abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 december 2014 @ 14:03:35 #26
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_147182684
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, want als jij in pak em beet in Suriname in het ziekenhuis zou liggen en op jouw naambordje zou “kaaskop” of “bleekscheet” staan zou jij je natuurlijk helemaal niet onheus bejegend voelen. Laat staan dat je je niet serieus genomen voelt of wellicht er zelfs aan zou gaan twijfelen of jij wel de beste zorg hebt.
Zal ik je wat vertellen, dat hele bordje zal mij echt een rotzorg zijn, laat ze maar 'kaaskop' of 'bleekscheet' opschrijven, lekker belangrijk.

Beetje apart dat je trouwens uitgerekend mij quote.
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 1 december 2014 @ 14:06:14 #27
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_147182770
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Je hele OP had je je kunnen besparen door gewoon toe te geven dat het ziekenhuis een enorme blunder heeft begaan die niet alleen ontzettend dom, knullig en amateuristisch is maar ook nog eens bijzonder gevoelig ligt helemaal na de ophef van de laatste weken. Dat de oom geen partij is, of het kindje licht of donker getint is doet allemaal niet ter zake. Het is een ontzettend amateuristische blunder waar alleen maar nederig excuses bij past.
Oh boehoe. Sinterklaas is in het land en als leukigheid (hoe flauw het ook wel niet is) hebben ze als namen 'Zwarte Piet' en 'Sinterklaas' ingevoerd. Als mensen niet van die zulke lange tenen zouden hebben zag de wereld er nu veel beter uit.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  maandag 1 december 2014 @ 14:10:32 #28
432923 NuckChorris
Chuck Norris is over 9000!!!
pi_147182896
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ze hadden ook kunnen testen met “patient A” en “patient B”. testen met namen als “zwarte Piet” “Adolf Hitler” of “Jozef Stalin” is niet erg professioneel omdat je kan verwachten dat iemand er aanstoot aan neemt. En dat is dus ook gebeurd. En dan ook nog eens bij een donkere baby.

Dat is gewoon onnoemelijk dom van het ziekenhuis.
Zwarte Piet vergelijken met Hitler en Stalin. :')
When Chuck Norris reads the dictionary....silly person, he doesn't read it, He CORRECTS it.
pi_147182955
Die Fred is echt zo'n typische oorlogshitser.
"Dit onschuldige kind staat voor de rest van zijn leven bekend als de zwartepietenbaby'. Dit zijn geen grappen meer."
"De verklaringen van de partijen komen totaal niet overeen. Ik signaleer dat in het ziekenhuis op de werkvloer gediscrimineerd wordt."

Dude, doe gewoon even fucking normaal. :')
Voor het leven getekend. Geloof je het zelf... Een soort self-fulfilling profecy. Als de ouders/oom jarenlang gaan benadrukken dat het naamplaatje "zwarte piet" vermeld zal dat inderdaad wel zo uitkomen. En anders helemaal niet...
En er gelijk ook weer discriminatie achter zoeken... Naja, mensen die dat roepen neem ik al jaren niet meer serieus. Ook omdat woorden zoals discriminatie en racisme hevige inflatie heeft opgelopen dat zelfs sinterklaasvierders racistisch zijn.

Bron

Die oom is ook zo'n figuur
"Of het ziekenhuis contact heeft opgenomen met de ouders van het kindje, weet Hamza niet. 'Maar in elk geval niet met mij.'
En maar verbaasd zijn dat hij als oom niet geïnformeerd wordt. Wat denk je zelf? Ben je ouder of voogd? Nee, dus ze hoeven ook niet te informeren. Zou een mooie boel worden wanneer de gehele aanhang geïnformeerd dient te worden...

Bron
pi_147183438
Janken janken janken dat kunnen we goed in dit land. Toch om je te schamen
Radar.
  maandag 1 december 2014 @ 14:32:19 #31
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_147183609
Dit zal wel aflopen als een uitgekwatte kaars.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_147183730
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Je hele OP had je je kunnen besparen door gewoon toe te geven dat het ziekenhuis een enorme blunder heeft begaan die niet alleen ontzettend dom, knullig en amateuristisch is maar ook nog eens bijzonder gevoelig ligt helemaal na de ophef van de laatste weken. Dat de oom geen partij is, of het kindje licht of donker getint is doet allemaal niet ter zake. Het is een ontzettend amateuristische blunder waar alleen maar nederig excuses bij past.
Zoals je zelf al schrijft, is het een blunder. Een blunder is wat anders dan een moedwillige poging tot discriminatie. Verder heeft het ziekenhuis zich in verbinding gesteld met de ouders én ze hebben een verklaring online geplaatst waarin ze spijt betuigen over de gang van zaken.
  Moderator maandag 1 december 2014 @ 14:38:05 #33
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_147183820
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, want als jij in pak em beet in Suriname in het ziekenhuis zou liggen en op jouw naambordje zou “kaaskop” of “bleekscheet” staan zou jij je natuurlijk helemaal niet onheus bejegend voelen. Laat staan dat je je niet serieus genomen voelt of wellicht er zelfs aan zou gaan twijfelen of jij wel de beste zorg hebt.
Jij doet net voorkomen alsof die termen bewust gekozen zijn vanwege de persoon die in de kamer ligt. In het ziekenhuis werd getest met de woorden Sinterklaas en Zwarte Piet. Achteraf dom, maar achteraf is het makkelijk praten.

Jouw voorbeeld gaat uit van twee identieke termen, die ook nog eens heel bewust aan een blanke persoon worden gekoppeld. Je geeft dus doelbewust een foute voorstelling van zaken, zoals je dat één post eerder ook al deed door stug over een "donkere baby" te spreken. Misschien kun je als journalist aan de slag bij het AD.
pi_147183989
Ik vind het hele zwarte piet gedoe wat overdreven van de anti-pieten. Er waren niet veel mensen die donkere mensen met zwarte piet pesten, en volgens mij geen hond die sinterklaas op een racistische manier viert (om donkere mensen belachelijk te maken): het zijn gewoon mythische figuren.

MAAR WELKE MONGOOL ZET IN EEN ZIEKENHUIS BIJ EEN, BLIJKBAAR ZIEK/GEWOND DONKER KIND "zwarte piet"?

Als je zulke dingen doet dan:
1) geef je de antipieten dus steeds meer munitie en gelijk
2) heb je totaaaaal geen respect voor het kind of zijn/haar familie
3) ben je niet professioneel. Je werkt in een fucking ziekenhuis. Grappen maak je in de kantine of na werk.

Echt dieptriest en de laatste tijd verbaas ik me ook hoe weinig inlevingsvermogen veel Nederlanders hier hebben. Hier veel mensen die het eigenlijk wel ok vinden, en degene die hier actie op onderneemt "een zeikerd" vinden.

Uberhaupt de vele reacties op internet waarin mensen van niet-Nederlandse afkomst op ongelofelijk racistische manier worden uitgescholden.

Op Geenstijl dat filmpje dat door haar vader wordt uitgescholden: "jij bent de reden dat mensen buitenlanders haten, jij bent nog geen stront onder een schoen" etc En in de comments vind 2/3 het misschien 'iets te hard' maar verder wel prima. WTF?

Ik ben trots op Nederland, kritisch op de multiculturele samenleving, maar wat glijden we toch hard af. Dat tolerante labeltje kunnen we rustig wegleggen want dat is gewoon weg.

Ook datgene waar Nederland beroemd om was: het progressieve denken, grote kunstenaars, grote denkers (Spinoza, Erasmus).... het is allemaal opgedroogd. Iedereen werkt voor zijn eigen succes, is nog te beroerd om een zieke buurman wat lekkers te brengen. De politiek kloot visieloos aan, studenten (vroeger de vooruitstrevende kracht) zijn als kikkers die in warm water aan het opkoken zijn.
pi_147184095
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:02 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Natuurlijk is het een blunder van het ziekenhuis.
Echter, het is in principe een zaak tussen het ziekenhuis en de ouders. Het ziekenhuis mag zich naar de ouders toe inderdaad extreem nederig verantwoorden voor deze blunder; hun kind vecht voor zijn leven en dan krijg je zoiets op je bord. Wat er daarna met die informatie gebeurt, dat is imho toch echt aan de ouders om te bepalen, niet aan mensen die buiten deze zaak staan.
maar het staat een ieder vrij aangifte te doen. Lat moet er geoordeeld worden of er iets mee gedaan wordt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 01-12-2014 15:33:22 ]
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 1 december 2014 @ 14:53:11 #37
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_147184250
Je zou haast racistisch worden van al die kneuzen die continue de racismekaart trekken :N
pi_147184261
Het flauwe is dat je als blanke man zelf de racismekaart niet goed kunt spelen. Dat opzichzelf is natuurlijk ook een vorm van racisme tegen de blanke man.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_147184981
quote:
4s.gif Op maandag 1 december 2014 14:53 schreef nightsleeper het volgende:
Het flauwe is dat je als blanke man zelf de racismekaart niet goed kunt spelen. Dat opzichzelf is natuurlijk ook een vorm van racisme tegen de blanke man.
Blame history
LIJST 11 BAZENPARTIJ AKA IK LUL JE DER UIT
pi_147185128
Op zijn facebook stond er anders wel iets anders
pi_147185456
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:06 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Oh boehoe. Sinterklaas is in het land en als leukigheid (hoe flauw het ook wel niet is) hebben ze als namen 'Zwarte Piet' en 'Sinterklaas' ingevoerd. Als mensen niet van die zulke lange tenen zouden hebben zag de wereld er nu veel beter uit.
leukigheden halt het personeel maar boten het zicht van de patiënt uit. Het is gewoon onprofessioneel.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_147185467
quote:
10s.gif Op maandag 1 december 2014 14:03 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Zal ik je wat vertellen, dat hele bordje zal mij echt een rotzorg zijn, laat ze maar 'kaaskop' of 'bleekscheet' opschrijven, lekker belangrijk.

Beetje apart dat je trouwens uitgerekend mij quote.
Wat is daar apart aan?
  maandag 1 december 2014 @ 15:31:53 #43
343196 RingBewoner
pi_147185504
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 15:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat is daar apart aan?
Omdat er voor mij ook al een stuk of 5 boe-roepers waren.
pi_147185528
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 14:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

maar
Maar wat? :? Ik snap je reactie niet, sorry.
pi_147185531
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zoals je zelf al schrijft, is het een blunder. Een blunder is wat anders dan een moedwillige poging tot discriminatie. Verder heeft het ziekenhuis zich in verbinding gesteld met de ouders én ze hebben een verklaring online geplaatst waarin ze spijt betuigen over de gang van zaken.
en zo hoort het ook. Ik verwacht alleen nog maatregelen tegen de verantwoordelijke persoon. Niet omdat het discriminatie is maar omdat er zeer knullig en onprofessioneel is gehandeld.
pi_147185574
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 15:32 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Maar wat? :? Ik snap je reactie niet, sorry.
ik was iets te enthousiast met op verzenden klikken.
pi_147185580
quote:
10s.gif Op maandag 1 december 2014 15:31 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Omdat er voor mij ook al een stuk of 5 boe-roepers waren.
ik moet toch iemand quoten
pi_147185608
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:45 schreef Poolbal het volgende:
Ik vind het hele zwarte piet gedoe wat overdreven van de anti-pieten. Er waren niet veel mensen die donkere mensen met zwarte piet pesten, en volgens mij geen hond die sinterklaas op een racistische manier viert (om donkere mensen belachelijk te maken): het zijn gewoon mythische figuren.

MAAR WELKE MONGOOL ZET IN EEN ZIEKENHUIS BIJ EEN, BLIJKBAAR ZIEK/GEWOND DONKER KIND "zwarte piet"?

Als je zulke dingen doet dan:
1) geef je de antipieten dus steeds meer munitie en gelijk
2) heb je totaaaaal geen respect voor het kind of zijn/haar familie
3) ben je niet professioneel. Je werkt in een fucking ziekenhuis. Grappen maak je in de kantine of na werk.

Echt dieptriest en de laatste tijd verbaas ik me ook hoe weinig inlevingsvermogen veel Nederlanders hier hebben. Hier veel mensen die het eigenlijk wel ok vinden, en degene die hier actie op onderneemt "een zeikerd" vinden.

Uberhaupt de vele reacties op internet waarin mensen van niet-Nederlandse afkomst op ongelofelijk racistische manier worden uitgescholden.

Op Geenstijl dat filmpje dat door haar vader wordt uitgescholden: "jij bent de reden dat mensen buitenlanders haten, jij bent nog geen stront onder een schoen" etc En in de comments vind 2/3 het misschien 'iets te hard' maar verder wel prima. WTF?

Ik ben trots op Nederland, kritisch op de multiculturele samenleving, maar wat glijden we toch hard af. Dat tolerante labeltje kunnen we rustig wegleggen want dat is gewoon weg.

Ook datgene waar Nederland beroemd om was: het progressieve denken, grote kunstenaars, grote denkers (Spinoza, Erasmus).... het is allemaal opgedroogd. Iedereen werkt voor zijn eigen succes, is nog te beroerd om een zieke buurman wat lekkers te brengen. De politiek kloot visieloos aan, studenten (vroeger de vooruitstrevende kracht) zijn als kikkers die in warm water aan het opkoken zijn.
exact.
  maandag 1 december 2014 @ 15:36:00 #49
343196 RingBewoner
pi_147185646
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 15:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

ik moet toch iemand quoten
Van wie moet dat dan?
pi_147185683
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Jij doet net voorkomen alsof die termen bewust gekozen zijn vanwege de persoon die in de kamer ligt. In het ziekenhuis werd getest met de woorden Sinterklaas en Zwarte Piet. Achteraf dom, maar achteraf is het makkelijk praten.

Jouw voorbeeld gaat uit van twee identieke termen, die ook nog eens heel bewust aan een blanke persoon worden gekoppeld. Je geeft dus doelbewust een foute voorstelling van zaken, zoals je dat één post eerder ook al deed door stug over een "donkere baby" te spreken. Misschien kun je als journalist aan de slag bij het AD.
of die term wel of niet bewust gekozen is weten weer op dit moment niet. Het ziekenhuis zegt van niet dat is zeker geen feit. Day doet ook niet terzake.het is zet onprofessioneel. Ik snap niet waar de behoefte vandaan komt om zet onprofessioneel gedrag te verdedigen. Bij ieder normaal bedrijf vlieg je er uit na je klanten zo te schofferen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')