Niet te vergelijken met elkaar.quote:Op vrijdag 5 december 2014 17:32 schreef Klapskaats het volgende:
Soort pleister op de wonde na het succes van ESA
Niet te vergelijken, Rosetta project was geen testproject.quote:Op vrijdag 5 december 2014 17:33 schreef Klapskaats het volgende:
[..]
Rosetta project was even iets mooier en spectaculairder idd.
2018quote:Op vrijdag 5 december 2014 17:34 schreef Klapskaats het volgende:
Had begrepen dat het nu wachten is tot 2016/2017 tot ze er weer mee de ruimte in gaan. En dan willen ze 2 maal rond de maan dacht ik?
Ik dacht 2017.quote:Op vrijdag 5 december 2014 17:36 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
2018
http://en.wikipedia.org/wiki/Orion_%28spacecraft%29#Missions
Links,quote:Op vrijdag 5 december 2014 17:40 schreef Klapskaats het volgende:
Ik zie alleen de parachutes, niet de capsule?
De parachutes zijn dan ook iets van 35 meter diameter.quote:Op vrijdag 5 december 2014 17:40 schreef Klapskaats het volgende:
Ik zie alleen de parachutes, niet de capsule?
(Berekende) maximale g-kracht tijdens re-entry is 8.1. Landing zal niet zo zwaar zijn. Het is met 25km/h op het water landen, met nog verdere schokabsorptie in de stoelen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 17:50 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat zou de maximale G-kracht zijn die je krijgt te verduren als je in het water stort?
Dank.quote:Op vrijdag 5 december 2014 17:53 schreef Montov het volgende:
[..]
(Berekende) maximale g-kracht tijdens re-entry is 8.1. Landing zal niet zo zwaar zijn. Het is met 25km/h op het water landen, met nog verdere schokabsorptie in de stoelen.
quote:Op vrijdag 5 december 2014 18:11 schreef Klapskaats het volgende:
Nou mensen (ook de meelezers) was me weer een genoegen. Tijd om wat eten te gaan maken. Tot later maar weer.
Budget, oorlogsmachine gaat voor, wat met betrekking tot IS begrijpelijk isquote:Op vrijdag 5 december 2014 20:42 schreef LuckyLuQ het volgende:
Tot ziens in 2018 dan maar. Jammer dat er zo veel tijd tussen zit.
spacex is niet NASA.quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:40 schreef falling_away het volgende:
Maar ik heb laatst een filmpje gezien van ik dacht SpaceX met een lander met straalmotoren die ze konden laten landen op elke plek die ze maar wilden. Het was nog maar een computeranimatie maar de concrete plannen waren er wel.
Houdt Nasa nu gewoon meerdere opties open of gaan ze zeker voor deze lander?
Maar NASA ging toch zelf niks meer bouwen en de bouw van raketten etc. uitbesteden?quote:
De lander + raket + crew module van SpaceX wordt gebruikt voor reisjes naar ISS.quote:Op zaterdag 6 december 2014 10:45 schreef falling_away het volgende:
[..]
Maar NASA ging toch zelf niks meer bouwen en de bouw van raketten etc. uitbesteden?
----------
NASA has also awarded SpaceX a contract to develop and demonstrate a human-rated Dragon as part of its Commercial Crew Development (CCDev) program to transport crew to the ISS.
-------
Begrijp ik het dan goed dat deze lander alleen gebruikt gaat worden voor verdere reizen naar de maan etc. en niet naar de ISS?
Ok bedanktquote:Op zaterdag 6 december 2014 10:50 schreef Montov het volgende:
[..]
De lander + raket + crew module van SpaceX wordt gebruikt voor reisjes naar ISS.
Orion (crew module & lander) + SLS (raket) van NASA gaan worden gebruikt richting de maan, asteroide en Mars.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |