O: Cornflakes met melk => 252 kcalquote:Op maandag 24 november 2014 15:48 schreef sanger het volgende:
[..]
Doe ik zo nu en dan ook al![]()
Vandaag:
O: Cornflakes met melk
L: Twee bruine boterhammen oude kaas / tweebruine boterhammen filet american
T: flink grote appel
D: AGV
T: mandarijn of banaan
En ik weet dat ik nog lang niet van alles het meest magere e.d. neem. Maar waar het mij meer om gaat is dat ik veel bewuster al bezig ben met gezond eten en 3x per week vaker sport en dan juist een tegengesteld resultaat zie...
Ik merk overigens wel in de fitheid dat ik me beter begin te voelen, dat dan weer wel.
Vier jaquote:Op dinsdag 25 november 2014 10:58 schreef Myraela het volgende:
Zijn dat 4 boterhammen bij de lunch dan? Ik dacht dat het streepje stond voor dit of dat. En wat voor vlees is dat?
Ik vind dat hele gedoe met stuks ook gewoon onzin. Gewoon wegen. En ook gewoon magerder vlees eten.
Welkom terug!quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:59 schreef Myraela het volgende:
Oh en terug uit Praag.Was heerlijk.
veel te veel gegeten en gedronken, maar wat wil je dan ook voor dat geld.
Weegschaal haat mij en dat is wederzijds. Vandaag laatste dag vakantie voor mijn vriend, dus we nemen het er nog even van. Morgen weer streng hervatten.
Met anderhalf uur sporten vanavond zou ik er nog wat bij nemen als ik jou was. In ieder geval iets na het sporten ook, liefst met eiwitten.quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:02 schreef sanger het volgende:
Lijstje van vandaag dan ook maar meteen uitgerekend:
O: twee bruine boterhammen, 1x filet american 1x oude kaas => 302 kcal
T: banaan => 124 kcal
L: vier bruine boterhammen, 2x filet american 2x oude kaas => 604 kcal
T: twee mandarijnen => 50 kcal
L: capucijners met uitgebakken spekjes => 800*
*Staat niet op voedingscentrum.....
Totaal dus 1880 exclusief drinken
quote:
Is het daar zo goedkoop dan?quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:59 schreef Myraela het volgende:
Oh en terug uit Praag.Was heerlijk.
veel te veel gegeten en gedronken, maar wat wil je dan ook voor dat geld.
Weegschaal haat mij en dat is wederzijds. Vandaag laatste dag vakantie voor mijn vriend, dus we nemen het er nog even van. Morgen weer streng hervatten.
Hmmm, maar dan moet ik dus iets eten vlak voor ik naar bed ga. Dat is toch ook niet goed ivm de spijsvertering?quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:05 schreef Karstman het volgende:
[..]
Met anderhalf uur sporten vanavond zou ik er nog wat bij nemen als ik jou was. In ieder geval iets na het sporten ook, liefst met eiwitten.
Misschien inderdaad handigerquote:Op dinsdag 25 november 2014 10:58 schreef Myraela het volgende:
Ik vind dat hele gedoe met stuks ook gewoon onzin. Gewoon wegen.
Zal me daar in verdiepen inderdaad. Suggesties die je zo al op kunt noemen misschien?quote:En ook gewoon magerder vlees eten.
Je moet ook geen hele maaltijden gaan lopen eten (met een volle buik ligt het ook niet lekker) maar ook tijdens het slapen werkt je lichaam gewoon door. Niet op dezelfde snelheid maar het is ook niet zo dat op het moment dat jij je ogen dicht doet dat dan je lichaam op uit gaat. Een bakje yoghurt met banaan is prima, zeker na het sporten kun je wel wat gebruiken.quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Hmmm, maar dan moet ik dus iets eten vlak voor ik naar bed ga. Dat is toch ook niet goed ivm de spijsvertering?
Kipfilet (of kippenpoten maar dan zonder vel want daar zit het meeste vet in), biefstuk, (mager) rundergehakt. In elk geval geen gepaneerde dingen zoals schnitzels of cordon bleu (waar nog eens kaas inzit ook). Ik ben ook een enorme vleeseter maar beperk me inmiddels ook tot max 100gram, vaak minder, bij mijn normale maaltijden.quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Zal me daar in verdiepen inderdaad. Suggesties die je zo al op kunt noemen misschien?
En geen cornflakes.quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:58 schreef Myraela het volgende:
Zijn dat 4 boterhammen bij de lunch dan? Ik dacht dat het streepje stond voor dit of dat. En wat voor vlees is dat?
Ik vind dat hele gedoe met stuks ook gewoon onzin. Gewoon wegen. En ook gewoon magerder vlees eten.
Hoe dan? boterham is 90 kcal per stuk. Dus dat is 180 kcal. Dan heb je 122kcal aan beleg?! Dan heb je debiel veel beleg wat absoluut niet nodig is. idem dito met je lunch. 284kcal aan beleg, dat is echt asociaal dik. Als je moet afvallen zou ik persoonlijk niet kiezen voor capucijners met spek, maar gewoon voor groente met normaal vlees.quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:02 schreef sanger het volgende:
Lijstje van vandaag dan ook maar meteen uitgerekend:
O: twee bruine boterhammen, 1x filet american 1x oude kaas => 302 kcal
T: banaan => 124 kcal
L: vier bruine boterhammen, 2x filet american 2x oude kaas => 604 kcal
T: twee mandarijnen => 50 kcal
L: capucijners met uitgebakken spekjes => 800*
*Staat niet op voedingscentrum.....
Totaal dus 1880 exclusief drinken
Kipfilet, biefstuk, varkenshaas, kangaroo, zalm, tonijn.quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Misschien inderdaad handiger
[..]
Zal me daar in verdiepen inderdaad. Suggesties die je zo al op kunt noemen misschien?
Hoe was kangaroo?quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
Kipfilet, biefstuk, varkenshaas, kangaroo, zalm, tonijn.
Oke, duidelijk. Heb ik dat altijd verkeerd begrepen dusquote:Op dinsdag 25 november 2014 12:18 schreef Karstman het volgende:
[..]
Je moet ook geen hele maaltijden gaan lopen eten (met een volle buik ligt het ook niet lekker) maar ook tijdens het slapen werkt je lichaam gewoon door. Niet op dezelfde snelheid maar het is ook niet zo dat op het moment dat jij je ogen dicht doet dat dan je lichaam op uit gaat. Een bakje yoghurt met banaan is prima, zeker na het sporten kun je wel wat gebruiken.
En dan niet gebakken in croma maar olijfolie zeker?quote:]
Kipfilet (of kippenpoten maar dan zonder vel want daar zit het meeste vet in), biefstuk, (mager) rundergehakt. In elk geval geen gepaneerde dingen zoals schnitzels of cordon bleu (waar nog eens kaas inzit ook). Ik ben ook een enorme vleeseter maar beperk me inmiddels ook tot max 100gram, vaak minder, bij mijn normale maaltijden.
Anti Kellog'squote:
Nou eet je naast de kapucijners vaak geen andere koolhydraten zoals aardappels maar verder ben ik het wel met je eens, past in mijn beleving ook niet in een afvalplan. Geen idee ook hoe het zit met vitamines is kapucijners, zal vast wel iets inzitten maar veel kan het niet zijn.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:06 schreef Myraela het volgende:
Capucijners met spekjes. Dat zijn gewoon koolhydraten en vet. Ik tel capucijners niet eens als groenten.
En qua vlees zijn er nu al veel goede voorbeelden genoemd. Zelf vind ik een beenhammetje ook altijd wel lekker.
Maar eigenlijk zou ik vooral aanraden om zelf eens etiketten te gaan lezen of dingen op te zoeken en te vergelijken. Dan snap je de verschillen waarschijnlijk ook beter.
Waarom ik kapucijners bijvoorbeeld als koolhydraat tel en niet als groenten:
Kapucijners (100 gram): 100 kcal - 14 gram koolhydraten
Broccoli (100 gram) 29 kcal - 2 gram koolhydraten
Niet bijzonder. Was net biefstuk.quote:
Precies.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:06 schreef Myraela het volgende:
Capucijners met spekjes. Dat zijn gewoon koolhydraten en vet. Ik tel capucijners niet eens als groenten.
belachelijk ook trouwens.quote:En qua vlees zijn er nu al veel goede voorbeelden genoemd. Zelf vind ik een beenhammetje ook altijd wel lekker.
Maar eigenlijk zou ik vooral aanraden om zelf eens etiketten te gaan lezen of dingen op te zoeken en te vergelijken. Dan snap je de verschillen waarschijnlijk ook beter.
Waarom ik kapucijners bijvoorbeeld als koolhydraat tel en niet als groenten:
Kapucijners (100 gram): 100 kcal - 14 gram koolhydraten
Broccoli (100 gram) 29 kcal - 2 gram koolhydraten
Anti cornflakes in het algemeen. Pure troep.quote:
Ik eet altijd hele maaltijd voor het slapen gaanquote:Op dinsdag 25 november 2014 12:18 schreef Karstman het volgende:
[..]
Je moet ook geen hele maaltijden gaan lopen eten (met een volle buik ligt het ook niet lekker) maar ook tijdens het slapen werkt je lichaam gewoon door. Niet op dezelfde snelheid maar het is ook niet zo dat op het moment dat jij je ogen dicht doet dat dan je lichaam op uit gaat. Een bakje yoghurt met banaan is prima, zeker na het sporten kun je wel wat gebruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |