abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 november 2014 @ 21:45:50 #251
322645 Voorschrift
See if I care
pi_147163659
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 21:45 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik natuurlijk, paardenlul. *;.
Mijn reactie dat racisme bestaat maar dat 't niet betekent dat zwarte scholen niet simpelweg slecht scoren is anders geen vreemde post. Anus.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_147163722
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 21:41 schreef erodome het volgende:
Ik denk wel dat als er een school was met voornamelijk upperclass allochtone kinderen die goed scoorde dat mensen helemaal geen probleem met een "zwarte" school kan hebben. Denk dus dat dat minder te maken heeft met "zwart" en meer met laag milieu waaruit de kinderen komen, achterstandskinderen(welke nationaliteit doet er dan niet zo toe).
Klopt, ook helpt het type onderwijs soms niet mee. De roomblanke vrij basisscholen willen nog wel met enige regelmatig slecht scoren.
  zondag 30 november 2014 @ 21:47:40 #253
236046 NotYou
tigerblood
pi_147163737
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 21:45 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Jij denkt dit ook daadwerkelijk.

Dat is de hele grap.

Jij denkt serieus dat allochtonen in Nederland worden voorgetrokken. Op zich is dat wel ideale beeldvorming natuurlijk.

Want als de waarheid is dat jij het makkelijker hebt in dit land vanwege je afkomst (feit dat boven water staat) vormt dat een aanslag op je zelfbeeld. Liever leef je in een wereld waar allochtonen zich aanstellen en overal worden voorgetrokken en tegelijk "raziissmee" roepen.

Waarom denkt je dat de overheid met dat soort kunst grepen is gekomen? (overigens is de inzet van de laatste kabinetten, ook het huidige, om dat overal af te schaffen)
Komt je onterecht geclaimde slachtofferschap in het geding? Snel! In het verweer!

Verder wil ik je er graag aan herinneren dat je geen flauw benul hebt van mijn etniciteit. O+
Je suis Charlie Sheen
pi_147163769
quote:
8s.gif Op zondag 30 november 2014 21:45 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Mijn reactie dat racisme bestaat maar dat 't niet betekent dat zwarte scholen niet simpelweg slecht scoren is anders geen vreemde post. Anus.
Was een reactie op, Hans.
quote:
2s.gif Op zondag 30 november 2014 21:30 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Onzin, als een zwarte school aantoonbaar beter zou zijn dan een witte dan gingen de Lieselotjes daar ook wel heen.
*;.
pi_147163782
quote:
10s.gif Op zondag 30 november 2014 21:47 schreef NotYou het volgende:

[..]

Komt je onterecht geclaimde slachtofferschap in het geding? Snel! In het verweer!

Verder wil ik je er graag aan herinneren dat je geen flauw benul hebt van mijn etniciteit. O+
Ja, Nederland is een land waar je als Hassan meteen aan een baan komt.

We kunnen in dit topic lezen hoe mensen denken over Hassans.
  zondag 30 november 2014 @ 21:49:18 #256
322645 Voorschrift
See if I care
pi_147163806
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 21:48 schreef Specularium het volgende:

[..]

Was een reactie op, Hans.

[..]

*;.
Vereist teveel denkvermogen op de zondagavond om dit te volgen. :6
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 30 november 2014 @ 21:49:42 #257
322645 Voorschrift
See if I care
pi_147163822
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 21:48 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Ik ken ook wel een Henk die niet meteen aan een baan is gekomen, en nu?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 30 november 2014 @ 21:51:21 #258
236046 NotYou
tigerblood
pi_147163910
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 21:48 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Wanneer Hassan netjes abn spreekt, zich representatief kleedt en de juiste kwalificaties heeft vast wel. Ik ken overigens zat autochtone afgestudeerden die niet aan een (echte) baan komen. Maar goed hassan is bruin dus hassan is zielig. :*
Je suis Charlie Sheen
pi_147163960
quote:
11s.gif Op zondag 30 november 2014 21:49 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik kom er werkelijk niet bij met mijn hoofd dat mensen denken dat je in Nederland een voordeel hebt als allochtoon.
  zondag 30 november 2014 @ 21:52:34 #260
322645 Voorschrift
See if I care
pi_147163977
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 21:52 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Ik kom er werkelijk niet bij met mijn hoofd dat mensen denken dat je in Nederland een voordeel hebt als allochtoon.
Oh nee, maar ik zie ook niet meteen een nadeel eigenlijk.

Behalve culturele en taalkundige achterstand op jonge leeftijd.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_147163978
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 21:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Klopt, ook helpt het type onderwijs soms niet mee. De roomblanke vrij basisscholen willen nog wel met enige regelmatig slecht scoren.
Die zijn dan ook minder populair, bv over vrije scholen e.d. wordt ook vrij minachtend gesproken. Die heten dan geen zwarte scholen, maar geitenwollensokken scholen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_147164013
quote:
14s.gif Op zondag 30 november 2014 21:51 schreef NotYou het volgende:

[..]

Wanneer Hassan netjes abn spreekt, zich representatief kleedt en de juiste kwalificaties heeft vast wel. Ik ken overigens zat autochtone afgestudeerden die niet aan een (echte) baan komen. Maar goed hassan is bruin dus hassan is zielig. :*
Als Hassan de juiste kwalificaties heeft en Andries ook, krijgt Andries de baan. 9 van de 10 keer.
  zondag 30 november 2014 @ 21:53:51 #263
236046 NotYou
tigerblood
pi_147164054
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 21:53 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Als Hassan de juiste kwalificaties heeft en Andries ook, krijgt Andries de baan. 9 van de 10 keer.
En worden Kees, Harm en Jan ook afgewezen maar is Hassan toch de enige die gediscrimineerd is. Arme Hassan. ;(
Je suis Charlie Sheen
pi_147164173
quote:
11s.gif Op zondag 30 november 2014 21:49 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Is die henk niet aan een baan gekomen puur om het kleurtje of het naampje? Want dat is wel aan de orde bij erg veel mensen van een andere afkomst of met een naam die daarnaar verwijst.

Dat ontkennen vind ik wel een beetje raar. Ik ken bv wat mensen die halfbloed zijn, die een oernederlandse naam hebben. Zo goed al allemaal hebben ze de ervaring van een positief telefoongesprek/brief/mailwisseling, om echt direct zodra ze gezien waren afgewezen te worden, zonder verder gesprek. Gewoon een de baan is al vergeven of zoiets(dat dus met afspraak om te komen en de volgende week dezelfde advertentie in de krant).

Je kan niet bewijzen dat het om het kleurtje ging, maar het is wel verdomde toevallig allemaal.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 30 november 2014 @ 21:56:32 #265
322645 Voorschrift
See if I care
pi_147164237
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 21:55 schreef erodome het volgende:

[..]

Is die henk niet aan een baan gekomen puur om het kleurtje of het naampje? Want dat is wel aan de orde bij erg veel mensen van een andere afkomst of met een naam die daarnaar verwijst.

Dat ontkennen vind ik wel een beetje raar. Ik ken bv wat mensen die halfbloed zijn, die een oernederlandse naam hebben. Zo goed al allemaal hebben ze de ervaring van een positief telefoongesprek/brief/mailwisseling, om echt direct zodra ze gezien waren afgewezen te worden, zonder verder gesprek. Gewoon een de baan is al vergeven of zoiets(dat dus met afspraak om te komen en de volgende week dezelfde advertentie in de krant).

Je kan niet bewijzen dat het om het kleurtje ging, maar het is wel verdomde toevallig allemaal.
Geen idee, ik heb meerdere persoonlijk aangedragen en ze zijn allemaal aangenomen en niet Henk. Dus dan zullen de bedrijven waar ik mee te maken heb allemaal wel "heel toevallig" uitzonderingen moeten zijn, hm?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 30 november 2014 @ 21:57:16 #266
236046 NotYou
tigerblood
pi_147164283
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 21:55 schreef erodome het volgende:

[..]

:')

Overigens is dit natuurlijk wel een echt voorkomend probleem, voorbeelden zat van ook, maar het automatisme waarmee maar gesteld wordt dat het wel racisme moet zijn. :')
Je suis Charlie Sheen
pi_147164322
quote:
15s.gif Op zondag 30 november 2014 21:53 schreef NotYou het volgende:

[..]

En worden Kees, Harm en Jan ook afgewezen maar is Hassan toch de enige die gediscrimineerd is. Arme Hassan. ;(
Hassan is een huilie en het enige wat hij kan is razzieesme roepen, terwijl racisme niet eens bestaat in Nederland. Allochtonen worden overal voorgetrokken en iedereen aanbid ze.

Zie dit topic.
  zondag 30 november 2014 @ 21:58:23 #268
236046 NotYou
tigerblood
pi_147164360
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 21:57 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Hassan is een huilie en het enige wat hij kan is razzieesme roepen, terwijl racisme niet eens bestaat in Nederland. Allochtonen worden overal voorgetrokken en iedereen aanbid ze.

Zie dit topic.
quote:
10s.gif Op zondag 30 november 2014 21:57 schreef NotYou het volgende:

[..]

Overigens is dit natuurlijk wel een echt voorkomend probleem, voorbeelden zat van ook, maar het automatisme waarmee maar gesteld wordt dat het wel racisme moet zijn. :')
Zie zelf dit topic, vriend.
Je suis Charlie Sheen
pi_147164422
Eigenlijk echt een enorm naar argument, door te stellen dat mensen te pas en onpas onterecht racisme roepen maak je mensen die het echt ondervinden monddood.

Nou is dat natuurlijk ook de bedoeling, dat snap ik wel.
pi_147164481
quote:
2s.gif Op zondag 30 november 2014 21:56 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Geen idee, ik heb meerdere persoonlijk aangedragen en ze zijn allemaal aangenomen en niet Henk.
Je ontkent gewoon een probleem wat er duidelijk wel is, dat vind ik een beetje raar. Er is wel degelijk discriminatie op de arbeidsvloeren. Een buitenlands klinkende naam(al helemaal als die tegenwoordig "islamitisch" klinkt) of een buitenlands uiterlijk levert gewoon een achterstand op.

Al de mensen die ik bedoel in dat stukje werken inmiddels, gelukkig geld die discriminatie dus niet voor allemaal, doet lang niet elk bedrijf dit. Maar het wordt wel heel erg toevallig als die mensen dat allemaal op die manier meemaken. Dit ging dan over halfbloedjes, maar ik ken ook mensen die onder een valse naam gesolliciteerd hebben bij hetzelfde bedrijf(met dus verder alles hetzelfde) en wel op gesprek gevraagd werden en waar ook zo op gereageerd werd zodra men hen zag.

Het is wel degelijk een bestaand en te groot probleem.
  zondag 30 november 2014 @ 22:00:41 #271
236046 NotYou
tigerblood
pi_147164514
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 21:59 schreef Kosmoproleet het volgende:
Eigenlijk echt een enorm naar argument, door te stellen dat mensen te pas en onpas onterecht racisme roepen maak je mensen die het echt ondervinden monddood.

Nou is dat natuurlijk ook de bedoeling, dat snap ik wel.
Volgens mij voel jij je vooral heel erg benadeeld en aangevallen. Heeft met snappen bijzonder weinig te maken.
Je suis Charlie Sheen
  zondag 30 november 2014 @ 22:01:21 #272
322645 Voorschrift
See if I care
pi_147164547
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Je ontkent gewoon een probleem wat er duidelijk wel is, dat vind ik een beetje raar. Er is wel degelijk discriminatie op de arbeidsvloeren. Een buitenlands klinkende naam(al helemaal als die tegenwoordig "islamitisch" klinkt) of een buitenlands uiterlijk levert gewoon een achterstand op.

Al de mensen die ik bedoel in dat stukje werken inmiddels, gelukkig geld die discriminatie dus niet voor allemaal, doet lang niet elk bedrijf dit. Maar het wordt wel heel erg toevallig als die mensen dat allemaal op die manier meemaken. Dit ging dan over halfbloedjes, maar ik ken ook mensen die onder een valse naam gesolliciteerd hebben bij hetzelfde bedrijf(met dus verder alles hetzelfde) en wel op gesprek gevraagd werden en waar ook zo op gereageerd werd zodra men hen zag.

Dat het voorkomt weet ik, maar wat wil je dat we eraan doen, een acceptatieplicht? Of een quotum op blanken?

Als Arie geen allochtoon wil aannemen dan is 't zijn goedrecht, hoe kut ook.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_147164572
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Precies
pi_147164604
quote:
10s.gif Op zondag 30 november 2014 21:57 schreef NotYou het volgende:

[..]

Alleen als het loopt als een eend, kwaakt als een eend en eruit ziet als een eend denk ik racisme...

Dus in deze gevallen vermoed ik racisme, weet het niet zeker maar vermoed het, maar de gevallen waarbij iemand gewoon op gesprek is geweest en afgewezen wordt geef ik het voordeel van de twijfel, ze hebben immers ook gewoon een gesprek gehad, wat een logisch gevolg is van een positieve telefoon/brief/mail wisseling.
pi_147164652
quote:
17s.gif Op zondag 30 november 2014 22:00 schreef NotYou het volgende:

[..]

Volgens mij voel jij je vooral heel erg benadeeld en aangevallen. Heeft met snappen bijzonder weinig te maken.
Ik voel mij niet aangevallen of benadeeld.

Maar ik vind het dubbeltriest als mensen worden benadeeld en daarna nog een trap na krijgen en voor aansteller worden uitgemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')