Dan moet ik die kan elke keer schoonmaken. Ik vind het handiger om de maatbeker waar ik het in maak in de koelkast te zetten en na gebruik in de vaatwasmachine.quote:Op maandag 1 december 2014 12:15 schreef DroogDok het volgende:
Kan je voor smoothies niet beter een blender gebruiken?
Of je nou de beker van je blender schoonmaakt of je staafmixer maakt ook niet zoveel uit toch?quote:Op maandag 1 december 2014 12:17 schreef opium het volgende:
[..]
Dan moet ik die kan elke keer schoonmaken. Ik vind het handiger om de maatbeker waar ik het in maak in de koelkast te zetten en na gebruik in de vaatwasmachine.
Dat dus.quote:Op maandag 1 december 2014 12:18 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou een staafmixer, een blender en een mandoline kopen.
De meeste staafmixers gaan defect door gebruik van het bijgeleverde molentje bij het maken van dingen als hummus, filet americain etc.quote:Op maandag 1 december 2014 12:22 schreef Lienekien het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe je de staafmixer gebruikt, dat je die zo vaak moet vervangen.
Overigens gebruik ik de blender het vaakst. En voor dingen snijden heb ik gewoon een goed mes.
Als ik de productervaringen met de kleine kenwood foodprocessors lees, kom ik vrij veel mensen tegen die delen van het plastic mechanisme kapotgedraaid hebben. Heb jij een serie met metalen overbrenging kunnen vinden?quote:Op maandag 1 december 2014 12:21 schreef Mystikvm het volgende:
Smoothies maken we met een goedkope en wat kleinere Kenwood food processor. Ik heb een foto gezocht, maar kan hem niet vinden. Was geloof ik maar 80 euro, en zit een blender bij. Voor een staafmixer zou ik gewoon een iets duurder model van een euro of 50 kopen, daar kan je prima mee doen.
En smoothies gewoon in de blender ja, veel eenvoudiger.
Mandoline heb ik zelf niet, ook nog niet echt nodig gehad. De keukenmachine staat bij mij altijd op het aanrecht, dus dat scheelt wel. Alleen even mesje er in en klaar. Dus je kunt kijken of je hem permanent in de keuken kunt laten staan
Nope, die van mij zijn ook van plastic. Hij wordt al meer dan een jaar gebruikt en vooralsnog geen klachten. Voor die prijs had ik ook geen topkwaliteit verwacht, maar ik kon en wilde er niet veel meer geld aan uitgeven. Daarnaast heb ik een tweepersoonshuishouden, duurdere modellen komen ook vaak met veel grotere bakken en blenders. Dat heb ik gewoon niet nodig.quote:Op maandag 1 december 2014 12:41 schreef opium het volgende:
[..]
Als ik de productervaringen met de kleine kenwood foodprocessors lees, kom ik vrij veel mensen tegen die delen van het plastic mechanisme kapotgedraaid hebben. Heb jij een serie met metalen overbrenging kunnen vinden?
Dit dus.quote:Op maandag 1 december 2014 12:18 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou een staafmixer, een blender en een mandoline kopen.
Dan zou ik toch denken dat je de staafmixer overvraagt.quote:Op maandag 1 december 2014 12:41 schreef opium het volgende:
[..]
De meeste staafmixers gaan defect door gebruik van het bijgeleverde molentje bij het maken van dingen als hummus, filet americain etc.
[..]
Watvoor echte keukenmachine heb je dan?quote:Op maandag 1 december 2014 17:17 schreef Spanky78 het volgende:
Ik heb een stalen braun, die kun je aardig mishandelen.
Het molentje gebruik ik zelden, daarvoor heb ik een echte keukenmachine
Bamix passeert inderdaad regelmatig de revue, maar de meningen zijn wisselend. Heb je zelf ervaring met een bamix en kun je die vergelijken met andere staafmixers?quote:Op maandag 1 december 2014 18:15 schreef PaigeSix het volgende:
Ik gebruik alleen mijn staafmixer. Minste afwas en pureert perfect. Even sparen en een Bamix kopen, die gaan zo 20 jaar mee.
Welke heeft het bij jou het langst volgehouden dan?quote:Op maandag 1 december 2014 15:15 schreef happinessfordogs het volgende:
Voor mijn gevoel gaan de staafmixers met gefreesde circulatiesleuven het langst mee omdat die veel regelmatiger belast worden. Ook ik sloop met enige regelmaat een staafmixer maar dat komt vooral omdat ik die dingen veelvuldig gebruik en de levensduur van die apparaten erg beperkt is.
Een oud model van Braun (met volledig stalen mixstaaf). Uiteindelijk heeft die het begeven omdat het lager op was. Nu heb ik een nieuw model van Braun en alhoewel het apparaat werkt, erger ik mij groen en geel aan de met plaatstaal beplakte afwerking en het zeer onveilige schroefmechanisme. Zo schiet met enige regelmaat de roerstaaf los tijdens het mixen.quote:Op dinsdag 2 december 2014 11:09 schreef opium het volgende:
Welke heeft het bij jou het langst volgehouden dan?
Dat heb ik nooit geprobeerd dus ik weet het niet.quote:Op dinsdag 2 december 2014 12:54 schreef happinessfordogs het volgende:
Kan een Bamix van 200 W met gemak ijsblokjes verpulveren? De meeste staafmixers in het goedkopere assortiment hebben namelijk een stuk meer vermogen.
Door hem dagelijks te gebruiken gaan er vanzelf onderdelen kapot. Uiteindelijk worden al die dingen ontworpen voor een levensduur van max. 25 uur ofzo.quote:Op dinsdag 2 december 2014 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Snap niet hoe je een staafmixer van Braun molt, die van mij is 5 jaar oud en loopt als een zonnetje, mijn vorige ging 17 jaar mee en was alleen maar kaduuk omdat het plastic gaar was, motor nog prima
Het gaat niet om Watt maar om Koppel. Watt is als PK, Mhz/Ghz of MegaPixel, das voor de marketing.quote:Op dinsdag 2 december 2014 12:54 schreef happinessfordogs het volgende:
Kan een Bamix van 200 W met gemak ijsblokjes verpulveren? De meeste staafmixers in het goedkopere assortiment hebben namelijk een stuk meer vermogen.
Ik ga een FPM270 van kenwood bestellen, deze:quote:Op dinsdag 2 december 2014 13:35 schreef Spanky78 het volgende:
Ik heb een kenwood keukenmachine, een kleintje, maar doet het prima. Wilde eigenlijk een kitchenaid, maar staat zo vaak niets te doen op mijn aanrecht... beetje zonde
Het is makkelijker dan je denkt, vlees of bevroren vruchten malen en je hebt zo de motor defect. Bij de laatste is overigens het plastic gesmolten, daar waar je de staaf vastklikt.quote:Op dinsdag 2 december 2014 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Snap niet hoe je een staafmixer van Braun molt, die van mij is 5 jaar oud en loopt als een zonnetje, mijn vorige ging 17 jaar mee en was alleen maar kaduuk omdat het plastic gaar was, motor nog prima
Waarom?quote:
Een soort rasp/kaasschaafding eigenlijk dus. Kende alleen het gelijknamige muziekinstrument.quote:Op woensdag 3 december 2014 12:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Prof Keuken
[ afbeelding ]
Thuisgebruik
[ afbeelding ]
Dat ligt eraan waar je de staafmixer voor wil gebruiken. Meestal zit die erbij, maar ik gebruik hem amper.quote:Op woensdag 3 december 2014 13:16 schreef kibo het volgende:
Vraagje: Ik wil ook een staafmixer aanschaffen. Heb je daarbij nog een speciale (hoge) beker nodig ivm spatten enzo?
je kunt er plakjes komkommer mee snijden bv. een rasp komt aardig in de buurt voor thuisgebruik:quote:Op woensdag 3 december 2014 12:25 schreef drakin het volgende:
[..]
Een soort rasp/kaasschaafding eigenlijk dus. Kende alleen het gelijknamige muziekinstrument.
Ik heb er zoeen. Op een kwijtgeraakt dopje na prima ding.quote:Op woensdag 3 december 2014 09:25 schreef opium het volgende:
[..]
Ik ga een FPM270 van kenwood bestellen, deze:
[ afbeelding ]
Met de huidige actie krijg ik er gratis een kenwood staafmixer bij,mocht die weer binnen no-time kapot zijn dan koop ik wel een kitchenaid met 8 jaar garantie. Die mandoline scoor ik nog wel een keer in de aanbieding.
[..]
Het is makkelijker dan je denkt, vlees of bevroren vruchten malen en je hebt zo de motor defect. Bij de laatste is overigens het plastic gesmolten, daar waar je de staaf vastklikt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |