abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147331596
Onderhouden jullie nog steeds je contacten via Facebook? Gebruik je het om nieuwe contacten op te doen? Of misschien wel vooral om die onbereikbare jongen of meid ooit te kunnen benaderen?

Kun je niet zonder of kies jij liever voor een Facebook-loos leven?

Persoonlijk kies ik voor het laatste. Ik heb het wel drie jaar gehad, maar ik merk dat ik zonder beter af ben.

Meningen?
pi_147331730
Ik heb nu een jaar geen facebook meer, na 4 jaar het gehad te hebben. Kan niet echt zeggen dat ik het mis. Whatsapp heb ik ook direct de deur uit gedaan ten tijde ik hoorde dat facebook het over ging nemen. Nee er zou geen data-wisseling zijn tussen beide partijen dus waar maakt ik mij druk om.
Maar goed, twee weken geleden werd al duidelijk dat dat wel degelijk gebeurde.

Facebook is evil en verziekt je leven.
  Forum Admin zaterdag 6 december 2014 @ 13:51:26 #3
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_147331737
Ik kijk er eens in de week op. Als ik er aan denk. Vaak deel ik her en der een like uit. Reacties of statussen posten heb ik een broertje dood aan.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_147331842
Ik kijk er dagelijks op. Leuk om bij te kunnen houden wat er speelt bij vrienden en familie, of om even te lachen met een leuk filmpje.

En handig voor verjaardagen :@

Maar goed, als ik twee weken in het buitenland op vakantie zit, krijg ik heus geen ontwenningsverschijnselen :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_147331926
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:50 schreef Deckard het volgende:
Ik heb nu een jaar geen facebook meer, na 4 jaar het gehad te hebben. Kan niet echt zeggen dat ik het mis. Whatsapp heb ik ook direct de deur uit gedaan ten tijde ik hoorde dat facebook het over ging nemen. Nee er zou geen data-wisseling zijn tussen beide partijen dus waar maakt ik mij druk om.

Wat zou het?
  zaterdag 6 december 2014 @ 14:07:27 #6
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_147332110
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:43 schreef TheStranger1158 het volgende:
Onderhouden jullie nog steeds je contacten via Facebook? Gebruik je het om nieuwe contacten op te doen? Of misschien wel vooral om die onbereikbare jongen of meid ooit te kunnen benaderen?
Heb ik alle drie uberhaupt nog nooit gedaan.

Ik kijk er af en toe eens op, maar post eigenlijk zelden zelf wat. Heb ooit een facebook account gemaakt omdat een vriendengroep steeds evenementen aanmaakte op facebook in plaats van gewoon iedereen uit te nodigen en dan kwam ik er pas een dag voor het feest achter omdat anderen vroegen of ik ook ging etc. etc. :')
  zaterdag 6 december 2014 @ 14:14:32 #7
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_147332279
Een Facebook-loos leven zou leuk zijn, alleen zitten er vrienden op Facebook die ik zelden zie doordat ze ergens anders in het land wonen. Dan is Facebook wel zo handig om contact te onderhouden. Van alles op mijn Facebookpagina delen doe ik dan weer zelden, omdat ik mensen niet met mijn dagelijkse beslommeringen wil gaan vervelen :+
pi_147332306
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:50 schreef Deckard het volgende:

Man man man, het is wat meid!
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_147332380
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 december 2014 14:15 schreef Seam het volgende:

[..]

Man man man, het is wat meid!
Wat is je probleem?
pi_147332407
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 14:18 schreef Deckard het volgende:

[..]

Wat is je probleem?
Het is maar waar je je druk om maakt, of ben je bang dat je via facebook gebrainwashed wordt?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  zaterdag 6 december 2014 @ 14:20:51 #11
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_147332424
Als facebook morgen zou ophouden te bestaan zou ik er geen traan om laten eerlijk gezegd :)
  zaterdag 6 december 2014 @ 14:26:57 #12
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_147332545
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 14:20 schreef RedFever007 het volgende:
Als facebook morgen zou ophouden te bestaan zou ik er geen traan om laten eerlijk gezegd :)
Ik zou dat bericht een "like" geven.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_147332594
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 december 2014 14:20 schreef Seam het volgende:

Het is maar waar je je druk om maakt, of ben je bang dat je via facebook gebrainwashed wordt?
Ik weet niet of het onder brainwashen valt, maar ik heb sinds een jaar facebook en ik ben eerlijk gezegd slechter over sommige mensen gaan denken door wat ze op facebook posten -O- Daar had ik ook wel zonder gekund, bepaalde stupide posts & meningen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_147332631
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 december 2014 14:20 schreef Seam het volgende:

[..]

Er zijn verschillende reden, maar de grootste reden is dat ik mijzelf niet als een product zie, wat je natuurlijk wel bent. Uiteindelijk is de klant de advertentiemarkt en het product zijn de mensen. Facebook geeft weinig om je privacy en zal het ook met alle plezier aan derden geven.
Als je geen adblock gebruikt en je hebt nog nooit een account gehad, weet facebook alsnog wat je interesses bijvoorbeeld zijn. Niemand heeft het recht om zomaar in een ander zijn huis gaan zitten rond te kijken, ik zou niet weten waarom dat niet zou gelden voor een bedrijf.
pi_147332680
Mij ging het meer om al die aandachtshoeren, de baby foto's, de kijk-mij-zogenaamd-eens-happy-zijn-maar-in-feite-ben-ik-een-wrak status updates, mensen die al hun emoties eruit gooien en al die zogenaamde wijze spreuken over echte vrienden, respect, trouw enz.

Verder het feit dat niemand een drol heeft te maken met wat ik het het weekend gedaan heb, waar ik ben of wat me bezig houdt, dus post ik geen statusupdates, dus heeft FB geen zin.
pi_147333849
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 14:34 schreef TheStranger1158 het volgende:
Mij ging het meer om al die aandachtshoeren, de baby foto's, de kijk-mij-zogenaamd-eens-happy-zijn-maar-in-feite-ben-ik-een-wrak status updates, mensen die al hun emoties eruit gooien en al die zogenaamde wijze spreuken over echte vrienden, respect, trouw enz.

Ik word daar daadwerkelijk een beetje verdrietig van, die enorme berg shit. Die spreuken ook :r :r Echt, vreselijk. "Een echte vriend laat je nooit in de steek!" Jongens, wat een wijsheid! En wat een holle frase.

Deze zomer nog gezien bij mijn neefje (in de 20, geen 15) + vriendin hoe ze constant op facebook moesten laten zien aan de hele wereld hoe dol ze op elkaar waren, hoe verliefd, hoe geweldig. Ze post nog een heel epistel over hoe ze de ideale man heeft gevonden die ze nooooooit meer los laat xxxx - en 2 weken later maakt ze het uit :') :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_147333888
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 15:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik word daar daadwerkelijk een beetje verdrietig van, die enorme berg shit. Die spreuken ook :r :r Echt, vreselijk. "Een echte vriend laat je nooit in de steek!" Jongens, wat een wijsheid! En wat een holle frase.

Deze zomer nog gezien bij mijn neefje (in de 20, geen 15) + vriendin hoe ze constant op facebook moesten laten zien aan de hele wereld hoe dol ze op elkaar waren, hoe verliefd, hoe geweldig. Ze post nog een heel epistel over hoe ze de ideale man heeft gevonden die ze nooooooit meer los laat xxxx - en 2 weken later maakt ze het uit :') :')
Dat ja !

:')
pi_147333981
Ik ben heel tevreden over Facebook. Makkelijk om contact te houden met mensen die ik persoonlijk niet ken of mensen die ik zelden zie irl. Sinds ik Facebook heb heb ik ook weer contact met sommige mensen van de basisschool.
pi_147334361
Had ooit een Facebook-account, een lange tijd geleden. Geen idee of ik nog een (actieve) account heb, doe in ieder geval niets op/met Facebook. Ik kom er sporadisch op, meestal is het om een video te bekijken die hier op FOK! wordt gepost.

Mocht ik om welk reden dan ook Facebook nodig hebben, log ik in met het account van mijn vriendin. Ik blijf in ieder geval zo ver mogelijk van Facebook vandaan,

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2014 15:55:59 ]
pi_147334409
Ik heb van alles gehad, MSN profielen, Hyves, Mysapce, zelfs een cu2 achtig conceptje is wel eens de revue gepasseerd. Maar Facebook is gewoon de zoveelste in een lange rij sociale media, en over een jaar of vijf is er weer een ander.

Ik heb geen Facebook, en ik mis niks. Sterker nog, als ik terugdenk aan wat we allemaal aanklooiden op Hyves en Myspace, vind ik het zelfs een beetje triest. Dat gegeil van de halve wereld op zichzelf voert toch de boventoon. Ik vind het leuk om één of twee vakantiefoto's van een bekende te kunnen zien, maar dag in dag uit dat slappe gelul kan ik prima missen. Facebook zal niet veel anders kunnen zijn dan de shit die ik tien jaar terug op sociale media deed.
-nee-
pi_147334438
Hey Fathank
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_147334574
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 15:33 schreef TheStranger1158 het volgende:

[..]

Dat ja !

:')
Het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen.
-nee-
pi_147335238
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 december 2014 15:58 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb van alles gehad, MSN profielen, Hyves, Mysapce, zelfs een cu2 achtig conceptje is wel eens de revue gepasseerd. Maar Facebook is gewoon de zoveelste in een lange rij sociale media, en over een jaar of vijf is er weer een ander.

Ik heb geen Facebook, en ik mis niks. Sterker nog, als ik terugdenk aan wat we allemaal aanklooiden op Hyves en Myspace, vind ik het zelfs een beetje triest. Dat gegeil van de halve wereld op zichzelf voert toch de boventoon. Ik vind het leuk om één of twee vakantiefoto's van een bekende te kunnen zien, maar dag in dag uit dat slappe gelul kan ik prima missen. Facebook zal niet veel anders kunnen zijn dan de shit die ik tien jaar terug op sociale media deed.
Ik weet nog wel van hyves dat er altijd wel mensen waren die hun mooiboy foto over heel hyves spamde om 994778683 respect's te krijgen (bijvoorbeeld dat ventje dat een foto van z'n oog had gemaakt). :')
Maar dat zal op Facebook ook wel gebeuren
pi_147335369
Net weer even in de supermarkt geweest, kom ik daar het lekkerste wijf van vroeger van de hele school tegen. Ja ze zag er nog steeds wel goed uit, iets afgetakeld natuurlijk maar goed. Ook haar had ik op facebook. Maar in het echt, zoals zojuist, kijken ze je niet eens aan.
Zo had ik wel 300 van dat soort mensen als "vrienden" op mijn account.

Ook dat is Facebook.
pi_147335684
Ik kijk dagelijks op facebook. Gewoon gezellig om te kijken wat mijn vrienden beleven. Het is ook heel geschikt om de contacten te onderhouden met familieleden/vrienden die veraf wonen. Ik ben geen wekelijkse updater, maar zo af en toe verschijnt er ook een berichtje van mijn kant. Dan weten anderen ook dat ik nog leef.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')