleem, maar heb in het verleden ook wel eens een woning compleet leeggetrokken,
De nieuwe huurders wilden alleen de vloer overnemen, verder niets. Prima, doen ik niet moeilijk over, op een zaterdag met een paar vrienden de hele vloer eruit gerost en de overige spullen eruit gehaald, zo op een grote aanhanger gemikt en richting de stort. Ik niks, jullie niks.
principekwestie denk ik :pquote:Op maandag 8 december 2014 10:07 schreef noutie het volgende:
[..]
Komt een beetje raar over, een dag werken omdat je een onbekende en hak wilt zetten. Maar hè, het is jouw tijd en jouw leven. Ik had met mijn vrienden een dagje in mijn nieuwe huis geklust.
Nee, totaal niet.quote:
Hoezo is 'we willen de vloer niet overnemen' moeilijk doen?! Alsof een nieuwe huurder maar dankbaar moet zijn dat de oude huurder de vloer wil laten liggen.quote:Op maandag 8 december 2014 10:48 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Nee, totaal niet.
Wees gewoon geen gierige huppelkut. Ik vraag geen absurd hoge bedragen voor een overname. Ik kijk naar het wat mij gekost heeft en wat voor woongenot of woonverbetering het heeft opgebracht. Aantal jaren en manwerk reken ik ook mee. Dit alles tot een heel schappelijk bedrag te komen. Meestal tot wel 1/3 wat het gekost heeft.
Ga je dan nog moeilijk doen dan wens ik je veel lekker veel plezier met het leggen van een laminaat waar elke muur niet recht is.
Je kan veel van me zeggen, maar gierig staat niet in het rijtje.quote:Op maandag 8 december 2014 10:48 schreef 10minuteman het volgende:
Wees gewoon geen gierige huppelkut.
quote:
Je kan het ook anders zien, als je voor een goede vloer alleen de koelkast hoeft weg te gooien, lijkt mij dat geen slechte deal.quote:Op maandag 8 december 2014 10:58 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Hoezo is 'we willen de vloer niet overnemen' moeilijk doen?! Alsof een nieuwe huurder maar dankbaar moet zijn dat de oude huurder de vloer wil laten liggen.
Ik vind zo'n reactie inderdaad erg kinderachtig, je komt toch gewoon samen overeen wat er wel of niet overgenomen wordt door de nieuwe huurder. Ik vind het vrij normaal dat een nieuwe huurder niet alles wil hebben, er kan wel een prachtige vloer liggen maar een koelkast van 15 jaar oud staan. Als de nieuwe huurder dan de koelkast niet wil, ga jij de vloer eruit slopen?!
Dit dus. Eenzelfde soort berekening maak ik ook. Het leegtrekken van een woning is met een paar vrienden in een zaterdag zo gebeurt.quote:Op maandag 8 december 2014 10:48 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Nee, totaal niet.
Wees gewoon geen gierige huppelkut. Ik vraag geen absurd hoge bedragen voor een overname. Ik kijk naar het wat mij gekost heeft en wat voor woongenot of woonverbetering het heeft opgebracht. Aantal jaren en manwerk reken ik ook mee. Dit alles tot een heel schappelijk bedrag te komen. Meestal tot wel 1/3 wat het gekost heeft.
Ga je dan nog moeilijk doen dan wens ik je veel lekker veel plezier met het leggen van een laminaat waar elke muur niet recht is.
Die dag werken heb ik er wel voor over. Als ik voor een vloer van 2 jaar oud en wat lampen en raambekleding 150 wil hebben vind ik dat niet duur. Willen ze dat niet betalen dan vind ik dat gierig. Dan trek ik met alle liefde de vloer eruit.quote:Op maandag 8 december 2014 10:07 schreef noutie het volgende:
[..]
Komt een beetje raar over, een dag werken omdat je een onbekende en hak wilt zetten. Maar hè, het is jouw tijd en jouw leven. Ik had met mijn vrienden een dagje in mijn nieuwe huis geklust.
Weet niet of iemand al iets gezegd heeft hierover, maar zeil en tapijt koop je per strekkende meter. Dus als je een rol van 4 meter breed heb betaal je voor 4x1 meter dus 6 euro.quote:Op zondag 7 december 2014 16:20 schreef ReDoX het volgende:
Wat mij betreft mag het wel blijven liggen, dan zijn we in ieder geval snel klaar. Als het echt niet bevalt kunnen we later altijd nog nieuw leggen, maar met 120 m2 en het allergoedkoopste zeil van 6¤/m ben je dan ook al flink wat honderdjes verder. Ik wil het dus in principe wel overnemen, maar het zal er inderdaad niet als nieuw uitzien nadat 4 personen er een jaar tijdelijk in gewoond hebben en het er daarvoor ook al 1-2 jaar lag. Is 150¤ voor het zeil bieden dan redelijk?
En dan nog eens 150¤ voor de koelkast en vaatwasser (op marktplaats ben je ook al gauw 200 kwijt) en 50¤ voor de lampen (10 lampen haal ik niet voor dat bedrag). Zonnescherm hoeft inderdaad niet per se, maar als het er hangt wil ik best een paar tientjes voor de overname betalen.
Totaal 400¤? Of toch de 300 proberen
Ik wil dus zeker niet teveel betalen, temeer daar het allemaal niet top is, maar ook niet dusdanig weinig dat ze liever alles eruit slopen
Tapijt en zeil kost geen drol. De Leenbakker en Kwantum hebben regelmatig aanbiedingen.quote:Op maandag 8 december 2014 13:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Weet niet of iemand al iets gezegd heeft hierover, maar zeil en tapijt koop je per strekkende meter. Dus als je een rol van 4 meter breed heb betaal je voor 4x1 meter dus 6 euro.
Prijs wordt vrijwel altijd per m2 aangegeven. Heb althans nog nooit een prijs (uitsluitend) per strekkende meter gezien.quote:Op maandag 8 december 2014 13:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Weet niet of iemand al iets gezegd heeft hierover, maar zeil en tapijt koop je per strekkende meter. Dus als je een rol van 4 meter breed heb betaal je voor 4x1 meter dus 6 euro.
http://www.kwantum.nl/vloer/tapijtquote:Op maandag 8 december 2014 13:44 schreef Queller het volgende:
[..]
Prijs wordt vrijwel altijd per m2 aangegeven. Heb althans nog nooit een prijs (uitsluitend) per strekkende meter gezien.
Nieuw voor me!quote:Op maandag 8 december 2014 13:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://www.kwantum.nl/vloer/tapijt
http://www.kwantum.nl/vloer/vinyl
Het was ook letterlijk bedoeld.quote:Op maandag 8 december 2014 11:10 schreef Queller het volgende:
[..]
Je kan veel van me zeggen, maar gierig staat niet in het rijtje.
Heb je nog een andere theorie nu gierig afvalt?
Je bent echt een beetje in de war is het niet?quote:Op maandag 8 december 2014 16:39 schreef 10minuteman het volgende:
Het was ook letterlijk bedoeld.
Kom je nog even vanavond over mijn testeron balletjes wrijven?
Laten we maar on topic gaan. Maar ik ben prima in orde hoor. Bedankt voor je zorgen over mijn welzijnquote:Op maandag 8 december 2014 16:45 schreef Queller het volgende:
[..]
Je bent echt een beetje in de war is het niet?
Dat zit dan toch in de prijs van de spullen?! Je onderhandelt over de prijs? Ik wil 800 hebben, ik heb er 300 voor over, dat vind ik wat weinig; wat dacht je van 400, maar dan laat ik wel de koelkast staan, enzovoortquote:Op maandag 8 december 2014 11:39 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Je kan het ook anders zien, als je voor een goede vloer alleen de koelkast hoeft weg te gooien, lijkt mij dat geen slechte deal.
Ik onderhandel niet, ik geef een prijs en daar is geen bod op mogelijk. Ik vertel op een nette manier dat ik een bepaald bedrag wil hebben, anders neem ik alles mee.quote:Op maandag 8 december 2014 17:48 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Dat zit dan toch in de prijs van de spullen?! Je onderhandelt over de prijs? Ik wil 800 hebben, ik heb er 300 voor over, dat vind ik wat weinig; wat dacht je van 400, maar dan laat ik de wel de koelkast staan, enzovoort
Bij jou zou het zo gaan? Wat?!300?! Dan sloop ik de vloer er uit! Dom marktplaatsfiguur, jij verdient een nekschot!
Dat is dom, maar zoals eerder gezegd; moet je zelf weten.quote:Op maandag 8 december 2014 17:52 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Ik onderhandel niet, ik geef een prijs en daar is geen bod op mogelijk. Ik vertel op een nette manier dat ik een bepaald bedrag wil hebben, anders neem ik alles mee.
Hehehehe, zitten ze met de ouwe bende.quote:Op maandag 8 december 2014 18:11 schreef Pap89 het volgende:
Hier dacht de verkopende partij even 1500 euro voor 15 jaar oude gordijnen te vragen
Zaten zelfs een paar bij met gaten van het drogen/strijken oid![]()
Voor 3500 euro alles bij een professioneel bedrijf laten doen, goede/dure stof en op maat.
Zo waren er nog een paar dingen waar echt de hoofdprijs voor gevraagd werd, nadat wij een bod hadden gedaan op enkele van de dingen werd het opeens 100 euro hoger.
Uiteraard niks overgenomen
Ten eerste spreek voor jezelf, ik heb geen troep.quote:Op maandag 8 december 2014 08:29 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Als een soort wraak, omdat iemand niet de hoofdprijs wil betalen voor jouw troep?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |