Maar scheelt het nu ook daadwerkelijk in je maandelijkse stookkosten?quote:Op maandag 24 november 2014 19:08 schreef friekin_ het volgende:
Ja! Wij hebben er een en ik ben er zeer over te spreken. Hij had zichzelf na een week aangeleerd wat ons ritme is, de app is lekker makkelijk en overzichtelijk.
kan je nu nog niet zeggen joh. Maar eerlijk denk ik niet dat de nest een enorme besparing oplevert , echter het is wel een kicken gadget zeker met alle nest compatible shit die eraan komt.quote:Op maandag 24 november 2014 19:09 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Maar scheelt het nu ook daadwerkelijk in je maandelijkse stookkosten?
Dit. Plus ik wilde geen lelijke toon vierkant blok van 30 bij 15. Ik wilde gewoon eenvoudig bedienen. De honeywell meets app dus.quote:Op maandag 24 november 2014 20:45 schreef Joene het volgende:
[..]
kan je nu nog niet zeggen joh. Maar eerlijk denk ik niet dat de nest een enorme besparing oplevert , echter het is wel een kicken gadget zeker met alle nest compatible shit die eraan komt.
ik wil wel toon maar geen Eneco dus geen optiequote:Op maandag 24 november 2014 20:49 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Dit. Plus ik wilde geen lelijke toon vierkant blok van 30 bij 15. Ik wilde gewoon eenvoudig bedienen. De honeywell meets app dus.
Toestel is toch niet leveranciergebonden?quote:Op maandag 24 november 2014 20:53 schreef Joene het volgende:
[..]
ik wil wel toon maar geen Eneco dus geen optie
nest is vrij , toon nietquote:Op dinsdag 25 november 2014 07:19 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Toestel is toch niet leveranciergebonden?
Gewoon draadjes van je huidige thermostaat aan de Nest koppelen en klaar.
Toon?quote:
Laat maar.quote:Op dinsdag 25 november 2014 07:43 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Toon?
Je hang de heat link aan je verwarmingsketel en kan dan draadloos door naar de nest thermostaat.
Je kan prima je modulerende ketel erop aansluiten alleen nest kan alleen aan of uit schakelen idd.quote:Op dinsdag 25 november 2014 07:41 schreef Resistor het volgende:
Nest ondersteunt geen modulerende ketels.
Ik verwacht dat dat model over 2 jaar komt, waarna de mensen die nu een Nest1 hebben weer naar de winkel rennen
Nee liever niet, want als ik wat verkeerd zie dan zit ik met een duur ding.quote:
De toon heeft helemaal niks met NEST te maken, Toon is ook een smart thermostaat waar naast je ook je totale energie huishouding kan bijhouden.quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:07 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Nee liever niet, want als ik wat verkeerd zie dan zit ik met een duur ding.
Was ook helemaal niet verkeerd bedoeld.
De reacties bij die test ook.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 22:49 schreef Monker het volgende:
In de test van de consumentenbond valt Nest nogal tegen: http://www.consumentenbon(...)ning/cv-ketels/nest/
Ik vind het ding nogal apart vormgeven. Nadeel is dat er een interface bij zit, kost je weer een stopcontact.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 23:56 schreef secondant het volgende:
Ik heb onlangs ook zo'n thermostaat gekocht en ook zitten twijfelen over de Nest. Ben niet zo gevoelig voor de privacy dingen van Google omdat ze lingsom of rechtsom toch wel alles weten.
Ben uiteindelijk voor de Thermosmart gegaan. Belangrijkste reden hierbij was dat de Nest niet kan modeleren met je cv. Daarnaast werken wij heel onregelmatig en wil ik dagelijks met blokken mijn dag in kunnen stellen.
Overigens had Kassa er laatst ook een item over...
Eens. Waarom kan mijn NAS (een linux server) die functionaliteit niet herbergen?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 23:10 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
De reacties bij die test ook.Alles is maar "slim" tegenwoordig, de Nest is geen slimme thermostaat, Evo home, dat valt in de categorie slimme thermostaat. De gemiddelde consument wordt er in ieder geval door misleid. Comfort kost geld, simpel.
slimme thermostaten besparen niet zonder actie van de gebruiker. Ze kosten alleen maar geld omdat ze meer stroom vebruiken. Bij de nest weet ik het niet, maar toon vraagt continu 15w! oftewel rond de 40 euro p/j oftewel omgerekend naar gas 67 m3 wat die minimaal moet besparen om break even te komen, maar je bespaart er niks mee zonder actie van de gebruiker.quote:Op maandag 24 november 2014 19:09 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Maar scheelt het nu ook daadwerkelijk in je maandelijkse stookkosten?
klopt, conclusie is dat slimme thermostaten duur zijn en niks uit zich zelf besparen. Toon is helemaal dramatisch en dan ben je aan de goden overgeleverd.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 23:56 schreef secondant het volgende:
Overigens had Kassa er laatst ook een item over...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |