abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 november 2014 @ 22:40:08 #252
104871 remlof
Europees federalist
pi_147072536
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:37 schreef UltraR het volgende:

[..]

Bewijs aub. of is dat weer een losse flodder bedoeld om aan te tonen dat Nederland diep racistisch is?
Ik zeg nergens dat Nederland diep racistisch is. Het is hier wat dat betreft geweldig in vergelijking met bijvoorbeeld Rusland.
pi_147072586
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:38 schreef robin007bond het volgende:

[..]

En dit is relevant omdat? De post ging over GeenStijl, waar rassentheorieën geen taboe zijn.
(Ik vind niets taboe. Alles moet bespreekbaar zijn, handelen ernaar is iets anders.)
Dit is relevant omdat Gario juist rassendenken nieuw leven in heeft geblazen. Ik heb oprecht nog nooit op mensen hun huidskleur gelet (hoe graag de politiek correcten ook willen geloven dat iedereen racistisch is. Uit dat artikel: "In dit opzicht is iedereen een racist."). Maar sinds Gario z'n muil opentrekt op werkelijk elk denkbaar podium van de publieke omroep betrap ik mezelf er tot mijn afschuw op dat ik op straat wel eens bij een donker persoon denk "zou dat ook zo'n racistische idioot met een minderwaardigheidscomplex als Gario zijn?" En bedankt.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_147072610
quote:
7s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:40 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat Nederland diep racistisch is. Het is hier wat dat betreft geweldig in vergelijking met bijvoorbeeld Rusland.
Sure, maar je zegt wel dat men het overal leuk vond om Surinamers belachelijk te maken.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  donderdag 27 november 2014 @ 22:43:09 #255
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_147072644
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:15 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Ja, en dat werd vooral in de multiculturele Randstad gedaan. Hier in Brabant deden ze niet zo debiel. Ik heb iig nog nooit verhalen gehoord over Zwarte Pieten (buiten de Randstad) die met een Surinaams accentje spraken. Sowieso, welke idioot bedenkt zoiets? :?
Bij ons in Drenthe ook niet hoor, voor zover ik me herinner, en dat was in de jaren 70. Ik vraag me trouwens af of ik als kind zo'n accent wel zou hebben herkend. Mensen lijken niet te beseffen dat een pikzwarte Piet met wijd uitstaand krulhaar in Spaans kostuum veel kinderen helemaal niet doet denken aan de "echte" zwarten die ze uit het dagelijks leven of van foto's, strips of tv kennen. Er zullen er zijn die dat verband leggen, maar dat is zeker niet universeel. Ik deed dat niet.
pi_147072684
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:38 schreef robin007bond het volgende:

[..]

En dit is relevant omdat? De post ging over GeenStijl, waar rassentheorieën geen taboe zijn.
Boeiend dat het op geenstijl staat. Het staat nu ook op Youtube, ook maar afkraken dan? dikke #care.
pi_147072688
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:14 schreef UltraR het volgende:
Uit dat artikel.

[..]

Mijn god, in welke wereld leeft die schrijver? Ik zat gewoon bij allemaal donkere kindertjes in de klas hoor. En op straat zag ik het hele jaar door donkere mensen. En dan zou ik mijn mening over donkere mensen baseren op Zwarte Piet? Wat een vergezochte onzin.
Daarbij heb ik altijd geleerd dat Zwarte Piet een blank persoon was die zwart was van het roet. Dus de hele associatie met donkere mensen heb ik überhaupt nooit gelegd.
Maar goed, dit is al zo ontzettend vaak gezegd. En dan is de reactie: "En die rode lippen dan?"
Nou, ik weet niet, maar die rode lippen horen strikt bij Zwarte Piet. Donkere mensen hebben dat niet. En kom nou als-je-blieft niet met die plaatjes van Sjors en Sjimmie en zo aan. Ik heb die strips vroeger allemaal gelezen en nooit of te nimmer de link gelegd met Zwarte Piet.
In de extreem linkse wereld natuurlijk.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_147072825
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:31 schreef SuicideErrorist het volgende:
Ik ben echt zo blij dat ik net een joint heb opgestoken anders zou ik hier echt niet 26 minuten naar kunnen kijken :D
pics van je joint
  donderdag 27 november 2014 @ 22:48:00 #259
104871 remlof
Europees federalist
pi_147072828
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:42 schreef UltraR het volgende:

[..]

Sure, maar je zegt wel dat men het overal leuk vond om Surinamers belachelijk te maken.
Ja, zo was het in de jaren zeventig.
pi_147073021
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:37 schreef UltraR het volgende:

[..]

Wie denkt er hier nu het meest in huidskleur?
Die Gario z'n hele wereldbeeld is puur en alleen gebaseerd op huidskleurtjes.
dat is jouw gekleurde visie.... opvallend hoe Gario voor racist wordt uitgemaakt door mensen die klagen dat zij ten onrechte racist worden genoemd door hen.

Maar wanneer heeft Gario dan pro-pieten een racist genoemd ?
Heeft iemand een letterlijk citaat met linkje ?
  donderdag 27 november 2014 @ 23:01:24 #261
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_147073323
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:14 schreef UltraR het volgende:
Uit dat artikel.

[..]

Mijn god, in welke wereld leeft die schrijver? Ik zat gewoon bij allemaal donkere kindertjes in de klas hoor. En op straat zag ik het hele jaar door donkere mensen. En dan zou ik mijn mening over donkere mensen baseren op Zwarte Piet? Wat een vergezochte onzin.
Daarbij heb ik altijd geleerd dat Zwarte Piet een blank persoon was die zwart was van het roet. Dus de hele associatie met donkere mensen heb ik überhaupt nooit gelegd.
Maar goed, dit is al zo ontzettend vaak gezegd. En dan is de reactie: "En die rode lippen dan?"
Nou, ik weet niet, maar die rode lippen horen strikt bij Zwarte Piet. Donkere mensen hebben dat niet. En kom nou als-je-blieft niet met die plaatjes van Sjors en Sjimmie en zo aan. Ik heb die strips vroeger allemaal gelezen en nooit of te nimmer de link gelegd met Zwarte Piet.
Ja, precies. Zwarte Piet is geen realistische uitbeelding van een zwarte, mist ook de negroïde gelaatstrekken, dus dan ben je voor de invulling afhankelijk van dat "blackface"-referentiekader, dat je als Nederlands kind dus niets zegt omdat je het alleen van Zwarte Piet kent.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iblardi op 27-11-2014 23:25:31 ]
pi_147073374
Is die Quinsy soms homo?
pi_147073404
foutje
:N
pi_147073484
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

dat is jouw gekleurde visie.... opvallend hoe Gario voor racist wordt uitgemaakt door mensen die klagen dat zij ten onrechte racist worden genoemd door hen.

Maar wanneer heeft Gario dan pro-pieten een racist genoemd ?
Heeft iemand een letterlijk citaat met linkje ?
Linkje heb ik niet, maar sinds zijn verlies bij de Raad van State en hij nog een tandje bij heeft geschakeld in idioot slachtoffergedrag, onder meer door indirect op te roepen tot een gewelddadige revolutie (waar jij je bewust of onbewust blind voor hield), heb ik hem toch wel horen verkondigen dat "als je nu, na alle informatie die je hebt gehad, nog steeds Zwarte Piet wilt behouden dan ben je een racist ja."
  donderdag 27 november 2014 @ 23:12:20 #265
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_147073707
Ben zeer onder de indruk van de kalmte en redelijkheid waarmee meneer Gario de hijgerige aanvallen van Kockelman pareerde. Prachtig optreden!
Dat verandert alles
pi_147073728
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 23:12 schreef Kiegie het volgende:
Ben zeer onder de indruk van de kalmte en redelijkheid waarmee meneer Gario de hijgerige aanvallen van Kockelman pareerde. Prachtig optreden!
Welke kleur bril had je precies op?
  donderdag 27 november 2014 @ 23:13:53 #267
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_147073765
:-)
Zegt iemand met een Zwarte Piet als avatar.
Dat verandert alles
pi_147073850
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 23:13 schreef Kiegie het volgende:
:-)
Zegt iemand met een Zwarte Piet als avatar.
Oh, maar ik beweer ook niet dat ik neutraal daarnaar kan kijken. Waar haal je dat vandaan? Beetje jijbakken als reactie is altijd makkelijk.
  donderdag 27 november 2014 @ 23:17:58 #269
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_147073899
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 23:16 schreef UltraR het volgende:

[..]

Oh, maar ik beweer ook niet dat ik neutraal daarnaar kan kijken. Waar haal je dat vandaan?
Ja, daar moet je natuurlijk wel naar streven. Anders kun je meteen wel stoppen met nadenken.
Dat verandert alles
pi_147073917
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 23:17 schreef Kiegie het volgende:

[..]

Ja, daar moet je natuurlijk wel naar streven. Anders kun je meteen wel stoppen met nadenken.
En nu in plaats van de tu quoque, een reactie op mijn vraag aub? Met welke kleur bril keek jij?
  donderdag 27 november 2014 @ 23:22:15 #271
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_147074022
Ik moet toegeven dat ik in de Pietendiscussie ertoe neig om de figuur van Zwarte Piet als een door de tijd en ontwikkeling ingehaalde figuur te beschouwen.
Maar even goed had ik van Gario zelf niet zoveel indruk gekregen. En in dit interview komt hij bij mij over als een beheerste, nadenkende jongeman. Dat wist ik dus nog niet, dat hij dat was.
Dat verandert alles
pi_147074048
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 23:12 schreef Kiegie het volgende:
Pareerde met onzin ja.
  donderdag 27 november 2014 @ 23:24:13 #273
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_147074079
quote:
10s.gif Op donderdag 27 november 2014 23:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Pareerde met onzin ja.
Nee, dat hoorde ik niet. Noem eens een voorbeeld.
Dat verandert alles
pi_147074114
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 23:05 schreef UltraR het volgende:

[..]

Linkje heb ik niet, maar sinds zijn verlies bij de Raad van State en hij nog een tandje bij heeft geschakeld in idioot slachtoffergedrag, onder meer door indirect op te roepen tot een gewelddadige revolutie (waar jij je bewust of onbewust blind voor hield),
Voorlopig beschouw ik dit als jouw fantasie.
Kennelijk heb jij die onzin nodig om je haat te kunnen rechtvaardigen.
Maar als jij een linkje heb waar Gario opriep tot een gewelddadige revolutie........ vooral hier neerplensen.

quote:
heb ik hem toch wel horen verkondigen dat "als je nu, na alle informatie die je hebt gehad, nog steeds Zwarte Piet wilt behouden dan ben je een racist ja."
o...... heb je een letterlijk citaat met linkje voor dit ?
Hoe weet ik dan of het waar is of dat jij het uit je grote duim suckt ?
pi_147074147
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 23:22 schreef Kiegie het volgende:
Ik moet toegeven dat ik in de Pietendiscussie ertoe neig om de figuur van Zwarte Piet als een door de tijd en ontwikkeling ingehaalde figuur te beschouwen.
Maar even goed had ik van Gario zelf niet zoveel indruk gekregen. En in dit interview komt hij bij mij over als een beheerste, nadenkende jongeman. Dat wist ik dus nog niet, dat hij dat was.
Kreeg je niet ontzettend het idee dat hij daar ter meerdere eer en glorie van zichzelf zat en, vooral ook, een zeer matig verborgen dubbele agenda erop nahoudt? Geld wil zien?
En wat vind je van dat constante lachje in reactie op tegenargumenten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')