Is is ook helemaal niets mis mee. Sommige van de lekkerste bieren komen uit Belgie, maar als je nooit verder komt dan de grote merken uit Belgie mis je toch een hoop andere dingen. Leffe is een prima brouwerij.quote:Op vrijdag 5 december 2014 00:52 schreef Ro-ald het volgende:
[..]
Klopt. Meeste van bier in Nederland vind ik gewoon lekker. Je noemde net Belgisch bier maar Leffe is erg lekker hoor
Ik denk dat ik een keer bier moet drinken met jouquote:Op vrijdag 5 december 2014 00:58 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Is is ook helemaal niets mis mee. Sommige van de lekkerste bieren komen uit Belgie, maar als je nooit verder komt dan de grote merken uit Belgie mis je toch een hoop andere dingen. Leffe is een prima brouwerij.
Qua Belgische bieren ben ik erg fan van Rochefort, met name de 8 en ook de 10, de Westvleteren 12 (moeilijk te krijgen) en de St Bernardus 12 (makkelijker te krijgen, en bijna hetzelfde bier.)
De Belgische brouwerij De Struise is ook awesome. Die experimenteren ook wat meer. Veel Belgen zijn erg traditioneel.
Ja dat is focked op Gquote:Op vrijdag 5 december 2014 00:54 schreef Ro-ald het volgende:
[..]
Wat ik wel echt kut vind dat de bussen niet meer na 20:00 rijden met Oud & Nieuw.
Maar ja kaartje voor feest is goedkoop dus als we bij mij thuis door willen zuipen maakt ook niets uitquote:
Welke omgeving woon je, de betere slijters hebben dit soort bieren gewoon in huis.quote:Op vrijdag 5 december 2014 00:53 schreef Ro-ald het volgende:
[..]
Heb je misschien een paar goede sites waar ik dat kan bestellen?
Iddquote:Op vrijdag 5 december 2014 01:00 schreef Ro-ald het volgende:
[..]
Maar ja kaartje voor feest is goedkoop dus als we bij mij thuis door willen zuipen maakt ook niets uit
Ik woon in Almere (Flevoland) Thanks voor de link.quote:Op vrijdag 5 december 2014 01:01 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Welke omgeving woon je, de betere slijters hebben dit soort bieren gewoon in huis.
Biernavigatie schijnt best oke te zijn, maar heb er zelf niet besteld. Ik haal het of bij een aantal bekende slijters in de buurt of ik importeer het zelf.
Een erg goede IPA is de Punk IPA van Brewdog. Je krijgt een goed idee van de smaak van een IPA, en hij is niet zo aggressief bitter als sommige andere in die stijl. Een goed alternatief is de Vuur en Vlam van De Molen. Een brouwerij uit Bodegraven, die ook zijn eigen website heeft. http://www.demolenbeershop.com/
Als je een keer in Amsterdam bent moet je eens kijken bij de Bierkoning.quote:Op vrijdag 5 december 2014 01:02 schreef Ro-ald het volgende:
[..]
Ik woon in Almere (Flevoland) Thanks voor de link.
Mijn broertje en broer woning in Amsterdam dus ik kom er regelmatig.quote:Op vrijdag 5 december 2014 01:03 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Als je een keer in Amsterdam bent moet je eens kijken bij de Bierkoning.
http://bierkoning.nl/
Ze hebben heel veel, maar wel kijken naar de prijs want ze hebben er naast wat normalere leuke bieren ook een aantal vrij zeldzame bieren tussen staan die wat meer kosten.quote:Op vrijdag 5 december 2014 01:04 schreef Ro-ald het volgende:
[..]
Mijn broertje en broer woning in Amsterdam dus ik kom er regelmatig.
Zag ik net inderdaad al op de site.quote:Op vrijdag 5 december 2014 01:06 schreef DeZwabber het volgende:
En als je er niet op voorbereid bent is een flesje van 15 euro toch wel veel.
Oke wanneer gaan wij een keer bier drinken?quote:Op vrijdag 5 december 2014 01:09 schreef DeZwabber het volgende:
Wat overigens een van mijn favo bierstijlen is, naast superzware stouts die eventueel in whiskyvaten hebben gerijpt, zijn Rauchbieren.
De Duitsers hadden vroeger het Reinheitsgebot, wat betekende dat er niets anders in het bier mocht dan mout, hop en gist, naast wat eisen aan het water dat gebruikt werd. Maar omdat dan veel van je bieren hetzelfde gaan smaken verzonnen een paar figuren uit Beieren dat je mout best kon roken voordat je er bier van maakt.
Het resultaat is bier dat kan smaken naar BBQ, bacon of rookworst, afhankelijk van de soort.
En het is fucking lekker
Ga eerst maar eens wat leuke biertjes proberen. Kijk of je het wat vindt.quote:Op vrijdag 5 december 2014 01:10 schreef Ro-ald het volgende:
[..]
Oke wanneer gaan wij een keer bier drinken?
quote:
Nice.quote:Op vrijdag 5 december 2014 00:28 schreef DeZwabber het volgende:
Dit blijft een van mijn favo nummers van Steven Wilson, is ook wel jazzy.
Vanavond ga je wel luisteren toch?quote:Op vrijdag 5 december 2014 01:30 schreef DrNick het volgende:
Emelisse is op fietsafstand. Eens langs.
Doen. Ze hebben uitstekend bier.quote:Op vrijdag 5 december 2014 01:30 schreef DrNick het volgende:
Emelisse is op fietsafstand. Eens langs.
Klinkt tofquote:Op vrijdag 5 december 2014 01:37 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Doen. Ze hebben uitstekend bier.
Ze hadden ook een IPA waar Earl Grey door heen zat. Geen idee of ze die nog verkopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |