abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6565006
Ik verslond ze, de 12" platen uit de jaren 80. Niks pc, knip en plakwerk met plakband.

The Reflex was prachtig, evenals Shout van Tears for Fears. En die van FgtH, Two Tribes en Such a Shame van TalkTalk. Had ik allemaal In 1995 liet ik ze bij een ex achter, gelukkig heeft niet iedereen dat gedaan en staan er nu ene zooi op internet.

Maar die platen, de hoes en de geur van de plastic beschermhoesjes horen voorgoed bij mijn jeugd.

pi_6565026
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 00:04 schreef CloudBox het volgende:
Ik verslond ze, de 12" platen uit de jaren 80. Niks pc, knip en plakwerk met plakband.

The Reflex was prachtig, evenals Shout van Tears for Fears. En die van FgtH, Two Tribes en Such a Shame van TalkTalk. Had ik allemaal In 1995 liet ik ze bij een ex achter, gelukkig heeft niet iedereen dat gedaan en staan er nu ene zooi op internet.

Maar die platen, de hoes en de geur van de plastic beschermhoesjes horen voorgoed bij mijn jeugd.

Ja, en nu zal je het maar met mp3's moeten doen
Als je dan toch op een forum aan het spammen ben, doe het dan goed!!! [b][url=http://www.forumspam.tk]http://www.forumspam.tk/[/url][/b][br] Shoarma? JA! In [b][url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/245449/4/25]Het Grote Shoarma Topic[/url][/b]
pi_6565101
als ik aan de jaren 80 denk krijg ik de kriebels. Als je het nog ooit op tv ziet vind ik het een hele irritante vervelende sfeer uitademen. En de muziek vind ik ronduit verschrikkelijk.
Maar ik zeg altijd maar ieder zijn eigen ding, want anders is het maar saai.
Dus wel ieder zijn mening respecteren.
History became legend, legend became myth.
  vrijdag 1 november 2002 @ 00:11:13 #4
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_6565102
Toen ik geboren werd was de cd al normaal geloof ik

[edit] neemt niet weg dat ik de nummers die jij hierboven noemt erg goed vind overigens [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door twiFight op 01-11-2002 00:11]

He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_6565103
De muziek op een 12" klinkt toch NET iets anders dan een mp3.

(Ik klink nu net als ranja en zander)

[Dit bericht is gewijzigd door CloudBox op 01-11-2002 00:32]

Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 1 november 2002 @ 00:12:00 #6
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_6565108
IK heb er enkele 1000'en uit die tijd. Veel Italo, veel FGTH, veel Pet Shop Boys en verder van alles.
  vrijdag 1 november 2002 @ 00:38:47 #7
13973 ranja
image means nothing
pi_6565330
12" heb ik niet zoveel van, die kocht ik toen ook nog niet... ik ben meer een top40 en dus 7" verzamelaar.
Maar wat vinyl ten opzichte van mp3 betreft heb je wel gelijk
pi_6565562
ik heb die van frankie goes to hollywood ook, maar verder voornamelijk 7"es, vooral uit dit tijdperk en niet jaren '80 eigenlijk.

ik heb laatst het album van toontje lager (stiekem dansen) blind gekocht, voor 2 euro, daar moet ik ook nog steeds naar luisteren morgen weer een leuke taak

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  vrijdag 1 november 2002 @ 01:09:41 #9
37903 Lamour
sweek is the man!
pi_6565571
Ik ben ook nog echt van het vinyl tijdperk (mijn puberjaren) Heb iets van 1500 (maxi) singels en 400 LP's... [sub]Ben wel toe aan een nieuwe platenspeler, 45 toeren speelt hij soms of op 42 toeren of zo af [/sub]

Toen rond 1981 de 12 inch op de markt kwam was ik direct fan!!!

Enkele van mijn lievelings 12 inches:

New Order - Blue Monday/The Beach
New Order - True Faith
Propoganda - P. Machinery
Band Aid - Do They Know It's Christmas
Blue Mercedes - I Want To Be Your Property
Chaplin Band - Il Veliero
Donna Summer - I Feel Love
Depeche Mode - Just Can't Get Enough (Live)
Dead Or Alive - You Spin Me Round (Like A Record)
Dazz Band - Let It All Blow
Den Harrow - Future Brain
Eartha Kitt - Where Is My Man?
Indeep - Last Night A DJ Saved My Life
Kelly Marie - Feels Like I'm In Love
Madonna 12 inches
Prince 12 inches
Yazoo 12 inches
Frankie Goes To Holywood 12 inches
Pet Shop Boys 12 inches
Soft Cell 12 inches
Trafassi - Wasmasjien
Tina Charles - I Love To Love
Rose Royce - Is It Love You're After?
Shanon - Give Me Tonight
Boys Town Gang - Can't Take My Eyes Off Of You
Marilyn - You Don't Love Me
M/A/R/R/S - Pump Up The Volume
Mel & Kim - Respectable

Om er een paar te noemen Ik koester ze allemaal!

[b]Let's all trip together[/b]
pi_6566446
FGTH was ook mijn favo. dei maakte elke keer wer iets bijzonders van een 12 inch, van sommige nummers van hun heb ik wel 5 verschillende 12 inch versies.verder heb ik ongeveer hetzelfde rijtje als wat ik eerder langs zag komen.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  vrijdag 1 november 2002 @ 08:17:35 #11
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_6566511
De enige 12" uit de jaren 80 die ik nog in bezit heb is er één van 'The Skinny Boys' (Jockbox / Feed us the beat). Een aantal andere maxisingles is helaas gesneuveld (uitlenen en vervolgens terugkrijgen met meer krassen dan groeven ). Verder kocht ik alleen maar LP's.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_6566731
Goeie tijd was dat !!!

Ik weet nog, dat ik een LP heb gekocht van Countdown, met allemaal 12" uitvoeringen van volgens mij SAW platen .... Coole plaat wel !!!

Later kwam ik erachter dat deze plaat wel erg slecht gemasterd is... erg zacht opgenomen, zodat elk krasje e.d. erg goed hoorbaar is :-(

For more info about DJ Gino D visit www.djginod.com
pi_6566978
We hebben er nog een aantal staan, zou moeten kijken welke precies. Ik heb mijn 12 inches van Big Country weggegeven, daar baal ik wel van, voor East of Eden. Die is ook op internet niet te vinden als MP3

Ik heb pas de platenspeler weer aangesloten om wat lp's te luisteren. Ook vanwege mijn top100 Maar nog geen 12'' gedraaid.

vrijdag 1 november 2002 @ 10:22:17 #14
37546 CloudBox
In de wolken
pi_6567293
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 09:09 schreef ginod het volgende:
Ik weet nog, dat ik een LP heb gekocht van Countdown, met allemaal 12" uitvoeringen van volgens mij SAW platen .... Coole plaat wel !!!
Die had ik ook!

Verder had je hele speciale picturedisks van 12"'s
Zoals Sherryl Lee Ralph: In the Eavning, die gaf licht in het donker.

Ik had een PD van Theme from Rocky. Verder heb ook nog de 12"gehad van Suncity, artist united against apartheid, en Bruce met Dancing in the dark en Born in the Usa: Gespampelde Bruce: (USA, USA, US US US US USA... )

pi_6568121
(Oude) 12 inches

Dit kan ook wel in dit topic.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')