abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146993542
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:25 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik denk als je je bijvoorbeeld op de Eiffeltoren zou richten, dat je dan ook cryptische verwijzingen zult vinden. Of deze brandend afgebeeld zult zien, of omvallend, of instortend. Wat iemand al zegt: het zijn bekende gebouwen. Voor mij is het: zoek naar hints en je zult ze vinden. Zoek naar iets anders en je zult dat ook vinden.
Het gaat hier om een ramp + de datum van die ramp.

Overigens heb ik net gegoogled naar strips, films, tekenfilms waarin de Twin Towers worden verwoest of in brand staan, ik heb ze niet kunnen vinden.
Copthorne 2.0
pi_146993667
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:32 schreef Copthorne het volgende:

[..]

A man believes what he wishes to believe. Jij vindt het onzin, dus je zult eventuele aanwijzingen als toeval of als vergezocht bestempelen.
Klopt.
quote:
Neemt niet weg dat bijvoorbeeld die Johnny Bravo-aflevering met die "Coming soon"-poster (print screen op de vorige pagina) erg verdacht is. Zowel de poster zelf als het tijdstip van de aflevering.
A man believes what he wishes to believe.
Conscience do cost.
  dinsdag 25 november 2014 @ 16:40:56 #53
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_146993788
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:34 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Overigens heb ik net gegoogled naar strips, films, tekenfilms waarin de Twin Towers worden verwoest of in brand staan, ik heb ze niet kunnen vinden.
Maar dit geldt ook voor de voorbeelden die ik zag in dit topic. Die plaatjes uit de strips. Dat is één enkel plaatje waar de Twin Towers opstaan.

Bovendien: hoe kun je nou in een oude strip, in één plaatje, de precieze tijd neerzetten waarop de Twin Towers jaren later verwoest worden? Zoiets wordt toch niet jaren van tevoren gepland, zo'n aanslag? Zo precies?

Misschien wel dat ze een keer verwoest worden, maar dan met de tijd erbij, dat gaat mij te ver.

Ik geloof eerder in dat die Twin Towers bijvoorbeeld een onbewust gevoel oproepen om te vernietigen, om een aanslag op te plegen. Om misschien wel dezelfde reden dat het gebeurd is. Als symbool voor het rijke Westen bijvoorbeeld. Dat kan ik me nog wel voorstellen. En dat je dat terugziet in plaatjes in strips.
pi_146994256
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:17 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Het is inderdaad het makkelijkste om het op toeval te gooien. "Wat? Er is een pompstation overvallen en ik ben in de buurt gezien? Dat is toeval," zal een crimineel je vertellen. Echter wil ik altijd het naadje van de kous weten, dus ik neem er nooit snel genoegen mee. ;)
Jezelf informeren is vooral belangrijk. Mensen die niks onderzoeken zien overal toeval in.
Dat hele welles/nietes-verhaal op een forumpje kan mij persoonlijk gestolen worden.
Trek je eigen plan.
wooblabalurg
pi_147016514
Grappig om het te zien. Toch zie ik hier niet meer in dan toevalligheden. Ik denk dat er van allerlei beroemde gebouwen wel iets dergelijks bestaat. (Eiffeltoren, Colosseum, Big Ben enzovoorts) Deze is gewoon uitgekomen.

Misschien dat er inderdaad één groot complot is, maar dat wil ik liever niet weten.
pi_147016601
Ik kondigde aan dat Jackson nooit al die shows ging doen en dat de dood de enige uitweg was.
pi_147016886
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:40 schreef Boca_Raton het volgende:
Zoiets wordt toch niet jaren van tevoren gepland, zo'n aanslag? Zo precies?
Weet je niet. Waarom zou dat niet kunnen?
Copthorne 2.0
pi_147016916
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:37 schreef ems. het volgende:
A man believes what he wishes to believe.
Maar zelfs iemand die niet in complotten gelooft kan er niet omheen dat het heel erg toevallig en verdacht is.
Copthorne 2.0
pi_147018302
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 11:58 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Maar zelfs iemand die niet in complotten gelooft kan er niet omheen dat het heel erg toevallig en verdacht is.
Mensen die dit allemaal in een complot willen plaatsen horen op de gesloten afdeling.
pi_147018373
JA WANT ALS ER IETS GEHEIM IS DAN GA JE HET OP EEN PLATENHOES ZETTEN DIE 10 MILJOEN KEER VERKOCHT WORD, ZO BLIJFT HET WEL GEHEIM !!!

MENSEN OPEN JE OGEN!!!!!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_147018392
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 12:45 schreef pijltjegooien het volgende:

[..]

Mensen die dit allemaal in een complot willen plaatsen horen op de gesloten afdeling.
Je post op BNW he?
Hier komen de complotten voorbij.
Dus liever geen gescheld .
pi_147018436
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 12:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je post op BNW he?
Hier komen de]complotten voorbij.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lavenderr op 26-11-2014 12:51:52 ]
pi_147018674
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 12:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je post op BNW he?
Hier komen de complotten voorbij.
Nou, ik scheld niemand uit. Ik geef slechts mijn mening.
pi_147018721
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 12:56 schreef pijltjegooien het volgende:

[..]

Nou, ik scheld niemand uit. Ik geef slechts mijn mening.
Mening geven is prima. Het zijn de bewoordingen die er toe doen.
pi_147019054
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:12 schreef Copthorne het volgende:

[..]

April 2001 en "Coming soon" vind ik iets verder gaan dan toeval.

Tsja, wat ze ermee willen bereiken? Bepaalde groeperingen houden van symboliek. Het kunnen simpelweg hidden clues zijn die enkel insiders vooraf zien en begrijpen.
Dat 911 is ook de emergency nummer is ook toeval natuurlijk.
Geheime organisaties zijn wel heel geinterresseerd in numerologie denk ik.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_147020247
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 12:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Mening geven is prima. Het zijn de bewoordingen die er toe doen.
Serieus in plaats van mensen weg te gaan editen kun je dit beter naar ONZ plaatsen
pi_147020942
quote:

[..]

Nee, sorry. Ik geloof in complotten als daar reden toe is maar behalve toevallig is hier niets verdachts aan. Zoals ik al eerder herhaalde, je kan voor elke datum wel dingen vinden.
Conscience do cost.
pi_147021171
quote:

[..]

Toevallig? Ja. Verdacht? Nee. Stel dat terroristen volgende week op 1 december het parlementsgebouw in Londen opblazen. Wedden dat ik dan in de film V for Vendetta (waar het parlementsgebouw wordt opgeblazen) een hint naar 1 december kan vinden?

Het probleem is confirmation bias. De verzameling documenten, films, games, afbeeldingen en andere zaken in de pop culture is zo verschrikkelijk groot dat je voor vrijwel alles hints kunt vinden. Zeker als het zo'n iconisch beeld is als een brandende skyline, want dat is al eeuwen een thema in de kunst (denk aan schilderijen over de Sabijnse van maagdenroof, de plundering van Rome, bestorming van de Bastille in Parijs, de val van Troje, enzovoorts enzovoorts).

Er is gewoon te veel. En als je dan vage hints als de hoek van de armen van Michael Jackson mee gaat wegen al helemaal.
pi_147060588
quote:

[..]

Wel hoor, makkelijk. Dat schaakbord zie ik overigens als dansvloer, en nog eerder een verwijzing naar de clip van Billy Jean, dan naar een schaakbord.
De tijd is onzin. Zijn handen staan (in de theorie) dus om 8.50. Om 8.50 gebeurde er niks, het gebeurde om 8.46. Dat het bijna die tijd was is dus ook te verwaarlozen.
Die rookwolken, tsja. Zegt ook niks.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_147060618
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 13:07 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dat 911 is ook de emergency nummer is ook toeval natuurlijk.
Geheime organisaties zijn wel heel geinterresseerd in numerologie denk ik.
Dat het die datum is hoeft idd geen toeval te zijn. Maar dat is ook nooit gesuggereerd. Het is niet alsof de kapers op een goede dag wakker werden en dachten "Hmm ja, vandaag is een mooie dag". Waarschijnlijk zagen ook zij de ironie van 911 wel in en hebben ze het voor die dag gepland.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_147060968
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 17:43 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Dat het die datum is hoeft idd geen toeval te zijn. Maar dat is ook nooit gesuggereerd. Het is niet alsof de kapers op een goede dag wakker werden en dachten "Hmm ja, vandaag is een mooie dag". Waarschijnlijk zagen ook zij de ironie van 911 wel in en hebben ze het voor die dag gepland.
Alleen gaan we daar bij wel heel makkelijk voorbij aan het feit dat de kapers helemaal geen aanslag wilden plegen op 9/11, maar op 11 september of 11/9 voor de rest van de wereld.

De aanslagen waren op een dinsdag omdat dan het vliegverkeer rustiger is. Verder heeft Al Qaida nooit iets meegedeeld over de datum. Het is veel waarschijnlijker dat er praktische redenen achter zaten, zoals het mooie weer.

Ik denk zelf trouwens dat het eerder andersom is: omdat 911 het alarmnummer is, is de naam nine-eleven voor de aanslagen gemeengoed geworden. Niemand noemt D-Day, de aanslagen op de metro in Londen of Pearl Harbor ooit bij zijn datum.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tchock op 27-11-2014 18:03:54 ]
pi_147061068
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 17:42 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Wel hoor, makkelijk. Dat schaakbord zie ik overigens als dansvloer, en nog eerder een verwijzing naar de clip van Billy Jean, dan naar een schaakbord.
De tijd is onzin. Zijn handen staan (in de theorie) dus om 8.50. Om 8.50 gebeurde er niks, het gebeurde om 8.46. Dat het bijna die tijd was is dus ook te verwaarlozen.
Die rookwolken, tsja. Zegt ook niks.
En die maan, ook toeval?
Copthorne 2.0
pi_147061584
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 17:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Alleen gaan we daar bij wel heel makkelijk voorbij aan het feit dat de kapers helemaal geen aanslag wilden plegen op 9/11, maar op 11 september of 11/9 voor de rest van de wereld.

De aanslagen waren op een dinsdag omdat dan het vliegverkeer rustiger is. Verder heeft Al Qaida nooit iets meegedeeld over de datum. Het is veel waarschijnlijker dat er praktische redenen achter zaten, zoals het mooie weer.

Ik denk zelf trouwens dat het eerder andersom is: omdat 911 het alarmnummer is, is de naam nine-eleven voor de aanslagen gemeengoed geworden. Niemand noemt D-Day, de aanslagen op de metro in Londen of Pearl Harbor ooit bij zijn datum.
Is het niet zo dat ze in Amerika sowieso de datumnotitie doen als maand/dag ipv andersom (zoals wij doen?) dan is het wel 911 natuurlijk. Maar ik vind het zelf ook onzin hoor. Mijn punt was meer dan áls de datum al zo speciaal is, dat die net zo goed gekozen kan zijn door Al Qaeda dan bv het complot ofzo.
pi_147061612
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 18:02 schreef Copthorne het volgende:

[..]

En die maan, ook toeval?
Ja natuurlijk :D Hoeveel albumhoezen met een maan zullen er bestaan, denk je? Los van dat, is de maan exact zo als op 9/11 (toen er overigens de zon was, het was ochtend) of is de maan misschien 1-2 dagen verder? Je weet 100% zeker dat de maan even ver was in het stadium volle maan-lege maan op 9/11 als op de hoes?
pi_147061733
Ik vind het echt te ver gezocht. Het zou nog minder onlogisch zijn om de cover van History te pakken en in combinatie met MJ's mondkapjes gedrag een verwijzing naar IS te vinden dan deze cover in combinatie met 9-11
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')