abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 november 2002 @ 01:40:16 #26
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6565806
Mooie toevoeging nog door Moonah, waarin ik mijzelf heel erg herken
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_6566377
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 23:47 schreef neverendingpain het volgende:

[..]

Vooral de combinatie tussen stemmingswisselingen en verlatingsangst is het naarst... naar mijn ervaring dan... Maar wie ben ik...

Dat heb ik ook allebei, maar heb geen borderline..
Is wel heel naar inderdaad.

Wolkje

vrijdag 1 november 2002 @ 10:04:34 #28
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_6567133
Ik vind het lastig om nou echt het grote verschil te zien tussen diverse stoornissen en ziektes. Ik ben twee jaar depressief geweest, maar herken toch ook heel veel klachten van borderline. Maar daarnaast herken ik mezelf ook wel in het klachtenprofiel van een burnout.

Weet iemand misschien wat "het grote verschil" is???

vrijdag 1 november 2002 @ 10:34:14 #29
35633 scope-online
poogt een waging..
pi_6567441
Als je niet al die symptomen hebt, maar wel enkele, en misschien ook niet zo heel dramatisch als er beschreven wordt, is er dan ook de mogelijkheid dat je borderline hebt?

Stemmingswisselingen ken ik, verlatingsangst had ik, nu nog wel af en toe, maar ik heb er minder last van. Maar ik pieker veel: "wat als...." (wat betreft de relatie....) en daar wordt ik ook niet goed van... toch gebeurd het...

scientists tell us that the fastest animal on earth, with a top speed of 120 ft/sec, is a cow that has been dropped out of a helicopter..[br][br][url=http://www.scope-online.tk]website[/url], check m'n eigengemaakte producties!
pi_6568081
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 10:34 schreef scope-online het volgende:

Stemmingswisselingen ken ik, verlatingsangst had ik, nu nog wel af en toe, maar ik heb er minder last van. Maar ik pieker veel: "wat als...." (wat betreft de relatie....) en daar wordt ik ook niet goed van... toch gebeurd het...

Heb ik ook.. extremer dan..
Maar ik heb volgens mij geen borderline..

Wolkje

vrijdag 1 november 2002 @ 11:39:16 #31
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_6568263
Ook in borderline heb je gradaties...
Dat is niet zwart of wit. Daar zit een heel grijs gebied tussen.

Maar borderline blijft altijd moeilijk voor de persoon zelf, maar ook zeer zeker voor de personen erom heen. Ik heb ook borderline trekken.
En had een vriendin die heel erg borderline is. Dat ging dus niet goed tussen ons tweeen, ondanks dat we al 14 jaar vriendinnen waren. We hebben nu dan ook al 3 jaar geen kontakt meer met elkaar en soms doet dat nog steeds pijn. Maar ik kan het niet meer opbrengen. Het is de derde keer dat ze kontakt verbroken had. En voor mij ook de laatste keer. Met pijn in mijn hart.

vrijdag 1 november 2002 @ 11:58:25 #32
19105 Noayla_
Love me tender
pi_6568508
quote:
Als je niet al die symptomen hebt, maar wel enkele, en misschien ook niet zo heel dramatisch als er beschreven wordt, is er dan ook de mogelijkheid dat je borderline hebt?

Lieve schat,

Iedereen, ook doorgaans evenwichtige mensen, herkent zichzelf wel in een paar van die punten. Maar dat wil niet zeggen dat je een Borderline persoonlijkheidsstoornis hebt.

Pas als je voldoet aan (bijna) alle 12 kenmerken en het je hele leven in al zijn facetten ernstig en chronisch beinvloedt kun je wellicht spreken van Borderline.

Het probleem is vaak dat mensen veel te snel denken "ik ben een beetje wisselvallig" of "ik heb wel eens aan zelfmoord gedacht" dus lijd ik aan deze persoonlijkheidsstoornis.
Troost je; van bovenstaande hebben we allemaal wel eens last (gehad).

Af en toe vind ik het wel een beetje ergerlijk dat door de komst van het internet mensen zich tegenwoordig vaak onterecht allerlei ziektebeelden toedichten.

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
  vrijdag 1 november 2002 @ 12:09:05 #33
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_6568640
Ik herken mezelf in bijna alle punten. Alleen niet in dissociatie en psychoses enzow.
Als ik die dingen lees is het opeens alsof ik mezelf snap, stukjes vallen op hun plaats. Het is alsof ik mezelf uitgelegd zie..

edit: ik heb het overigens indertijd ook aan m'n psychiater verteld, en die begon ook al meteen dat iedereen er wel eens last van had en dat dat niks hoefde te betekenen, en dat wist ik natuurlijk ook al, maar ze wilde er verder niet eens naar kijken, niet eens onderzoeken of het misschien zo zou kunnen zijn..
Toen voelde ik me dus echt niet serieus genomen, en da's ook één van de redenen dat ik daar niet meer naar toe wilde. Het was namelijk best moeilijk voor mij om dat te vertellen, oa. omdat ik bang was dat ik niet serieus genomen zou worden...

[Dit bericht is gewijzigd door texelonia op 01-11-2002 12:16]

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_6568718
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 22:29 schreef Noayla_ het volgende:

[..]

Maar soms kun je niet anders meer dan voor jezelf kiezen...

Ik heb mijn man (ook Borderliner), na 6 jaar relatie moeten laten gaan omdat hij niet alleen zichzelf maar ook mij volledig ten gronde richtte.

Ik zie het verbreken van onze relatie puur als daad van zelfbescherming.

tja, 't is triest maar waar. Wat zal dat een pijnlijke keuze zijn geweest omdat jij veel van hem hield
  vrijdag 1 november 2002 @ 12:16:02 #35
19105 Noayla_
Love me tender
pi_6568743
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 12:13 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

tja, 't is triest maar waar. Wat zal dat een pijnlijke keuze zijn geweest omdat jij veel van hem hield

Erger nog; ik hou nog steeds van hem....
Het is de moeilijkste en meest pijnlijke beslissing geweest die ik ooit heb moeten nemen.
pi_6568934
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 12:16 schreef Noayla_ het volgende:

[..]

Erger nog; ik hou nog steeds van hem....
Het is de moeilijkste en meest pijnlijke beslissing geweest die ik ooit heb moeten nemen.

tja, ik zit nu in de situatie dat het na 9 maanden met een hele lieve meid uit is, omdat zij het niet meer trok. Zij heeft aardig wat kenmerken van borderline met zelfs soms stemmen horen. In die afgelopen periode ben ik zo bezig geweest met haar onzekerheid wegnemen en botsingen te voorkomen. Het kwam er zelfs toe dat ik mezelf op een gegeven moment niet meer was en dat zij zich daaraan weer ging ergeren. We hadden op het laatst zoveel ruzie; alles leek verkeerd te vallen. Dit kostte zoveel energie bijderzijds dat zij besloot de stekker eruit te trekken. Nogsteeds houden we erg veel van elkaar en mijn wens is ook weer bijelkaar te komen, maar ik weet niet goed hoe. Haar rust geven is 1 ding, maar ik zou gek worden als zij iemand anders tegen kwam.
  vrijdag 1 november 2002 @ 12:43:49 #37
19105 Noayla_
Love me tender
pi_6569068
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 12:30 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

tja, ik zit nu in de situatie dat het na 9 maanden met een hele lieve meid uit is, omdat zij het niet meer trok. Zij heeft aardig wat kenmerken van borderline met zelfs soms stemmen horen. In die afgelopen periode ben ik zo bezig geweest met haar onzekerheid wegnemen en botsingen te voorkomen. Het kwam er zelfs toe dat ik mezelf op een gegeven moment niet meer was en dat zij zich daaraan weer ging ergeren. We hadden op het laatst zoveel ruzie; alles leek verkeerd te vallen. Dit kostte zoveel energie bijderzijds dat zij besloot de stekker eruit te trekken. Nogsteeds houden we erg veel van elkaar en mijn wens is ook weer bijelkaar te komen, maar ik weet niet goed hoe. Haar rust geven is 1 ding, maar ik zou gek worden als zij iemand anders tegen kwam.

Het enige dat ik je kan adviseren is: hou je eigen grenzen scherp in de gaten. In mijn geval waren zijn psychische problemen zo ontzettend ernstig dat voor mij gevaarlijke situaties ontstonden.

Ik ben veel te lang doorgegaan en ondervind hiervan nog steeds de negatieve gevolgen.

Probeer in ieder geval niet jezelf "kwijt te raken" in je relatie met haar. Het mag niet zo zijn dat jij niet meer aan bod komt doordat haar problemen overheersen.

Mijn verhaal wil natuurlijk niet zeggen dat iedere relatie met een borderliner gedoemd is om te mislukken natuurlijk; ik beschrijf slechts mijn persoonlijke ervaring.

vrijdag 1 november 2002 @ 13:46:16 #38
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_6569878
Wat me opvalt is dat heel veel mensen zichzelf herkennen in borderline, en dus ook iedereen denkt dat ie het zomaar heeft. Is dit een modeverschijnsel of is borderline gewoon te breed gedefninieerd?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 1 november 2002 @ 13:54:57 #39
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6570009
quote:
Nee
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 1 november 2002 @ 13:56:53 #40
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_6570038
ik geloof dat je een bepaald aantal van die symptomen moest hebben voordat je borderline hebt zegmaar vaststaand aantal is dat, je hoeft ze niet allemaal te hebben.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 1 november 2002 @ 14:00:21 #41
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6570095
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 13:46 schreef Maanvis het volgende:
Wat me opvalt is dat heel veel mensen zichzelf herkennen in borderline, en dus ook iedereen denkt dat ie het zomaar heeft. Is dit een modeverschijnsel of is borderline gewoon te breed gedefninieerd?
Ik wilde even melden dat ik niet zomaar neergezet heb dat ik het stukje herken, ik BEN borderliner geweest, heb er 2 jaar voor in therapie gezeten, maar ben nu flink afgezwakt. Ik zeg niet ZOMAAR dat ik er wat in herken. Het is bij mij gediagnosticeerd door therapeuten van het RIAGG (en Quenda, ik heb het dus niet 'van internet gehaald' nav jouw linkjes: ik wist het toen allang al. Heb ik dat misselijke verhaal ook weer 's uit de wereld geholpen) en na een jaar dagbehandeling en een jaar nabehandeling (1 a 2 keer in de maand checken hoe het gaat) kan ik nu gerust zeggen dat mn leven weer op de rails is, dat ik er weer zin in heb en dat ik mezelf onder controle heb. En ja, er valt dus AF te komen. Als je aan genoeg symptomen werkt, raak je die kwijt (als je niet een te ernstig ontspoorde borderliners bent) en als je niet meer aan genoeg symptomen lijdt, hoef je jezelf dus geen borderliner te noemen.
  vrijdag 1 november 2002 @ 14:00:41 #42
22259 Fogerty
slapende account
pi_6570105
Post een lijstje met de symptomen van verschillende persoonlijkheidsstoornissen en iedereen heeft alles. Zelfde verhaal met lichamelijke kwalen, trouwens. Internet schijnt een hel te zijn voor huisartsen, omdat er om de haverklap mensen komen met printjes die zeggen: 'dit heb ik ook'

Ook ik herken best wel wat in de omschrijvingen van borderline, en vrienden hebben me er wel van 'beschuldigd' dat ik het had. Als ik echter kijk naar de twee borderliners die ik ken, en die momenteel allebei opgenomen zijn en zichzelf om de haverklap een bloedarmoede aandoen door al dat gesnij in henzelf, en dan af en toe nog eens een zelfmoordpoging erbij....dan denk ik dat vrijwel iedereen die gewoon in redelijk gezonde toestand achter de PC zit en wat symptomen bij zichzelf herkent, niet hoeft te vrezen dat ie het echt heeft.

En mocht je nou toch vrezen dat het bij jou wel raak is, ga dan naar een arts die het met zekerheid vast kan stellen. Ik heb de dames en heren bij het RIAGG op een gegeven moment ook gevraagd wat mijn diagnose nou eigenlijk was, en toen ze dat niet echt wisten zei ik dat ik vreesde voor borderline. De reactie was: nee, je hebt er wel wat trekken van, maar de stoornis zelf heb je niet. Ik denk dat dat voor de meeste mensen geldt die zich in de symptomen herkennen. Een paar borderline-achtige trekjes heeft iedereen.

Hieperdepiep hoera!
  vrijdag 1 november 2002 @ 14:05:10 #43
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6570189
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 14:00 schreef Fogerty het volgende:
Ook ik herken best wel wat in de omschrijvingen van borderline, en vrienden hebben me er wel van 'beschuldigd' dat ik het had. Als ik echter kijk naar de twee borderliners die ik ken, en die momenteel allebei opgenomen zijn en zichzelf om de haverklap een bloedarmoede aandoen door al dat gesnij in henzelf, en dan af en toe nog eens een zelfmoordpoging erbij....dan denk ik dat vrijwel iedereen die gewoon in redelijk gezonde toestand achter de PC zit en wat symptomen bij zichzelf herkent, niet hoeft te vrezen dat ie het echt heeft.
Hier moet ik je dus echt ZWAAR ongelijk in geven. Je hebt nl. ook nog zoiets als gradaties in borderline, dat kun je overal lezen. De mensen aar jij het over hebt zijn rasechte borderliners, maar ook mensen die zichzelf niet zo toetakelen kunnen borderline hebben. Zulke mensen noemen ze highlevel borderliners: ze kunnen hun leven nog enigszins in normale banen leiden en hebben grote kans op uiteindelijk herstel. Ik erger me dus nogal aan je verhaal, vind eht een beetje een 'depressief? de kindjes in afrika hebben pas recht om depressief te zijn'-verhaal

en

quote:
En mocht je nou toch vrezen dat het bij jou wel raak is, ga dan naar een arts die het met zekerheid vast kan stellen. Ik heb de dames en heren bij het RIAGG op een gegeven moment ook gevraagd wat mijn diagnose nou eigenlijk was, en toen ze dat niet echt wisten zei ik dat ik vreesde voor borderline. De reactie was: nee, je hebt er wel wat trekken van, maar de stoornis zelf heb je niet. Ik denk dat dat voor de meeste mensen geldt die zich in de symptomen herkennen. Een paar borderline-achtige trekjes heeft iedereen.
Ik heb WEL die diagnose gekregen en idd; ga aub naar een RIAGG of GGZ als je het vermoedt en baseer het niet alleen op internet, maar het is ECHT niet zo dat alleen mensen die zich zwaar beschadigen aan borderline lijden.

[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 01-11-2002 14:06]

vrijdag 1 november 2002 @ 14:05:57 #44
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_6570201
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 14:00 schreef SEMTEX het volgende:
verhaal
Heej Semtex, ik bedoelde mijn post niet denigrerend tov borderliners. Ik maak echter vaak mee dat mensen denken dat ze het hebben, en dat is begrijpelijk want eigenlijk herkent iedereen zich wel in een bepaald aantal symptomen ervan.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 1 november 2002 @ 14:06:21 #45
22259 Fogerty
slapende account
pi_6570207
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 14:05 schreef SEMTEX het volgende:
Ik erger me dus nogal aan je verhaal, vind eht een beetje een 'depressief? de kindjes in afrika hebben pas recht om depressief te zijn'-verhaal
Het was bedoeld om mensen gerust te stellen, maar als jij je daaraan wilt ergeren moet je dat vooral doen
Hieperdepiep hoera!
  vrijdag 1 november 2002 @ 14:07:37 #46
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6570226
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 14:06 schreef Fogerty het volgende:

[..]

Het was bedoeld om mensen gerust te stellen, maar als jij je daaraan wilt ergeren moet je dat vooral doen

Hey fogerty, als je niet lekker in je vel zit (want dat is duidelijk te merken), zou ik voorstellen dat je iets fijns voor jezelf gaat doen, want je afreageren op internet is niet de manier, lijkt me.
  vrijdag 1 november 2002 @ 14:08:23 #47
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6570237
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 14:05 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Heej Semtex, ik bedoelde mijn post niet denigrerend tov borderliners. Ik maak echter vaak mee dat mensen denken dat ze het hebben, en dat is begrijpelijk want eigenlijk herkent iedereen zich wel in een bepaald aantal symptomen ervan.

Ik vond je post niet denigrerend, maar ik kon t begrijpen als mensen dachten dat ik ook 'wel wat symptomen herkende' en met de diagnose aan de haal wilde gaan. Niet dus.
  vrijdag 1 november 2002 @ 14:08:44 #48
22259 Fogerty
slapende account
pi_6570244
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 14:07 schreef SEMTEX het volgende:
Hey fogerty, als je niet lekker in je vel zit (want dat is duidelijk te merken), zou ik voorstellen dat je iets fijns voor jezelf gaat doen, want je afreageren op internet is niet de manier, lijkt me.
Da's een bijzonder aardig advies, waarvan ik hoop dat je het ook voor jezelf ter harte neemt, gezien je reactie op de postings van Maanvis en nu ook weer op die van mij
Hieperdepiep hoera!
  vrijdag 1 november 2002 @ 14:10:59 #49
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6570297
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 14:08 schreef Fogerty het volgende:

[..]

Da's een bijzonder aardig advies, waarvan ik hoop dat je het ook voor jezelf ter harte neemt, gezien je reactie op de postings van Maanvis en nu ook weer op die van mij

Wat een onzin, ik voel me prima. Ik voel me ook helemaal niet aangevallen, echter: ik wil wel even wat onwaarheden uit de wereld helpen en onderbouw mijn stellingen ook. Jij bent degene die nogal heftig op mijn post reageert. je voelt je echt onterecht aangevallen, ik kom gewoon voor mezelf op, maar voel me echt niet offended.
  vrijdag 1 november 2002 @ 18:15:38 #50
22259 Fogerty
slapende account
pi_6574462
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 14:10 schreef SEMTEX het volgende:
Ik voel me ook helemaal niet aangevallen, echter: ik wil wel even wat onwaarheden uit de wereld helpen en onderbouw mijn stellingen ook. Jij bent degene die nogal heftig op mijn post reageert. je voelt je echt onterecht aangevallen, ik kom gewoon voor mezelf op, maar voel me echt niet offended.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat dit een grapje is
Hieperdepiep hoera!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')