abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146937583
Hallo
Op mijn werk hebben we 2 Internet netwerken 1 voor de hele instelling en 1 voor de cliënten er is wifi voor het hele terrein maar we zitten net te ver weg om het op te vangen.

Het Internet voor het personeel is een groot netwerk maar dat voor de cliënten is gewoon een adsl abonnement.

Nu wil ik dus op het cliënten Internet wifi maken. Maar het modem kan dit niet aan. Simpel even de provider bellen valt tegen want niemand weet wie de provider is, wie het betaalt en op wiens naam het staat...

Wat kan ik doen? Een simpel adsl modem kopen? Maar werkt dit dan met alle providers? Zijn er ook kastjes die ik met Lan op het modem aansluit en dan wifi krijg?

Een daarop volgende vraag is spannender ik wil hem afgeschermd met een code. Behalve op 1 moment van de dag. Is dat makkelijk in te stellen of is het makkelijk uit te zetten?
pi_146937800
Een Accesspoint
:]
  zondag 23 november 2014 @ 21:16:03 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_146938076
Misschien moet je het aan de afdeling ICT vragen?

Sowieso is het onverstandig om zonder voldoende kennis een WiFi netwerk op te zetten in een (publieke) instelling. De instelling zal vast met een reden ervoor gekozen hebben om geen WiFi voor patiënten beschikbaar te stellen.
So we just called him Fred
pi_146942644
Euhm jah en nee.. dat wordt per groep bepaald.. it doet niets aan het Adsl. En ze kunnen er niet op omdat dit gevaarlijk voor het netwerk kan zijn..
  zondag 23 november 2014 @ 23:39:09 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_146943771
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 23:06 schreef Nico987 het volgende:
Euhm jah en nee.. dat wordt per groep bepaald.. it doet niets aan het Adsl.
Dan heeft de groep blijkbaar bepaald dat er geen geld hoeft te worden gestoken in WiFi en is het blijkbaar ook niet jouw werk om daar iets aan te doen.
Ik zou me vingers er niet aan branden.
quote:
En ze kunnen er niet op omdat dit gevaarlijk voor het netwerk kan zijn..
Ze willen er niet op, omdat ze geen voorzieningen hebben getroffen omdat ze nooit de formele opdracht hebben gekregen om internet beschikbaar te stellen aan patiënten.
pi_146946275
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 23:39 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dan heeft de groep blijkbaar bepaald dat er geen geld hoeft te worden gestoken in WiFi en is het blijkbaar ook niet jouw werk om daar iets aan te doen.
Ik zou me vingers er niet aan branden.

[..]

Ze willen er niet op, omdat ze geen voorzieningen hebben getroffen omdat ze nooit de formele opdracht hebben gekregen om internet beschikbaar te stellen aan patiënten.
Waarom bemoei je je met deze vraag, die ik niet gesteld heb.. punt is er moet wifi komen. Niet perse voor mij, of de cliënten, maar om de nieuwe programma's te kunnen benutten waar ze voor bedoeld zijn.

Of jij het ethisch verantwoord vind is dan misschien niet zo belangrijk.
  maandag 24 november 2014 @ 06:43:13 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_146946291
Een wifi router kopen en die aan het modem hangen is een optie. Maar de opmerking van FredvZ is best een goede TS. Wat is je functie trouwens binnen de instelling? Jij doet de IT? Zo niet niet aan beginnen denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_146946520
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 21:02 schreef Nico987 het volgende:

Nu wil ik dus op het cliënten Internet wifi maken. Maar het modem kan dit niet aan. Simpel even de provider bellen valt tegen want niemand weet wie de provider is, wie het betaalt en op wiens naam het staat...
Kwestie van even met ipconfig /all kijken wat de dns provider is... zie je snel genoeg de provider.

quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 23:06 schreef Nico987 het volgende:
Euhm jah en nee.. dat wordt per groep bepaald.. it doet niets aan het Adsl. En ze kunnen er niet op omdat dit gevaarlijk voor het netwerk kan zijn..
Dat klopt; dat is ook de reden dat public wifi en intern netwerk hier in het ziekenhuis gescheiden zijn; de public wifi is minder (lees: niet) afgeschermd qua virusscanner / firewall. Als je op beide netwerken tegelijk zit introduceer je dus een gigantisch veiligheidslek.

quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 06:36 schreef Nico987 het volgende:
Waarom bemoei je je met deze vraag, die ik niet gesteld heb.. punt is er moet wifi komen. Niet perse voor mij, of de cliënten, maar om de nieuwe programma's te kunnen benutten waar ze voor bedoeld zijn.
Dan moeten ze dat officiëel aanvragen, dan komt daar ook een goede oplossing voor lijkt mij :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 24 november 2014 @ 07:53:53 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_146946590
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 06:36 schreef Nico987 het volgende:
Dan loop je naar de afdeling IT en geef je aan dat je software niet werkt.

quote:
Of jij het ethisch verantwoord vind is dan misschien niet zo belangrijk.
Heeft niets met ethiek te maken, maar "schoenmaker blijf bij je leest". Gezien de vraagstelling ben je én geen IT-er én niet verantwoordelijk voor de IT.

Maar wat jij wil, koop een access point en sluit die aan op je modem en je hebt wifi.

Niet komen klagen als je ontslagen wordt of andere disciplinaire maatregelen worden getroffen omdat je tegen de bedrijfsregels hebt gehandeld.
  maandag 24 november 2014 @ 09:06:44 #10
183299 achterlijke_gladiool
Wat is het toppunt van fruit?
pi_146947262
Ik zou er niet zelf aan beginnen als ik jou was, dit soort dingen kan je beter aan de ICT afdeling overlaten.
Dat is als een appel tegen een sinaasappel zegt:
He zal ik mijn banaan in jouw pruim peren.
pi_146947278
Er naar toe lopen kan niet.. is een dik uur rijden..

Ik zei al dat wordt bepaald per groep, wij besloten dit. De wifi wordt niet verder uitgebreid is allemaal geregeld maar te duur bevonden.

Niemand weet dat hier Adsl staat.. dat is ooit officieel gemaakt maar na een overname weet niemand erover. Dus al zou het niet mogen ze weten het toch niet
pi_146947347
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 09:08 schreef Nico987 het volgende:
Niemand weet dat hier Adsl staat.. dat is ooit officieel gemaakt maar na een overname weet niemand erover. Dus al zou het niet mogen ze weten het toch niet
Follow the money; wie betaald die lijn?
Niemand weet ervan, maar de rekening wordt blijkbaar nog steeds betaald.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_146950135
Ik zou beginnen met het netwerk in kaart te brengen, en dan kijken naar het abbonement/kosten/snelheid e.d. Dan kan je zien wat je nodig hebt.
  woensdag 26 november 2014 @ 06:22:01 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_147012140
Ik voel een bericht in de media aankomen groot veiligheidslek in de organisatie..... gevonden. ....... Psychiatrische pedagogisch hulpverlener ontslagen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Megumi op 26-11-2014 06:46:58 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_147012521
Ow jee dat worden nog meer topics op FOK! als dadelijk die hele inrichting wifi heeft. ;( :')
Hallon!
  woensdag 26 november 2014 @ 08:01:58 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_147012528
quote:
10s.gif Op woensdag 26 november 2014 08:00 schreef BlueMage het volgende:
Ow jee dat worden nog meer topics op FOK! als dadelijk die hele inrichting wifi heeft. ;( :')
_O-
pi_147012535
Het werkt goed
  woensdag 26 november 2014 @ 08:06:49 #18
54408 Parzival
Where it happens
pi_147012558
klinkt een beetje als achterdeuren openen ed...

Maar zelfs als ICTer snap ik je vraagstelling al niet.. dus dat begint goed.. maar wat ik eruit op kan maken is:

Er is een gesloten netwerk voor personeel.
Er is Wifi voor gasten

Jullie gebouw kan NET niet die Wifi voor je gasten krijgen vanwege te ver weg

En je wilt nu dat Gasten Wifi netwerk uitbreiden zodat je er wel bij kan?
Hoe groot is dat terrein waar je het over hebt?
Er is al Wifi.. maar je wil nog een keer Wifi op Gasten netwerk?

Wellicht is het gewoon slimmer om een 4G abbo af te sluiten met een Wifi AccessPoint... kun je zelf bepalen wanneer die aan of uit staat ;)
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_147012599
Hehehe klinkt zeer bekend in de oren, de situatie op dit soort instellingen. Mensen, bij dit soort instellingen weet de IT niet wat/waar/hoe draait, en is alles onbekend. Tevens zit de IT op uren afstand.

Ik zou zeggen: huur even een bedrijf in die een extra router oid plaatst. Dan heb je meteen een aanspraakpunt, mocht het midgaan. Want op je IT afdeling hoef je vaak bij dit soort instellingen niet te rekenen, helaas.
  woensdag 26 november 2014 @ 08:13:13 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_147012601
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 08:06 schreef Parzival het volgende:
klinkt een beetje als achterdeuren openen ed...

Maar zelfs als ICTer snap ik je vraagstelling al niet.. dus dat begint goed.. maar wat ik eruit op kan maken is:

Er is een gesloten netwerk voor personeel.
En als die via die onbekende ADSL modem loopt wil je daar dan ook een Accesspoint aanhangen voor je gasten? Wat natuurlijk best zou kunnen als je dat technisch goed ingeregeld en beveiligd.
  woensdag 26 november 2014 @ 08:17:40 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_147012638
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 08:12 schreef oheng het volgende:
Hehehe klinkt zeer bekend in de oren, de situatie op dit soort instellingen. Mensen, bij dit soort instellingen weet de IT niet wat/waar/hoe draait, en is alles onbekend. Tevens zit de IT op uren afstand.

Ik zou zeggen: huur even een bedrijf in die een extra router oid plaatst. Dan heb je meteen een aanspraakpunt, mocht het midgaan. Want op je IT afdeling hoef je vaak bij dit soort instellingen niet te rekenen, helaas.
Hangt er natuurlijk van af wat de procedures zijn maar dat de TS dit verder zelf oplost door een accesspoint of router aan dat modem te hangen is de oplossing. Dat niemand weet wie dat modem betaalt is raar. En dat de TS een zeker risico neemt om als leek dat te regelen is verder ook zijn of haar risico.
pi_147012647
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 08:17 schreef Megumi het volgende:

[..]

Hangt er natuurlijk van af wat de procedures zijn maar dat de TS dit verder zelf oplost door een Accesspoint of router aan dat modem te hangen is de oplossing. Dat niemand weet wie dat modem betaalt en dat de TS een zeker risico neemt om als leek dat te regelen is verder ook zijn of haar risico.
Ik vind het vooral hilarisch dat niemand weet wie de provider is, maar dat de rekening blijkbaar wel betaald wordt anders waren ze wel al afgesloten.
Dus even langs de financiële administratie, navragen wie de provider is en het dan lekker officiëel regelen.
  woensdag 26 november 2014 @ 08:19:11 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_147012655
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 08:18 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik vind het vooral hilarisch dat niemand weet wie de provider is, maar dat de rekening blijkbaar wel betaald wordt anders waren ze wel al afgesloten.
Dus even langs de financiële administratie, navragen wie de provider is en het dan lekker officiëel regelen.
Dat denk ik ook. Want als het fout gaat is de TS waarschijnlijk de gebeten hond. En mag er voor op draaien als er iets fout gaat. Zeker omdat de ICT afdeling verder ook geen ondersteuning gaat bieden.
  Forum Admin woensdag 26 november 2014 @ 08:20:36 #24
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_147012669
Gewoon klagen bij de te duur betaalde zorgdirecteur. Kan hij ook eens zweten voor zijn centen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  woensdag 26 november 2014 @ 08:23:56 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_147012706
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 08:20 schreef Pharkus het volgende:
Gewoon klagen bij de te duur betaalde zorgdirecteur. Kan hij ook eens zweten voor zijn centen.
Die is vast op vakantie in zijn of haar buitenhuis in Spanje of zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')