abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147364921
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 17:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Transport en ook de nacht. Het is nu eenmaal in de sahara niet altijd licht.
Het transport is tegenwoordig goed te doen dmv gelijkstoom. Dat was ook de bedoeling van Desertec. Probleem is dat je enorme investeringen doet in instabiele landen (eigendomsrechten staan ter discussie). Op dit moment is alleen Marokko een optie waar vorig jaar ook gestart is.

Solar_power_in_Morocco
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_147366355
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 14:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je mag alleen geen windmolen in je tuin zetten.
Er bestaan wel degelijk kleine windturbines die je in je tuin of op je dak mag plaatsen.
pi_147366412
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 18:38 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Er bestaan wel degelijk kleine windturbines die je in je tuin of op je dak mag plaatsen.
Mooi ^O^ wist ik niet. Weet jij toevallig het vermogen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_147366557
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 18:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Mooi ^O^ wist ik niet. Weet jij toevallig het vermogen?
[url=http://www.aquasolar.nl/catalog/windgeneratoren-c-40.html?osCsid=8ounkmmmq4vj5apdebu0jo4si1]zoiets[/url krijg je dan.

Je moet uiteraard wel een beetje vrij wonen. Geen hoge gebouwen of hoge bomen om je huis heen.
  zondag 7 december 2014 @ 18:44:38 #55
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_147366575
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 18:38 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Klopt je hebt er alleen vooralsnog weinig aan. Juist bij windenergie is grootte en hoogte troef.

quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 17:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Niet bij een overschot in een jaar waar het over gaat in het draadje van reacties. Namelijk genoeg panelen om ook in de winter je eigen energie te gebruiken. Dan heb je in de zomer een giga overschot die je verkoopt voor een fooi.
Waarom zou je de theoretische hoeveelheid panelen op je dak gooien als je vervolgens gaat terugleveren.
pi_147366674
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 18:44 schreef Erasmo het volgende:
Waarom zou je de theoretische hoeveelheid panelen op je dak gooien als je vervolgens gaat terugleveren.
Dan moet je even de reacties teruglezen.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 7 december 2014 @ 18:49:20 #57
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_147366735
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 18:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Of je nou in de zomer meer terug naar het net doet en dat in de winter terughaalt maakt energetisch niet uit.
pi_147366747
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 18:49 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Of je nou in de zomer meer terug naar het net doet en dat in de winter terughaalt maakt energetisch niet uit.
klopt
  zondag 7 december 2014 @ 18:50:19 #59
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_147366754
Waarom zou je dan meer neerleggen dan je totaalverbruik per jaar.
pi_147366771
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 18:50 schreef Erasmo het volgende:
Waarom zou je dan meer neerleggen dan je totaalverbruik per jaar.
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 18:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

pi_147366799
kort gezegd, in de zomer opwekken en in de winter gebruiken zoals jij zegt maakt energetisch niks uit maar je hebt wel conventionele installaties nodig die je stroom in de winter opwekken.
pi_147367092
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 18:44 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Klopt je hebt er alleen vooralsnog weinig aan. Juist bij windenergie is grootte en hoogte troef.

Waarom heb je er weinig aan? Wie zuinig is met stroom heeft aan 1500 kWh genoeg. Dan heb je geen grote molen nodig. Zeker niet als je het combineert met PV-panelen.
Ga je het ook voor verwarming gebruiken heb je misschien een 5000-7000 kWh nodig (geïsoleerd huis, elektrische verwarming middels lucht-water warmtepomp). Dat is heel goed op te wekken met een combinatie van panelen en windenergie.

Je hebt dan alleen nog een buffermogelijkheid nodig. In de meeste gevallen is dat het net. Maar wil je vrij van het net, dan komt de windenergie nog meer in beeld. Het seizoen dat je de meeste energie verbruikt hebben we het minste daglicht. Het is dan veel praktischer om op een andere manier in je energiebehoefte te voorzien. Dat kan bijvoorbeeld wind zijn. De vraag van elektriciteit kan verder verlaagd worden door (deels) in warmte te voorzien met een kachel op vaste brandstof (pellets, hout).
pi_147368869
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 17:35 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Waarom zou een accu hem ook niet worden?

Hou je jezelf wel op de hoogte van wetenschappelijke ontwikkelingen?
Ja... En efficient grote hoeveelheden energie opslaan is nog steeds onmogelijk.
pi_147382794
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 17:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

In sommige regios in de wereld kan dit inderdaad. in NL niet omdat in de winter als het net zulk weer is als vandaag de opbrengt praktisch niks nadda noppe is. De afgelopen 2 weken amper 1 kwh opgewekt.
Dat is hier ook wel een probleem. Op een zonnige herfstmiddag komt er toch zo'n 2.5 kW uit die dingen, maar zodra het bewolkt is, zakt de opbrengst dramatisch.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_147398939
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 05:03 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat is hier ook wel een probleem. Op een zonnige herfstmiddag komt er toch zo'n 2.5 kW uit die dingen, maar zodra het bewolkt is, zakt de opbrengst dramatisch.
De afgelopen week hangt er hier een mistlaag boven mijn stad, waardoor de opbrengst nihil is. Op een koude zomerdag met blauwe lucht haal ik de 15 kwh per dag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')