abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147079654
Goedemorgen,

Wij hebben in onze woonkamer een oude grenen vloer liggen.
Deze heb ik compleet geschuurd en kaal gemaakt, maar ik begin nu te twijfelen over hoe de vloer afgewerkt moet worden.
Ik was eerst overtuigd dat het lak moest worden, maar wel met een kleurtje. Dus van Cetabever vloerlak gehaald en uitgeprobeerd, maar dit is helemaal de verkeerde kleur, veelste grijs. Nu hoor ik ook veel goeie verhalen over Osmo hardwax-olie. Maar hoe weet ik hoe de kleur uitpakt op mijn vloer? Stukje uitproberen is natuurlijk het beste, maar de pot van Cetabever heeft me al 40 euro gekost en is niet wat ik zoek, als ik zo alles moet uitproberen wordt het een duur grapje. Qua kleur wil ik graag grijseiken als resultaat. Iemand tips??
pi_147080591
Tja. Kleur blijft toch iets persoonlijks, dus ik ben bang dat een stukje proberen de oplossing is.
pi_147080808
Niet direct een antwoord, maar wel een tip: grenen vergeelt als een kanariepiet o.i.v. licht. Dus ik weet niet wat de combi geel & grijs wordt. Denk dat je het beste een UV werende lak kunt toepassen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_147084325
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:44 schreef Meikietjuh het volgende:
Goedemorgen,

Wij hebben in onze woonkamer een oude grenen vloer liggen.
Deze heb ik compleet geschuurd en kaal gemaakt, maar ik begin nu te twijfelen over hoe de vloer afgewerkt moet worden.
Ik was eerst overtuigd dat het lak moest worden, maar wel met een kleurtje. Dus van Cetabever vloerlak gehaald en uitgeprobeerd, maar dit is helemaal de verkeerde kleur, veelste grijs. Nu hoor ik ook veel goeie verhalen over Osmo hardwax-olie. Maar hoe weet ik hoe de kleur uitpakt op mijn vloer? Stukje uitproberen is natuurlijk het beste, maar de pot van Cetabever heeft me al 40 euro gekost en is niet wat ik zoek, als ik zo alles moet uitproberen wordt het een duur grapje. Qua kleur wil ik graag grijseiken als resultaat. Iemand tips??
Bij mijn lokale houtboer wordt gewoon een proefstukje opgezet hoor. Daarnaast hangt er ook nog een bord met grenen in allerlei kleutertjes.. Alles in het redelijke natuurlijk maar als je over een paar kleuren twijfelt zetten ze dat gewoon even voor je op :Y

c_/
met een koekje
pi_147085275
Als je met olie gaat werken kun je hier ook eens gaan kijken. http://www.hout-olie.nl/index.html
  maandag 1 december 2014 @ 12:26:49 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_147179835
We hebben hier een grenen vloer laten schuren, donker laten beitsen en daarna in de osmo hardwax laten zetten. Ziet er bijna 7 jaar later nog steeds top uit. En bijwerken bij beschadiging gaat honderd keer makkelijker dan bij een gelakte vloer.
Gekleurde wax (dus de beitslaag skippen) kan ook maar wordt niet altijd egaal genoeg
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')