meeste bluetooth apparaten is gewoon 0000quote:Op donderdag 4 december 2014 17:32 schreef RingBewoner het volgende:
Wat? Kan iedereen zomaar met die dingen verbinden? Apparaat wat ik via BT moet je eerst koppelen dus niemand die daar aan kan komen.
Die van mij dus niet, werkt zonder code maar moet eerst 'paren' en die mode moet je handmatig aanklikken en dat merk ik dus direct.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:33 schreef redboyke het volgende:
[..]
meeste bluetooth apparaten is gewoon 0000
Ja, hetzelfde wifi netwerk. Maar veel hebben die al (ze komen hier vaker, netwerk onthouden) of ze vragen ernaar. Beetje lullig om ze het wifi netwerk te weigeren.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:41 schreef Dimens het volgende:
Is toch enkel te bedienen indien je op hetzelfde netwerk zit?
Als ze er niet mee om kunnen gaan hebben ze gewoon pech. Is niks lulligs aan.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:47 schreef Zwelgje84 het volgende:
Beetje lullig om ze het wifi netwerk te weigeren.
Maak een gastnetwerk aan voor dat soort mensen. Met de meeste routers is dat tegenwoordig wel mogelijk.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:47 schreef Zwelgje84 het volgende:
[..]
Ja, hetzelfde wifi netwerk. Maar veel hebben die al (ze komen hier vaker, netwerk onthouden) of ze vragen ernaar. Beetje lullig om ze het wifi netwerk te weigeren.
Dat is zeker een idee. En verder, volwassenen worden inderdaad weer kinderen na genoeg borrelsquote:Op donderdag 4 december 2014 17:48 schreef Dimens het volgende:
[..]
Maak een gastnetwerk aan voor dat soort mensen. Met de meeste routers is dat tegenwoordig wel mogelijk.
Of maar gewoon geen Wifi geven als ze er niet mee om kunnen gaan. Wat een stel kinderen zeg.
Dat hoeft niet, ze zetten gewoon de app er op, dan wordt het automatisch gekoppeld aan het Sonos systeem wat zich ook op datzelfde netwerk bevind.quote:Op donderdag 4 december 2014 19:01 schreef Atmoz het volgende:
Je moet bij SONOS toch altijd eerst koppelen met het systeem? (de eerste keer!!)
Dus gewoon zorgen dat ze niet bij de SONOS hardware kunnen zodat ze niet kunnen koppelen.
+quote:Op donderdag 4 december 2014 19:37 schreef Zwelgje84 het volgende:
Dat hoeft niet, ze zetten gewoon de app er op, dan wordt het automatisch gekoppeld aan het Sonos systeem wat zich ook op datzelfde netwerk bevind.
Huh, ben ik dan zo in de warquote:Op donderdag 4 december 2014 19:52 schreef Folkwin het volgende:
Het is niet mogelijk een code erop te zetten. Bezoekers kunnen inderdaad gewoon hun sonos app aan bestaand systeem toevoegen.
Was vroegah, maar denk nu sinds 6 maand+ is het gewoon te koppelen aan een bestaand netwerk.quote:Op donderdag 4 december 2014 20:00 schreef Atmoz het volgende:
[..]
+
[..]
Huh, ben ik dan zo in de war![]()
![]()
![]()
Ik zou zweren dat ik de eerste keer de apparaten moet "koppelen". Meen dat ook hier steeds gedaan te (moeten) hebben...
Nieuwe phone of iPad? ---> eerst koppelen d.m.v. de toetsen op een Brigde, AMP, connect, whatever.
Excuses voor de onjuiste informatie in dat geval!
Ahhhh.... tja, zo vaak koop ik ook geen nieuwe telefoonquote:Op donderdag 4 december 2014 20:36 schreef Folkwin het volgende:
[..]
Was vroegah, maar denk nu sinds 6 maand+ is het gewoon te koppelen aan een bestaand netwerk.
Ik heb hem zojuist met de 5.2 software update ook weer moeten koppelen (iPhone). De controller op de Mac niet trouwens.quote:Op donderdag 4 december 2014 20:38 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ahhhh.... tja, zo vaak koop ik ook geen nieuwe telefoon![]()
Gewoon nog niet gemerkt dus. Tja, het is natuurlijk wel makkelijk dat je niet meer hoeft te koppelen, maar zoals blijkt ook soms vervelend...
Is er sinds dat "vrij" koppelen dan geen optie om het enigszins te beveiligen ofzo?!
Dat klopt, dan stel je je Sonos netwerk in.quote:Op donderdag 4 december 2014 20:42 schreef CaptainCookie het volgende:
Ik heb hier ook Sonos, maar voor de eerste keer koppelen moet je toch echt die knop op een van de apparaten indrukken.
Ah, dan is dat inderdaad veranderd. Eerder moest je bij elke nieuwe controller de controller laten zoeken en dan op een Sonos-apparaat volume omhoog + die andere knop indrukken:quote:Op donderdag 4 december 2014 20:44 schreef Folkwin het volgende:
[..]
Dat klopt, dan stel je je Sonos netwerk in.
Als je Sonos netwerk eenmaal 'up' is kan je de overige controllers gewoon 'aan het bestaande netwerk' toevoegen. Dat geldt dus ook voor vrienden die over de vloer komen en je toegang geeft tot je eigen netwerk.
Precies, dit.quote:Op donderdag 4 december 2014 20:44 schreef Folkwin het volgende:
[..]
Dat klopt, dan stel je je Sonos netwerk in.
Als je Sonos netwerk eenmaal 'up' is kan je de overige controllers gewoon 'aan het bestaande netwerk' toevoegen. Dat geldt dus ook voor vrienden die over de vloer komen en je toegang geeft tot je eigen netwerk.
Ja en nee. Sonos gaat ervan uit dat je eigen netwerk een beveiliging heeft, en zo toevallige voorbijgangers niet je Sonos systeem laat bedienen.quote:Op donderdag 4 december 2014 21:53 schreef Zwelgje84 het volgende:
[..]
Precies, dit.
Gek toch, dat dit zomaar kan?
Ik zal me eens verdiepen in een netwerk voor gasten.
En anders gewoon een accespoint van 20 piek neerzetten voor je gasten. Klaar.quote:Op donderdag 4 december 2014 19:52 schreef Folkwin het volgende:
Het is niet mogelijk een code erop te zetten. Bezoekers kunnen inderdaad gewoon hun sonos app aan bestaand systeem toevoegen.
Thuis heb ik een gastnetwerk. Hiermee voorkom ik dat men ook bij m'n privé bestanden op m'n NAS kan komen (deze is natuurlijk wel met een ww beveiligd, maar toch).
Ik zou even kijken of je een gastnnetwerk kan creëeren met je huidige router. Daarnaast hebben UPC en Ziggo tegenwoordig hotspots. Gaan ze daar lekker gebruik van maken toch.. indien beschikbaar.
Heb je weinig aan als die niet op een gescheiden VLAN zit.quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:05 schreef fathank het volgende:
[..]
En anders gewoon een accespoint van 20 piek neerzetten voor je gasten. Klaar.
Hmm, tijd geleden dat ik met die materie bezig ben geweestquote:Op vrijdag 5 december 2014 15:06 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Heb je weinig aan als die niet op een gescheiden VLAN zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |