Weer typisch het beeld wat de meeste mensen van de IVA hebben. De IVA wordt omschreven als de school waar je wordt opgeleid tot autoverkoper, maar het is veel meer dan dat. Er worden je inderdaad wel wat commerciële vaardigheden aangeleerd, maar de hoofdzaak ligt op bedrijfseconomie, marketing en management. En als je weet dat maar zo'n 30% van de afgestudeerden als autoverkoper begint... Het merendeel start direct zijn eigen bedrijf op of neemt de zaak van pa over / wordt mede-eigenaar van de zaak.quote:Op zondag 7 december 2014 11:22 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Gestudeerd voor autoverkoper, laat dit even op je inwerken, denk er nog eens over na en vraag jezelf af waarom je daar in godsnaam stoer over zou doen. Studeren om tweedehands autoverkoper te kunnen worden.
Wat ik al zeg: het is subjectief. Maar ik weet dat er zat mensen zijn die op basis van waar iemand opgegroeid is, of VWO doen icm nette kleding, enz. deze 'status' toekennen.quote:Op zondag 7 december 2014 11:20 schreef Tinkepink het volgende:
Een kakker is voor mijn gevoel iemand die het goed voor elkaar heeft, maar het vooral belangrijk vindt dit aan de omgeving te laten zijn en zijn zelfrespect haalt uit de vergelijking met anderen op het gebied van status, macht, uiterlijk en geld.
Ja, ik heb het zeer goed voor elkaar en leef er ook naar, maar voel niet echt de behoefte dat van de daken te schreeuwen en de wereld te laten zien hoeveel 'status' ik heb.
P'don?quote:
quote:Op zondag 7 december 2014 11:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
P'don?
Dat er mensen mij een kakker zullen vinden geloof ik wel, maar ik zie het niet als negatief. Hoe kom je erbij zeg?
Ik denk dat dit 'm wel is eigenlijk.quote:Op zondag 7 december 2014 11:28 schreef Twiitch het volgende:
Je kan (voor mij althans) maar kakker zijn tot een bepaalde leeftijd. Vooral jongens op de middelbare school die dus nog niks bereikt hebben, maar zich toch op een manier gedragen omdat papa en mama het gemaakt hebben.
IVA zou ik niet te trots op zijn. Is sowieso geen branche waar het makkelijk wordt. Mijn tip: hou iets achter de hand.quote:Op zondag 7 december 2014 11:28 schreef Saleu het volgende:
[..]
Weer typisch het beeld wat de meeste mensen van de IVA hebben. De IVA wordt omschreven als de school waar je wordt opgeleid tot autoverkoper, maar het is veel meer dan dat. Er worden je inderdaad wel wat commerciële vaardigheden aangeleerd, maar de hoofdzaak ligt op bedrijfseconomie, marketing en management. En als je weet dat maar zo'n 30% van de afgestudeerden als autoverkoper begint... Het merendeel start direct zijn eigen bedrijf op of neemt de zaak van pa over / wordt mede-eigenaar van de zaak.
Ik ben tot vervelens toe tevreden met mijzelf.quote:
lijkt me vooral vervelend voor je omgeving maar als het allemaal kakkers zijn vinden ze dat niet zo boeiend omdat ze toch vooral met zichzelf bezig zijn. ik benijd je!quote:Op zondag 7 december 2014 11:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben tot vervelens toe tevreden met mijzelf.
Middenstandsgeneuzel.quote:Op zondag 7 december 2014 11:28 schreef Saleu het volgende:
[..]
Weer typisch het beeld wat de meeste mensen van de IVA hebben. De IVA wordt omschreven als de school waar je wordt opgeleid tot autoverkoper, maar het is veel meer dan dat. Er worden je inderdaad wel wat commerciële vaardigheden aangeleerd, maar de hoofdzaak ligt op bedrijfseconomie, marketing en management. En als je weet dat maar zo'n 30% van de afgestudeerden als autoverkoper begint... Het merendeel start direct zijn eigen bedrijf op of neemt de zaak van pa over / wordt mede-eigenaar van de zaak.
quote:Op zondag 7 december 2014 09:28 schreef Ryon het volgende:
[..]
IVA Driebergen autoverkopers alumni met een eigen tweedehands-autozaak gespot.
Wisselend aangezien ik als rechtsvorm nu nog voor een eenmanszaak heb gekozen, maar op jaarbasis ruim boven het modale inkomen van 33000.quote:
Ik bedoelde ook mijn omgeving...quote:Op zondag 7 december 2014 11:36 schreef SuperFood het volgende:
lijkt me vooral vervelend voor je omgeving maar als het allemaal kakkers zijn vinden ze dat niet zo boeiend omdat ze toch vooral met zichzelf bezig zijn. ik benijd je!
Ieder heeft zijn eigen type mensen waar hij/zij mee omgaat he. Ik heb ook een ROC-opleiding afgerond, maar ik voelde mij op een ROC echt niet thuis. Dat gedrag van die pubers daar was niks voor mij. En de docenten daar idem dito.quote:Op zondag 7 december 2014 12:58 schreef Zolder het volgende:
Ik heb eens op die IVA website gekeken, en wat zou ik me schamen als ik mensen moet vertellen dat ik daar op zit zeg
Ken ook een paar van die kakkers. Dikke BMW onder hun reet, maar ondertussen in een sociale wooningbouwflat wonen en uitkering trekken. Vaak gaan ze zo te zien ook regelmatig richting de zon.quote:Op zondag 7 december 2014 13:33 schreef BlauweVinkjes het volgende:
Doen alsof je rijk bent past ook wel bij kakkers. Ken wel een paar van die echte kakkers, altijd groot doen en dure kleding dragen etc. maar dan wel in een klein huis wonen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |