abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_149601431
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:55 schreef Dondergat het volgende:
Dan ga ik binnenkort even naar de apotheek.
Is het trouwens verplicht om aan te geven dat je bent gaan spuiten als je diabetes hebt wat betreft je rijbewijs? Toen ik afreed had ik alleen pillen.
Volgens mij gaat het bij je rijbewijs keuring voornamelijk om of je je hypo/hypers kan aanvoelen en of je zichtoogproblemen hebt, maar anders moet je het CBR even contacten erover. Ik ben ook aan het uitzoeken hoe het zit als ik met een rijbewijs wil beginnen, wat een gedoe allemaal zeg :')
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_149601497
En mijn hba1c was weer gezakt hoorde ik vanmiddag van mijn internist, nu 68 *O* in 1.5 jaar tijd van 98 naar 68 vind ik toch best awesome :D
pi_149602671
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:54 schreef Diconnected het volgende:
En mijn hba1c was weer gezakt hoorde ik vanmiddag van mijn internist, nu 68 *O* in 1.5 jaar tijd van 98 naar 68 vind ik toch best awesome :D
Netjes idd! ^O^
Ik las pas iets over dat je in het vervolg gewoon naar je eigen internist/oogarts mag voor rijbewijskeuring. Dus dat scheelt alweer een heleboel geld. Ik moet volgend jaar voor het eerst verlengen. Toen ik rijbewijs haalde had ik nog geen diabetes.

Ik moet ook ff afspraak met dvk maken. Ben hl benieuwd naar mijn hba1c. Vorige keer was hij 51.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_149614874
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:32 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik las pas iets over dat je in het vervolg gewoon naar je eigen internist/oogarts mag voor rijbewijskeuring. Dus dat scheelt alweer een heleboel geld. Ik moet volgend jaar voor het eerst verlengen. Toen ik rijbewijs haalde had ik nog geen diabetes.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is inderdaad goed nieuws. Zo'n keuring voor diabetes (of iets anders) kost toch nogal wat.

SPOILER
  Moderator / Miss SHO donderdag 12 februari 2015 @ 21:49:05 #130
22592 crew  Ole
pi_149615597
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:54 schreef Diconnected het volgende:
Kom ik aan met 43 is gewoon bijna normaal. Misschien heb ik het wel niet meer
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_149615739
Dankjewel Dondergat :)

quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:49 schreef Ole het volgende:

[..]

Mijn laagste was de keer hiervoor 46. Maarja type1 kom je niet meer vanaf ;)
  Moderator / Miss SHO donderdag 12 februari 2015 @ 22:37:03 #132
22592 crew  Ole
pi_149617833
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:52 schreef Sylvana het volgende:
Dankjewel Dondergat :)

[..]

Mijn laagste was de keer hiervoor 46. Maarja type1 kom je niet meer vanaf ;)
type 2 hier. En was er snel bij. Merk soms wel schommelingen. Maar als ik prik zit ik meestal onder de 8. Wel met 2 metformine per dag.
pi_149617939
Ben benieuwd hoe mijn suiker zich morgen houd met onze bruiloft, durf niet teveel te gaan spuiten bij ontbijt en lunch, arts zag me die dag liever wat te hoog dan hypo, hij vond dat ik moest genieten en niet te druk maken om mijn suiker.
  Moderator / Miss SHO donderdag 12 februari 2015 @ 22:41:05 #134
22592 crew  Ole
pi_149618041
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:39 schreef gridjuh het volgende:
Ben benieuwd hoe mijn suiker zich morgen houd met onze bruiloft, durf niet teveel te gaan spuiten bij ontbijt en lunch, arts zag me die dag liever wat te hoog dan hypo, hij vond dat ik moest genieten en niet te druk maken om mijn suiker.
Dat laatste lijkt me ook! Eventjes een beetje te hoog is beter dan een hypo toch? Kan voor een dagje niet zoveel kwaad toch?
  Moderator / Miss SHO donderdag 12 februari 2015 @ 22:41:47 #135
22592 crew  Ole
pi_149618083
En geniet van je dag en zo!
pi_149618164
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:41 schreef Ole het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt me ook! Eventjes een beetje te hoog is beter dan een hypo toch? Kan voor een dagje niet zoveel kwaad toch?
Precies lijkt mij ook!
Wel een lef hoor trouwen op vrijdag de 13e! :o
Fijne dag morgen gridjuh, geniet ervan!
pi_149618318
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:43 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Precies lijkt mij ook!
Wel een lef hoor trouwen op vrijdag de 13e! :o
Fijne dag morgen gridjuh, geniet ervan!
Niets mis met vrijdag de 13e hoor... We hebben dan 10 jaar :)
En t word goed weer dus, en beter te hoog dan te laag, hij zei zelfs, anders gewoon je pomp uit. Dan zal je zien dat ik meer moet plassen, en dat gaat al zo handig met die grote jurk die ik heb...

Maar komt goed, word een mooie dag!
pi_149620272
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:49 schreef Ole het volgende:

[..]

Ja als type 2 is je hba1c vaak lager dan bij t1d :Y maar netjes hoor! Ik hoop dat ik gewoon lekker blijf zakken :)
quote:
Je kan beter wat hoger zitten idd :Y zet je basaal anders op 70%? Dan staat ie niet super laag maar wel lager dan normaal, dan blijf je ook aan de wat hogere kant zitten. Als je hem helemaal uit zet heb je de kans dat je de hele dag hoog zit, dat is ook niet fijn.

Wel heel veel plezier morgen :D ^) geniet ervan!
pi_149634077
quote:
Gefeliciteerd en een hele fijne dag vandaag! Feest ze.
pi_149658761
Hoe was je bruiloft gridjuh?

Ik wilde vanochtend bij de apotheek nieuwe testscassettes voor de Accuchek Mobile halen. Blijkt dat Menzis ze niet meer vergoedt!!! :( Dus nou kreeg ik 1 of andere vage meter van Caresens mee. Maar die heeft losse teststrips en een losse prikpen en dat vind ik echt onhandig :( Dus maandag maar met Mediq bellen, misschien als ik daar ga bestellen dat ze wel vergoedt worden. Dan moet ik maar overstappen. Maar echt belachelijk dat de verzekeraar zoveel macht heeft dat die dit kan bepalen :( Ik las al wel dat er Kamervragen over gesteld zijn, maarja, daar heb ik nu niks aan.
pi_149661203
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 11:17 schreef Sylvana het volgende:

Ik wilde vanochtend bij de apotheek nieuwe testscassettes voor de Accuchek Mobile halen. Blijkt dat Menzis ze niet meer vergoedt!!! :( Dus nou kreeg ik 1 of andere vage meter van Caresens mee. Maar die heeft losse teststrips en een losse prikpen en dat vind ik echt onhandig :( Dus maandag maar met Mediq bellen, misschien als ik daar ga bestellen dat ze wel vergoedt worden. Dan moet ik maar overstappen. Maar echt belachelijk dat de verzekeraar zoveel macht heeft dat die dit kan bepalen :( Ik las al wel dat er Kamervragen over gesteld zijn, maarja, daar heb ik nu niks aan.
Ge wel dig,

Mooi zonnig weer en eigenlijk best warm. Veel indrukken gehad en nog aan het genieten daarvan!
pi_149661413
Gefeliciteerd gridjuh.
Fijn dat het weer zo goed was :)
pi_149668058
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 11:17 schreef Sylvana het volgende:

Je kan beter via Bosman of Boeren Medical je spullen bestellen, die hebben vaak goede contracten bij zorgverzekeraars. En anders de DVN winkel :)
Ik las laatst dat Menzis idd erg vervelend is met vergoedingen, is echt belachelijk :N
pi_149668117
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:28 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Je kan beter via Bosman of Boeren Medical je spullen bestellen, die hebben vaak goede contracten bij zorgverzekeraars. En anders de DVN winkel :)
Ik las laatst dat Menzis idd erg vervelend is met vergoedingen, is echt belachelijk :N
Maar Mediq heeft dat ook hoor ik overal? En DVN-winkel koopt zelf in bij Mediq en verkoopt dat weer door hoorde ik :?
Ik ga iig maandag maar even bellen naar wat leveranciers.
pi_149668162
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:30 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Maar Mediq heeft dat ook hoor ik overal? En DVN-winkel koopt zelf in bij Mediq en verkoopt dat weer door hoorde ik :?
Ik ga iig maandag maar even bellen naar wat leveranciers.
Hm okay. Ja ik zit al 16 jaar bij Bosman, dus dat weet ik allemaal niet :D ik heb nog nooit in die 16 jaar problemen gehad met Bosman, altijd een superservice en die bezorgen in hoge nood dus ook in het weekend mocht je ineens een tekort hebben bijvoorbeeld.
pi_149668309
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:32 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Hm okay. Ja ik zit al 16 jaar bij Bosman, dus dat weet ik allemaal niet :D ik heb nog nooit in die 16 jaar problemen gehad met Bosman, altijd een superservice en die bezorgen in hoge nood dus ook in het weekend mocht je ineens een tekort hebben bijvoorbeeld.
Hmm dat is wel handig ja. Ik zal eens gaan vergelijken :)
Wel jammer dat het zo opeens op stel en sprong moet. Dat ik niet gewoon bericht heb gekregen dat het per 1 januari niet meer vergoed wordt ( waarom ik op 5 januari nog wel 4 cassettes heb gekregen snap ik ook niet) Dan had ik gewoon rustig kunnen uitzoeken en overstappen.
pi_149668495
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:37 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Wel jammer dat het zo opeens op stel en sprong moet. Dat ik niet gewoon bericht heb gekregen dat het per 1 januari niet meer vergoed wordt ( waarom ik op 5 januari nog wel 4 cassettes heb gekregen snap ik ook niet) Dan had ik gewoon rustig kunnen uitzoeken en overstappen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:37 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja ik had het in de Diabc en op fb al gelezen dat er moeilijk gedaan wordt over diabetesmateriaal. Maar voor mij was dat niet aan orde dus ook niet druk over gemaakt. Maar ik vind Bosman echt super. Je besteld bijv maandag en dinsdag heb je het in huis. Je kan zowel telefonisch als via het internet bestellen, en ze hebben echt van alle merken spullen geloof ik. Vriendelijke meiden bij de klantenservice ook ^O^ In zelf heb een Animas pomp, en daar hebben ze dus ook altijd spullen van, de dvn winkel heeft dat dus bijvoorbeeld niet.

Maar ik zou als ik jou was ook gewoon even vergelijken en alles. Ik hoef in ieder geval nooit wat te betalen bij Bosman, en als ik wat moet betalen is het voor een accessoire bijv.
pi_149670062
Oorzaak type 1 diabetes ligt in de darm

http://www.nu.nl/gezondhe(...)es-ligt-in-darm.html
  Moderator / Miss SHO zaterdag 14 februari 2015 @ 19:03:08 #149
22592 crew  Ole
pi_149670691
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:40 schreef nz1900 het volgende:

eerst maar verder onderzoek afwachten. Er wordt zoveel beweerd dat je af en toe door de bomen het bos niet meer ziet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ole op 16-02-2015 00:02:48 ]
  zondag 15 februari 2015 @ 23:43:18 #150
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_149715082
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:40 schreef nz1900 het volgende:

Dat iemand wat roeptoetert, maakt het nog niet de waarheid. Pas als het onomstotelijk vast komt te staan bij objectief onderzoek, dat ook verifieerbaar is, kun je er waarde aan hechten.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
laptop | reda instrumente | surgical instruments
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')