LOL, ja mensen weten dan heus wel, maar tegelijkertijd bagatelliseren ze de risico's. Van het rijden met een slok op tot (veel) te hard en/of door rood licht rijden.....het verkeer wordt door een deel van de weggebruikers niet serieus genoeg genomen. Een structureel hogere straf kan daar bij helpen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:03 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Wat? Mensen weten niet dat auto's mensen kapot kunnen maken? En dit meen je, of?
Hij heeft de macht niet om de wet te veranderen dus richt hij zich op de vertegenwoordiger van het recht, die blijkbaar net als iedereen vrede heeft met dat recht totdat ze er zelf bij betrokken zijn.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:03 schreef Perrin het volgende:
quote:
Op vrijdag 21 november 2014 19:59 schreef Ixnay het volgende:
De winnaar is de dader, de verliezer is de vader. Het Nederlands recht is de veroorzaker van het onrecht dat de rechter wordt aangedaan. Dat is mijn uitspraak en daarmee zullen jullie het moeten doen.
Dat vond die vader dus ook, alleen verpakte hij zijn argument met de kinetische energie van een zetel.
Ah okay, dan snap ik wat je bedoelt. Idd veel malloten op de weg.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:05 schreef stopnaald het volgende:
[..]
LOL, ja mensen weten dan heus wel, maar tegelijkertijd bagatelliseren ze de risico's. Van het rijden met een slok op tot (veel) te hard en/of door rood licht rijden.....het verkeer wordt door een deel van de weggebruikers niet serieus genoeg genomen. Een structureel hogere straf kan daar bij helpen.
Maar hé, laten we vooral het probleem NIET oplossen....
Sorry, ik heb mijn rijbewijs niet bij de Blueband gekregen. Kans lijkt mij klein in zo'n geval, tenzij ik een hartstilstand krijg of de auto uit elkaar valt, beide hoop ik niet mee te maken op korte termijn/quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:32 schreef Zolder het volgende:
[..]
Wat een niveau laat je hier zijn. Voor hetzelfde geld overkomt het jou dat je een ongeluk veroorzaakt
Wat interesseert zo'n rechter nou een doodgereden familie.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:54 schreef boik het volgende:
wat een irritante kutbakkes heeft die rechter
Doet toch helemaal niet ter zake, de stoel kwam van rechtdoor.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:57 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat ligt eraan, kunnen ze bewijzen dat die stoel met 120 km/u door de lucht ging waar hij maar 80 mocht?
Als hij de rechter had verwond, dan werd hij zeker vervolgd. Ik kan zijn emoties echter voorstellen. Alhoewel er sprake is van een poging tot mishandeling (of erger), zie ik niet in dat hij hiervoor alsnog vervolgd wordt. Handig is het echter niet.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:54 schreef hottentot het volgende:
[..]
Zijn relatie?
Die stoel is gewoon een moment van uitbarsting.
Ik kan mij ook niet voorstellen dat hij hiervoor vervolgt gaat worden, wie gaat het aandurven om voor zoiets begrijpelijks (hoewel fout) een vervolging in te stellen.
Heb ik ergens gezegd dat Nederlandse mongooltjes geen mensen doodrijden? En heb ik gezegd dat deze mensen een andere straf dienen te krijgen dan een Poolse variant? Inderdaad, niet.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Beetje flauw niet? Als hij inderdaad te hard heeft gereden mag ie wat mij betreft best een paar jaar daar over gaan zitten nadenken tussen vier muren, maar laat dat eerst maar eens bewezen worden. Alleen het feit dat het een "bosmongooltje uit Polen" is, kan natuurlijk geen reden tot vervolging zijn. Alsof Nederlanders nooit iemand doodrijden trouwens...
Nee, maar te hard rijden, drinken, roekeloos gedrag etc. Wel.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar wat dan als je geen slechte intenties hebt, maar je verliest op een of andere manier dan toch de macht over het stuur? Dan ben je dus degene die een moordwapen heeft gebruikt?
Ongelukken bestaan heus wel, maar zelfs dan ben je nog wel verantwoordelijk voor je daden.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Onmogelijk volgens een hoop mensen. Er zijn doden gevallen dus de cel in! Een ongeluk bestaat niet. Ofzo.
Ben je nu al. Of wist je niet dat je in het geval van een aanrijding tussen automobilist en fietser, jij als automobilist sws de klos bent? Het enige wat ik stel, is dat de strafmaat hoger komt te liggen. Gaan automobilisten geheid rustiger en veiliger van rijden.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zou in jouw ideale wereld in ieder geval niet willen leven, dan ben je als automobilist en als gebruiker van een potentieel moordwapen bij voorbaat al schuldig.
Niet volgens de uitspraak.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:17 schreef Spanky78 het volgende:
Met name omdat er rapportage is dat meneer 120 reed waar je 80 mocht.
Als hij een echte straf krijgt en die dader juist niet dan is dit land echt gekquote:Op vrijdag 21 november 2014 19:59 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik verwacht inderdaad dat hij een waarschuwing krijgt, maar niets zo zwaars als een veroordeling.
De rechter moet beoordelen wat bewezen is volgens de tenlastelegging. Hier bleef alleen artikel 5 over.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:16 schreef Tha_Duck het volgende:
Het is namelijk gewoon doodslag, en dient ook zo beoordeeld te worden door een rechter.
Wat snap je niet aan het woord ongeluk? Doe toch niet zo dom man.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:17 schreef Spezza19 het volgende:
Heeft mevrouw de rechter een kind en ouders? Die even doodrijden? Kijken of ze dan ook een voorwaardelijk hark strafje geeft....
Nederlands rechtssysteem is een faalhuis ten top
Ah, tokkie is er ook weer. Een eventuele 'inhoudelijke' reactie in dit topic zal wel weer uitblinken in voorspelbaarheid.quote:
Neuh, maar ook dit topic staat vol met domme reacties. Het is een ongeluk. Is het dramatisch? Ja. Snap ik de vader? Ja. Moeten we ongelukken met jaren celstraf gaan afdoen? Nee.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Mensen die het niet met de wetboek-adepten eens zijn snappen er niks van en zijn maar domme tokkies.
Als de strafmaat hoger ligt, daarmee het risico voor de automobilist zélf groter, dan kiezen een hoop mensen wel eieren voor hun geld. Moet de pakkans wél meestijgen, anders blijft het een papieren tijger. Maar dit is volgens mij de enige échte manier om het probleem aan te pakken: de mentaliteit moet veranderen, de "knop moet om".quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:27 schreef vanBoeschoten het volgende:
[..]
Als ik zie hoeveel mensen in de auto bellen/appen/twitteren whatever dan zie ik helaas wel dat hij zij gelijk heeft..
Strafmaat en pakkans verhogen misschien?quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:38 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Oh dus er zijn heel veel domme mensen, ja vertel mij wat. Maar wat doe je eraan hè.
Ik snap de gedachte erachter, maar denk niet dat je er echt wat mee opschiet en het moet natuurlijk ook uitvoerbaar zijn.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:31 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Strafmaat en pakkans verhogen misschien?
Zodra die gast zijn eerste dat staat te schoffelen inderdaad.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:02 schreef CherryOnTop het volgende:
Als ik die vader was zou ik overigens serieus overwegen om het recht dan maar in eigen hand te nemen.
Om en nabij wat het OM geëist had misschien? Tis niet alsof ze bij het OM geen goede inschatting kunnen maken. Strafeisen komen niet zomaar uit de lucht vallen lijkt mij.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:56 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En op basis van de huidige wetgeving, soortgelijke gevallen en wat er bewezen is van de tenlastelegging, wat had jij een redelijke straf gevonden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |