Games in de serie:quote:Dragon Age is a high fantasy role-playing video game series created by BioWare. The first game, Dragon Age: Origins, was released in 2009. Dragon Age II, a sequel to Origins, was released in March 2011. Dragon Age: Inquisition is set to be released Fall 2014. The series' fantasy setting has also been used by a variety of other media, including books and tabletop games, and the two main games have been joined by a variety of downloadable content (DLC) add-ons.
Poll: Welk ras ga jij spelen in DA:I?quote:Dragon Age Keep is a free online application that allows players to tailor decisions made in Dragon Age: Origins and Dragon Age II and import them into a new game of Dragon Age: Inquisition. The Keep can be accessed on a variety of devices (including tablets and smartphones) through an Origin account.
Deze guide is ook beschikbaar in tekstvorm.
Nope, wel een keer gehad dat ik met Bull ging praten en toen kwam die cutscene dat cass m slaat met die stok en op de achtergrond stond Cass dr dubbelganger tegen de dummies te slaanquote:Op woensdag 3 december 2014 11:17 schreef The_Substitute het volgende:
Hebben jullie, net als ik, last van bepaalde karakters die soms niet laden, (voornamelijk) in Skyhold? Bijvoorbeeld, Varric in de grote hal, Iron Bull in de kroeg en Blackwall in de stal. Dat je binnenkomt en ze niet ziet, vervolgens wegloopt en dan ineens zijn ze 'r toch? Of het omgekeerde, dat als je binnenkomt, je ze ziet staan, je draait het beeld in een andere richting, je spreekt even iemand anders aan en je dan weer in hun richting kijkt en ze dan ineens er niet meer zijn?
Zo mis je wel een hoop toffe cutscenes en companion missions.quote:Op woensdag 3 december 2014 11:32 schreef Semisane het volgende:
Nog niet gemerkt, maar om heel eerlijk te zijn zoek ik ze tot nu toe ook niet echt heel vaak op. Als ik in Skyhold ben dat ben ik vooral bezig met zooi verkopen, wapen/armor updaten of creëren, iemand veroordelen en taken uitdelen in de war chamber...tegen de tijd dat ik daar klaar mee ben wil ik eigenlijk altijd weer een gebied in.
Geen tijd om te praten...dat doet men maar als ze in de party zitten.
Ach...er is nog tijd...of anders altijd nog een second playthrough.quote:Op woensdag 3 december 2014 12:10 schreef Cikx het volgende:
[..]
Zo mis je wel een hoop toffe cutscenes en companion missions.
Sommige zaken zijn wel degelijk getimed aan de main quests, ikzelf ga regelmatig een rondje af om te babbelen met iedereen. Neemt zeker tijd in beslag, maar wil weten wat er (onderling) speelt en krijg op die manier ook alle sidemissions mee.quote:Op woensdag 3 december 2014 12:20 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ach...er is nog tijd...of anders altijd nog een second playthrough.
Ik heb dat een paar keer gehad met Sera en Cullen.quote:Op woensdag 3 december 2014 11:17 schreef The_Substitute het volgende:
Hebben jullie, net als ik, last van bepaalde karakters die soms niet laden, (voornamelijk) in Skyhold? Bijvoorbeeld, Varric in de grote hal, Iron Bull in de kroeg en Blackwall in de stal. Dat je binnenkomt en ze niet ziet, vervolgens wegloopt en dan ineens zijn ze 'r toch? Of het omgekeerde, dat als je binnenkomt, je ze ziet staan, je draait het beeld in een andere richting, je spreekt even iemand anders aan en je dan weer in hun richting kijkt en ze dan ineens er niet meer zijn?
Bedoel je met het genre RPG's of fantasy?quote:Op woensdag 3 december 2014 15:31 schreef Visserij het volgende:
Mensen, ik zit te denken om dit spel aan te schaffen.
Is het een beetje doable als boon voor zowel de serie en het genre?
Als je erover moet denken is het misschien handig om eerst deel 1 voor een klein prijsje aan te schaffen.quote:Op woensdag 3 december 2014 15:31 schreef Visserij het volgende:
Mensen, ik zit te denken om dit spel aan te schaffen.
Is het een beetje doable als boon voor zowel de serie en het genre?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat mis ik hier. Dus hoe goed die gebieden er ook uit zien, komt het bij mij neer op, groter is niet perse beter. Liever kleinere gedeeltes met veel interactie en keuzes dan grote gebieden waar het kaal aanvoelt wat betreft interactie.'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
quote:Op woensdag 3 december 2014 18:12 schreef The_Substitute het volgende:
Een van de dingen die me echt tegenstaat, is dat omdat al die gebieden zo groot zijn, het schrijfwerk zo minimaal lijkt. Ik mis sub-plots wat betreft bepaalde groepen vijanden. In plaats van dat je keuzes krijgt, is het puur vechten geblazen. Je bent ook langer bezig met 'vindt 7x dit', of 'markeer 10x dat', dan met praten o.i.d. Die gesprekken die je in-game hebt, voelen ook minder persoonlijk aan dan de gesprekken die je hebt voor de main quests en met je companions.
Bijvoorbeeld bij de Exalted Plains...Dit is inderdaad wat ik echt het meeste mis in vergelijking met Origins, al is de combat nog zo veel beter en de gebieden nog zoveel mooier, die quests waarbij je morele keuzes moet maken zijn imo het belangrijkste. Daarbij komt ook nog dat je niet meer de asshole kan zijn die je in Origins kon zijn. Heb inderdaad het gevoel dat er veel minder te kiezen valt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat mis ik hier. Dus hoe goed die gebieden er ook uit zien, komt het bij mij neer op, groter is niet perse beter. Liever kleinere gedeeltes met veel interactie en keuzes dan grote gebieden waar het kaal aanvoelt wat betreft interactie.
Een ander minpunt vind ik dat er weinig variatie in armor zit. Veel items gebruiken dezelfde models en het zou gewoon zoveel toffer zijn geweest als ze nog een reeks van gear hadden toegevoegd. Bij Origins was het bijvoorbeeld erg tof om via puzzels en verborgen quests die set items te verzamelen en zo echt bad ass armor te hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
Ik heb die Dorian fire gemaakt en vond dat eigenlijk veel erger dan frost wat betreft graphics. Het ene moment is er niets aan de hand, het volgende moment zijn mijn ogen belast met de kracht van duizend woestijnzonnenquote:Op woensdag 3 december 2014 17:34 schreef Drankster het volgende:
Solas ingeruild voor die Vivienne en een fire mage van gemaakt. Werd helemaal gek van die ijsblokken van Solas.
Haha, ik merk het ja, nu lightning proberenquote:Op woensdag 3 december 2014 18:36 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik heb die Dorian fire gemaakt en vond dat eigenlijk veel erger dan frost wat betreft graphics. Het ene moment is er niets aan de hand, het volgende moment zijn mijn ogen belast met de kracht van duizend woestijnzonnen
DA2 zeker nooit gespeeld? Daar was het echt rampzalig.quote:Op woensdag 3 december 2014 18:30 schreef Cikx het volgende:
[..]
Een ander minpunt vind ik dat er weinig variatie in armor zit. Veel items gebruiken dezelfde models en het zou gewoon zoveel toffer zijn geweest als ze nog een reeks van gear hadden toegevoegd.
Jawel hoor, maar Inquisition is in alle opzichten beter dus heeft het niet zoveel zin om het daarmee te vergelijken.quote:Op woensdag 3 december 2014 22:07 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
DA2 zeker nooit gespeeld? Daar was het echt rampzalig.
quote:Op woensdag 3 december 2014 18:12 schreef The_Substitute het volgende:
Een van de dingen die me echt tegenstaat, is dat omdat al die gebieden zo groot zijn, het schrijfwerk zo minimaal lijkt. Ik mis sub-plots wat betreft bepaalde groepen vijanden. In plaats van dat je keuzes krijgt, is het puur vechten geblazen. Je bent ook langer bezig met 'vindt 7x dit', of 'markeer 10x dat', dan met praten o.i.d. Die gesprekken die je in-game hebt, voelen ook minder persoonlijk aan dan de gesprekken die je hebt voor de main quests en met je companions.
Bijvoorbeeld bij de Exalted Plains...Helemaal mee eens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat mis ik hier. Dus hoe goed die gebieden er ook uit zien, komt het bij mij neer op, groter is niet perse beter. Liever kleinere gedeeltes met veel interactie en keuzes dan grote gebieden waar het kaal aanvoelt wat betreft interactie.
Ik had gister voor het eerst dat ik het gevoel had dat ik aan het grinden was voor power points. Een naar, world of warcraft achtig gevoel. Origins had ook een overflow van gevechten. Achter elke fucking deur weer een groep, dat stoorde me daar. Maar hier mis je ook nog eens leuke keuzes of interessant / dynamisch verhaal erbij.
En wat ik ook weer heeeeel erg mis zijn de verschillende begin mogelijkheden. Elk begin had een fantastisch verhaal in Origins. Waarom kon dat hier ook niet?..
Ik probeer nu vooral met de main story door te gaan aangezien die wel erg vet is.
Dit en handschoenen + schoenen gewoon los en niet als vage upgrades van je armor.quote:Op woensdag 3 december 2014 18:30 schreef Cikx het volgende:
[..]
Een ander minpunt vind ik dat er weinig variatie in armor zit. Veel items gebruiken dezelfde models en het zou gewoon zoveel toffer zijn geweest als ze nog een reeks van gear hadden toegevoegd. Bij Origins was het bijvoorbeeld erg tof om via puzzels en verborgen quests die set items te verzamelen en zo echt bad ass armor te hebben.
Zou nog wel tof zijn als het duidelijk was welke upgrades op welk armor kunnen en als niet maar 20% van het aanbod aan armor te upgraden was.quote:Op donderdag 4 december 2014 00:34 schreef Drankster het volgende:
[..]
Dit en handschoenen + schoenen gewoon los en niet als vage upgrades van je armor.
Daar kom ik nog wel een keer op terug als ik 'm uitgespeeld heb, maar je kon in de main quest toch op bepaalde momenten wel aardig een klootzak zijn. Bijvoorbeeld bij...quote:Op woensdag 3 december 2014 18:30 schreef Cikx het volgende:
Dit is inderdaad wat ik echt het meeste mis in vergelijking met Origins, al is de combat nog zo veel beter en de gebieden nog zoveel mooier, die quests waarbij je morele keuzes moet maken zijn imo het belangrijkste. Daarbij komt ook nog dat je niet meer de asshole kan zijn die je in Origins kon zijn. Heb inderdaad het gevoel dat er veel minder te kiezen valt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij Origins was het inderdaad wel tof. De Juggernaut-armor bijvoorbeeld, plus de Ring of Ages erbij kopen en je had een tof visueel en qua stats leuke set. Maar dat visuele boeit mij verder weinig. Het gaat mij vooral om de stats en die kun je in Inquisition naar hartenlust aanpassen.quote:Een ander minpunt vind ik dat er weinig variatie in armor zit. Veel items gebruiken dezelfde models en het zou gewoon zoveel toffer zijn geweest als ze nog een reeks van gear hadden toegevoegd. Bij Origins was het bijvoorbeeld erg tof om via puzzels en verborgen quests die set items te verzamelen en zo echt bad ass armor te hebben.
En wat DA2 betreft, die had wel nog sets, maar daar kon je het natuurlijk alleen bij Hawke aanpassen.'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |