abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 november 2014 @ 01:22:10 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_147137642
Ik Vertrek
Serie reportages waarin Nederlanders, die hun geluk in het buitenland gaan beproeven, worden gevolgd. Om uiteenlopende redenen vertrekken steeds meer mensen uit Nederland. De zon, de vrijheid, de mentaliteit of ouderwets ondernemersschap spelen een rol in de verstrekkende beslissing om je voorgoed in het buitenland te vestigen en hier huis en haard op te zeggen. Ook dit seizoen volgen we uiteenlopende gezinnen en stellen. Waar gaan ze naar toe? Waarom en wat laten ze achter? We zien de laatste voorbereidingen in Nederland, het emotionele afscheid van vrienden en familie en de eerste onzekere stappen in het land van bestemming. Van alle voorspoed en tegenslag is de kijker direct getuige gedurende de eerste spannende maanden in het nieuwe thuisland.

Elke zaterdag vanaf uur 21:10 op Nederland 1.
Vorige topics: Topicreeks: Ik vertrek

De Ik Vertrek-bingokaart: https://bingobaker.com/play/111385
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 30 november 2014 @ 01:22:29 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_147137650
Belachelijk egoïstische ouders zonder ook maar een greintje gevoel voor een puberdochter.
Als je al 2 jaar weet dat je naar Frankrijk gaat emigreren, waarom laat je dat kind dan niet al in die tussentijd wat Franse lessen nemen?

En die contactgestoorde man die niet eens de moeite neemt om in de auto te springen als een broer belt dat het heel erg slecht met z'n moeder gaat en daarna nog even tussen neus en lippen door zegt dat ie toch wel even de tijd heeft genomen om snel op-en-neer naar de crematie van z'n moeder te zijn geweest.
Die slecht getimede dood van z'n moeder kwam zeker ook net zo 'onhandig' uit als het feit dat z'n dochter verliefd werd op een jongen?

Weet je wat:sowieso lastig zo'n dochter die in de weg loopt. We sturen haar naar een soort militair gerunde kostschool. En als ze dan diep ongelukkig na 1 dag belt omdat ze geen slaapzak heeft peinzen we er niet over om dan even in de auto te springen om 70 km. verderop een slaapzak af te leveren.

Wat een stel. :{
Hoop dat ze binnen no time failliet gaan en terug moeten naar Nederland.
Zo niet, dan hoop ik dat de dochter op de dag dat ze 18 wordt direct terug gaat naar haar eigen leven en vrienden in Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 30-11-2014 01:27:38 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_147137685
Ze gaat die goede baan vinden in de paardenfokkerij na de LTS en 2 jaar een opleiding in Frankrijk?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_147137688
Terugkijken waardig?
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_147137694
Als in: goed leedvermaak ja of nee?
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_147137697
Das het altijd
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 30 november 2014 @ 01:27:57 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_147137753
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 01:24 schreef Insomnia_ het volgende:
Terugkijken waardig?
Ja. Lekkere erger TV.
Poef.....gone! ©golfer
pi_147138302
Op haar twitter staat dat haar ouders wel die slaapzak zijn komen brengen :)

Maar wat een verschrikkelijke mensen. Ik snap ook niet dat ze dat nu doen; dochter 16, net een kleindochter, je moeder in een verzorgingshuis (en je vader is dus al alleen). Als je dan oververmoeit ben, dan ga je minder werken en maak je meer tijd voor je familie.

En dan die heks die voor bejaarden gaat zorgen; nee, daar ben je blij mee. Totaal geen mensen-mens.

Overigens denk ik wel dat ze het goed hebben aangepakt in zakelijk opzicht; de taal spreken, goedkope boerderij etc.

Wat wel jammer is dat de boerderij is gekocht in 2011, en het filmen pas begint in 2013 (en er dan nog een lange tijd is uitgetrokken voor de verbouwing) Dan lijkt het allemaal wat soepeler te gaan.
pi_147138707
En als ze nu over 2 jaar een bloeiende b&b, manege en camping hebben waar hun dochter mee werkt en altijd van november tot april in Nederland is?
  zondag 30 november 2014 @ 05:15:49 #10
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_147140124
Wat een geniale uitzending :')

Die kutvader met zijn paarden de hele tijd :') En Charlotte die opeens naar kostschool moest wtf, waarom kon ze niet gewoon daar blijven.

Ze hebben die boerderij wel goed opgeknapt tho
Oh.
  zondag 30 november 2014 @ 09:53:29 #11
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_147140922

[ Bericht 100% gewijzigd door Smash-it op 30-11-2014 09:53:54 ]
pi_147140926
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 05:15 schreef JR-Style-93 het volgende:
Wat een geniale uitzending :')

Die kutvader met zijn paarden de hele tijd :') En Charlotte die opeens naar kostschool moest wtf, waarom kon ze niet gewoon daar blijven.

Ze hebben die boerderij wel goed opgeknapt tho
Omdat de school 70 km verderop was
pi_147142673
Met oplopende bloeddruk naar deze aflevering gekeken. Wat een kloteouders. Verschrikkelijk. Je zou toch een campagne beginnen om niemand meer daar te laten boeken.
pi_147142836
Volgens Twitter van dochterlief zijn haar ouders wel fantastisch. Dat kan zijn, ik vind het nog steeds onsympathieke kwezels.
  zondag 30 november 2014 @ 11:55:47 #15
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_147142848
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 09:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Omdat de school 70 km verderop was
Alsof er geen school dichterbij te vinden is.
Oh.
  zondag 30 november 2014 @ 12:00:42 #16
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_147142924
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 11:55 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Zeker wel, maar op 70km hebben de paarden weer rust. Geen gezeik met kinderen.
reset
  zondag 30 november 2014 @ 12:01:03 #17
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_147142932
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 12:00 schreef Individual het volgende:

[..]

Zeker wel, maar op 70km hebben de paarden weer rust. Geen gezeik met kinderen.
_O-
Oh.
  zondag 30 november 2014 @ 13:01:45 #18
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_147144177
imo hadden ze charlotte moeten volgen en niet die ouders.
pi_147144431
Nou, even wat tegengeluid:
Ik vond het allemaal wel meevallen en ze kwamen juist wel aardig op mij over.

En ik wed dat dochterlief op haar 18e niet terugkeert naar Nederland. Zoals in het programma gezegd: Als ze echt doodongelukkig was, dan mocht ze eerder terug en dat is ook niet gebeurd.
pi_147144897
Typisch gevalletje nakomertje. Als baby leuk, als peuter schattig, nu de andere twee de deur uit zijn en zij pubert, een blok aan hun been.. vaker gezien in mijn omgeving.
Kind van de rekening.

Vond de ouders echt niet sympathiek overkomen en zou er niet graag naar toe gaan.
Vraag me ook af hoe het uit kan, wat ze erin geïnvesteeerd hebben, krijgen ze er volgens mij niet snel weer uit. Zomermaanden misschien lekker verdiend maar daar moeten ze ook de wintermaanden op teren.
Oké, vader kan veel/alles zelf (daarvoor respect) maar de materialen zijn niet gratis.
Wil je dat er weer uit halen èn er een knappe boterham aan overhouden, moet er volgens mij heel wat gebeuren.
  zondag 30 november 2014 @ 13:48:26 #21
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_147145326
Wat een mensen zeg. :') Niet even 70 km rijden om die slaapzak te brengen en niet naar je moeder gaan als ze slecht ligt maar wel even snel op en neer voor de crematie. Komt meneer met zo'n excuus als dat het niet zo makkelijk is om op en neer te gaan. Ga toch weg joh, man man man.
pi_147145431
quote:
14s.gif Op zondag 30 november 2014 13:12 schreef Anne het volgende:
Nou, even wat tegengeluid:
Ik vond het allemaal wel meevallen en ze kwamen juist wel aardig op mij over.

En ik wed dat dochterlief op haar 18e niet terugkeert naar Nederland. Zoals in het programma gezegd: Als ze echt doodongelukkig was, dan mocht ze eerder terug en dat is ook niet gebeurd.
Waar kan je op je 18e terecht met een een VMBO opleiding en een 2 jarige opleiding tot paardenmenner of zo?
pi_147145512
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 13:31 schreef Snoopyfrl het volgende:
Typisch gevalletje nakomertje. Als baby leuk, als peuter schattig, nu de andere twee de deur uit zijn en zij pubert, een blok aan hun been.. vaker gezien in mijn omgeving.
Kind van de rekening.

Vond de ouders echt niet sympathiek overkomen en zou er niet graag naar toe gaan.
Vraag me ook af hoe het uit kan, wat ze erin geïnvesteeerd hebben, krijgen ze er volgens mij niet snel weer uit. Zomermaanden misschien lekker verdiend maar daar moeten ze ook de wintermaanden op teren.
Oké, vader kan veel/alles zelf (daarvoor respect) maar de materialen zijn niet gratis.
Wil je dat er weer uit halen èn er een knappe boterham aan overhouden, moet er volgens mij heel wat gebeuren.
Vrouw, werkt of gaat misschien werken in de ouderenzorg man kan ook in de wintermaanden werken.

En als je in de zomermaanden niet genoeg verdient om het een jaar uit te zingen kan je beter wat anders gaan en de hele kiet gaan verkopen of aanhouden als vakantiehuis c.q. tijdelijke B&B.
pi_147145554
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 11:55 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Waar je met paarden leert werken, vast niet
pi_147145832
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 13:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waar kan je op je 18e terecht met een een VMBO opleiding en een 2 jarige opleiding tot paardenmenner of zo?
Paardenfokker, met je denigrerende opmerking.

Ze loopt stage, wie weet kan ze daar wel terecht. En anders kan en mag ze thuis misschien wel aan de slag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')