abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 december 2014 @ 11:07:58 #1
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_147242323

quote:
Dragon Age is a high fantasy role-playing video game series created by BioWare. The first game, Dragon Age: Origins, was released in 2009. Dragon Age II, a sequel to Origins, was released in March 2011. Dragon Age: Inquisition is set to be released Fall 2014. The series' fantasy setting has also been used by a variety of other media, including books and tabletop games, and the two main games have been joined by a variety of downloadable content (DLC) add-ons.
Games in de serie:
Dragon Age: Origins
Dragon Age II
Dragon Age: Inquisition

En dan is er natuurlijk nog de Keep. :)
quote:
Dragon Age Keep is a free online application that allows players to tailor decisions made in Dragon Age: Origins and Dragon Age II and import them into a new game of Dragon Age: Inquisition. The Keep can be accessed on a variety of devices (including tablets and smartphones) through an Origin account.

Deze guide is ook beschikbaar in tekstvorm.
Poll: Welk ras ga jij spelen in DA:I?
Qunari
Dwarf
Elf
Human
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: En welke class?
Mage
Warrior
Rogue
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  woensdag 3 december 2014 @ 11:17:43 #2
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_147242520
Hebben jullie, net als ik, last van bepaalde karakters die soms niet laden, (voornamelijk) in Skyhold? Bijvoorbeeld, Varric in de grote hal, Iron Bull in de kroeg en Blackwall in de stal. Dat je binnenkomt en ze niet ziet, vervolgens wegloopt en dan ineens zijn ze 'r toch? Of het omgekeerde, dat als je binnenkomt, je ze ziet staan, je draait het beeld in een andere richting, je spreekt even iemand anders aan en je dan weer in hun richting kijkt en ze dan ineens er niet meer zijn?
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  woensdag 3 december 2014 @ 11:32:50 #3
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_147242902
Nog niet gemerkt, maar om heel eerlijk te zijn zoek ik ze tot nu toe ook niet echt heel vaak op. Als ik in Skyhold ben dat ben ik vooral bezig met zooi verkopen, wapen/armor updaten of creëren, iemand veroordelen en taken uitdelen in de war chamber...tegen de tijd dat ik daar klaar mee ben wil ik eigenlijk altijd weer een gebied in. :D

Geen tijd om te praten...dat doet men maar als ze in de party zitten. ;)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_147243927
quote:
5s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:17 schreef The_Substitute het volgende:
Hebben jullie, net als ik, last van bepaalde karakters die soms niet laden, (voornamelijk) in Skyhold? Bijvoorbeeld, Varric in de grote hal, Iron Bull in de kroeg en Blackwall in de stal. Dat je binnenkomt en ze niet ziet, vervolgens wegloopt en dan ineens zijn ze 'r toch? Of het omgekeerde, dat als je binnenkomt, je ze ziet staan, je draait het beeld in een andere richting, je spreekt even iemand anders aan en je dan weer in hun richting kijkt en ze dan ineens er niet meer zijn?
Nope, wel een keer gehad dat ik met Bull ging praten en toen kwam die cutscene dat cass m slaat met die stok en op de achtergrond stond Cass dr dubbelganger tegen de dummies te slaan :')
pi_147243936
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:32 schreef Semisane het volgende:
Nog niet gemerkt, maar om heel eerlijk te zijn zoek ik ze tot nu toe ook niet echt heel vaak op. Als ik in Skyhold ben dat ben ik vooral bezig met zooi verkopen, wapen/armor updaten of creëren, iemand veroordelen en taken uitdelen in de war chamber...tegen de tijd dat ik daar klaar mee ben wil ik eigenlijk altijd weer een gebied in. :D

Geen tijd om te praten...dat doet men maar als ze in de party zitten. ;)
Zo mis je wel een hoop toffe cutscenes en companion missions.
pi_147244133
Heb wel ooit dat ze heel raar gaan lopen en dat hun benen niet bij het lijf passen
  woensdag 3 december 2014 @ 12:20:29 #7
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_147244198
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:10 schreef Cikx het volgende:

[..]

Zo mis je wel een hoop toffe cutscenes en companion missions.
Ach...er is nog tijd...of anders altijd nog een second playthrough. ;)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_147244528
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:20 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ach...er is nog tijd...of anders altijd nog een second playthrough. ;)
Sommige zaken zijn wel degelijk getimed aan de main quests, ikzelf ga regelmatig een rondje af om te babbelen met iedereen. Neemt zeker tijd in beslag, maar wil weten wat er (onderling) speelt en krijg op die manier ook alle sidemissions mee.
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_147244552
quote:
5s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:17 schreef The_Substitute het volgende:
Hebben jullie, net als ik, last van bepaalde karakters die soms niet laden, (voornamelijk) in Skyhold? Bijvoorbeeld, Varric in de grote hal, Iron Bull in de kroeg en Blackwall in de stal. Dat je binnenkomt en ze niet ziet, vervolgens wegloopt en dan ineens zijn ze 'r toch? Of het omgekeerde, dat als je binnenkomt, je ze ziet staan, je draait het beeld in een andere richting, je spreekt even iemand anders aan en je dan weer in hun richting kijkt en ze dan ineens er niet meer zijn?
Ik heb dat een paar keer gehad met Sera en Cullen.
"Bazinga! Once again you have fallen for one of my classic pranks"
pi_147246171
Ben nog niet eens in de Skyhold :+
  woensdag 3 december 2014 @ 15:31:21 #11
435394 Visserij
Niets beweegt vanzelf
pi_147249350
Mensen, ik zit te denken om dit spel aan te schaffen.

Is het een beetje doable als boon voor zowel de serie en het genre?
pi_147250343
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:31 schreef Visserij het volgende:
Mensen, ik zit te denken om dit spel aan te schaffen.

Is het een beetje doable als boon voor zowel de serie en het genre?
Bedoel je met het genre RPG's of fantasy?
Als je niet weet wat mages ed. zijn wordt al lastig, voor een RPG heeft het een iets hogere instapdrempel dan een Skyrim, maar je moet toch ergens beginnen. :P

De serie heeft een vrij uitgebreide lore, als je je daar in hebt verdiept dan zul je uiteraard ook meer uit het spel halen, maar van de meeste nieuwkomers hoor ik dat het ook prima te volgen is.
pi_147250549
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:31 schreef Visserij het volgende:
Mensen, ik zit te denken om dit spel aan te schaffen.

Is het een beetje doable als boon voor zowel de serie en het genre?
Als je erover moet denken is het misschien handig om eerst deel 1 voor een klein prijsje aan te schaffen.

Ik vind deel 3 trouwens heel tof en lichtjaren beter dan 2, maar hij haalt het voor mij niet bij 1. :P
Conscience do cost.
pi_147253217
Blackwall is baas 14.gif

maar nu moet casandra mijn party uit :(

Solas ingeruild voor die Vivienne en een fire mage van gemaakt. Werd helemaal gek van die ijsblokken van Solas.
  woensdag 3 december 2014 @ 18:12:11 #15
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_147254462
Een van de dingen die me echt tegenstaat, is dat omdat al die gebieden zo groot zijn, het schrijfwerk zo minimaal lijkt. Ik mis sub-plots wat betreft bepaalde groepen vijanden. In plaats van dat je keuzes krijgt, is het puur vechten geblazen. Je bent ook langer bezig met 'vindt 7x dit', of 'markeer 10x dat', dan met praten o.i.d. Die gesprekken die je in-game hebt, voelen ook minder persoonlijk aan dan de gesprekken die je hebt voor de main quests en met je companions.

Bijvoorbeeld bij de Exalted Plains...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat mis ik hier. Dus hoe goed die gebieden er ook uit zien, komt het bij mij neer op, groter is niet perse beter. Liever kleinere gedeeltes met veel interactie en keuzes dan grote gebieden waar het kaal aanvoelt wat betreft interactie.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_147255056
quote:
2s.gif Op woensdag 3 december 2014 18:12 schreef The_Substitute het volgende:
Een van de dingen die me echt tegenstaat, is dat omdat al die gebieden zo groot zijn, het schrijfwerk zo minimaal lijkt. Ik mis sub-plots wat betreft bepaalde groepen vijanden. In plaats van dat je keuzes krijgt, is het puur vechten geblazen. Je bent ook langer bezig met 'vindt 7x dit', of 'markeer 10x dat', dan met praten o.i.d. Die gesprekken die je in-game hebt, voelen ook minder persoonlijk aan dan de gesprekken die je hebt voor de main quests en met je companions.

Bijvoorbeeld bij de Exalted Plains...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat mis ik hier. Dus hoe goed die gebieden er ook uit zien, komt het bij mij neer op, groter is niet perse beter. Liever kleinere gedeeltes met veel interactie en keuzes dan grote gebieden waar het kaal aanvoelt wat betreft interactie.
Dit is inderdaad wat ik echt het meeste mis in vergelijking met Origins, al is de combat nog zo veel beter en de gebieden nog zoveel mooier, die quests waarbij je morele keuzes moet maken zijn imo het belangrijkste. Daarbij komt ook nog dat je niet meer de asshole kan zijn die je in Origins kon zijn. Heb inderdaad het gevoel dat er veel minder te kiezen valt.

Een ander minpunt vind ik dat er weinig variatie in armor zit. Veel items gebruiken dezelfde models en het zou gewoon zoveel toffer zijn geweest als ze nog een reeks van gear hadden toegevoegd. Bij Origins was het bijvoorbeeld erg tof om via puzzels en verborgen quests die set items te verzamelen en zo echt bad ass armor te hebben.
pi_147255173
Even over een quest voor Dorian.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_147255238
quote:
2s.gif Op woensdag 3 december 2014 17:34 schreef Drankster het volgende:

Solas ingeruild voor die Vivienne en een fire mage van gemaakt. Werd helemaal gek van die ijsblokken van Solas.
Ik heb die Dorian fire gemaakt en vond dat eigenlijk veel erger dan frost wat betreft graphics. Het ene moment is er niets aan de hand, het volgende moment zijn mijn ogen belast met de kracht van duizend woestijnzonnen :')
Conscience do cost.
pi_147258054
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 18:36 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik heb die Dorian fire gemaakt en vond dat eigenlijk veel erger dan frost wat betreft graphics. Het ene moment is er niets aan de hand, het volgende moment zijn mijn ogen belast met de kracht van duizend woestijnzonnen :')
Haha, ik merk het ja, nu lightning proberen :P
pi_147263363
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 18:30 schreef Cikx het volgende:

[..]

Een ander minpunt vind ik dat er weinig variatie in armor zit. Veel items gebruiken dezelfde models en het zou gewoon zoveel toffer zijn geweest als ze nog een reeks van gear hadden toegevoegd.
DA2 zeker nooit gespeeld? Daar was het echt rampzalig.
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_147263486
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 22:07 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

DA2 zeker nooit gespeeld? Daar was het echt rampzalig.
Jawel hoor, maar Inquisition is in alle opzichten beter dus heeft het niet zoveel zin om het daarmee te vergelijken. :P
pi_147263833
quote:
2s.gif Op woensdag 3 december 2014 18:12 schreef The_Substitute het volgende:
Een van de dingen die me echt tegenstaat, is dat omdat al die gebieden zo groot zijn, het schrijfwerk zo minimaal lijkt. Ik mis sub-plots wat betreft bepaalde groepen vijanden. In plaats van dat je keuzes krijgt, is het puur vechten geblazen. Je bent ook langer bezig met 'vindt 7x dit', of 'markeer 10x dat', dan met praten o.i.d. Die gesprekken die je in-game hebt, voelen ook minder persoonlijk aan dan de gesprekken die je hebt voor de main quests en met je companions.

Bijvoorbeeld bij de Exalted Plains...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat mis ik hier. Dus hoe goed die gebieden er ook uit zien, komt het bij mij neer op, groter is niet perse beter. Liever kleinere gedeeltes met veel interactie en keuzes dan grote gebieden waar het kaal aanvoelt wat betreft interactie.
Helemaal mee eens.
Ik had gister voor het eerst dat ik het gevoel had dat ik aan het grinden was voor power points. Een naar, world of warcraft achtig gevoel. Origins had ook een overflow van gevechten. Achter elke fucking deur weer een groep, dat stoorde me daar. Maar hier mis je ook nog eens leuke keuzes of interessant / dynamisch verhaal erbij.

En wat ik ook weer heeeeel erg mis zijn de verschillende begin mogelijkheden. Elk begin had een fantastisch verhaal in Origins. Waarom kon dat hier ook niet?..

Ik probeer nu vooral met de main story door te gaan aangezien die wel erg vet is.
pi_147267883
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 18:30 schreef Cikx het volgende:

[..]

Een ander minpunt vind ik dat er weinig variatie in armor zit. Veel items gebruiken dezelfde models en het zou gewoon zoveel toffer zijn geweest als ze nog een reeks van gear hadden toegevoegd. Bij Origins was het bijvoorbeeld erg tof om via puzzels en verborgen quests die set items te verzamelen en zo echt bad ass armor te hebben.
Dit en handschoenen + schoenen gewoon los en niet als vage upgrades van je armor.
pi_147267919
quote:
2s.gif Op donderdag 4 december 2014 00:34 schreef Drankster het volgende:

[..]

Dit en handschoenen + schoenen gewoon los en niet als vage upgrades van je armor.
Zou nog wel tof zijn als het duidelijk was welke upgrades op welk armor kunnen en als niet maar 20% van het aanbod aan armor te upgraden was. :')
  donderdag 4 december 2014 @ 01:48:40 #25
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_147268947
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 18:30 schreef Cikx het volgende:
Dit is inderdaad wat ik echt het meeste mis in vergelijking met Origins, al is de combat nog zo veel beter en de gebieden nog zoveel mooier, die quests waarbij je morele keuzes moet maken zijn imo het belangrijkste. Daarbij komt ook nog dat je niet meer de asshole kan zijn die je in Origins kon zijn. Heb inderdaad het gevoel dat er veel minder te kiezen valt.
Daar kom ik nog wel een keer op terug als ik 'm uitgespeeld heb, maar je kon in de main quest toch op bepaalde momenten wel aardig een klootzak zijn. Bijvoorbeeld bij...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Een ander minpunt vind ik dat er weinig variatie in armor zit. Veel items gebruiken dezelfde models en het zou gewoon zoveel toffer zijn geweest als ze nog een reeks van gear hadden toegevoegd. Bij Origins was het bijvoorbeeld erg tof om via puzzels en verborgen quests die set items te verzamelen en zo echt bad ass armor te hebben.
Bij Origins was het inderdaad wel tof. De Juggernaut-armor bijvoorbeeld, plus de Ring of Ages erbij kopen en je had een tof visueel en qua stats leuke set. Maar dat visuele boeit mij verder weinig. Het gaat mij vooral om de stats en die kun je in Inquisition naar hartenlust aanpassen.

En wat DA2 betreft, die had wel nog sets, maar daar kon je het natuurlijk alleen bij Hawke aanpassen.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')