abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 november 2002 @ 17:38:14 #201
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_6640606
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 17:23 schreef Phreak het volgende:
Iemand die alleen maar hier loopt te zeiken dat ze het zo rot hebben en er voor de rest niks aan doet., noem ik een meeloper.. en die zijn er helaas teveel..

[knip]

Nogmaals.. het gaat mij om het feit, dat nu alles borderline genoemd wordt... daar maak ik een probleem van.... en niet dat iemand het moeilijk heeft...

Het is inderdaad zo, dat er mensen zijn die alleen maar op een forum gaan zeuren dat ze er ook last van hebben, zonder iets eraan te doen. Dat kun je niet voorkomen...

Maar er zijn ook mensen die hier op het forum komen om over hun ervaringen te praten, en tegelijkertijd wél iets eraan doen. Daar heb ik respect voor.

Misschien lijkt het voor jou dat alles maar borderline genoemd wordt, tegenwoordig? Ikzelf had er voordat ik mijn vriend ontmoette, nog nooit van gehoord. En buiten dit topic hoor ik er nog steeds bijna niets over.

Wat ik goed vindt aan een topic als deze, is dat er mensen zijn die zich erin herkennen, en voor wie dit topic misschien een laatste duwtje in de rug zal zijn, om toch maar hulp te gaan zoeken. Je hebt zelf ervaren dat iemand onderdoor kan gaan aan een ziekte als borderline. Als er nou één persoon zou zijn, die door dit topic hulp is gaan zoeken, en die daardoor geholpen is, dan is dit voor mij al geslaagd. Dat zul je misschien met me eens zijn.

Daarnaast heb ik in dit topic een aantal mensen gezien, die steun hebben gevonden aan elkaar. Zij hebben heel open en eerlijk hun situatie beschreven, en elkaar gesteund en geholpen. Daar heb ik veel bewondering voor...!!!

pi_6640665
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 17:36 schreef Phreak het volgende:
ik dacht dat jullie het zo goed wisten ?? en dat ik van niks wist ???....
Ik weet het voor mezelf heel goed wat Borderline is , maar van een ander weet ik dat niet .
Iedere borderliner is ook verschillend . De een is heel introvert , de ander extravert .
Maar zoals ik al zei ik heb geen opleiding psychologie gedaan , weet wel dat er stoornissen zijn die elkaar overlappen en ik ga zeker geen diagnose doen over iemand die ik nooit ontmoet heb , en van een stukje tekst een diagnose zou moeten vormen .
Dan weet je voor jezelf niet eens hoe diagnose stellen in elkaar zit , een tijd dat dat uitgetest word is maanden , met uitgebreid onderzoek naar je verleden , heden , je karakter etc.
Geloof zelf maar niet dat je uit een post een diagnose kan stellen .
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_6640724
Mag ik in de tussentijd wat vragen? Ben ik nu de enige die te lam is een lap tekst te tiepen in antwoord op een post die duidelijk niet echt heel serieus/verveeld is?
"sja, als je ZO ongeduldig bent houdt 't een beetje op natuurlijk..." - post van 'Danny' die waarschijnlijk zelf ook vaak na ruim 2 maanden pas antwoord krijgt.
pi_6640756
Nee hoor maar dan weet die wel degelijk dat diagnose niet iets is van hup ff bezoekje bij hulpverlener en k-tsjing daar is je diagnose .
Daar zit gewoon veel meer tijd in .
pi_6640769
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 17:46 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Nee hoor maar dan weet die wel degelijk dat diagnose niet iets is van hup ff bezoekje bij hulpverlener en k-tsjing daar is je diagnose .
Daar zit gewoon veel meer tijd in .
Ik denk dat ie dat wel weet maar gewoon zit te zeuren.
"sja, als je ZO ongeduldig bent houdt 't een beetje op natuurlijk..." - post van 'Danny' die waarschijnlijk zelf ook vaak na ruim 2 maanden pas antwoord krijgt.
pi_6640796
Sja zeurpieten moeten er ook zijn he Maar ik ga van mezelf ook keihard tegen zeurpieten in .
pi_6640814
kan ik met iemand van hier een keer praten ofzo ? op msn ofzo of irc.. advies nodig i guess..
pi_6640853
ed..

waarom noem je mijn posts "zeuren" ??? Ik geef hier mijn mening.. en naar mijn idee woon ik in nederland, een land waar je voor je mening uit mag komen..

Als dat niet meer zou mogen, dan moet er in het FAQ komen te staan, dat iedereen die een andere mening heeft dan de topic starter, dus niet mag reageren.

Nogmaals.. eenieder die hier hulp heeft gevonden in dit topic, of toch dat duwtje in de rug nodig had en gekregen heeft, heel erg veel suc6 en dat meen ik echt.

pi_6640855
Je kan mijn icq adden en zeggen dat je me via dit topic ken , maar ben niet altijd online , want ik internet alleen bij mijn ouders , ben thuis internetloos .
pi_6640886
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 17:52 schreef Phreak het volgende:
ed..

waarom noem je mijn posts "zeuren" ??? Ik geef hier mijn mening.. en naar mijn idee woon ik in nederland, een land waar je voor je mening uit mag komen..

Ik geef toe dat 'zeuren' een slechte omschrijving is, maar ik bedoel meer "ik weet al welke kant je op gaat, dus post dan niets.. "

Nouja, net toch iets anders, maar ik weet ff geen beter woord dan 'zeuren'.

pi_6640892
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 17:52 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Je kan mijn icq adden en zeggen dat je me via dit topic ken , maar ben niet altijd online , want ik internet alleen bij mijn ouders , ben thuis internetloos .
heb geen icq.. iemand anders ? anders install ik et wel ff
pi_6640909
aha.. dus als iemand weet hoe ik denk, dan moet ik maar stoppen met posten..

kee dan.. denk dat ik dan maar helemaal stop met Fok!, want blijkbaar mag je hier niet meer vertellen wat je denkt..

ongelovelijk wat een gedachten gang heb jij zeg...

pi_6640922
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 17:56 schreef Phreak het volgende:
ongelovelijk wat een gedachten gang heb jij zeg...
I know, daar ben ik voor onder behandeling, maar het helpt nix, zoals je ziet.

Doei!

pi_6640949
Maar Ed is bij jou dan ook Borderline gediagnotiseerd (pffffffff wat een woord )
pi_6640964
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 17:59 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Maar Ed is bij jou dan ook Borderline gediagnotiseerd (pffffffff wat een woord )
Neu, maar ik weet ondertussen wel hoe mensen reageren op mensen met bijv. een 'psychisch' probleem.

*zoekt*

dit gaat over mij (EGO! )
Hulp zoeken
(ThE_ED is mijn oude nick )

pi_6641007
He , ik heb borderline met een mengeling van add . Add is de concentratie versie van Adhd maar dan zonder de hyper . Bevalt de therapie je ?? Ik heb heel veel aan mijn therapie gehad .
pi_6641038
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 18:04 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Add is de concentratie versie van Adhd maar dan zonder de hyper .
I know, dat hebben ze bij mij ook vastgesteld. Een samenvatting van de conclusie:

depressieve neigingen
vrij hoog IQ (154)

ADD
of
misschien een autistische stoornis (asperger oid..)

Alleen nu is de vraag zeg maar of het dat ADD is dat op Asperger lijkt of juist omgekeerd.
Het gaat nu wel beter, maar nog niet 'goed'. Ik zie ook niet echt verdere verbetering. Maar misschien verwacht ik wel te veel van 'het leven'

pi_6641073
Concentratie kun je trouwens trainen . Dat weet je toch hoop ik ?
Bij mij ben ik het steeds meer gaan opbouwen , ik las veel maar kon niet meer lezen , en toen ben ik elke dag gaan lezen in luchtige boeken en steeds meer gaan lezen .
Uiteindelijk kan ik nu weer de dikke fantasy-pillen lezen .
pi_6641095
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 18:09 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Bij mij is de wil gewoon sowieso weg. Denk ik. Ik weetut ook niet zeker, veel dingen lukken 'gewoon' niet.
pi_6641105
Ken het gevoel is erg frustrerend .
  dinsdag 5 november 2002 @ 18:39:44 #221
39444 LilSweety
>>LilSweety<<
pi_6641664
Tja.. ik weet het, ik heb ook borderline en ga binnenkort aan de medicijnen.. Der is inderdaad heel erg weinig over bekent, alles is heel erg vaag en onduidelijk..
Lots Of Kisses
pi_6644849
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 17:52 schreef Phreak het volgende:

Als dat niet meer zou mogen, dan moet er in het FAQ komen te staan, dat iedereen die een andere mening heeft dan de topic starter, dus niet mag reageren.

quote:
Omdat ik merk, dat vele mensen wel eens van Borderline gehoord hebben,
maar eigenlijk niet weten wat het inhoudt, dacht ik, dat het misschien
een idee was om informatie bij elkaar te zoeken, voor wat duidelijkheid.
Topic was niet gestart om mijn mening duidelijk te maken .
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 17:50 schreef Scrummie het volgende:
kan ik met iemand van hier een keer praten ofzo ? op msn ofzo of irc.. advies nodig i guess..
Wat is er, Scrummie? Voeg me maar toe, of stuur maar een mailtje eigenlijk,
want ik denk niet dat ik lang online ben..
Naar: Sannie09@hotmail.com ..

Wolkje

dinsdag 5 november 2002 @ 20:52:51 #223
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_6645033
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 17:55 schreef Scrummie het volgende:

[..]

heb geen icq.. iemand anders ? anders install ik et wel ff

Hoi scrummie,

Ik weet niet of ik je kan helpen. Maar je kan mij emailen voor mijn msn adres. (is namelijk ander adres dan wat in profiel staat)

Groetjes Funnie

(sorrie voor late reactie ik was weg namelijk)

pi_6647022
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 20:44 schreef Wolkje het volgende:

Topic was niet gestart om mijn mening duidelijk te maken .

Wolkje

weet ik.. weet ik.. maar ik zei topic starter, omdat er ook vaak stellingen worden gestart..

had beter kunnen schrijven:

Als dat niet meer zou mogen, dan moet er in het FAQ komen te staan, dat iedereen die een andere mening heeft dan de personen die het allemaal wel weten (yeah right..), dus niet mag reageren.

dinsdag 5 november 2002 @ 23:17:34 #225
11682 Moonah
Jolie femme
pi_6648121
Nou, ik ben weer thuis en heb dit topic weer bijgelezen.
Ik vind het werkelijk bijzonder jammer dat de sfeer zo is veranderd.

In eerste instantie was het puur informatief.
Daarna zijn we met een aantal mensen echt SUPERpersoonlijk geworden. Ik heb erover getwijfeld om zoveel van mezelf bloot te geven. Maar ik hoopte (en hoop nog steeds ) dat het enigszins zou kunnen bijdragen aan begripvorming. En ik denk ook zeker dat dat bij een aantal mensen gelukt is.

Ik vind het jammer Phreak dat je niet alle pagina's hebt gelezen. Ik wil je vragen om dat alsnog te doen. Want dan zul je lezen dat er idd heel veel symptomen door heel veel mensen herkend worden. En dat dus niet iedereen borderline heeft (gelukkig).

Jij neemt jouw positie, jouw problemen, jouw manier van oplossen als referentiekader. Dat is ook logisch. Maar feit dat jij (veel) symptomen herkent, wil toch nog niet zeggen dat jouw situatie vergelijkbaar is met die van anderen? Dat jij jouw dingen in je eentje oplost, wil toch niet zeggen dat iedereen dat kan?

Vergelijk: Als je een gekneusde vinger hebt doet dat vast heel veel pijn. Je kunt je vinger niet bewegen, het duurt een poos voordat het weer beter is. Als je een gebroken vinger hebt, doet dat ook veel pijn, en duurt het ook lang voordat het genezen is. Toch heb je voor die kneuzing geen gips nodig (denk ik... ) en voor die gebroken vinger wel. Als jij die gekneusde vinger hebt, kun je zeggen: "Ach joh, ik doe het toch ook zonder gips, en ik heb ook veel pijn hoor."

En ik vind dat jij dat in dit topic doet. Je stelt jouw situatie gelijk aan die van anderen zonder dat je achtergronden weet en zonder dat je uberhaupt het hele topic hebt gelezen.

Waarom ik zo uitgebreid reageer?
Omdat het me raakt.
Ik heb zelf 31 jaar lang alles waar ik mee zat gebagatelliseerd. Hup, doorgaan, niet aanstellen, leef nu, denk niet aan vroeger, dat is voorbij, gezeur levert niets op.
En na 31 jaar klapte ik in elkaar. En ben ik uiteindelijk gediagnosticeerd. En werd me eindelijk duidelijk dat er wel degelijk iets met me aan de hand is. En kon ik eindelijk gericht gaan werken aan mezelf. En kon ik eindelijk mijn trauma's gaan verwerken (want die erkenning heb ik gelukkig ook gekregen, dat het heel erg is wat ik op zeer jonge leeftijd en daarna heb meegemaakt). En kon ik eindelijk accepteren dat het NIET flauw of zielig is om mij daar waanzinnig boos en verdrietig over te voelen. En kan ik eindelijk gelukkig worden.

Dus daarom was ik boos over je eerste post in dit topic

Ik wil nog speciaal ff Christine bedanken voor haar posts in dit topic .

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')