Soms typ ik wat te snelquote:
nope, dat doet YT...quote:Op dinsdag 2 december 2014 15:17 schreef KolonelBroodje het volgende:
Met geluid aan kijken zegt hij, wat een herrie
Ik heb zelf de GoPro Hero black 3+
Ik zie ook in jou filmpje dat het niet echt scherp is. Ik heb daar zelf ook last van. Als ik een filmpje gewoon op mijn computer afspeel in Dvix, VLC Mediaplayer etc. dan is het filmpje super scherp. Maar zodra ik het op youtube zet (ook al upload ik het in 1080p) dan heb je gewoon best wel korrelig beeld, met name als de camera veel beweegt. En ik zie in jou filmpje precies hetzelfde.
Doe ik iets fout dan?
De filmpjes die het kanaal GoPro zelf bijvoorbeeld upload zijn wel echt haarscherp. Of kan zoiets alleen als je filmpjes veel worden bekeken?quote:Op dinsdag 2 december 2014 15:22 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
nope, dat doet YT...
Geloof dat pinbike en vimeo daar geen of in ieder geval minder last van hebben.
Maar dat is weer niet zo bekend als YT
Heb wel eens ergens gelezen dat GoPro precies weet wat YT doet met het renderen van de video's, dat ze bepaalde waarden zo instellen dat het er haarscherp online staat.quote:Op dinsdag 2 december 2014 15:26 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
De filmpjes die het kanaal GoPro zelf bijvoorbeeld upload zijn wel echt haarscherp. Of kan zoiets alleen als je filmpjes veel worden bekeken?
Ik zie het inderdaad Vimeo lijkt al een stuk beter. In vervolg upload ik het daar wel. Niet dat ik veel filmpjes maak.quote:Op dinsdag 2 december 2014 15:30 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
edit.. net ff 2 filmpjes gekeken, vimeo komt het beeld beter over..
(niet mijn filmpje)
Ja, dat lijkt mij dus ookquote:Op donderdag 4 december 2014 11:46 schreef nietzman het volgende:
Een softwarematige stabilizer gaat op dat soort shots natuurlijk totaal over z'n nek.
Geen idee, ik heb daar geen verstand van verder. Maar ik ben het in m'n research de afgelopen dagen meerdere malen tegengekomen als tip. Schieten in 2.7K, en achteraf met een stabilizer aan de gang die nog een mooi shot op 1080p weet uit te poepen.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:46 schreef nietzman het volgende:
Een softwarematige stabilizer gaat op dat soort shots natuurlijk totaal over z'n nek.
Ik schiet -niet met een gopro trouwens- meestal op 4K en dat geeft je in een 1080p productie ook lekkere ruimte voor stabilisatie. Het kan je shot vaak redden hoor, maar bij dat soort rappe bewegingen op de fiets door een bos ga je alleen maar een gigantisch gewarped beeld krijgen. Misschien dat je het voor een paar frames nog kunt gebruiken, maar verder denk ik dat 'ie heel hard over z'n nek gaat.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:42 schreef fathank het volgende:
Geen idee, ik heb daar geen verstand van verder. Maar ik ben het in m'n research de afgelopen dagen meerdere malen tegengekomen als tip. Schieten in 2.7K, en achteraf met een stabilizer aan de gang die nog een mooi shot op 1080p weet uit te poepen.
Op je gopro sowieso altijd alles in protune schieten. Die hogere bitrate geeft je veel meer voordelen in post dan die 2.5K. (Al doe je natuurlijk beide.)quote:Maar voor de rest hou ik me ook aanbebovelen voor tips.
Ik heb geen GoPro. Heb zelf gister een Sony HDR AV100 besteld. Met ingebouwde beeldstabilisatiequote:Op donderdag 4 december 2014 14:02 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik schiet -niet met een gopro trouwens- meestal op 4K en dat geeft je in een 1080p productie ook lekkere ruimte voor stabilisatie. Het kan je shot vaak redden hoor, maar bij dat soort rappe bewegingen op de fiets door een bos ga je alleen maar een gigantisch gewarped beeld krijgen. Misschien dat je het voor een paar frames nog kunt gebruiken, maar verder denk ik dat 'ie heel hard over z'n nek gaat.
[..]
Op je gopro sowieso altijd alles in protune schieten. Die hogere bitrate geeft je veel meer voordelen in post dan die 2.5K. (Al doe je natuurlijk beide.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |