quote:
Op dinsdag 2 december 2014 12:32 schreef CoolGuy het volgende:[..]
Ja, ze vraagt zich af wat ze moet doen, alsof dat geen retorische vraag is? Daarom was mijn eerste reactie ook dat het geen rocket science is om te bedenken wat voor opties ze heeft.
Of ze gaat op deze manier door, of ze gaat niet op deze manier door. Andere mogelijkheden zijn er niet. En als ze niet op deze manier door gaat dan betekent dat dus dat ze of die ander afkapt, of open kaart speelt naar haar vriend. Beiden doet ze niet, maar ondertussen gaat ze wel verder op het ingeslagen pad, oftewel, ze gaat op 'deze manier' door.
Mensen zijn niet zo naiëf, daarom zeg ik ook dat ze heus wel weet wat ze moet veranderen, maar in beide gevallen levert haar dat 'gezeik' op (of haar vriend vindt het niet leuk, of ze heeft geen contact meer met die andere gast, en dat wil ze eigenlijk ook niet).
Of je gaat op deze manier door, of niet zijn inderdaad de enige mogelijkheden. Net zoals bij al die andere dingen in het leven, dus dan is het nooit ok om om advies te vragen? Ik snap TS goed, heb zelf een soortgelijke situatie meegemaakt en ook ik kwam er pas achter dat ik misschien wel meer voor de persoon voelde toen zijn situatie veranderde. Je ziet een directe collega 40 uur per week, dat is net zoveel als je je vriend ziet, zo niet meer, dus zo raar is het niet dat dit soort situaties ontstaan. M.i. betekent het ook niet direct dat er iets mis is in je relatie, alleen ik denk wel dat je een keuze moet maken, want van zo doorgaan word je uiteindelijk niet gelukkiger. En ja, zo'n keuze is een gok, want je kan ook met lege handen komen te staan. Iedereen doet hier wel zo belerend, maar niemand vind het leuk om niks over te houden, maar als je het toegeeft wordt je kop eraf gehakt.
In elk geval lijkt het contact met die gast opbreken niet mogelijk aangezien het een collega is. Ik denk dat TS gewoon goed moet nadenken wat ze met haar relatie wil. Wil je ervoor gaan of niet? Puur voor jezelf zeg ik, twijfel niet te lang, daar word je niet gelukkig van en alleen jij kunt jezelf gelukkig maken, niet je vriend of die collega. Je moet dan ook geen dingen doen of laten voor één van hen. De gevolgen voor die twee zijn van secundair belang en ze zullen hun eigen manier moeten vinden van omgaan met jouw besluit.