abonnement Unibet Coolblue
pi_147240994
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 09:49 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ik zit nu bij zorg en zekerheid. Ik maak eigenlijk nooit zorgkosten en als ik toevallig een keertje gebruik wil maken van mijn zorgverzekering, dan valt het altijd onder eigen risico. Ik kom ook nooit boven mijn eigen risico. Ik heb dus besloten om maximaal eigen risico te nemen, en alleen basisverzekering. Bij zorg en zekerheid kom ik dan uit op afgerond 67 euro uit. Dit is inclusief studentenkorting(10% volgens mij). Als ik via independer kijk is het goedkoopste alternatief maar 1 euro goedkoper, namelijk 66 euro. Dan heeft het weinig nut om over te stappen.

Weten jullie goedkopere alternatieven?
naar anderzorg (66) en dan via de sociale shop afsluiten zodat je nog 40 euro krijgt.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_147248582
Interessant. Dus volgen.
  woensdag 3 december 2014 @ 15:25:45 #63
401956 _Dido_
Remember me!
pi_147249180
Ook maar even Independer ingevuld en er kwam Bewuzt uit met mijn wensen. Nu ken ik Bewuzt helemaal niet, dus vandaar mijn vraag: zijn hier mensen die afgelopen jaar bewust hadden en is het wat? (of is het nieuw?)

Ik zit nu bij AnderZorg + Jong en ik heb de volgende wensen: fysio 9 behandelingen en tandarts voor de meestvoorkomende behandelingen (max. 250 euro, ben bereid om zelf bij te betalen). Bij AnderZorg betaal ik hier komend jaar 108 voor bij het wettelijke ER, bij Bewuzt 'slechts' 98.

Iemand nog suggesties? :)
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  woensdag 3 december 2014 @ 15:45:36 #64
401956 _Dido_
Remember me!
pi_147249801
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 10:38 schreef Black-Death het volgende:

En ik gooi volgend jaar de tandartsverzekering eruit. Wel deze maand nog even een controle + foto's laten maken ;). Dan midden in het jaar 2015 een controle voor 20 tientjes en ik bespaar flink wat geld.

Oh ja? :P Ik overweeg ook voor zo'n constructie te gaan. Ben vandaag naar de tandarts geweest (voor het eerst sinds maart vorig jaar). Geen gaatjes en op de foto's was ook niks geks te zien. Moet nog wel even naar de mondhygiënist in januari, maar verder hoef ik pas in juli weer (en dan maar hopen dat er niks geks gebeurt, maar goed, dat houd je toch).
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_147249944
Klopt het dat Ditzo de goedkoopste polis aanbied met vrije zorgkeuze? Zo'n 90 euro?

Is dat restitutie of natura?

Iemand ervaring?
  woensdag 3 december 2014 @ 16:18:25 #66
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_147250880
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 december 2014 22:25 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dit moet je altijd zelf checken, want dat gaat geregeld mis. Zit 'm vaak in de koppeling naar VeCoZo, het systeem waar alle zorgverzekerden in vermeld staan (en waar blijkbaar tegenwoordig ook een koppeling naar DigiD in zit).
Heb zelf net even telefonisch bij VGZ opgezegd, voor de zekerheid.
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
pi_147252052
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:50 schreef Webschip het volgende:
Klopt het dat Ditzo de goedkoopste polis aanbied met vrije zorgkeuze? Zo'n 90 euro?

Is dat restitutie of natura?

Iemand ervaring?
Op dit moment is volgens mij inderdaad Ditzo de goedkoopste vrije keus, zit je op ¤ 89,95, daarna komt Kiemer met premie van ¤ 90,95. Beide zijn restitutiepolissen.
Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting more awesome.
pi_147252378
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 16:54 schreef CountingStars het volgende:

[..]

Op dit moment is volgens mij inderdaad Ditzo de goedkoopste vrije keus, zit je op ¤ 89,95, daarna komt Kiemer met premie van ¤ 90,95. Beide zijn restitutiepolissen.
Dat is scherp!

Vrije zorgkeuze is belangrijk.

Wat ik me afvraag is: moet je ten alle tijde geld voorschieten bij een restitutiepolis als je zorg afneemt? Ik moet er niet aan denken dat je een ziekenhuisopname of operatie even moet voorschieten... :X
  woensdag 3 december 2014 @ 17:09:14 #69
401956 _Dido_
Remember me!
pi_147252458
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 17:05 schreef Webschip het volgende:

[..]

Dat is scherp!

Vrije zorgkeuze is belangrijk.

Wat ik me afvraag is: moet je ten alle tijde geld voorschieten bij een restitutiepolis als je zorg afneemt? Ik moet er niet aan denken dat je een ziekenhuisopname of operatie even moet voorschieten... :X
Laat maar :P
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_147252499
Edit: post is ge-edit.
pi_147254018
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 17:05 schreef Webschip het volgende:

[..]

Dat is scherp!

Vrije zorgkeuze is belangrijk.

Wat ik me afvraag is: moet je ten alle tijde geld voorschieten bij een restitutiepolis als je zorg afneemt? Ik moet er niet aan denken dat je een ziekenhuisopname of operatie even moet voorschieten... :X
Nee, als je naar een gecontracteerde zorgverlener gaat, gaat het gewoon rechtstreeks. Alleen als je naar een niet gecontracteerde zorgverlener gaat krijg je een nota zelf van de zorgverlener, Kiemer betaald wel binnen 10 dagen uit dus als je de nota meteen opstuurt hoef je het vaak niet zelf voor te schieten :)

Kiemer heeft overigens met alle ziekenhuizen in NL een contract dus jouw voorbeeld zal dan ook niet gebeuren, of dit ook voor Ditzo geldt weet ik zo niet.
Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting more awesome.
pi_147254059
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 18:00 schreef CountingStars het volgende:

[..]

Nee, als je naar een gecontracteerde zorgverlener gaat, gaat het gewoon rechtstreeks. Alleen als je naar een niet gecontracteerde zorgverlener gaat krijg je een nota zelf van de zorgverlener, Kiemer betaald wel binnen 10 dagen uit dus als je de nota meteen opstuurt hoef je het vaak niet zelf voor te schieten :)

Kiemer heeft overigens met alle ziekenhuizen in NL een contract dus jouw voorbeeld zal dan ook niet gebeuren, of dit ook voor Ditzo geldt weet ik zo niet.
Dank!

Is Kiemer een nieuwe ofzo? ik had nog nooit van gehoord!

Jouw ervaringen met hen? :)
pi_147254161
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 18:01 schreef Webschip het volgende:

[..]

Dank!

Is Kiemer een nieuwe ofzo? ik had nog nooit van gehoord!

Jouw ervaringen met hen? :)
Kiemer is er sinds 2011, erg tevreden, staat ook op nummer 1 met de klantenservice ergens dit jaar.

Met Ditzo heb ik overigens geen ervaringen verder
Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting more awesome.
pi_147254370
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 18:03 schreef CountingStars het volgende:

[..]

Kiemer is er sinds 2011, erg tevreden, staat ook op nummer 1 met de klantenservice ergens dit jaar.

Met Ditzo heb ik overigens geen ervaringen verder
Kiemer was tot 2015 gericht op gezinnen met kinderen, nu zijn ze prijsvechter voor restitutie verzekering geworden, hun aanvullende pakketen zijn nu ook compleet veranderd/uitgekleed.
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
pi_147257028
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:45 schreef _Dido_ het volgende:
Moet nog wel even naar de mondhygiënist in januari,
Waarom moet je langs de mondhygiëniste als er niks aan de hand is?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 3 december 2014 @ 21:01:35 #76
401956 _Dido_
Remember me!
pi_147260631
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 19:29 schreef rene90 het volgende:

[..]

Waarom moet je langs de mondhygiëniste als er niks aan de hand is?
tandsteen weghalen :P niet netjes gestokerd ;) niets nieuws onder de zon!
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_147260785
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 21:01 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

tandsteen weghalen :P niet netjes gestokerd ;) niets nieuws onder de zon!
Kan de tandarts dat niet meteen doen bij een controle?
sig verwijderd door FA
  woensdag 3 december 2014 @ 21:06:39 #78
401956 _Dido_
Remember me!
pi_147260849
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 21:05 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Kan de tandarts dat niet meteen doen bij een controle?
blijkbaar niet. Ik had ook meteen een afspraak met de mondhygiënist moeten plannen voor vandaag, want dit is standaard bij mij.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_147260921
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 21:05 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Kan de tandarts dat niet meteen doen bij een controle?
Doet die van mij ook gelijk, maar op deze manier kunnen ze natuurlijk dubbel cashen. Eerst langs de tandarts voor een controle, vervolgens nog een afspraak bij een mondhygiëniste.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_147261059
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 21:08 schreef rene90 het volgende:

[..]

Doet die van mij ook gelijk, maar op deze manier kunnen ze natuurlijk dubbel cashen. Eerst langs de tandarts voor een controle, vervolgens nog een afspraak bij een mondhygiëniste.
Toevallig een keten of grote praktijk met mondhygiënist in huis?
pi_147261671
Onlangs is er nog een nieuwe vergelijkingssite begonnen: poliswijzer.nl. Lijkt in ieder geval een redelijk compleet beeld te geven. Van dezelfde dude die op zijn 13e met een telefonie vergelijkingssite kwam.
pi_147271145
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 21:11 schreef keko het volgende:

[..]

Toevallig een keten of grote praktijk met mondhygiënist in huis?
zou kunnen, maar ik kreeg gewoon 1 rekening met maar 1 consult erop.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  donderdag 4 december 2014 @ 13:26:55 #83
401956 _Dido_
Remember me!
pi_147276962
Ik neig nu naar Bewuzt. Even afwachten nog of ik er een tandverzekering bij neem (even bij m'n tandarts geïnformeerd naar de verwachte kosten van de behandeling bij de mondhygiënist). Dan zou ik 10 euro goedkoper uit zijn dan als ik bij AnderZorg blijf. En zonder tandverzekering 18 euro goedkoper.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_147279216
Als ik naar Ditzo of Kiemer wil overstappen, hoe kan ik dat zo slim mogelijk doen, zodat ik ook een welkomskado krijg?

Bijvoorbeeld een Ipad. 8-)
pi_147279389
VGZ icm United consumers .....ipad air 2 kado??? ipv 10% korting?????????????

Serieus? :{

Iemand?
pi_147279496
quote:
11s.gif Op donderdag 4 december 2014 14:53 schreef Webschip het volgende:
VGZ icm United consumers .....ipad air 2 kado??? ipv 10% korting?????????????

Serieus? :{

Iemand?
Je moet wel 2 jaar blijven, moet je ook maar willen....

En het wordt wat complexer:
quote:
Apple iPad Air 16 GB Wi-Fi t.w.v. ¤ 499,00
Dit kado kunt u kiezen wanneer u met 2 of meer volwassenen op een polis staat. U ruilt uw korting over 2015 in voor de Apple iPad Air. In 2016 wordt er nog een restbedrag verrekend tot het totaal van ¤ 499,-. Naar verwachting zal dit gelijk staan aan de korting van 2016 voor 2 volwassenen.

Voor de overige volwassenen ontvangt u de korting van 2015 gewoon in uw kortingstegoed.

2 personen: per persoon 24 maanden korting inruilen (één jaar + restbedrag of + 12 maanden)
pi_147280339
We fear that which we cannot see
pi_147280722
Toch maar overgestapt, omdat ik volgend jaar wel wat tandartskosten verwacht.
Nu een premie van totaal ¤85,60 met een eigen risico van ¤675, tandartsverzekering van ¤13,98 en aanvullende shit van ¤3,16 bij Zilveren Kruis.

Toch mooi dat ik via m'n werkgever nog ¤12,50 korting hebben kunnen krijgen *G*
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_147285111
Omdat mijn inkomen dit jaar laag was heb ik eens gekeken naar IZA Cura en ik moet zeggen dat deze verzekering voor armelui mij eigenlijk een beetje 'fishy' lijkt. Zo zeggen ze dat je maar 50 euro eigen risico betaald maar je betaalt het gewoon alvast in termijnen in de premie en je krijgt niks terug als je geen gebruik maakt van zorg. Ook is de premie erg hoog. Het lijkt er wat mij betreft op dat het de zoveelste belazering van de zwakste burgers is.

Nu blijven zilveren kruis, IZZ en DSW over.
- IZZ is duur maar de werkgever levert een bijdrage via het salaris en ik krijg korting. Ook lijkt de buikwandcorrectie die ik wil daar tenminste een misschien. Tandarts en fysio zijn er redelijk goed verzekerd maar ik moet wel achterhalen hoeveel mijn werkgever betaalt anders zijn ze gewoon te duur.
- Zilveren kruis is voor mij aantrekkelijk vanwege de kortingen die mijn werkgever bied maar de buikwandcorrectie lijkt daar gewoon een dikke vette NEE. Wel een goede tandarts en fysio vergoeding en gewoon de beste wat brillen betreft ( al kan ik dat ook zelf betalen)
- DSW krijg ik geen korting maar ik vind het wel interessant waar zij voor staan. Ook heb ik het gevoel dat ik daar de meeste kans maak op die buikwandcorrectie. Hun tandarts vergoedingen zijn ook prima voor de prijs en als ik bij moet betalen voor de fysio is dat ook geen ramp.

Dit jaar is het super moeilijk vorige jaren koos ik gewoon de goedkoopste. Wat raden jullie mij aan?
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_147301288
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 21:34 schreef CountingStars het volgende:

[..]

Hangt af van de declaratie van het ziekenhuis. Ziekenhuizen declareren in DBC. Eerste loopt max 3 maanden en daarna steeds max een jaar. Zodra ze de declaratie sluiten valt het geheel in het eigen risico wanneer deze is geopend. Indien er dus nu recent een nieuwe DBC is geopend door het ziekenhuis van een jaar, vallen de nacontroles in 2015 in het eigen risico van 2014. Kun je beste in ziekenhuis navragen hoe en wat qua decl :)

En ja, verwijzing van wie maakt niet uit. Eerste 20 of voor eigen rekening of uit een AV en vanaf 21e uit BV met aanspraak eigen risico
Allright. Thanks. Vanmiddag het ziekenhuis gelijk maar bellen. Gelukkig heeft ze net te horen gekregen dat ze volgende week geopereerd moet worden en dan het revalidatie traject in gaat. Komt wel goed dus.

Ik ga hoogstwaarschijnlijk overstappen naar anderzorg met m'n verzekering. Er staat me iets bij dat je 40 euro korting kan krijgen als je het via iemand anders regelt oid. Weet iemand daar meer van of kan ik iemand er mee blij maken?
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')