abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146880143

WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat-stagiair)
• Eriksd (Mr. droogkloot & rare-smaak-snuiter)
• Ryon (Verschillende projecten, breed uiteenlopende interesse van hogerhand. Is volgend jaar miljonair als alles meezit al is daar nogal wat weerstand tegen vanuit de lokale politiek.)
• Sideshowbobbie (Novietenhoeder I) (Mr. A. R. Beidsrecht)
• Ansu

Ook leuk: de studenten, op aflopende tofheid van de universiteit:
Rijksuniversiteit Groningen
• Giku
• Valid
• Etsu (Maar gaat binnen niet al te lange tijd naar de UU. Verbolgen reacties bleven vanuit het Groningerkamp logischerwijs achterwege). Tevens prof. mr. emo.gif.
• Paxcon (voormalig mr. dr. LaPo)
• Ties02 (Novietenhoeder II; prof. dr. mr. Strafrecht)
• Joosie200
• ManScat
• Athlete
• Letstalk
• Bruce_Cutler
• Argelos
• Fratles
• Krabs
• Thereyougo
• Accursius
• underground1009

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel bekend als Spotmeister, of gewoon Floormanager)
• nadiyaa

Universiteit van Amsterdam
• Yreal (P is in zicht, laatste horden Strafrecht en Rechtsgeschiedenis te overwinnen op 26 en 28 mei)
• Tchock
• Snax

Erasmus Universiteit Rotterdam
• NotGuilty
• Phaelanx_NL
• IkeDubaku99
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• mapima

Universiteit Leiden
• KOG
• De_Fietser
• Studeur
• Ago-ergo-sum
• Monnet

Universiteit Utrecht
• solo020
• hugecooll
• Blistering

Universiteit Maastricht
• GeneraalAdmiraal

Universiteit van Tilburg
• Complexiteit
• Holograph

Radboud Universiteit
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder)
• Boterbartje
• Tostitomaatkaas

Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.

Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Weet je wat cassatie is?
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Danny het volgende:

[..]

dan verwijderen ze je ballen
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.
quote:
10s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
pi_146880165
sorry zat op mobiel en kon niet OP meenemen en had ties toestemming gegeven om nieuwe te openen maar die is zelf ook sloom dus gerend naar laptop en nu weer weg doei
pi_146880486
Ja, eens Erik. Je kunt die vader moeilijk kwalijk nemen dat hij niet inziet dat het strafrecht geen magisch wondermiddel is bij zo'n tragisch ongeluk.
pi_146880661
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 20:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Precies. Forensisch rapport stelt met 99% zekerheid dat hij tussen de 76 en 124 km per uur reed (80 toegestaan) en ooggetuigen zijn niet betrouwbaar, dus niet bewezen dat hij te hard reed en daarmee geen roekeloosheid.
Jeetje, dat is alsof piet paulusma zegt dat het morgen tussen de -10 en 25 graden wordt. :')
pi_146881192
Zit in de trein dus kon ook niet echt openen

Verander de TT maar naar Spin
pi_146881208
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:49 schreef eriksd het volgende:
Ik voel alweer het harmonisatiewetarrest aankomen.
Jup, maar als de huidige studenten slim zijn zoeken ze het hoger op dan het Statuut voor het Koninkrijk en gaan ze zich op rechten beroepen van het EVRM, protocol wat erbij behoort en dergelijke. Zou een harmonisatiewetarrest II best wel zien zitten vwb stufi.

Want ik blijf erbij dat ik het oordeel "stufi is een aanspraak die per jaar apart opnieuw wordt toegekend" te makkelijk gesteld. Ja, DUO stelt elk jaar vast hoeveel recht op stufi je hebt, maar daar gaat het mij niet om. Het ging mij om de hoofdvoorwaarde ov tijdens prestatiebeurs en leenfase. De randvoorwaarden waaronder je stufi krijgt als student (x jaar prestatiebeurs/studievoorschot en x jaar leenfase) doen er kennelijk niet toe. Terwijl nu juist dat er voor mij wel toe doet.

Ik heb zelf bij de bestuursrechter geprocedeerd omtrent het besluit niet langer volledig tijdens de leenfase nog recht op ov te hebben. Dat was toen ik voor het eerst stufi kreeg 4 jaar tijdens de prestatiebeurs en 3 jaar tijdens de leenfase. Gaan ze het uiteraard inkorten van 4 + 3 naar 4 + 1 als ik zelf al 4 + 1 erop heb zitten :{w

Mijn klacht er tegen was dus ongegrond omdat die aanspraak niet als eigendom te beschouwen was onder het eerste protocol behorende bij het EVRM. Heb het nu wel opgelost maar het ging mij om het principe. Beetje studenten lekker maken met bepaalde info vanuit DUO (behouden van studentenov terwijl je leent nullening of niet) die je dus rechtens niet kan afdwingen omdat de regering op tijd het plan had aangekondigd, aanspraak = geen vorm van eigendom die de staat niet zo maar mag beperken en omdat ik nog kon lenen kon ik daar wel de kosten die gemoeid zijn met het ov wel bekostigen.

Ik had toen trouwens al wel kennis van bestuurs 2 kunnen gebruiken. :% Met de kennis van nu had ik toen het beter onderbouwd dan ik al deed. :@
mag het weten
pi_146881230
Floor heeft een stuiterbal met wat smeerleverworst erin. Dat ding komt af en toe echt op schouderhoogte langs :')
pi_146881294
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 november 2014 21:11 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Floor heeft een stuiterbal met wat smeerleverworst erin. Dat ding komt af en toe echt op schouderhoogte langs :')
Kijk je wel uit Spot
pi_146881329
quote:
pics/filmpjes? _O_
pi_146881348
quote:
Wil baasje ook wat smeerleverworst? Ah toe, hier probeer maar *stuiterbal in your face* :+
mag het weten
pi_146881421
quote:
_O_
pi_146881495
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 21:13 schreef Yreal het volgende:

[..]

pics/filmpjes? _O_
Ja dat is lastig. Je bent eigenlijk altijd te laat.
  vrijdag 21 november 2014 @ 21:19:01 #13
165633 eriksd
The grand facade...
pi_146881571
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 21:10 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Jup, maar als de huidige studenten slim zijn zoeken ze het hoger op dan het Statuut voor het Koninkrijk en gaan ze zich op rechten beroepen van het EVRM, protocol wat erbij behoort en dergelijke. Zou een harmonisatiewetarrest II best wel zien zitten vwb stufi.

Want ik blijf erbij dat ik het oordeel "stufi is een aanspraak die per jaar apart opnieuw wordt toegekend" te makkelijk gesteld. Ja, DUO stelt elk jaar vast hoeveel recht op stufi je hebt, maar daar gaat het mij niet om. Het ging mij om de hoofdvoorwaarde ov tijdens prestatiebeurs en leenfase. De randvoorwaarden waaronder je stufi krijgt als student (x jaar prestatiebeurs/studievoorschot en x jaar leenfase) doen er kennelijk niet toe. Terwijl nu juist dat er voor mij wel toe doet.

Ik heb zelf bij de bestuursrechter geprocedeerd omtrent het besluit niet langer volledig tijdens de leenfase nog recht op ov te hebben. Dat was toen ik voor het eerst stufi kreeg 4 jaar tijdens de prestatiebeurs en 3 jaar tijdens de leenfase. Gaan ze het uiteraard inkorten van 4 + 3 naar 4 + 1 als ik zelf al 4 + 1 erop heb zitten :{w

Mijn klacht er tegen was dus ongegrond omdat die aanspraak niet als eigendom te beschouwen was onder het eerste protocol behorende bij het EVRM. Heb het nu wel opgelost maar het ging mij om het principe. Beetje studenten lekker maken met bepaalde info vanuit DUO (behouden van studentenov terwijl je leent nullening of niet) die je dus rechtens niet kan afdwingen omdat de regering op tijd het plan had aangekondigd, aanspraak = geen vorm van eigendom die de staat niet zo maar mag beperken en omdat ik nog kon lenen kon ik daar wel de kosten die gemoeid zijn met het ov wel bekostigen.

Ik had toen trouwens al wel kennis van bestuurs 2 kunnen gebruiken. :% Met de kennis van nu had ik toen het beter onderbouwd dan ik al deed. :@
Joosie, het is hier nu te laat voor. Ik geef alleen aan dat men minstens 4 jaar verder is. Tegen die tijd is iedereen gewend, het budgettair belang te groot om terug te draaien en dus zal het Hof er ook geen zin in hebben.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_146881738
Joosie heeft er weer een essay uitgetypt zie ik
pi_146881757
Ties is een player
pi_146881938
VLC Streamer _O_ Super easy series en films converteren en op m'n iPad zetten. Dat is nu al de 1,79,- waard _O_
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_146882053
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 november 2014 21:27 schreef Blistering het volgende:
VLC Streamer _O_ Super easy series en films converteren en op m'n iPad zetten. Dat is nu al de 1,79,- waard _O_
app voor de iPad? Heb ook zoiets nodig, itunes pakt namelijk niet alles
pi_146882097
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 21:29 schreef Ties02 het volgende:

[..]

app voor de iPad? Heb ook zoiets nodig, itunes pakt namelijk niet alles
Ja, moet je op je pc VLC Streamer zetten en op je iPad. Dan herkent de iPad je PC, en kun je gewoon via drag & drop of door handmatig naar het doelbestand te surfen een aflevering / film selecteren, die VLC Streamer dan vervolgens gaat converteren, of indien je het niet op je iPad wilt, gaat streamen.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_146882148
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 november 2014 21:31 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ja, moet je op je pc VLC Streamer zetten en op je iPad. Dan herkent de iPad je PC, en kun je gewoon via drag & drop of door handmatig naar het doelbestand te surfen een aflevering / film selecteren, die VLC Streamer dan vervolgens gaat converteren, of indien je het niet op je iPad wilt, gaat streamen.
Maar dan blijft het niet op je iPad staan dus
pi_146882179
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 21:31 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Maar dan blijft het niet op je iPad staan dus
Als je kiest voor streamen niet nee, als je kiest voor converteren dan converteert VLC Streamer het bestand naar de juiste extensie voor je iPad en dan blijft het wel op je iPad staan.
pi_146882193
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 november 2014 21:19 schreef eriksd het volgende:

[..]

Joosie, het is hier nu te laat voor. Ik geef alleen aan dat men minstens 4 jaar verder is. Tegen die tijd is iedereen gewend, het budgettair belang te groot om terug te draaien en dus zal het Hof er ook geen zin in hebben.
best vies spel. Maatregelen voor over tig jaar invoeren, alsof ze in vwo 3 nu in opstand komen.
pi_146882439
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 november 2014 21:19 schreef eriksd het volgende:

[..]

Zonder meer. Maar om overal dan maar zonder morren mee akkoord te gaan druist in tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel. En om als jurist in spe zoiets aan mij voorbij te laten gaan is niet zoals het een waar jurist betaamt. Vind ik dan. :Y)
mag het weten
pi_146882471
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 21:22 schreef Ties02 het volgende:
Joosie heeft er weer een essay uitgetypt zie ik
De nieuwe Ryon. Ook wat waard.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  vrijdag 21 november 2014 @ 21:39:32 #24
165633 eriksd
The grand facade...
pi_146882501
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 21:38 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Zonder meer. Maar om overal dan maar zonder morren mee akkoord te gaan druist in tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel. En om als jurist in spe zoiets aan mij voorbij te laten gaan is niet zoals het een waar jurist betaamt. Vind ik dan. :Y)
Tijd teveel dus.

Nee hoor, heel goed van je.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_146882533
Erik, wat goed dat je de discussie nog aangaat in dat NWS-topic. ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')