We hebben de afgelopen maanden nog zo'n 20% van onze totale goudvoorraad uit de VS teruggehaald.quote:Op zondag 30 november 2014 11:25 schreef Twiitch het volgende:
Boeiend. Een groot deel van het goud wat in de VS ligt krijgen "we" ook niet meer terug als "we" erom vragen.
Beetje weinigquote:Op zondag 30 november 2014 15:46 schreef LelijKnap het volgende:
En die burgers daar krijgen straks een basisinkomen van 2k pm of zo?
En als je een (van een Jood) gestolen Rembrandt van de Duitsers kocht, had je nu nog belangenverenigingen achter je aan.quote:Op zondag 30 november 2014 11:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als ik een gestolen Rembrandt koop ben ik ook strafbaar.
Zou toch mooi zijn als Rutte ons vraagt of we die naheffing aan de EU wel of niet willen betalen.quote:Op zondag 30 november 2014 12:39 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ook NL kan prima druk zetten. Zeker tegen Zwitserland dat op militaire vlak nog minder voorstelt. Op ongeveer hetzelfde niveau als NL hoewel de inwoners op individueel niveau wel een stuk vermogender zijn dan hier, maar dat doet niks af aan dat dit niet echt rechtvaardig is. Een volk vragen of goud in eigen land moet blijven. Ja, zo lust ook wel een paar. Als iemand mij vraagt of verkeerd gestorte 100.000euro op mijn rekening moet blijven, dan stem ik ook voor ja. Kan het mij boeien dat iemand 100 km verder de pineut is. Als ik maar de bloemetjes buiten kan zetten.
Heel mooi, nu is het een uitgerekend moment om dat gestolen goud te claimen.quote:Op zondag 30 november 2014 14:24 schreef freako het volgende:
Het voorstel is afgewezen door de Zwitserse bevolking, 78% stemde tegen.
Betekent een 'Nee' van Zwitserland dat men Joodse belangenorganisaties die achter gestolen kunst aan zitten, ook simpelweg de deur kan wijzen?quote:Op zondag 30 november 2014 16:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Betekent dit dat wij al die roofkunst uit bv egypte ook terug gaan geven?
Zo is het maar net.quote:Op zondag 30 november 2014 17:16 schreef probeer het volgende:
[..]
Zou toch mooi zijn als Rutte ons vraagt of we die naheffing aan de EU wel of niet willen betalen.
laten we wel zijn, Nederlandse overheid moet zich nogal schamen wat dat aangaatquote:Op zondag 30 november 2014 17:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Betekent een 'Nee' van Zwitserland dat men Joodse belangenorganisaties die achter gestolen kunst aan zitten, ook simpelweg de deur kan wijzen?
En dat ben ik helemaal met je eens.quote:Op zondag 30 november 2014 19:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
laten we wel zijn, Nederlandse overheid moet zich nogal schamen wat dat aangaat
Sterker nog, Die naheffing wordt gewoon in 1x betaald.quote:Op zondag 30 november 2014 17:16 schreef probeer het volgende:
[..]
Zou toch mooi zijn als Rutte ons vraagt of we die naheffing aan de EU wel of niet willen betalen.
En weer een besluit, rapport of onderzoek wat, dit keer 14 jaar, in een lade is blijven liggen, ik ben benieuwd hoeveel van dit soort A4bindertjes nog meer in de onderste regionen van de Haagse bureaulades zwerven, genoeg om nogal wat parlementaire enquêtes op te zetten vermoed ikquote:Op zondag 30 november 2014 11:04 schreef Jellereppe het volgende:
In 2000 heeft het toenmalige kabinet onder leiding van Wim Kok besloten het goud niet meer te claimen van Zwitserland, omdat een commissie dat adviseerde.
Dat feit werd pas in april van dit jaar bekendgemaakt, nadat het CDA hierover vragen stelde aan minister Jeroen Dijsselbloem van Financiën.
Hier ben ik dan wel benieuwd naar.quote:"Je moet reëel zijn. Zowel juridisch als volkenrechtelijk is er geen basis waarop we dat goud terug kunnen krijgen", zei VVD-Kamerlid Mark Harbers toen. "
We hebben hier nog een paar honderd tanks en een stel F18's; veel succes met je 0 tanks en een paar oude versleten F16's.quote:Op zondag 30 november 2014 12:39 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ook NL kan prima druk zetten. Zeker tegen Zwitserland dat op militaire vlak nog minder voorstelt. ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |