Ja klopt. Zoals in de OP verteld laat ik die kies dan ook verwijderen.quote:Op maandag 1 december 2014 12:59 schreef Robuust-koekje het volgende:
Het is vast wel mogelijk. Maar als hij een kies scheef duwt is het dan niet verstandiger om de verstandskies te laten verwijderen?
In principe kunnen ze mijn tandvlees niet meer opensnijden als ik ze onder en boven heb, want dan komen ze tegen elkaar aan. Dan zou ik er geen last meer van hebben. Bij mijn vader beschadigde de scherpe kantjes van de kiezen elkaar echter waarna de kiezen gedeeltelijk afbraken. Ik weet niet of dit normaal is. Mijn vader had volgensmij erg zwakke verstandskiezen, maar hij weet het niet meer zeker.quote:Op maandag 1 december 2014 12:59 schreef Robuust-koekje het volgende:
Afvlakken van de verstandskies lijkt mij ingewikkelder en een beetje onnodig aangezien hij er net zo makkelijk uit kan
Klopt, alleen hou ik ze liever zolang ik er geen last van hebquote:Op maandag 1 december 2014 13:06 schreef danny081 het volgende:
Volgens mij halen ze vertsandskiezen er liever uit.
Gebeurt maar heel soms (1 a 2x in de maand) en als de onderste volledig door is, is er geen tandvlees meer om open te snijden. Dan raken ze elkaar.quote:Op maandag 1 december 2014 13:08 schreef Lienekien het volgende:
Als je je tandvlees ermee opensnijdt, dan heb je er toch last van?
Nou ik heb ze dus heell laat laten verwijderen. Toen ik 30 was pas. Ook nooit last van gehad. Maar nu drie jaar later gaat alles een beetje scheef staan daardoor, wat als gevolg heeft dat ik 2 jaar lang een beugel moet. En omdat ik boven de achtien ben wordt dat niet meer vergoed en een beugel kost dus ¤1500 per half jaar, in mijn geval. Dat betekent dat ik effe ¤6000 opzij kan leggen. Dus ik vraag me af wat verstandigere is.quote:Op maandag 1 december 2014 13:07 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Klopt, alleen hou ik ze liever zolang ik er geen last van heb(Of zolang ze geen andere kiezen beschadigen)
Dus ze gingen pas scheef staan, nadat je ze al jaren had?quote:Op maandag 1 december 2014 13:28 schreef danny081 het volgende:
Nou ik heb ze dus heell laat laten verwijderen. Toen ik 30 was pas. Ook nooit last van gehad. Maar nu drie jaar later gaat alles een beetje scheef staan daardoor, wat als gevolg heeft dat ik 2 jaar lang een beugel moet. En omdat ik boven de achtien ben wordt dat niet meer vergoed en een beugel kost dus ¤1500 per half jaar, in mijn geval. Dat betekent dat ik effe ¤6000 opzij kan leggen. Dus ik vraag me af wat verstandigere is.
De meeste mensen in mijn omgeving krijgen ze vlak achter elkaar/bijna tegelijk. Jij hebt dat ook niet zo te zien. Vond het al zo gek. Bovenste heb ik al twee jaar, de derde pas een jaar en de vierde is er nog niet (als hij al komt).quote:Op maandag 1 december 2014 13:22 schreef Deetch het volgende:
Woensdag laat ik mijn tweede verstandskies verwijderen, ben je ook maar van alle mogelijke latere toestanden af. De andere twee zitten nog netjes verstopt.
Volgens de uitkeg van de tandarts krijgen andere tanden en kiezen meer ruimte als er kiezen worden getrokken, daardoor gaan ze scheef grooien. Het kan ook andersom, dat tanden scheef gaan groeien omdat ze geen ruimte hebben. Het gebeurt niet veel maar in mijn geval dus wel. Mede ook doordat ik er zo lang mee gewacht heb. Heb altijd een andere tandarts gehad die het niet nodig vond ze te trekken. Ik ben geentandarst dus ik neem aan wat me verteld wordt door zo iemand.quote:Op maandag 1 december 2014 13:31 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Dus ze gingen pas scheef staan, nadat je ze al jaren had?
de onderste twee waren na 6 jaar nog steds niet helemaal doorgebroken en begonnen ook tegen mijn andere kiezen aan te drukken. Toen heb ik de knoop maar doorgehakt.quote:Op maandag 1 december 2014 13:32 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
De meeste mensen in mijn omgeving krijgen ze vlak achter elkaar/bijna tegelijk. Jij hebt dat ook niet zo te zien. Vond het al zo gek. Bovenste heb ik al twee jaar, de derde pas een jaar en de vierde is er nog niet (als hij al komt).
Ik kan ook nog hopen dat de scherpe punten vanzelf vlakker worden na een aantal jaar, dit omdat de kiezen elkaar raken tijdens het eten. Ik denk dat dit ook met normale kiezen is gebeurd, die zullen ook wel ooit scherper geweest zijn.quote:Op maandag 1 december 2014 13:56 schreef Deetch het volgende:
Ik weet niet of je kiezen vlak kunt laten slijpen, volgens mij raak je dan je glazuur toch kwijt en gaan ze sowieso rotten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |