Je vliegt normaliter niet uit de bocht als je je aan de snelheid houdt, laat staan er 20 km/p/u onder gaat zitten zoals jij hier zegt.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:53 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Amen.
Het is een triest verhaal en je zal (als ouder) altijd een gevoel van onrecht houden. Ook al reed die man 60 en vloog hij uit de bocht.
Het sneue vind ik dat hij nooit spijt heeft betuigd.
Het OM interpreteert het "bewijs" anders dan de rechter. Was vast komen te staan dat hij te hard reed, dan was de straf waarschijnlijk gelijk aan die van het OM.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:36 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Om en nabij wat het OM geëist had misschien? Tis niet alsof ze bij het OM geen goede inschatting kunnen maken. Strafeisen komen niet zomaar uit de lucht vallen lijkt mij.
Sws is zitten, hoe lang of kort ook, in mijn optiek logischer, gezien de ernst van de situatie.
Die eis is voor het zwaarste wat ze hem ten laste hebben gelegd, maar behalve eisen moet je ook nog bewijzen (groan). En dat hebben ze niet gedaan. Ook omdat uit de test bleek dat je met een zelfde auto harder kan rijden dan hij heeft gedaan zonder dat je in die bocht in de problemen komt.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:36 schreef stopnaald het volgende:
En op basis van de huidige wetgeving, soortgelijke gevallen en wat er bewezen is van de tenlastelegging, wat had jij een redelijke straf gevonden?
Om en nabij wat het OM geëist had misschien? Tis niet alsof ze bij het OM geen goede inschatting kunnen maken. Strafeisen komen niet zomaar uit de lucht vallen lijkt mij.
Sws is zitten, hoe lang of kort ook, in mijn optiek logischer, gezien de ern
quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het OM interpreteert het "bewijs" anders dan de rechter. Was vast komen te staan dat hij te hard reed, dan was de straf waarschijnlijk gelijk aan die van het OM.
Het zou een aantal mensen in dit topic sieren wat minder emotioneel te reageren. Voor de vader heb ik alle begrip. Voor die reacties hier met kanker dit dat absoluut geen.
Wat is dan wel gerechtigheid?quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zodra die gast zijn eerste dat staat te schoffelen inderdaad.
Toch geen gerechtigheid dit?
Ach, met al die camera's die overal hangen, zou het echt een makkie moeten zijn om de pakkans op te schroeven. Maar hoewel Plasterk en kornuiten dit graag als argument uitbuiten om onze privacy nóg verder uit te hollen, wordt dit middel in de praktijk alleen maar gebruikt als het geld kan opleveren.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:33 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ik snap de gedachte erachter, maar denk niet dat je er echt wat mee opschiet en het moet natuurlijk ook uitvoerbaar zijn.
Er hangen moeilijk veel camera's, maar toch niet langs zo'n landweggetje? Of is dat wat je voorstelt?quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:47 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ach, met al die camera's die overal hangen, zou het echt een makkie moeten zijn om de pakkans op te schroeven. Maar hoewel Plasterk en kornuiten dit graag als argument uitbuiten om onze privacy nóg verder uit te hollen, wordt dit middel in de praktijk alleen maar gebruikt als het geld kan opleveren.
Het grootste deel van de camera's die er hangen slaan alles met een dusdanig lage resolutie op dat je er niet bijzonder veel aan hebt.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:47 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ach, met al die camera's die overal hangen, zou het echt een makkie moeten zijn om de pakkans op te schroeven.
In dat geval ben ik het simpelweg oneens met de rechter. Zeker gezien het onderzoek dat verricht is, acht ik het voldoende waarschijnlijk dat hij te hard gereden heeft.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het OM interpreteert het "bewijs" anders dan de rechter. Was vast komen te staan dat hij te hard reed, dan was de straf waarschijnlijk gelijk aan die van het OM.
Het zou een aantal mensen in dit topic sieren wat minder emotioneel te reageren. Voor de vader heb ik alle begrip. Voor die reacties hier met kanker dit dat absoluut geen.
Iemand veroordelen op basis van een waarschijnlijkheid?quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:52 schreef stopnaald het volgende:
[..]
In dat geval ben ik het simpelweg oneens met de rechter. Zeker gezien het onderzoek dat verricht is, acht ik het voldoende waarschijnlijk dat hij te hard gereden heeft.
Ik woon op het platteland en zie ook langs allerlei provinciale en zogenaamde B-wegen volop camera's. Ben ik overigens geen liefhebber van, maar het is nou eenmaal zo.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:50 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Er hangen moeilijk veel camera's, maar toch niet langs zo'n landweggetje? Of is dat wat je voorstelt?
Met dat laatste ben ik het meer dan eens.
Begrijpend lezen is te moeilijk voor je?quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Iemand veroordelen op basis van een waarschijnlijkheid?
Jij zou een beter oordeel kunnen vellen, gelet op alle zaken die erbij komen kijken?quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:53 schreef 10minuteman het volgende:
Belachelijk en dat noemt zich een rechter?
quote:Terecht dat zijnde stoel neergooide!
Ah okay, weer wat geleerd.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:53 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ik woon op het platteland en zie ook langs allerlei provinciale en zogenaamde B-wegen volop camera's. Ben ik overigens geen liefhebber van, maar het is nou eenmaal zo.
Dan moet hij in Den Haag zijn, niet bij de rechter.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:58 schreef Straatcommando. het volgende:
En terecht dat die man door het lint gaat. Probeer eens de belastingdienst op te lichten of een waxinelichthouder naar de gouden koets te gooien, je gaat lang de cel in.
Of, nog krommer, iemand die zijn boetes niet betaalt mag per boete een week zitten, waarna je alsnog mag betalen(wat ik een prima maatregel vind, don't get me wrong) maar deze man mag na het doodrijden van 3 mensen 3 weken schoffelen en daarmee is de kous af? Godverdomme man.
Opzet, opzet, kutvergelijking. Leer argumenteren.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:58 schreef Straatcommando. het volgende:
En terecht dat die man door het lint gaat. Probeer eens de belastingdienst op te lichten of een waxinelichthouder naar de gouden koets te gooien, je gaat lang de cel in.
Lees de uitspraak, ja dat is gebeurd.quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:02 schreef deedeetee het volgende:
Als hij van te voren al aan het slingeren was is er dan ook onderzocht of hij soms met zijn foon bezig was ? Daar zie ik vaker mensen en slinger door maken.
Terecht is niet het goede woord misschien, begrijpelijk had beter op z'n plaats geweest.quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:01 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dan moet hij in Den Haag zijn, niet bij de rechter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |