abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147354782
slachtofferhulp nodig voor ds4. ;(
pi_147354801
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 11:22 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Gestudeerd voor autoverkoper, laat dit even op je inwerken, denk er nog eens over na en vraag jezelf af waarom je daar in godsnaam stoer over zou doen. Studeren om tweedehands autoverkoper te kunnen worden. :')
Weer typisch het beeld wat de meeste mensen van de IVA hebben. De IVA wordt omschreven als de school waar je wordt opgeleid tot autoverkoper, maar het is veel meer dan dat. Er worden je inderdaad wel wat commerciële vaardigheden aangeleerd, maar de hoofdzaak ligt op bedrijfseconomie, marketing en management. En als je weet dat maar zo'n 30% van de afgestudeerden als autoverkoper begint... Het merendeel start direct zijn eigen bedrijf op of neemt de zaak van pa over / wordt mede-eigenaar van de zaak.
pi_147354811
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 11:20 schreef Tinkepink het volgende:

Een kakker is voor mijn gevoel iemand die het goed voor elkaar heeft, maar het vooral belangrijk vindt dit aan de omgeving te laten zijn en zijn zelfrespect haalt uit de vergelijking met anderen op het gebied van status, macht, uiterlijk en geld.

Ja, ik heb het zeer goed voor elkaar en leef er ook naar, maar voel niet echt de behoefte dat van de daken te schreeuwen en de wereld te laten zien hoeveel 'status' ik heb.
Wat ik al zeg: het is subjectief. Maar ik weet dat er zat mensen zijn die op basis van waar iemand opgegroeid is, of VWO doen icm nette kleding, enz. deze 'status' toekennen.

Dat vond en vind ik altijd meer zeggen over die persoon dan de 'kakker'.

Een dandy als Jort maakt het er dan weer naar, al vind ik hem wel vermakelijk... ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 7 december 2014 @ 11:28:48 #79
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147354812
Je kan (voor mij althans) maar kakker zijn tot een bepaalde leeftijd. Vooral jongens op de middelbare school die dus nog niks bereikt hebben, maar zich toch op een manier gedragen omdat papa en mama het gemaakt hebben.
pi_147354829
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 11:26 schreef SuperFood het volgende:
slachtofferhulp nodig voor ds4. ;(
P'don?

Dat er mensen mij een kakker zullen vinden geloof ik wel, maar ik zie het niet als negatief. Hoe kom je erbij zeg?
pi_147354860
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 11:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

P'don?

Dat er mensen mij een kakker zullen vinden geloof ik wel, maar ik zie het niet als negatief. Hoe kom je erbij zeg?
:D nou gelukkig dan maar.
  zondag 7 december 2014 @ 11:32:30 #82
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_147354862
quote:
7s.gif Op zondag 7 december 2014 11:28 schreef Twiitch het volgende:
Je kan (voor mij althans) maar kakker zijn tot een bepaalde leeftijd. Vooral jongens op de middelbare school die dus nog niks bereikt hebben, maar zich toch op een manier gedragen omdat papa en mama het gemaakt hebben.
Ik denk dat dit 'm wel is eigenlijk.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_147354864
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 11:28 schreef Saleu het volgende:

[..]

Weer typisch het beeld wat de meeste mensen van de IVA hebben. De IVA wordt omschreven als de school waar je wordt opgeleid tot autoverkoper, maar het is veel meer dan dat. Er worden je inderdaad wel wat commerciële vaardigheden aangeleerd, maar de hoofdzaak ligt op bedrijfseconomie, marketing en management. En als je weet dat maar zo'n 30% van de afgestudeerden als autoverkoper begint... Het merendeel start direct zijn eigen bedrijf op of neemt de zaak van pa over / wordt mede-eigenaar van de zaak.
IVA zou ik niet te trots op zijn. Is sowieso geen branche waar het makkelijk wordt. Mijn tip: hou iets achter de hand.
pi_147354910
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 11:32 schreef SuperFood het volgende:

:D nou gelukkig dan maar.
Ik ben tot vervelens toe tevreden met mijzelf.
pi_147354929
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 11:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ben tot vervelens toe tevreden met mijzelf.
lijkt me vooral vervelend voor je omgeving maar als het allemaal kakkers zijn vinden ze dat niet zo boeiend omdat ze toch vooral met zichzelf bezig zijn. ik benijd je!
  zondag 7 december 2014 @ 11:42:31 #86
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_147355045
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 11:28 schreef Saleu het volgende:

[..]

Middenstandsgeneuzel. :)
TS kent het verschil tussen kak en kouwe kak niet; kouwe kak dus.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 7 december 2014 @ 11:44:06 #87
230788 n8n
Pragmatisch
pi_147355078
“Beter een kakker dan een stakker!”

Dit zegt genoeg :')
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_147355117
Bij kakkers denk ik aan de jaren '90.
pi_147355161
quote:
10s.gif Op zondag 7 december 2014 09:28 schreef Ryon het volgende:

[..]

IVA Driebergen autoverkopers alumni met een eigen tweedehands-autozaak gespot.
:D zo overduidelijk inderdaad, Sowieso heb ik geen hoge pet op van de IVA. Volgens mij is het een soort vervolg-opleiding die je gaat volgen als je, na 8 jaar over de havo te hebben gedaan op het Luzac, heen gaat.
  zondag 7 december 2014 @ 12:27:38 #90
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_147355843
Wat is je maandsalaris, TS?
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_147356108
quote:
7s.gif Op zondag 7 december 2014 12:27 schreef SonicVolcano het volgende:
Wat is je maandsalaris, TS?
Wisselend aangezien ik als rechtsvorm nu nog voor een eenmanszaak heb gekozen, maar op jaarbasis ruim boven het modale inkomen van 33000.
pi_147356156
Of je nou een kakker bent of niet, je bent gewoon een lul met je ''als 22 jaar een eigen bedrijf'' en ''als 15 jarige autoverkoper'' :')

TS is een dynamische young professional :')
pi_147356262
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 11:36 schreef SuperFood het volgende:

lijkt me vooral vervelend voor je omgeving maar als het allemaal kakkers zijn vinden ze dat niet zo boeiend omdat ze toch vooral met zichzelf bezig zijn. ik benijd je!
Ik bedoelde ook mijn omgeving... ;)

En dat zijn niet alleen kakkers.
pi_147356526
Ik heb eens op die IVA website gekeken, en wat zou ik me schamen als ik mensen moet vertellen dat ik daar op zit zeg :')
  zondag 7 december 2014 @ 13:01:11 #95
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147356589
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 12:58 schreef Zolder het volgende:
IVA
Lang geleden dat ik zoveel gelscheidingen op één foto heb gezien.
pi_147356837
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 12:58 schreef Zolder het volgende:
Ik heb eens op die IVA website gekeken, en wat zou ik me schamen als ik mensen moet vertellen dat ik daar op zit zeg :')
Ieder heeft zijn eigen type mensen waar hij/zij mee omgaat he. Ik heb ook een ROC-opleiding afgerond, maar ik voelde mij op een ROC echt niet thuis. Dat gedrag van die pubers daar was niks voor mij. En de docenten daar idem dito.
pi_147357074
Waarom heb je dan niet gewoon rechten gedaan en 8 jaar gefeest bij het usc? Nu moet ik wel twijfelen of je wel een echte bent.
pi_147357293
het grappige is, dat mensen als TS een soort upperclass fingeren, terwijl tegenwoordig iedereen hun status kan bereiken. je ziet het al bij studentjes die die kant op willen, en neerkijken op alles wat daaronder zit.

het is, op levens- niveau, net zoiets als een duur paar sneakers kopen en dan jezelf heel erg stoer vinden...
  zondag 7 december 2014 @ 13:33:36 #99
437733 BlauweVinkjes
Ik heb je bericht gelezen
pi_147357348
Doen alsof je rijk bent past ook wel bij kakkers. Ken wel een paar van die echte kakkers, altijd groot doen en dure kleding dragen etc. maar dan wel in een klein huis wonen :')
pi_147358003
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 13:33 schreef BlauweVinkjes het volgende:
Doen alsof je rijk bent past ook wel bij kakkers. Ken wel een paar van die echte kakkers, altijd groot doen en dure kleding dragen etc. maar dan wel in een klein huis wonen :')
Ken ook een paar van die kakkers. Dikke BMW onder hun reet, maar ondertussen in een sociale wooningbouwflat wonen en uitkering trekken. Vaak gaan ze zo te zien ook regelmatig richting de zon.
Wie dit leest is een lezer van dit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')