Dat wordt dus mic + voeding. Wat is beter, condensatormicrofoon of dynamische?quote:Op maandag 1 december 2014 00:01 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Een condensator microfoon heeft extra stroom nodig, 48v phantom power. Anders doet hij niets. Sowieso werkt dat via XLR. Dat gaat niet werken via mini-jack.
Een dynamische microfoon hoort wel te werken via mini-jack.
Ligt aan de toepassing. Voor stem wordt vaak genoeg een dynamische gebruikt.quote:Op maandag 1 december 2014 00:03 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat wordt dus mic+ voeding. Wat is beter, condensatormicrofoon of dynamische?
Dat lijkt me genoeg voor mij. Welke zou je adviseren?quote:Op maandag 1 december 2014 00:04 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Ligt aan de toepassing. Voor stem wordt vaak genoeg een dynamische gebruikt.
Mag wel simpeler hoor. AKG P5 kom ik net tegen:quote:Op maandag 1 december 2014 00:15 schreef FritsFlits het volgende:
Hmmm, ik probeer studio microfoons te zoeken die dynamisch zijn maar Bax werkt niet mee.
Ongetwijfeld. Het hoeft echt geen hightech te zijn. Zo goed kan ik niet zingenquote:Op maandag 1 december 2014 00:19 schreef FritsFlits het volgende:
Volgens mij zijn er tafelstatieven te krijgen hoor
Genoeg audiofielen. Een vriend van mij is akoesticus, maar woont een beetje ver wegquote:Op maandag 1 december 2014 00:22 schreef FritsFlits het volgende:
Heb je trouwens nog iets van een audiozaak in je woonplaats? Wellicht dat je wat microfoons kan uitproberen
Shotgun microfoon, moet je wel echt goed richting de voorkant van de microfoon pratenquote:Op maandag 1 december 2014 00:25 schreef ACT-F het volgende:
Ik bedenk me net, voor video-opnames (ik heb een Canon 5D MKII) zou ik deze willen![]()
http://www.bax-shop.nl/sh(...)te-shotgun-microfoon
Kan ik gelijk op mijn bureau zetten
Dat is het nadeelquote:Op maandag 1 december 2014 00:27 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Shotgun microfoon, moet je wel echt goed richting de voorkant van de microfoon pratenEn niet te dichtbij ook..
geloof er niks vanquote:Op maandag 1 december 2014 06:57 schreef Samzz het volgende:
Vanavond ga ik om negen uur slapen. Ik ben kapot, thanks
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |