Auto was al jaren geleden op dat kenteken gezet.quote:Op zondag 28 december 2014 22:13 schreef JDude het volgende:
Kentekens zijn toch te koop in het VK? Tis niet dat ze móésten zoeken naar een V8 met precies de juiste platen. Wel zou er dan natuurlijk maar net een *982FKL plaat te koop moeten zijn.
Clarkson is voor het filmen uitgelegd dat, gezien z'n trackrecord, hij bij 1 verkeerd woord hij op straat zou staan. Als ik zo het programma heb gezien is Clarkson ook veel meer bezig met Butch & Cassidy - het enige jegens de Falklands wat ik langs heb zien komen waren dat verkeersbord en de uitleg over die Chileense eilanden.quote:Op zondag 28 december 2014 22:17 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik vond het erg heftig...
Geloof echt niet dat dit bewust was, daar stond te veel op het spel.
Die persoonlijke platen hebben vaak een andere volgordequote:Op zondag 28 december 2014 22:13 schreef JDude het volgende:
Kentekens zijn toch te koop in het VK? Tis niet dat ze móésten zoeken naar een V8 met precies de juiste platen. Wel zou er dan natuurlijk maar net een *982FKL plaat te koop moeten zijn.
Vandaar ook zijn opmerking gisteren, dat ie niets over de oorlog ging zeggen.quote:Op zondag 28 december 2014 22:23 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Clarkson is voor het filmen uitgelegd dat, gezien z'n trackrecord, hij bij 1 verkeerd woord hij op straat zou staan.
Ik ook niet, Top Gear is meestal wel respectvol met oorlogen imho...quote:Op zondag 28 december 2014 22:17 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik vond het erg heftig...
Geloof echt niet dat dit bewust was, daar stond te veel op het spel.
Ja precies, en alles wat ze doen dat grof is, is wel grappig grof. Daarbij, veel van de shit die Jeremy doet en waardoor ze over hem heen vallen is imo volkomen bullshit.quote:Op zondag 28 december 2014 22:24 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik ook niet, Top Gear is meestal wel respectvol met oorlogen imho...
James en Jeremy zijn verder stil op twitter na deze uitzending ..twitter:RichardHammond twitterde op zondag 28-12-2014 om 22:17:15 Thanks for kind comments on the Special. And once again, all credit and respect to the crew. Hope Christmas was wonderful for them. reageer retweet
Hm, hoe zat dat dan met de M600LHD en M600RHD platen op Hammonds Noble toen ze in Italië reden? Dat letter-3 cijfers-3 letters formaat zie je op de weg ook maar is voor zover ik weet ouder dan pak 'm beet 2011 toen die aflevering is opgenomen.quote:Op zondag 28 december 2014 22:24 schreef qu63 het volgende:
[..]
Die persoonlijke platen hebben vaak een andere volgorde
[ afbeelding ]
En de letters en cijfers staan voor gebieden en periodes waarin het kenteken uitgegeven werd, daarnaast kan je wel kentekens overnemen van andere voertuigen, maar die platen kunnen alleen nieuwer zijn dan het voertuig. Dus geen '50's plaat op een '60's auto
Normale platen beginnen met 2 lettersquote:Op zondag 28 december 2014 22:50 schreef JDude het volgende:
[..]
Hm, hoe zat dat dan met de M600LHD en M600RHD platen op Hammonds Noble toen ze in Italië reden? Dat letter-3 cijfers-3 letters formaat zie je op de weg ook maar is voor zover ik weet ouder dan pak 'm beet 2011 toen die aflevering is opgenomen.
quote:The current system for Great Britain was introduced on 1 September 2001. Each registration index consists of seven characters with a defined format. From left to right, the characters consist of:
• A local memory tag or area code, consisting of two letters which together indicate the local registration office. As of December 2013 all local offices have been closed, but local memory tags still apply. The letters I, Q and Z are not used as local office identifiers; Z can be used only as a random letter.
• The first of these two letters is a mnemonic standing for the name of the broad area where the registration office is located. This is intended to make the registration more memorable than an arbitrary code. For example, A is used as the first character in all registrations issued by the three offices located in the vicinity of East Anglia;
• A two-digit age identifier, which changes twice a year, in March and September. The code is either the last two digits of the year itself if issued between March and August (e.g. "10" for registrations issued between 1 March and 31 August 2010), or else has 50 added to that value if issued between September and February the following year (e.g. "60" for registrations issued between 1 September 2010 and 28 February 2011);
• A three-letter sequence which uniquely distinguishes each of the vehicles displaying the same initial four-character area and age sequence. The letters I and Q are excluded from the three-letter sequence, as are combinations that may appear offensive (including those in foreign languages). Due to batch registrations of new cars, it is common for cars with "neighbouring" letter sequences to be of the same or very similar specifications.
Het schijnt sowieso dat het over en uit is met Top Gear in deze bezetting na het aankomende seizoen.. Er zijn geen nieuwe contract getekend las ik op Final Gear.quote:Op zondag 28 december 2014 22:08 schreef qu63 het volgende:
[..]
Nog nooit zo uitvoerig, duidelijk en zonder bullshit. En de kans op een V8 met FKL kenteken was als ik t goed begrepen heb echt marginaal klein.
Maar mocht ooit duidelijk worden dat het inderdaad opzet is, dan betekend dat het einde van Top Gear, of iig de carriere van Williams, Clarkson, May en Hammond..
Die special? Ik vond hem bést goed! Jammer dat er in elke special wel 1 auto is die wel héel veel problemen in 1x krijgt, zoals die Mustang deze keer, je zou biijjjnnaaa denken dat ze die auto`s (Zoals toen is bewezen met die Alfa 75) onklaar maken..quote:
Clackson is ook een oorlog fanaat. heeft een aantal docus ook "gepresenteerd"quote:Op zondag 28 december 2014 22:24 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik ook niet, Top Gear is meestal wel respectvol met oorlogen imho...
Heb je die ook gezien?quote:Op maandag 29 december 2014 04:22 schreef dekkered het volgende:
[..]
Clackson is ook een oorlog fanaat. heeft een aantal docus ook "gepresenteerd"
Ja hoezo?quote:
Dan snap ik niet dat je hem fanaat noemt.quote:
Misschien dat ze eerst de resultaten van deze special afwachten en de start van t nieuwe seizoen?quote:Op maandag 29 december 2014 03:57 schreef Stratman het volgende:
[..]
Het schijnt sowieso dat het over en uit is met Top Gear in deze bezetting na het aankomende seizoen.. Er zijn geen nieuwe contract getekend las ik op Final Gear.
twitter:JeremyClarkson twitterde op maandag 29-12-2014 om 07:52:44 Can I just say this morning what a lovely country Chile is. Great food, wonderful people, tremendous hotels and beautiful scenery. reageer retweet
twitter:JeremyClarkson twitterde op maandag 29-12-2014 om 10:38:45 I've been reminded about Chilean wine which is, by far, the best in the world. reageer retweet
5.4 miljoen kijkers dus in de UK. En deel 1 trok 5.11 miljoen -> http://www.digitalspy.co.(...)html#~oZPrQWb9vMIDLgtwitter:JeremyClarkson twitterde op maandag 29-12-2014 om 11:09:55 @GaryLineker Shame you couldn't have appeared on Top Gear which peaked at 5.4. reageer retweet
Hij wilde zn Lotus zefs mee naar huis nementwitter:MrJamesMay twitterde op maandag 29-12-2014 om 09:41:05 To all who have asked: the Lotus was the best car, evidently. It was almost unscathed (prior to the mob) and running perfectly. #Norfolk reageer retweet
twitter:MrJamesMay twitterde op maandag 29-12-2014 om 10:53:44 @PaleBlueDotBen Bollox to that. It deserved to be IN MY GARAGE. #Norfolk reageer retweet
t onderschrift ook bij die eerste fotoquote:Op maandag 29 december 2014 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Daily Mail gaat vrolijk verder met het bashen van Top Gear en JC
http://www.dailymail.co.u(...)tagonia-special.html
ik weet niet wat jij er voor slechts in ziet. want het gene wat ik gezien heb was best goed.quote:Op maandag 29 december 2014 10:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan snap ik niet dat je hem fanaat noemt.
Dat zou ook goed kunnen ja, het zou heel erg jammer zijn dat ze stoppen.. Maar niet onbegrijpelijk..quote:Op maandag 29 december 2014 11:16 schreef qu63 het volgende:
[..]
Misschien dat ze eerst de resultaten van deze special afwachten en de start van t nieuwe seizoen?
Zou wel jammer zijn als ze stoppen..
Het viel mij ook een beetje tegen eigenlijk. Het einde was natuurlijk spannend, maar verder? Vrij tam allemaal.quote:Op maandag 29 december 2014 11:44 schreef franklop het volgende:
Moet eerlijk zeggen dat (buiten het landschap en het einde ) verder het bij lange na niet de leukste/spectaculairste special was
Vraag me af of ze die Mustang niet van te voren wat hebben onklaar gemaakt?.. Of zijn het echt zulke onbetrouwbare wagens?quote:Op maandag 29 december 2014 12:31 schreef k_man het volgende:
[..]
Het viel mij ook een beetje tegen eigenlijk. Het einde was natuurlijk spannend, maar verder? Vrij tam allemaal.
En die Lotus? Zouden ze die niet stiekem steeds opgelapt hebben? Stukje Engels chauvinisme?
Hammond is een vermomde amerikaan he.quote:Op maandag 29 december 2014 12:32 schreef Stratman het volgende:
[..]
Vraag me af of ze die Mustang niet van te voren wat hebben onklaar gemaakt?.. Of zijn het echt zulke onbetrouwbare wagens?
Amerikanen hebben zeer onbetrouwbare wagens gemaakt, zeker in de jaren 70.quote:Op maandag 29 december 2014 12:32 schreef Stratman het volgende:
[..]
Vraag me af of ze die Mustang niet van te voren wat hebben onklaar gemaakt?.. Of zijn het echt zulke onbetrouwbare wagens?
Ja maar zelfs zó onbetrouwbaar dat de stuurbekrachtiging er constant mee kapte en er amper mee in een rechte lijn te sturen viel?quote:Op maandag 29 december 2014 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Amerikanen hebben zeer onbetrouwbare wagens gemaakt, zeker in de jaren 70.
Het moment waarop Amerikanen iets anders toepassen dan standaard auto-techniek, is het allemaal niet veel soeps. Was algemeen bekend dacht ik. Tesla is geen typische autofabrikant, dus die telt niet .quote:Op maandag 29 december 2014 12:52 schreef Stratman het volgende:
[..]
Ja maar zelfs zó onbetrouwbaar dat de stuurbekrachtiging er constant mee kapte en er amper mee in een rechte lijn te sturen viel?
De Falklandoorlog, niet het kentekenplaat op zich. En dat conflict leeft nog steeds en aangezien de eilanden momenteel Brits zijn, terwijl Argentinië ze claimt, is dat gewoon een kras op het eergevoel van de Argentijnen. Je hebt ook kunnen zien hoe weinig Argentijnen daar wonen. Het zit er dus dik in dat veel mensen daar een persoonlijke betrokkenheid bij dat conflict hebben.quote:Op maandag 29 december 2014 13:00 schreef Geralt het volgende:
Net gekeken. Leipe shit op het einde zeg. Ik zou serieus 7 kleuren stront schijten. En dat om een kentekenplaat. !
En dat. Absoluutquote:Op maandag 29 december 2014 13:04 schreef Xaobotnik het volgende:
En die Esprit blijft toch een mooie auto..
Daar geloof ik niets van eerlijk gezegd, het is voor zowel de drie presentators als de BBC met voorsprong hun meest succesvolle product, ze gaan nog wel een tijdje door denk ik.quote:Op maandag 29 december 2014 03:57 schreef Stratman het volgende:
[..]
Het schijnt sowieso dat het over en uit is met Top Gear in deze bezetting na het aankomende seizoen.. Er zijn geen nieuwe contract getekend las ik op Final Gear.
Oh, je had deel 2 nog niet gezien toen je postte dat de special een tegenvaller was? Dat verklaartquote:Op maandag 29 december 2014 13:15 schreef static het volgende:
Nog een kleine 3 kwartier voor deel 2. Ben toch wel benieuwd.
Ja, zeker na 40 jaar, jaren zeventig waren de slechtste jaren van de amerikaanse autoindustrie.quote:Op maandag 29 december 2014 12:52 schreef Stratman het volgende:
[..]
Ja maar zelfs zó onbetrouwbaar dat de stuurbekrachtiging er constant mee kapte en er amper mee in een rechte lijn te sturen viel?
Leesvoer van Andy Wilman (producer): http://transmission.blogs(...)hat-really-happened/quote:Op maandag 29 december 2014 13:14 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Daar geloof ik niets van eerlijk gezegd, het is voor zowel de drie presentators als de BBC met voorsprong hun meest succesvolle product, ze gaan nog wel een tijdje door denk ik.
Ik denk ook dat de nummerplaat bewust gedaan is, en je kan het een smakeloze grap noemen (niet hun eerste) maar die primitieve reacties van een bepaalde groep Argentijnen zijn lachwekkend, en ik vind het ook totaal geen reden voor ontslag.
Vind je het niet opvallend dat het iedere keer perfect in beeld gebracht kon worden wanneer het mis ging? Dat er geheel toevallig een cameraploeg precies op dat moment vanuit de goede hoek kon laten zien hoe het weer mis ging?quote:Op maandag 29 december 2014 12:52 schreef Stratman het volgende:
[..]
Ja maar zelfs zó onbetrouwbaar dat de stuurbekrachtiging er constant mee kapte en er amper mee in een rechte lijn te sturen viel?
Nope.quote:Op maandag 29 december 2014 13:17 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Oh, je had deel 2 nog niet gezien toen je postte dat de special een tegenvaller was? Dat verklaart
Top Gear is scripted, oud nieuws...quote:Op maandag 29 december 2014 13:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Vind je het niet opvallend dat het iedere keer perfect in beeld gebracht kon worden wanneer het mis ging? Dat er geheel toevallig een cameraploeg precies op dat moment vanuit de goede hoek kon laten zien hoe het weer mis ging?
Je snapt ook dat er constant camera ploegen mee rijden (naast de camera's in de auto) en dat die er dus altijd bij zijn als er wat mis gaat? Wat je vervolgens op je tv te zien krijgt is een kwestie van editing.quote:Op maandag 29 december 2014 13:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Vind je het niet opvallend dat het iedere keer perfect in beeld gebracht kon worden wanneer het mis ging? Dat er geheel toevallig een cameraploeg precies op dat moment vanuit de goede hoek kon laten zien hoe het weer mis ging?
Dat lijkt me een beetje naïef. Ze filmen niet 24/7 alles vanuit drie verschillende hoeken.quote:Op maandag 29 december 2014 13:45 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Je snapt ook dat er constant camera ploegen mee rijden (naast de camera's in de auto) en dat die er dus altijd bij zijn als er wat mis gaat? Wat je vervolgens op je tv te zien krijgt is een kwestie van editing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |