Mwah, wat ga je daarmee besparen? Een hele gigabyte? Woehoe!quote:Op maandag 19 januari 2015 08:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De compressie lijkt me wel een groot voordeel.
Dat ligt aan de data. Hier bespaar ik vele GBs (wel ZFS ipv btrfs) en sneller systeem vanwege de compressie.quote:Op maandag 19 januari 2015 10:20 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Mwah, wat ga je daarmee besparen? Een hele gigabyte? Woehoe!
Ik kom even in het midden binnenvallen, maar hoe past deduplicatie in bovenstaande discussie?quote:Op maandag 19 januari 2015 15:12 schreef µ het volgende:
Deduplicatie vind ik belangrijker dan compressie.
Zit ook in ZFS.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:12 schreef µ het volgende:
Deduplicatie vind ik belangrijker dan compressie.
Doen ze wel heel goed.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 09:06 schreef LintuxCx het volgende:
Bij CoreOS zijn ze nog niet echt onder de indruk van het stabiele Btrfs trouwens.. http://www.phoronix.com/s(...)fs-To-EXT4-OverlayFS
Ik heb nog overal Ext4 (met misschien hier en daar nog een Ext3 verstekeling), zit wel een ZFS NAS te overwegen..
Ja. Als je eenquote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:33 schreef kree het volgende:
Kort vraagje, ik gebruik putty als terminal om te communiceren met mijn linux server.
Nu is dit denk herkenbaar maar ik krijg dan ipv een gewone rechte lijn.
pi@raspberrypi ~ $ echo $TERMquote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:38 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja. Als je een
echo $TERM
geeft in zowel je linux computer als in je putty sessie, wat zie je dan? xterm of VT220?
Ik ga eens even kijkenquote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:50 schreef gebrokenglas het volgende:
Bij PuTTY configuration, onder het deel 'Window' zit 'Translation': "Adjust how PuTTY handles line drawing characters".
Daar kun je eens wat uitproberen....
Spieken voor Linux commando's mag altijd.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:01 schreef gebrokenglas het volgende:
Mooi. Moest zelf ook even spieken.
Met PAE kan je meer dan 4GB ram gebruiken op een 32bit systeem, als je dat bedoelt.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:00 schreef borbit het volgende:
Ik heb dus een laptopje met een pentium m processor. Hier draai ik normaal Lubuntu op en wil nu Fedora proberen. Daar moet ik voor het installeren op tab drukken en iets verwijderen en iets van force pea toevoegen. Kan dit ook bij Fedora of is het specifiek voor Ubuntu? Ik snap verder eigenlijk ook niet goed wat dat force pea doet. Het zet iets op de cpu aan ofzo?
Dat klinkt als de Grub2 boot-opties aanpassen, dat kan in elke distro. Lubuntu zal ook een PAE-kernel en non-PAE-kernel hebben. De processor moet wel geschikt zijn voor PAE, als je googled naar jouw type processor kom je daar wel achter.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:00 schreef borbit het volgende:
Ik heb dus een laptopje met een pentium m processor. Hier draai ik normaal Lubuntu op en wil nu Fedora proberen. Daar moet ik voor het installeren op tab drukken en iets verwijderen en iets van force pea toevoegen. Kan dit ook bij Fedora of is het specifiek voor Ubuntu? Ik snap verder eigenlijk ook niet goed wat dat force pea doet. Het zet iets op de cpu aan ofzo?
Heftig. Of je geen idee hebt dat TRIM aanstaat voor je SSD lijkt me wel een beetje eng. Je kunt in je /etc/fstab kijken of TRIM aanstaat volgens mij.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:17 schreef wimjongil het volgende:
Ik meld me hier ook maar. Ik draai nu bijna een jaar Ubuntu, 14.04LTS. Ik heb alleen het idee dat ik de install al driehonderd keer verneukt heb en vervolgens weer aan elkaar geplakt met duct-tape. Ik heb bijvoorbeeld eindeloos m'n xorg en xserver en lightdm en weet ik veel wat aan lopen passen omdat ik het niet voor elkaar kreeg dat m'n laptop een externe monitor aangesloten op een dockingstation automatisch goed instelde. Ik heb ook geen idee of TRIM wel aanstaat op mijn Intel Postville.![]()
Nu ben ik aan het denken over de aanschaf van een desktop, en die gelegenheid wil ik meteen aanwenden om alles clean te installeren.
Ik wil Fedora een tijdje gebruiken om te kijken hoe het werkt. Toen ik voor het eerst een linux cdtje kreeg wist ook niet hoe het werkte. Had ik dan maar gewoon bij windows 98 moeten blijven voor de rest van me leven?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 02:43 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Met PAE kan je meer dan 4GB ram gebruiken op een 32bit systeem, als je dat bedoelt.
Op tab drukken?
Misschien moet je maar bij ubuntu blijven...
Waarom wil je naar Fedora?
Denk dat het inderdaad in Grub is. Mijn proc heeft geloof ik wel pae maar het staat niet standaard aan. ?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 11:53 schreef Stratocruiser het volgende:
[..]
Dat klinkt als de Grub2 boot-opties aanpassen, dat kan in elke distro. Lubuntu zal ook een PAE-kernel en non-PAE-kernel hebben. De processor moet wel geschikt zijn voor PAE, als je googled naar jouw type processor kom je daar wel achter.
Of probeer het gewoon, in het ergste geval crashed de installer en moet je opnieuw opstarten.
De aangegeven opties worden meegenomen door de installer, achteraf wijzigen = grub2 editten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |