abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147179464
Ik ben de zoveelste die geen flauw benul heeft wat te kiezen, dus open ik een adviestopic.

Per jaar sloop ik 2 goedkope staafmixers (hema/braun), de tweede van dit jaar begint bij elk gebruik te stinken dus haalt waarschijnlijk het nieuwe jaar ook niet.

Regelmatig pureer ik soepen en smoothies met het ding, daarnaast maak ik o.a. hummus en hak ik groenten fijn. Ook wil ik graag iets waarmee ik makkelijk en snel plakjes en julienne snijd, en heb ik een hekel aan afwassen.

Hoe dan ook heb ik een nieuwe, solide staafmixer nodig. Eventueel kan ik een modelletje nemen waar zo'n mengkom met hakker e.d. bij zit (bijvoorbeeld Kenwood Kmix). Ook kan ik een simpele, doch solide staafmixer nemen en daarnaast een klein model foodprocessor. Wat is beter/verstandiger?

En omdat ik ook graag snel iets wil snijden zonder een hele keukenmachine te moeten opbouwen wil ik ook graag een mandoline, welke biedt veel voor weinig geld?

Graag hoor ik ervaringen met verschillende apparaten en dan voornamelijk met betrekking tot de duurzaamheid.

Het budget is een beetje afhankelijk van de kwaliteit en duurzaamheid die er te koop is, maar de ¤200,- wil ik eigenlijk niet overstijgen.
pi_147179516
Kan je voor smoothies niet beter een blender gebruiken?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_147179570
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 12:15 schreef DroogDok het volgende:
Kan je voor smoothies niet beter een blender gebruiken?
Dan moet ik die kan elke keer schoonmaken. Ik vind het handiger om de maatbeker waar ik het in maak in de koelkast te zetten en na gebruik in de vaatwasmachine.
  maandag 1 december 2014 @ 12:18:09 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_147179597
Ik zou een staafmixer, een blender en een mandoline kopen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_147179605
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 12:17 schreef opium het volgende:

[..]

Dan moet ik die kan elke keer schoonmaken. Ik vind het handiger om de maatbeker waar ik het in maak in de koelkast te zetten en na gebruik in de vaatwasmachine.
Of je nou de beker van je blender schoonmaakt of je staafmixer maakt ook niet zoveel uit toch?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_147179686
Smoothies maken we met een goedkope en wat kleinere Kenwood food processor. Ik heb een foto gezocht, maar kan hem niet vinden. Was geloof ik maar 80 euro, en zit een blender bij. Voor een staafmixer zou ik gewoon een iets duurder model van een euro of 50 kopen, daar kan je prima mee doen.

En smoothies gewoon in de blender ja, veel eenvoudiger.

Mandoline heb ik zelf niet, ook nog niet echt nodig gehad. De keukenmachine staat bij mij altijd op het aanrecht, dus dat scheelt wel. Alleen even mesje er in en klaar. Dus je kunt kijken of je hem permanent in de keuken kunt laten staan :)
  maandag 1 december 2014 @ 12:22:32 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_147179722
Ik vraag me trouwens af hoe je de staafmixer gebruikt, dat je die zo vaak moet vervangen.

Overigens gebruik ik de blender het vaakst. En voor dingen snijden heb ik gewoon een goed mes.
  maandag 1 december 2014 @ 12:31:20 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_147179979
quote:
14s.gif Op maandag 1 december 2014 12:18 schreef Lienekien het volgende:
Dat dus.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_147180342
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 12:22 schreef Lienekien het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe je de staafmixer gebruikt, dat je die zo vaak moet vervangen.

Overigens gebruik ik de blender het vaakst. En voor dingen snijden heb ik gewoon een goed mes.
De meeste staafmixers gaan defect door gebruik van het bijgeleverde molentje bij het maken van dingen als hummus, filet americain etc.
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 12:21 schreef Mystikvm het volgende:
Smoothies maken we met een goedkope en wat kleinere Kenwood food processor. Ik heb een foto gezocht, maar kan hem niet vinden. Was geloof ik maar 80 euro, en zit een blender bij. Voor een staafmixer zou ik gewoon een iets duurder model van een euro of 50 kopen, daar kan je prima mee doen.

En smoothies gewoon in de blender ja, veel eenvoudiger.

Mandoline heb ik zelf niet, ook nog niet echt nodig gehad. De keukenmachine staat bij mij altijd op het aanrecht, dus dat scheelt wel. Alleen even mesje er in en klaar. Dus je kunt kijken of je hem permanent in de keuken kunt laten staan :)
Als ik de productervaringen met de kleine kenwood foodprocessors lees, kom ik vrij veel mensen tegen die delen van het plastic mechanisme kapotgedraaid hebben. Heb jij een serie met metalen overbrenging kunnen vinden?
pi_147180550
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 12:41 schreef opium het volgende:

[..]

Als ik de productervaringen met de kleine kenwood foodprocessors lees, kom ik vrij veel mensen tegen die delen van het plastic mechanisme kapotgedraaid hebben. Heb jij een serie met metalen overbrenging kunnen vinden?
Nope, die van mij zijn ook van plastic. Hij wordt al meer dan een jaar gebruikt en vooralsnog geen klachten. Voor die prijs had ik ook geen topkwaliteit verwacht, maar ik kon en wilde er niet veel meer geld aan uitgeven. Daarnaast heb ik een tweepersoonshuishouden, duurdere modellen komen ook vaak met veel grotere bakken en blenders. Dat heb ik gewoon niet nodig.

Voor mij is het belangrijkst dat hij altijd goed en regelmatig snijdt, en daar voldoet hij ruimschoots aan. Hiervoor had ik een goedkope merkloze, en die sneed heel onregelmatig. Ik zal eens kijken of die van mij veel slijtage vertoont.
  maandag 1 december 2014 @ 12:52:51 #11
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_147180648
quote:
14s.gif Op maandag 1 december 2014 12:18 schreef Lienekien het volgende:
Dit dus.

Kan zelf de blender van Magimix wel aanraden. Geweldig ding ^O^.
  maandag 1 december 2014 @ 12:55:39 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_147180708
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 12:41 schreef opium het volgende:

[..]

De meeste staafmixers gaan defect door gebruik van het bijgeleverde molentje bij het maken van dingen als hummus, filet americain etc.

[..]
Dan zou ik toch denken dat je de staafmixer overvraagt.
pi_147181928
Ik zou voor een keukenmachine gaan met verschillende opzetstukken.
Dan kun je blenden, mixen, fijn snijden, hakken en alles in één.

Een Bosch Keukenmachine MUM48A1 bijvoorbeeld.
Kost je 120 euro en daar kun je praktisch alles mee.
pi_147184978
Voor mijn gevoel gaan de staafmixers met gefreesde circulatiesleuven het langst mee omdat die veel regelmatiger belast worden. Ook ik sloop met enige regelmaat een staafmixer maar dat komt vooral omdat ik die dingen veelvuldig gebruik en de levensduur van die apparaten erg beperkt is.
pi_147187981
Koop alles van kitchenaid.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_147189397
Ik heb een stalen braun, die kun je aardig mishandelen.

Het molentje gebruik ik zelden, daarvoor heb ik een echte keukenmachine
Whatever...
pi_147190453
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 16:44 schreef habitue het volgende:
Wel even sparen eerst!
pi_147191604
Ik gebruik alleen mijn staafmixer. Minste afwas en pureert perfect. Even sparen en een Bamix kopen, die gaan zo 20 jaar mee.
pi_147212764
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 17:17 schreef Spanky78 het volgende:
Ik heb een stalen braun, die kun je aardig mishandelen.

Het molentje gebruik ik zelden, daarvoor heb ik een echte keukenmachine
Watvoor echte keukenmachine heb je dan?
quote:
14s.gif Op maandag 1 december 2014 18:15 schreef PaigeSix het volgende:
Ik gebruik alleen mijn staafmixer. Minste afwas en pureert perfect. Even sparen en een Bamix kopen, die gaan zo 20 jaar mee.
Bamix passeert inderdaad regelmatig de revue, maar de meningen zijn wisselend. Heb je zelf ervaring met een bamix en kun je die vergelijken met andere staafmixers?
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 15:15 schreef happinessfordogs het volgende:
Voor mijn gevoel gaan de staafmixers met gefreesde circulatiesleuven het langst mee omdat die veel regelmatiger belast worden. Ook ik sloop met enige regelmaat een staafmixer maar dat komt vooral omdat ik die dingen veelvuldig gebruik en de levensduur van die apparaten erg beperkt is.
Welke heeft het bij jou het langst volgehouden dan?
pi_147214633
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 11:09 schreef opium het volgende:
Welke heeft het bij jou het langst volgehouden dan?
Een oud model van Braun (met volledig stalen mixstaaf). Uiteindelijk heeft die het begeven omdat het lager op was. Nu heb ik een nieuw model van Braun en alhoewel het apparaat werkt, erger ik mij groen en geel aan de met plaatstaal beplakte afwerking en het zeer onveilige schroefmechanisme. Zo schiet met enige regelmaat de roerstaaf los tijdens het mixen.
pi_147214891
Ik heb zelf al jaren een Bamix ja, gekocht nadat ik een Krups en een Braun om zeep had geholpen binnen een jaar of 5. Mijn ouders hebben na 25 jaar hun eerste Bamix vervangen omdat hij stuk ging dus ik ben ermee opgegroeid. Ik heb er een poederschijf bij die ik vaak gebruik voor suiker, kruiden etc. en een snijgeval dat ik zelden gebruik omdat ik hem te klein vind. Ooit kreeg ik een blender kado maaar die heb ik weggeven omdat ik geen behoefte heb aan extra afwas, dus die stond alleen stof te vergaren.
pi_147214980
Oh en ik heb ipv een mandoline een Moulinex fresh expres om even snel rauwkost enzo te maken, gekozen omdat hij doet wat hij moet doen en erg klein, dus makkelijk op te bergen, is.
pi_147215136
Kan een Bamix van 200 W met gemak ijsblokjes verpulveren? De meeste staafmixers in het goedkopere assortiment hebben namelijk een stuk meer vermogen.
pi_147215253
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 12:54 schreef happinessfordogs het volgende:
Kan een Bamix van 200 W met gemak ijsblokjes verpulveren? De meeste staafmixers in het goedkopere assortiment hebben namelijk een stuk meer vermogen.
Dat heb ik nooit geprobeerd dus ik weet het niet.
pi_147216404
Ik heb een kenwood keukenmachine, een kleintje, maar doet het prima. Wilde eigenlijk een kitchenaid, maar staat zo vaak niets te doen op mijn aanrecht... beetje zonde
Whatever...
  dinsdag 2 december 2014 @ 14:01:00 #26
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_147217152
Snap niet hoe je een staafmixer van Braun molt, die van mij is 5 jaar oud en loopt als een zonnetje, mijn vorige ging 17 jaar mee en was alleen maar kaduuk omdat het plastic gaar was, motor nog prima
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 2 december 2014 @ 14:04:25 #27
45206 Pietverdriet
pi_147217235
Heb trouwens een keukenrobot en een standmixer van Kitchenaid, beide bevallen me erg goed. Kocht deze mandoline in de aanbieding

en die gebruik ik voor kwammersloeg en sjips. Snel en gemakkelijk
pi_147218098
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Snap niet hoe je een staafmixer van Braun molt, die van mij is 5 jaar oud en loopt als een zonnetje, mijn vorige ging 17 jaar mee en was alleen maar kaduuk omdat het plastic gaar was, motor nog prima
Door hem dagelijks te gebruiken gaan er vanzelf onderdelen kapot. Uiteindelijk worden al die dingen ontworpen voor een levensduur van max. 25 uur ofzo.
  dinsdag 2 december 2014 @ 14:41:50 #29
45206 Pietverdriet
pi_147218246
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 12:54 schreef happinessfordogs het volgende:
Het gaat niet om Watt maar om Koppel. Watt is als PK, Mhz/Ghz of MegaPixel, das voor de marketing.
pi_147239817
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 13:35 schreef Spanky78 het volgende:
Ik heb een kenwood keukenmachine, een kleintje, maar doet het prima. Wilde eigenlijk een kitchenaid, maar staat zo vaak niets te doen op mijn aanrecht... beetje zonde
Ik ga een FPM270 van kenwood bestellen, deze:

Met de huidige actie krijg ik er gratis een kenwood staafmixer bij *O* ,mocht die weer binnen no-time kapot zijn dan koop ik wel een kitchenaid met 8 jaar garantie. Die mandoline scoor ik nog wel een keer in de aanbieding.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is makkelijker dan je denkt, vlees of bevroren vruchten malen en je hebt zo de motor defect. Bij de laatste is overigens het plastic gesmolten, daar waar je de staaf vastklikt.
pi_147240187
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 16:44 schreef habitue het volgende:
Waarom?
pi_147240240
Gewoon alles kopen van Princess, top kwaliteit ^O^
pi_147243095
Ik heb zelf ooit een goedkope magic bullet, dan ander merk want goedkoper, gekocht.
Dit is zeer handig voor smoothies, sauzen, slagroom kloppen en zelfs meel maken of koffie maken.
Ik gebruik dit apparaat zeer regelmatig.
Voordeel is dat er maar 1 beker en 1 mes in de afwas zit en deze niet lastig te reinigen zijn. Je pakt het apparaat, of 1 van de andere bekers dan ook makkelijker om iets te bereiden.
Voor zoiets als soepen hang ik wel een staafmixer in de pan, daarvoor is die bullet niet handig of je moet alles vantevoren fijn maken.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_147243889
...
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_147243913
Wat is een mandoline eigenlijk?
  woensdag 3 december 2014 @ 12:21:53 #36
45206 Pietverdriet
pi_147244232
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:08 schreef drakin het volgende:
...
Prof Keuken

Thuisgebruik
pi_147244335
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Prof Keuken
[ afbeelding ]
Thuisgebruik
[ afbeelding ]
Een soort rasp/kaasschaafding eigenlijk dus. Kende alleen het gelijknamige muziekinstrument.
  woensdag 3 december 2014 @ 12:47:01 #38
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_147244877
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  woensdag 3 december 2014 @ 13:16:44 #39
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_147245592
Vraagje: Ik wil ook een staafmixer aanschaffen. Heb je daarbij nog een speciale (hoge) beker nodig ivm spatten enzo?
  woensdag 3 december 2014 @ 13:26:51 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_147245884
quote:
5s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:16 schreef kibo het volgende:
Vraagje: Ik wil ook een staafmixer aanschaffen. Heb je daarbij nog een speciale (hoge) beker nodig ivm spatten enzo?
Dat ligt eraan waar je de staafmixer voor wil gebruiken. Meestal zit die erbij, maar ik gebruik hem amper.
pi_147256942
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:25 schreef drakin het volgende:

[..]

Een soort rasp/kaasschaafding eigenlijk dus. Kende alleen het gelijknamige muziekinstrument.
je kunt er plakjes komkommer mee snijden bv. een rasp komt aardig in de buurt voor thuisgebruik:
pi_147257277
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 09:25 schreef opium het volgende:

[..]

Ik ga een FPM270 van kenwood bestellen, deze:
[ afbeelding ]
Met de huidige actie krijg ik er gratis een kenwood staafmixer bij *O* ,mocht die weer binnen no-time kapot zijn dan koop ik wel een kitchenaid met 8 jaar garantie. Die mandoline scoor ik nog wel een keer in de aanbieding.

[..]

Het is makkelijker dan je denkt, vlees of bevroren vruchten malen en je hebt zo de motor defect. Bij de laatste is overigens het plastic gesmolten, daar waar je de staaf vastklikt.
Ik heb er zoeen. Op een kwijtgeraakt dopje na prima ding.

Enneh ik maak met mijn braun gewoon yoghurtijs met yoghurt en bevroren rood fruit. Niets aan de hand. Al vele tientallen keren niet.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')