Ik zeg nergens dat Nederland diep racistisch is. Het is hier wat dat betreft geweldig in vergelijking met bijvoorbeeld Rusland.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:37 schreef UltraR het volgende:
[..]
Bewijs aub. of is dat weer een losse flodder bedoeld om aan te tonen dat Nederland diep racistisch is?
(Ik vind niets taboe. Alles moet bespreekbaar zijn, handelen ernaar is iets anders.)quote:Op donderdag 27 november 2014 22:38 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En dit is relevant omdat? De post ging over GeenStijl, waar rassentheorieën geen taboe zijn.
Sure, maar je zegt wel dat men het overal leuk vond om Surinamers belachelijk te maken.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat Nederland diep racistisch is. Het is hier wat dat betreft geweldig in vergelijking met bijvoorbeeld Rusland.
Bij ons in Drenthe ook niet hoor, voor zover ik me herinner, en dat was in de jaren 70. Ik vraag me trouwens af of ik als kind zo'n accent wel zou hebben herkend. Mensen lijken niet te beseffen dat een pikzwarte Piet met wijd uitstaand krulhaar in Spaans kostuum veel kinderen helemaal niet doet denken aan de "echte" zwarten die ze uit het dagelijks leven of van foto's, strips of tv kennen. Er zullen er zijn die dat verband leggen, maar dat is zeker niet universeel. Ik deed dat niet.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:15 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Ja, en dat werd vooral in de multiculturele Randstad gedaan. Hier in Brabant deden ze niet zo debiel. Ik heb iig nog nooit verhalen gehoord over Zwarte Pieten (buiten de Randstad) die met een Surinaams accentje spraken. Sowieso, welke idioot bedenkt zoiets?
Boeiend dat het op geenstijl staat. Het staat nu ook op Youtube, ook maar afkraken dan? dikke #care.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:38 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En dit is relevant omdat? De post ging over GeenStijl, waar rassentheorieën geen taboe zijn.
In de extreem linkse wereld natuurlijk.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:14 schreef UltraR het volgende:
Uit dat artikel.
[..]
Mijn god, in welke wereld leeft die schrijver? Ik zat gewoon bij allemaal donkere kindertjes in de klas hoor. En op straat zag ik het hele jaar door donkere mensen. En dan zou ik mijn mening over donkere mensen baseren op Zwarte Piet? Wat een vergezochte onzin.
Daarbij heb ik altijd geleerd dat Zwarte Piet een blank persoon was die zwart was van het roet. Dus de hele associatie met donkere mensen heb ik überhaupt nooit gelegd.
Maar goed, dit is al zo ontzettend vaak gezegd. En dan is de reactie: "En die rode lippen dan?"
Nou, ik weet niet, maar die rode lippen horen strikt bij Zwarte Piet. Donkere mensen hebben dat niet. En kom nou als-je-blieft niet met die plaatjes van Sjors en Sjimmie en zo aan. Ik heb die strips vroeger allemaal gelezen en nooit of te nimmer de link gelegd met Zwarte Piet.
pics van je jointquote:Op donderdag 27 november 2014 22:31 schreef SuicideErrorist het volgende:
Ik ben echt zo blij dat ik net een joint heb opgestoken anders zou ik hier echt niet 26 minuten naar kunnen kijken
Ja, zo was het in de jaren zeventig.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:42 schreef UltraR het volgende:
[..]
Sure, maar je zegt wel dat men het overal leuk vond om Surinamers belachelijk te maken.
dat is jouw gekleurde visie.... opvallend hoe Gario voor racist wordt uitgemaakt door mensen die klagen dat zij ten onrechte racist worden genoemd door hen.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:37 schreef UltraR het volgende:
[..]
Wie denkt er hier nu het meest in huidskleur?
Die Gario z'n hele wereldbeeld is puur en alleen gebaseerd op huidskleurtjes.
Ja, precies. Zwarte Piet is geen realistische uitbeelding van een zwarte, mist ook de negroïde gelaatstrekken, dus dan ben je voor de invulling afhankelijk van dat "blackface"-referentiekader, dat je als Nederlands kind dus niets zegt omdat je het alleen van Zwarte Piet kent.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:14 schreef UltraR het volgende:
Uit dat artikel.
[..]
Mijn god, in welke wereld leeft die schrijver? Ik zat gewoon bij allemaal donkere kindertjes in de klas hoor. En op straat zag ik het hele jaar door donkere mensen. En dan zou ik mijn mening over donkere mensen baseren op Zwarte Piet? Wat een vergezochte onzin.
Daarbij heb ik altijd geleerd dat Zwarte Piet een blank persoon was die zwart was van het roet. Dus de hele associatie met donkere mensen heb ik überhaupt nooit gelegd.
Maar goed, dit is al zo ontzettend vaak gezegd. En dan is de reactie: "En die rode lippen dan?"
Nou, ik weet niet, maar die rode lippen horen strikt bij Zwarte Piet. Donkere mensen hebben dat niet. En kom nou als-je-blieft niet met die plaatjes van Sjors en Sjimmie en zo aan. Ik heb die strips vroeger allemaal gelezen en nooit of te nimmer de link gelegd met Zwarte Piet.
Linkje heb ik niet, maar sinds zijn verlies bij de Raad van State en hij nog een tandje bij heeft geschakeld in idioot slachtoffergedrag, onder meer door indirect op te roepen tot een gewelddadige revolutie (waar jij je bewust of onbewust blind voor hield), heb ik hem toch wel horen verkondigen dat "als je nu, na alle informatie die je hebt gehad, nog steeds Zwarte Piet wilt behouden dan ben je een racist ja."quote:Op donderdag 27 november 2014 22:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
dat is jouw gekleurde visie.... opvallend hoe Gario voor racist wordt uitgemaakt door mensen die klagen dat zij ten onrechte racist worden genoemd door hen.
Maar wanneer heeft Gario dan pro-pieten een racist genoemd ?
Heeft iemand een letterlijk citaat met linkje ?
Welke kleur bril had je precies op?quote:Op donderdag 27 november 2014 23:12 schreef Kiegie het volgende:
Ben zeer onder de indruk van de kalmte en redelijkheid waarmee meneer Gario de hijgerige aanvallen van Kockelman pareerde. Prachtig optreden!
Oh, maar ik beweer ook niet dat ik neutraal daarnaar kan kijken. Waar haal je dat vandaan? Beetje jijbakken als reactie is altijd makkelijk.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:13 schreef Kiegie het volgende:
:-)
Zegt iemand met een Zwarte Piet als avatar.
Ja, daar moet je natuurlijk wel naar streven. Anders kun je meteen wel stoppen met nadenken.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:16 schreef UltraR het volgende:
[..]
Oh, maar ik beweer ook niet dat ik neutraal daarnaar kan kijken. Waar haal je dat vandaan?
En nu in plaats van de tu quoque, een reactie op mijn vraag aub? Met welke kleur bril keek jij?quote:Op donderdag 27 november 2014 23:17 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Ja, daar moet je natuurlijk wel naar streven. Anders kun je meteen wel stoppen met nadenken.
Pareerde met onzin ja.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:12 schreef Kiegie het volgende:
Ben zeer onder de indruk van de kalmte en redelijkheid waarmee meneer Gario de hijgerige aanvallen van Kockelman pareerde. Prachtig optreden!
Voorlopig beschouw ik dit als jouw fantasie.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:05 schreef UltraR het volgende:
[..]
Linkje heb ik niet, maar sinds zijn verlies bij de Raad van State en hij nog een tandje bij heeft geschakeld in idioot slachtoffergedrag, onder meer door indirect op te roepen tot een gewelddadige revolutie (waar jij je bewust of onbewust blind voor hield),
o...... heb je een letterlijk citaat met linkje voor dit ?quote:heb ik hem toch wel horen verkondigen dat "als je nu, na alle informatie die je hebt gehad, nog steeds Zwarte Piet wilt behouden dan ben je een racist ja."
Kreeg je niet ontzettend het idee dat hij daar ter meerdere eer en glorie van zichzelf zat en, vooral ook, een zeer matig verborgen dubbele agenda erop nahoudt? Geld wil zien?quote:Op donderdag 27 november 2014 23:22 schreef Kiegie het volgende:
Ik moet toegeven dat ik in de Pietendiscussie ertoe neig om de figuur van Zwarte Piet als een door de tijd en ontwikkeling ingehaalde figuur te beschouwen.
Maar even goed had ik van Gario zelf niet zoveel indruk gekregen. En in dit interview komt hij bij mij over als een beheerste, nadenkende jongeman. Dat wist ik dus nog niet, dat hij dat was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |