abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147896734
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 21:57 schreef Peunage het volgende:

[..]

Waarom is hij Perzisch?
is dat niet zo dan? heb ik verkeerd gelezen?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_147896777
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 22:02 schreef Djibril het volgende:

[..]

Lol onafhankelijker van Bagdad, maar afhankelijker van Turkije. Met dank aan barzani aan zijn clan.
its nothing personal, just business...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_147896839
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 december 2014 22:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

is dat niet zo dan? heb ik verkeerd gelezen?
Lol doe niet alsof. :')
pi_147896955
-Rabia Al-Basri
pi_147896969
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 22:05 schreef Peunage het volgende:

[..]

Lol doe niet alsof. :')
nee?
-Rabia Al-Basri
pi_147897312

Korte samenvatting:
- Onafhankelijkheid heeft zowel voor als nadelen voor Koerden
- Onafhankelijk van Irak = afhankelijker van Turkije, en dat is niet goed
- Daarom helpt Turkije Iraakse Koerden nu
- Als Kirkoek onderdeel van onafhankelijk Koerdistan wordt is de enige uitweg voor hun olie via Turkije.

Zou een Koerdische staat succesvol worden?
- Ligt er aan hoe het onafhankelijk wordt. Als het op een normale manier gaat, zonder strijd en/of geweld, volgens de wet, kan het succesvol zijn.
- Ligt ook aan omgeving, ISIS, Turkije, Iraakse regering, etc.
- Als barzani langer aan de macht blijft kan hij voor meer stabiliteit zorgen en als 'founding father' fungeren.
- Maar Barzani en Talabani worden steeds minder populair.

Dat is ongeveer de helft van de docu.
pi_147897455
heftige beelden van incoming vuur op de rebellen bij idlib

http://www.liveleak.com/view?i=8a6_1419327959
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 23 december 2014 @ 23:15:49 #233
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147900743
EjmAlrai twitterde op dinsdag 23-12-2014 om 21:21:02 #Islamic State claim attack and control Ratba border control checkpoint #Jordan #Iraq + http://t.co/b87sEA6zfI reageer retweet
EjmAlrai twitterde op dinsdag 23-12-2014 om 21:23:25 #IslamicState Emir Abu Anas al-Ansari (IraqI) the only one killed in the attack, as claimed by #IS, on Ratba. #Iraq http://t.co/xx47u3k3rC reageer retweet

EjmAlrai twitterde op dinsdag 23-12-2014 om 22:12:57 Iran and Hezbollah are preparing an army to fight the Islamic State in #Iraq & #Syria My article / @AlraiMediaGroup http://t.co/kAz8JIIcvy reageer retweet
Say what?
pi_147903445
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 december 2014 22:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

its nothing personal, just business...
?
pi_147903848

Dit gaat over Iran, niet Irak. Maar gezien de discussie hier regelmatig, zeker relevant. En voor sommigen een aanrader om te kijken. Gemaakt door een Egyptenaar (soennitisch).
pi_147906232
quote:
14s.gif Op woensdag 24 december 2014 00:21 schreef Peunage het volgende:

Dit gaat over Iran, niet Irak. Maar gezien de discussie hier regelmatig, zeker relevant. En voor sommigen een aanrader om te kijken. Gemaakt door een Egyptenaar (soennitisch).
Prachtig propaganda documentaire.
pi_147912416
http://www.telegraaf.nl/b(...)aaljager_neer__.html

Zie de angst in de ogen van de piloot ;(
pi_147912613
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 01:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Prachtig propaganda documentaire.
Het is door een soennitische Arabische moslim gemaakt, waarom zou hij propaganda voor Iran maken?
  woensdag 24 december 2014 @ 11:19:35 #240
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147912706
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:15 schreef Peunage het volgende:

[..]

Het is door een soennitische Arabische moslim gemaakt, waarom zou hij propaganda voor Iran maken?
Hij probeert gewoon weer te scoren met slappe oneliners, zoals in elk topic. Hij heeft de docu waarschijnlijk niet eens bekeken, gezien de tijd tussen zijn 1e en 2e reactie.

Wel interessant om te zien dat verschillende bevolkingsgroepen daar weinig problemen hebben met elkaar.
Say what?
  woensdag 24 december 2014 @ 11:34:01 #241
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147913054
cnnbrk twitterde op woensdag 24-12-2014 om 10:06:39 A suicide bomber killed 38 people and wounded dozens more in a town near Baghdad on Wednesday, police say. http://t.co/XF2bFDAJ4m reageer retweet
Say what?
pi_147915041
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:15 schreef Peunage het volgende:

[..]

Zelfhaat.
pi_147915050
quote:
10s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:19 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Hij probeert gewoon weer te scoren met slappe oneliners, zoals in elk topic. Hij heeft de docu waarschijnlijk niet eens bekeken, gezien de tijd tussen zijn 1e en 2e reactie.

Wel interessant om te zien dat verschillende bevolkingsgroepen daar weinig problemen hebben met elkaar.
Ik heb de docu wel degelijk bekeken.
  woensdag 24 december 2014 @ 13:18:14 #244
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147916286
quote:
Marteling voor yezidi's dagelijkse realiteit

Ontvoering, marteling en verkrachting. Voor honderden en mogelijk zelfs duizenden vrouwen van de yezidi's, de Koerdische religieuze minderheid in Irak, is het de dagelijkse realiteit, stelt Amnesty International dinsdag.

Yezidi's leven in het noorden van het land. Sinds augustus gaan zij gebukt onder de terreur van Islamitische Staat (IS). De yezidi's waren afgelopen zomer wereldnieuws toen grote groepen van de minderheid lange tijd vastzaten op de berg Sinjar die IS had omsingeld.

Veel vrouwen en meisjes worden gevangengenomen en moeten zich bekeren tot de islam. Daarna worden ze meestal uitgehuwelijkt, verkocht of cadeau gedaan aan Iraakse of Syrische IS-strijders of aanhangers van de terreurgroep. Sommigen zijn pas 14 jaar of zelfs nog jonger.

''De levens van honderden yezidi-vrouwen en -meisjes zijn verscheurd door het seksuele geweld en de slavernij die zij moeten ondergaan omdat ze door IS zijn gekidnapt'', aldus Amnesty International.

De mensenrechtenorganisatie praatte met meer dan veertig yezidi's die zijn ontsnapt aan het geweld van IS. ''Veel van hen worden gebruikt als seksslaven.''

Zelfmoord
Sommige meisjes zijn zo getraumatiseerd dat ze de dood als enige uitweg zien.

Een meisje dat met twintig vrouwen gevangen zat, vertelde aan Amnesty het verhaal over de 19-jarige Jilan: ''We kregen kleding die leek op danskostuums. Die moesten we aantrekken nadat we hadden gedoucht. Jilan pleegde zelfmoord in de badkamer door haar polsen door te snijden en zichzelf op te hangen. Ik denk dat ze wist dat ze zou worden meegenomen door een man."

Ook Wafa (27) probeerde met haar zusje zelfmoord te plegen nadat IS had gedreigd hen uit te huwelijken. ''We knoopten sjaals om onze nek en trokken zo hard als we konden aan het uiteinde van elkaars sjaal, totdat ik flauwviel", vertelde Wafa.

De meisjes ontsnapten aan de dood omdat medegevangenen hen tegenhielden.

''Het is zo pijnlijk wat ze mij en mijn familie hebben aangedaan'', zegt de 16-jarige Randa, die met onder anderen haar hoogzwangere moeder werd verkocht of weggegeven aan een man die haar meerdere keren verkrachtte.

''IS heeft ons leven vernietigd. Wat zal er gebeuren met mijn familie? Ik weet niet of ik ze ooit nog zal terugzien.''

Door: ANP
Say what?
pi_147925401
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 01:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Welke groep zou je graag uitgeroeid zien worden dan? ISIS?

Dat mag wel hoor
:Y de leiderschap sowieso, de meelopers zijn niet meer dan dat, meelopers, als de wind de andere kant op waait waaien ze lekker mee
-Rabia Al-Basri
pi_147925533
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zelfhaat.
Oke, wat heb je gezien wat volgens jou niet klopt?
pi_147928905
ISIS heeft dus zeer brede steun onder Soennieten in Irak. Sinds wanneer is de leer van Abdul Wahhab en zijn maffe voorganger Ibn Taymiyyah zo populair daar?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_147929318
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:06 schreef Jano9 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)aaljager_neer__.html

Zie de angst in de ogen van de piloot ;(
Ja, die is er wel geweest :'(
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 24 december 2014 @ 20:13:55 #249
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147930640
Beelden uit Sinjar vandaag, Koerdische strijders evacueren achtergebleven bewoners (ouderen en kinderen).

Say what?
  woensdag 24 december 2014 @ 20:27:40 #250
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147931185
Nog een, met hun nieuwe G36's en M4's:

Say what?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')