In mijn $HOME staat helemaal niks aan data. Sowieso niet handig want hier staan meerdere computers en VM's en om nu overal wat documenten te hebben staan, dat is vragen om fouten (een nieuw bestand overschrijven met een oude bijvoorbeeld).quote:Op zaterdag 17 januari 2015 12:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Ach, liever program files weg dan /home weg
Ik durf het niet aan mijn schijf te converteren naar GPT.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:00 schreef robin007bond het volgende:
Zit stiekem een beetje te twijfelen of ik mijn EXT4-paritites moet converteren naar btrfs.
Same. Damn, wat zijn we toch pussies.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:03 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik durf het niet aan mijn schijf te converteren naar GPT.Bij de volgende computer of harde schijf dan maar.
Als je 1 MB aan de voorkant en 2 MB aan de achterkant (dit kan ook precies andersom zijn) vrijlaat kan je converteren van dos naar gpt zonder opnieuw te moeten inrichten. Gewoon even noteren (met pen-en-papier) waar je partities beginnen. Ik heb het eens op een virtuele machine gedaan, na twee keer een snapshot hersteld te hebben.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Same. Damn, wat zijn we toch pussies.
Misschien nog een veel ergere bekentenis. Ik weet niet eens of mijn HDD's een GPT-tabel hebben.
Ah, bedankt voor de tip. Ik kijk net in gparted en zie:quote:Op zondag 18 januari 2015 21:10 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Als je 1 MB aan de voorkant en 2 MB aan de achterkant (dit kan ook precies andersom zijn) vrijlaat kan je converteren van dos naar gpt zonder opnieuw te moeten inrichten. Gewoon even noteren (met pen-en-papier) waar je partities beginnen. Ik heb het eens op een virtuele machine gedaan, na twee keer een snapshot hersteld te hebben.
1 | partition table: msdos |
Precies. Vandaar ook dus dat ik wil switchen. Die compressie schijnt performance-boosts te geven. Zlib schijnt het best te presteren.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:11 schreef gebrokenglas het volgende:
btrfs is toch nog steeds experimenteel?
Edit: Ohnee ik lees net dat het als stable gemarkeerd is.
Hmm, eerlijk gezegd weet ik er te weinig van af om echt een vergelijking te maken.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:19 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik ben meer een fan van ZFS. Zit al in aardig wat distributies, zelfs FreeBSD.
/home directory heb ik tenminste op een aparte partitie.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 12:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Ach, liever program files weg dan /home weg
"stable" is een rekbaar begrip. Persoonlijk hoef ik niet zo nodig al over. Ik denk wel dat Btrfs de toekomst heeft, maar voor de thuisgebruiker heeft het ook weer niet zoveel voordelen dat je er reikhalzend naar uit moet kijken.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:11 schreef gebrokenglas het volgende:
btrfs is toch nog steeds experimenteel?
Edit: Ohnee ik lees net dat het als stable gemarkeerd is.
De compressie lijkt me wel een groot voordeel.quote:Op maandag 19 januari 2015 00:32 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
"stable" is een rekbaar begrip. Persoonlijk hoef ik niet zo nodig al over. Ik denk wel dat Btrfs de toekomst heeft, maar voor de thuisgebruiker heeft het ook weer niet zoveel voordelen dat je er reikhalzend naar uit moet kijken.
Mwah, wat ga je daarmee besparen? Een hele gigabyte? Woehoe!quote:Op maandag 19 januari 2015 08:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De compressie lijkt me wel een groot voordeel.
Dat ligt aan de data. Hier bespaar ik vele GBs (wel ZFS ipv btrfs) en sneller systeem vanwege de compressie.quote:Op maandag 19 januari 2015 10:20 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Mwah, wat ga je daarmee besparen? Een hele gigabyte? Woehoe!
Ik kom even in het midden binnenvallen, maar hoe past deduplicatie in bovenstaande discussie?quote:Op maandag 19 januari 2015 15:12 schreef µ het volgende:
Deduplicatie vind ik belangrijker dan compressie.
Zit ook in ZFS.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:12 schreef µ het volgende:
Deduplicatie vind ik belangrijker dan compressie.
Doen ze wel heel goed.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 09:06 schreef LintuxCx het volgende:
Bij CoreOS zijn ze nog niet echt onder de indruk van het stabiele Btrfs trouwens.. http://www.phoronix.com/s(...)fs-To-EXT4-OverlayFS
Ik heb nog overal Ext4 (met misschien hier en daar nog een Ext3 verstekeling), zit wel een ZFS NAS te overwegen..
Ja. Als je eenquote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:33 schreef kree het volgende:
Kort vraagje, ik gebruik putty als terminal om te communiceren met mijn linux server.
Nu is dit denk herkenbaar maar ik krijg dan ipv een gewone rechte lijn.
pi@raspberrypi ~ $ echo $TERMquote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:38 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja. Als je een
echo $TERM
geeft in zowel je linux computer als in je putty sessie, wat zie je dan? xterm of VT220?
Ik ga eens even kijkenquote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:50 schreef gebrokenglas het volgende:
Bij PuTTY configuration, onder het deel 'Window' zit 'Translation': "Adjust how PuTTY handles line drawing characters".
Daar kun je eens wat uitproberen....
Spieken voor Linux commando's mag altijd.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:01 schreef gebrokenglas het volgende:
Mooi. Moest zelf ook even spieken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |