Haal ze uit de oven en doe ze in een frituur.quote:Op zondag 30 november 2014 17:40 schreef Fer het volgende:
Iemand nog tips hoe ik het proces nog kan redden, verbeteren, laten lukken?
Je moet 't ook niet na 10 minuten al uit de oven halen.quote:
Schreef ik dat?quote:Op zondag 30 november 2014 17:54 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je moet 't ook niet na 10 minuten al uit de oven halen.
Nee.quote:
Maak je een foto van het resultaat voor ons?quote:Op zondag 30 november 2014 18:03 schreef Fer het volgende:
Lol de een zegt ze worden droog, de ander zegt slap
Wat i het n
Het is veel te veel werk, maar als je ze allemaal los van elkaar legt (dus niet aanraken) en je draait ze allemaal een keer om dan krijg je echt lekkere knapperige friet.quote:Op zondag 30 november 2014 17:40 schreef Fer het volgende:
Tegen beter weten in en gewoon omdat ik het wil proberen, een zak supermarkt patat op een bakplaat in de oven gestopt op 180 graden.
zout heb ik er al overheen gestrooid.
Die van Aviko zijn idd beduidend beter!quote:Op zondag 30 november 2014 18:02 schreef Anne het volgende:
Ik schep ze dus echt nooit om, maar leg ze wel braaf naast elkaar allemaal.
Mijn ervaring is trouwens dat die van de supermarkt (jumbo-merk) bijvoorbeeld nooit krokant worden. Bij mij worden alleen die van Aviko echt lekker krokant (met name de super crunch-versies).
quote:Op zondag 30 november 2014 19:15 schreef Fer het volgende:
Dus volgende keer niet meer in een keer de hele zak op de plaat flikkeren
Het is frietquote:Op zondag 30 november 2014 23:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
Nog steeds geen frietmongolen in dit topic.
Dit. En als je ze zelf snijdt is het helemaal top. Half uurtje op een graad of 180 en ze zijn gaar, knapperig en bruin.quote:Op zondag 30 november 2014 17:51 schreef agter het volgende:
Beter gebruik je aardappels (gesneden) met een beetje olie en een teentje knoflook plus wat paprikapoeder. Jammie!
De kwalificatie van dit aardappeltje verdient noch friet noch patat.quote:Op zondag 30 november 2014 23:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
Nog steeds geen frietmongolen in dit topic.
Vooral die ribbelfriet! Die lukken uitstekend in de oven.quote:Op zaterdag 21 november 2015 21:07 schreef uniekhoorn het volgende:
Vind de Lidl ovenfrietjes toch echt heerlijk. Maar wel in kleine batches en nog wat grof zout en paprikapoeder
In de frituur gooienquote:Op zondag 30 november 2014 17:40 schreef Fer het volgende:
Tegen beter weten in en gewoon omdat ik het wil proberen, een zak supermarkt patat op een bakplaat in de oven gestopt op 180 graden.
zout heb ik er al overheen gestrooid.
quote:Op zaterdag 21 november 2015 21:09 schreef uniekhoorn het volgende:
Piet eet dan natte honden, geloof niet dat hij het überhaupt lekker vindt
quote:Op zaterdag 21 november 2015 22:59 schreef RobinOok het volgende:
Oh, shit, sorry, was net te laat met waarschuwen. Margarine, truffelolie, kweekzalm en ovenfriet. Nou, berg je dan maaar!
Franse Keuken!quote:Op zaterdag 21 november 2015 23:45 schreef RobinOok het volgende:
OP-gebakken aardappelen.
En dat van Conimex zit in jouw hoofd.
Ik plaag alleen maar een beetje, je weet dat ik gek op je benquote:Op zaterdag 21 november 2015 23:50 schreef RobinOok het volgende:
Haha. Ook daar sla ik echt heus niet altijd op aan.
getverquote:Op zondag 30 november 2014 19:15 schreef Fer het volgende:
[ afbeelding ]
Laten we zeggen dat ze er beter uitzien, dan ze smaakten.
Maar komt misschien ook omdat het jumbo patat was. En heb ze op het laatst ff wat hoger gezet, 210gr. Daar werden ze echter te taai van.
Dus volgende keer met een ander merk patat, of zelfgemaakte (dan met of zonder voorbakken) en toch op 180 laten.
In Australië waar heel veel Aziaten wonen is Conimex een ontzettend groot merk en wordt het in de meest populaire kookshows gebruikt.quote:Op zaterdag 21 november 2015 23:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Conimex! Conimex!
Gebakken aardappelen!
Conimex is Unilever, niks mis mee maar echt Aziatisch is het natuurlijk niet. Tuurlijk zullen niet alle Conimex dingen veranderd zijn, kruiden, sambal etc zullen niet veel anders zijn. Maar die mixen voor bapipangang enzo wel. Het is hetzelfde als Bertolli, wat ook typisch Unilever is. Het betekent juist dat de basis ingredienten vaak wel duurder zijn dan een aziatisch merk, alleen door schaal grote heeft Unilever vaak aanbiedingen, terwijl op sommige kruiden juist een extreme marge zit. Iedereen moet zelf beslissen wat hij/zij neemt. Ik mijd gewoon van alle merken de mixen--> maggi,knorr,conimex,bertolli, gran italia etc.quote:Op zondag 22 november 2015 12:01 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
In Australië waar heel veel Aziaten wonen is Conimex een ontzettend groot merk en wordt het in de meest populaire kookshows gebruikt.
En hier in NL is het voor sommigen te min. Heel gek eigenlijk.
De Conimex sambal oelek en ketjap manis zijn daar heel populair onder de echt Aziatische bevolking. Van die producten kan dus niet gezegd worden dat het slecht of niet authentiek is.quote:Op zondag 22 november 2015 12:14 schreef mytec het volgende:
[..]
Conimex is Unilever, niks mis mee maar echt Aziatisch is het natuurlijk niet. Tuurlijk zullen niet alle Conimex dingen veranderd zijn, kruiden, sambal etc zullen niet veel anders zijn. Maar die mixen voor bapipangang enzo wel. Het is hetzelfde als Bertolli, wat ook typisch Unilever is. Het betekent juist dat de basis ingredienten vaak wel duurder zijn dan een aziatisch merk, alleen door schaal grote heeft Unilever vaak aanbiedingen, terwijl op sommige kruiden juist een extreme marge zit. Iedereen moet zelf beslissen wat hij/zij neemt. Ik mijd gewoon van alle merken de mixen--> maggi,knorr,conimex,bertolli, gran italia etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |